Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gelukkig heb ik tegenwoordig een stoere hond!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Gelukkig heb ik tegenwoordig een stoere hond!

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Het volgende scenario vond hier plaats.

Het regent. Geen flinke stortbui, nee gewoon een mild regenbuitje.
Omdat ik in de regen met paraplu wil lopen laat ik de boeven om beurten uit.

Hond 1:
Als eerste is Bo aan de beurt.
Bo stuitert want naar buiten gaan met vrouwtje is leuk leuk leuk :cheer:
Tot we bij de voordeur komen, ik mijn paraplu opsteek en ze doorheeft dat het regent.
Ik zeg: hup Bo, even plasje doen.
Madame wil tussen mijn benen inlopen om vooral niet onder de paraplu uit te hoeven :hmmm:
Ik struikel 1483 x over een hond die precies onder mij wil lopen, wat niet handig is met 30 kg hond.
Nou, bij het plasveldje aangekomen het volgende dilemma: Bo plast alleen op het gras maar daarvoor moet ze dus dooooor het natte gras :schrik:
De horror! :blauwoog: :ugh:
Hinkelend op zo min mogelijk het vieze gras te raken doet ze een plas terwijl ze ondertussen boos naar mij kijkt :boos:
Vervolgens duikt ze weer onder de paraplu, schudt zich 5x uit (en kijkt mij heeeel verwijtend aan) :pffff:
Eenmaal thuis duikt mevrouw op de bank, onder een fleecedekentje.

Hond 2:
Max stuitert want naar buiten gaan met het vrouwtje is leuk leuk leuk :cheer:
Als we bij de voordeur komen en Max ziet dat het regent stapt hij dapper de regen in. :lol1:
Inmiddels is het geen mild buitje meer, nee het stortregent :gvd:
Max snuffelt aan elk sprietje, beplast de belangrijke plasbomen en krijgt daarna de dolle vijf minuten :F:
Dikke pret! :cheer:
Ik sta rillend onder mijn paraplu te kijken naar een hond die zich prima vermaakt.

Voor iedereen die een 'stoere' hond zoekt... Sla die stafford maar over, een goldie is pas stoer! :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Gelukkig heb ik tegenwoordig een stoere hond!

Ongelezen bericht door blondie »

whahahha geweldig!
Hier is de duitser de leidende factor. Tegenwoordig verbaasd mijn vent zich over zijn hond. Die wil in de regen ook ineens naar buiten en heeft de grootste lol. Bluf vind regen en storm geweldig, Jol vroeger bleef liever indoor op die momenten. Tegenwoordig niet meer, dan is het hosanna en rennen door die plassen en ze is ook de sloot niet uit te krijgen... tsja... slechte invloeden hebben sommige honden op anderen..
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Bigboy hier heeft een hekel aan water, het is dat hij moet drinken anders deed hij dat ook niet.
Bros is precies het tegenovergestelde die vind water leuk die duwt zijn neus ook in elke plas water, want zo is hem geleerd thuis in het badje dat daar heerlijke frolicjes in verstopt zitten.

Qua water zou je niet zeggen dat het vader en zoon is. :engel:
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Haha geweldig! De staffs hier doen dat net als Bo!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden moeten alledrie niks van regen hebben.
Twee van de drie doen snel hun behoefte als het maar even miezelt, Tama wil dan vaak toch wel naar het bos, maar o wee als het harder gaat regenen dan wilt ze ook niet naar buiten en als ze buiten moeten voor een plas dan staan ze in het gras hun poten een voor een op te tillen om maar zo min mogelijk met het natte gras in aanraking te komen.
Nikkie en Jarah zijn iets slimmer die doen snel hun behoefte en rennen dan (zover dat kan aan de riem) snel naar binnen.
Tama niet want die wilt liever niet op het natte gras, maar op de stoep plassen doet ze ook niet dus dat is een heel dilemma voor haar inplaats dat ze net zo snel als haar zussen haar behoefte doet dan kan ze snel weer naar binnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hahaha, grappig :lol1:
Hier ook zo'n hond die er niet stoer uitziet, maar het ook geen enkel probleem vindt om door de regen te lopen. :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, leuk geschreven!

Hier net zo'n stoere als jouw Bo :engel: . Zij schudt zich ook tig keer uit van een paar druppeltjes, de muts. Regen is heul stom :boos: , dus ook hier boze blikken haha. Piep heeft de mazzel dat ze naast het huis een grindstrook heeft waar ze in plast, dus die hoeft dan met regen niet dat vies natte gras in.
Eenmaal binnen moet haar kop uítgebreid afgedroogd worden aan alle banken, want die drie druppels die erop gevallen zijn zijn héul nat :piew: .

Stelletje aanstellers zijn het :I: . Maar ik ben er stiekum wel blij mee: hoef ik me tenminste niet schuldig te voelen dat ik geen zin heb om lang buiten te blijven met regen :engel: .
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ging maandagavond hardlopen met de honden en toen kltterde het onweer los.
Tot op mijn onderbroek doorweekt in enkele tellen en Misty die met haar ogen dicht, haar oren opzij en continu schuddend hopeloos keek waar ze nu heen moest....ik kon geen foto maken wegens te nat, maar dat is dus echt wat dat aangaat een verschrikkelijke muts.
Honden die twee keer zo groot zijn als zij ergens wegsturen is geen probleem, maar regen...of gruwel, hagel, dat is het ergste.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Whaha leuk geschreven en zo verschrikkelijk herkenbaar! :LOL:

Vroeger ging ik door weer en wind met de Labrador van mijn oma en ik vond het op zich nog best lekker ook als ik daarna nergens heen hoefde. Nu wij Bink hebben kom ik met regen niet verder dan "zijn" pispaaltje wat op 10m van het huis staat, moet hij toch verder dan moet ik hem echt meesleuren en loopt hij erbij alsof ik hem net mishandeld heb (kromme rug, staart tussen de benen, haren overeind, etc), echt een sukkeltje..
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Nou hier begon het gisteravond te regenen toen we op de helft waren van onze wandeling :ugh: Voor mij overigens geen probleem, maar voor Mitch is dat echt een drama.. Meneer wil nog maar 1 kant op: regelrecht naar huis en wel zo snel mogelijk!! Als iemand ons gezien heeft zag het er vast hilarisch uit of men heeft gedacht dat ik Mitch mishandel :roll:
Staart tussen zijn benen, oortjes naar achter, rug krom en zo dicht mogelijk tegen me aan lopen.. Ondertussen zo'n 10x per minuut uitschudden en zijn neus aan mijn broek afvegen. Oja en flink tempo houden natuurlijk, des te eerder zijn we thuis!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Haha hier ook herkenbaar :p!
Alleen volgens mij heeft Sam nog niet helemaal door dat de paraplu er voor zorgt dat ze droog blijft, ze loopt namelijk altijd heel zielig voor me uit om zo snel mogelijk naar huis te gaan.

Ik moet zeggen het is al wat minder, een tijd geleden verzette ze gewoon geen stap als het regende. Ging ze tegen de deur aan staan en dan kon ik wel met haar lopen maar een plasje deed ze niet. Nu doet ze wel een plasje maar kijkt ze me heel beteuterd aan en dan als de wiedeweerga naar huis, snel snel.
Eenmaal thuis moet ze zich overal aan afvegen en het hele huis heel hard door rennen (3439 keer), ze moet langs de tafel schuren, over het hele kussen, over de bank, en ze moet daarbij ook heel veel lawaai maken. Na 5 minuten is dit over :p.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

leuk en herkenbaar verhaal! Vooral onze Pippy is dolblij als ze naar buiten mag, maar zodra ze ziet dat het regent gaat haar staart naar beneden, ze maakt zich heel klein en sluipt langzaam weer terug richting woonkamer...hihi, watje :D

Die andere 2 hebben er gelukkig weinig last van.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Als het 's ochtends regent moet ik aan mijn vriend vragen of hij Luna even wil laten plassen. Ik kan op mijn kop gaan staan, maar bij mij vertikt het het dus gewoon :ugh:
Onderweg een plensbui (lees, 3 druppels) op haar kop krijgen en ze kijkt me nog uren boos aan. De horror. Hoe ik het in mijn hoofd haal om haar buiten te laten lopen met regen!

Ze haat regen, maar ondertussen, als het kwik boven de 20 graden komt, wel het hele uitlaatrondje meelopen in de sloot :devil:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Leuk stukje. :D
Maar ja, een golden is natuurlijk wel meestal een waterrat toch?

Jorla houdt ook niet van water of haar voetjes nat.En dat voor een Zwitserse hond...en Murdog vindt het ook niet fijn en die gaat bovendien zo bibberen.
Gapi-poes met haar lange haren heeft er totaal geen moeite mee en komt zeiknat binnen rennen om op je schoot te springen en kopjes te gaan geven, :schrik:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Goldens zijn gewoon echt stoer! Kan dat alleen maar bevestigen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:LOL: :LOL:

Hier 1 die niet van plensregen houdt. Dan moet alles heel snel snel snel. Mijn vader heeft een keer gehad, dat hij hem niet meer bij kon houden. En zodra hij de straat over was gestoken, hem los heeft gelaten. En Elmo stond heel netjes onder de carpot te wachten tot pap de deur open ging doen :LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi deert regen niks. Die wandelt rustig mee, en heeft de grootste pret.
Ook als ik bij de achterdeur sta, in de deuropening een sigaret roken, scharrelt ze op d'r dooie gemakje rond buiten. Ook als het stortregent.
Cayuga staat dat - binnen in de hal - met een van afgrijzen vertrokken kop aan te kijken. En hij schudt zich dan telkens uit :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Melissa schreef:Haha geweldig! De staffs hier doen dat net als Bo!
:mrgreen: Bijna alle staffords zijn van suikerwerk gemaakt.
Charlie kijkt voor we gaan uit het raam. Regen = jas, geen jas = bekijk het lekker :tongue:
moniek&bo
Zeer actief

Echt een prinsesje is het. Want als ik haar favoriete speeltje pak en gek doe vergeet ze heel die regen :LOL: dan rent ze over dat natte gras en boeit het haar niks.
Maar als er niks leuks te beleven is stelt ze zich ontzettend aan :roll:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha geweldig :lol1: :lol1:

Toch is de Rottweiler hier de 'stoere' hond: Kaya interesseert het niks allemaal en sterker nog, het liefste banjert ze precies door die hele
diepe modderige plas :mrgreen:

Puchu haat regen :boos: Ik ben eens naar de polder geregen en eenmaal daar regende het en weigerde meneer om de auto uit te komen..
stond ik daar in de regen m'n hond de auto uit aan het kletsen :hmmm:
Hij loopt dan ook echt buiten als een geslagen hond; oortjes naar achter, staart tussen de poten 'wat doe je me aan rotmens?' en weigert overigens pertinent te poepen in de regen :jank:

Maar goed, ik loop gewoon buiten, regen of geen regen. Ze doen het er maar mee :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Haha leuk geschreven :LOL:

1 van mijn westies was ook zo erg, die keek in de deuropening naar boven, regen betekende als een streep weer naar binnen en niet meer willen bewegen, ze had pech natuurlijk en moest toch mee dus ging ze idd tussen mijn benen lopen en liep ze alsof haar nagels net gelakt en nog nat waren, echt van oeh oeh oeh, de rest van de dag keek ze me dan boos aan :LOL:

De eerste keer regen met de labradors was een verademing, die hadden echt zoiets van yeah feestje :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL:
Leuke beschrijving :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Leuk geschreven :ok: Herkenbaar ook :mrgreen:
Floor geeft niks om regen. Das echt een boerentrien op kaplaarzen :mrgreen: Rufus kijkt mij aan met een blik van 'wat?! door de regen?! maar dan wordt mijn kapsel nat :pffff: ' Maar het moet toch echt :wink: en dan is een beetje vrolijk tegen hem doen genoeg.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Leuk geschreven weer :lol1:

Goof vindt regen stom, behalve als we ergens zijn waar het leuk is, de bossen of het park. Dan is regen niet erg. Of het met echt stortregenen dan is het bij voorbaat stom.
Van Ties weet ik het nog niet, een rondje lopen in de regen vond hij van de week niet erg want het vrouwtje was erbij :cheer:
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief

Leuk om te lezen dat andere hondjes zich ook o-zo-zielig vinden als er een paar druppeltjes vallen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”