Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verstapt? update 8-05, geen amputatie: overal artrose
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Verstapt? update 8-05, geen amputatie: overal artrose
Vanmiddag heeft gol zich tijdens spel met Mika verstapt o.i.d. Ze gilde vreselijk, viel op de grond en kon niet meer opstaan. Ik schrok me dood en ben er naast gaan zitten en heb haar helemaal gecontroleerd. Ze hield haar tenen krom naar binnen, ik heb ze voorzichtig naar buiten gevouwen maar voelde en zag eigenlijk niks. Uiteindelijk is ze weer opgestaan en liep mank, ze kon wel naar huis lopen. Thuis nog eens poot afgespoeld en gekeken en gevoeld maar zag niks verontrustends. Nu ben ik toch maar op weg naar m'n werk, vriend is tegen 19 uur thuis. Als het dik is of ze heeft nog zo'n moeite met lopen gaat hij maar even naar de dierenarts. Ik hoop dat het gewoon verstrekt is ofzo, als er iets gebroken id neem ik aan dat ze niet kan lopen? Alhoewel haar pijngrens normaal heel hoog is..
Laatst gewijzigd door Gollum op 09 mei 2014 11:56, 3 keer totaal gewijzigd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Re: Verstapt?
mmmm... heb hier laatst een oppashond gehad die ,zonder enige piep, kruisbanden bleek te hebben afgescheurd...dus.

-
JBK
Ze kunnen zich vreselijk verstappen maar er een paar uur daarna geen last meer van hebben.
Ik hoop dat dit bij haar het geval is.
Ik hoop dat dit bij haar het geval is.
- Gollum
- Zeer actief
Pfff bah, zit helemaal niet lekker op m'n werk nu. Kan ik zien of voelen of er iets met haar kruisbanden is?
- Sas
- Zeer actief
oh, wilde je wat dat betreft niet direct bang maken maar wel aangeven dat zonder directe pijngil er best wat aan de hand kan zijn maar daarnaast kunnen ze zich ook natuurlijk net als wij in eens verstappen en daar na enige tijd geen last meer van hebben. Of wat dacht je van manken ivm spierpijn ? Hoeft allemaal helemaal niets ernstigs te zijn.
Wat betreft die kruisbanden: dat ging om een bordeauxdog, merkte wel iets manken maar niet echt bijzonder, de knie was wel dikker maar eerlijk is eerlijk; bij een hond met iets langere vacht had ik dat al niet opgemerkt.
oh ja; ze liep wel echt meer op haar tenen, duidelijk andere voetstand dus.
Wat betreft die kruisbanden: dat ging om een bordeauxdog, merkte wel iets manken maar niet echt bijzonder, de knie was wel dikker maar eerlijk is eerlijk; bij een hond met iets langere vacht had ik dat al niet opgemerkt.
oh ja; ze liep wel echt meer op haar tenen, duidelijk andere voetstand dus.

- Gollum
- Zeer actief
Te laat :p
Lastig hoor, moet ik nou halsoverkop naar huis of kan ze nog ff wachten tot m'n vriend thuis is? Wat kut dit!
Lastig hoor, moet ik nou halsoverkop naar huis of kan ze nog ff wachten tot m'n vriend thuis is? Wat kut dit!
- Sas
- Zeer actief
kan enkel over mijn ervaring spreken en die hond heeft eerst twee dagen moeten wachten hoor
onder het motto: ik kijk het nog even aan. Daarna nr DA die ook eerst enkel pijnstilling gaf en we moesten na 3 dgn weer terug, toen pas was echt duidelijk: kruisband afgescheurd en pas weer een hele week later is ze geopereerd.
Of te wel: een middag wachten kan mogelijk geen kwaad
Jij weet zelf het beste hoe je haar thuis hebt gelaten. Was het een zielig hoopje ? nee toch? Nou dan!
Of te wel: een middag wachten kan mogelijk geen kwaad

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou het voor de zekerheid even laten checken, zeker omdat haar pijngrens vrij hoog is.
Doran heeft tijdens een training al 2 keer zijn teentjes gebroken omdat meneer te fanatiek vertrok
heb ik verder niks aan laten doen trouwens, behalve pijnstilling en (semi) rust 
Doran heeft tijdens een training al 2 keer zijn teentjes gebroken omdat meneer te fanatiek vertrok
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
JBK
Ik zou me niet al te druk maken, ik neem aan dat ze niet aan het koppetje rollen is als ze alleen thuis zijn?
Wat je wel zou kunnen doen, is alvast een afspraak maken bij de DA voor vanavond. Met dien verstande dat je deze misschien afzegt?
Ik probeer ook maar wat te verzinnen zodat je je minder zorgen gaat maken
Wat je wel zou kunnen doen, is alvast een afspraak maken bij de DA voor vanavond. Met dien verstande dat je deze misschien afzegt?
Ik probeer ook maar wat te verzinnen zodat je je minder zorgen gaat maken
- Gollum
- Zeer actief
Pfff tnx sas, m'n collega heeft een hond en die zegt dat ze niet was gaan werken dus ik voel me nu ff een slechte hondenmoeder. Ik zal vriend wel instrueren de knie te voelen en desnoods direct te gaan vanavond. En anders morgen samen..
- Gollum
- Zeer actief
Ze lag rustig op haar kussen toen ik naar t werk ging, met haar kop op de 'zere' poot. Het is een sufmuts dus ze zullen geen koppeltje duikelen nee haha
- Sas
- Zeer actief
hahaha, komt wel goed hoor. Vanavond gewoon goed in de gaten houden, misschien inderdaad een idee om zekerheidshalve een afspraak te maken?

- kipo
- Zeer actief
Gescheurde kruisbanden is lang niet altijd vast te stellen bij een niet-gesedeerde hond, omdat de spierspanning van de poot dit belemmert. Hooguit kun je dan constateren dat het pijnlijk is als je druk op de kruisband zet, maar dan hoeft 'ie nog niet gescheurd te zijn. Gebroken teentjes kan, maar wat Lunatic al zegt, daar wordt vaak niets aan gedaan, alleen rust en pijnstillers.
Dat gegil kan ook nog meer schrik dan pijn zijn geweest, ik ga er in eerste instantie altijd van uit dat als de hond kan lopen, dan zullen er vast geen heel ernstige beschadigingen zijn en dan kijk ik het een dag of 3 aan. Eventueel pijnstillers, mocht je die toevallig hebben, anders alleen rust.
Dus nee, ik vind je geen slechte hondenmoeder, als jij je enkel verstuikt, doet dat ook gemeen zeer, maar hoef je ook niet meteen naar de eerste hulp.
Dat gegil kan ook nog meer schrik dan pijn zijn geweest, ik ga er in eerste instantie altijd van uit dat als de hond kan lopen, dan zullen er vast geen heel ernstige beschadigingen zijn en dan kijk ik het een dag of 3 aan. Eventueel pijnstillers, mocht je die toevallig hebben, anders alleen rust.
Dus nee, ik vind je geen slechte hondenmoeder, als jij je enkel verstuikt, doet dat ook gemeen zeer, maar hoef je ook niet meteen naar de eerste hulp.
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat dacht ik ook, als je kan lopen valt het wel mee. Maar ja, ze kon ook lopen met een teen die bijna door was dus tja.. Ik ga me gewoon niet meer druk maken en laat vriend haar goed in de gaten houden.
- Gollum
- Zeer actief
Kut, vriend is thuis en vind haar erg rillerig en hijgen. Hij gaat de dierenarts bellen voor overleg. Ik wil liever niet tot morgenochtend wachten, dat vind ik zielig als ze zo duidelijk pijn aangeeft. Dan maar zonder mij..
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Candy had zowat haar pootje verbrijzeld en beide banden kapot,en het enigste wat ze
even deed was trillen.
Totdat ze haar fokster zag en daar ging ze kusjes aan uitdelen op 3 pootjes.
wij dachten toen ook....dat zal wel meevallen
Ikzelf heb ook ooit mijn voet gebroken door van de stoep af teglijden.
Ik heb heel de dag nog gewoon gewinkeld,gelopen,laat in de avond begon het pas wat zeer te doen.
Beterschap voor Gol!!
even deed was trillen.
Totdat ze haar fokster zag en daar ging ze kusjes aan uitdelen op 3 pootjes.
wij dachten toen ook....dat zal wel meevallen
Ikzelf heb ook ooit mijn voet gebroken door van de stoep af teglijden.
Ik heb heel de dag nog gewoon gewinkeld,gelopen,laat in de avond begon het pas wat zeer te doen.
Beterschap voor Gol!!

- Gollum
- Zeer actief
Dankje! Vriend is net naar de dierenarts geweest, die dacht niet direct dat het helemaal doorgescheurd was maar ze gaf wel flink pijn aan. Nu pijnstillers mee en een paar dagen rust, als ze nog mankt na 3 dagen pijnstiller foto maken. Zo niet na 5 dagen stoppen met pijnstiller, mankt ze dan weer alsnog foto maken. Ze mag helemaal niet wandelen zij m'n vriend, alleen poepen en piesen. Dat word wat..
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Nou veel sterkte en hopen dat het met een paar dagen rust weer beter gaat.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
- kipo
- Zeer actief
Ach arm ding, hopelijk helpen de pijnstillers goed en gaat het morgen alweer een stuk beter.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Ik duim voor je meisje 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Lunatic
- Erelid
Duimen draaien voor Gol 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Mijn duimen draaien ook mee voor haar 
- Gollum
- Zeer actief
Dankjulliewel allemaal, dat doet me goed. Ik heb haar nog nooit zo horen gillen, dat ging door merg en been. Ik ben nu gelukkig 2 dagen vrij en kan zonodig nog een dag extra nemen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik duim ook mee voor je meisje hoor 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sas
- Zeer actief
- Lunatic
- Erelid
Hoe gaat het nu met Gol?
- Gollum
- Zeer actief
Gol is vrij suf nu van de pijnstilling, ze heeft gelukkig zelf ook door dat ze niet zoveel kan nu en loopt uit zichzelf de trap niet op. Gister liet mijn vriend haar nog even plassen op het grasje, toen zag die kut een kat en dan vind Gol dat ze met haar voorpoten woest op de grond moet stampen
Dat deed ze gillend van de pijn dus
Ze ligt nu zieligjes op haar kussen. Het zal wel heel gek zijn de lange wandeling zonder haar te doen, ik heb nog nooit echt apart met de honden gewandeld. Maar ja, Mika moet wel haar beweging hebben. Zelfs toen Gollums teen bijna helemaal door was was ze niet zo zielig, nu heeft ze er ook echt geen zin in om te lopen. Ik ga maar eens naar spelletjes kijken want ik kan me voorstellen dat Gol na een paar dagen niet wandelen toch wel energie over heeft.
Ik hoop dat ze hersteld van de rust maar ergens in mijn achterhoofd denk ik toch dat het op een operatie gaat neerkomen.
Ze ligt nu zieligjes op haar kussen. Het zal wel heel gek zijn de lange wandeling zonder haar te doen, ik heb nog nooit echt apart met de honden gewandeld. Maar ja, Mika moet wel haar beweging hebben. Zelfs toen Gollums teen bijna helemaal door was was ze niet zo zielig, nu heeft ze er ook echt geen zin in om te lopen. Ik ga maar eens naar spelletjes kijken want ik kan me voorstellen dat Gol na een paar dagen niet wandelen toch wel energie over heeft.
Ik hoop dat ze hersteld van de rust maar ergens in mijn achterhoofd denk ik toch dat het op een operatie gaat neerkomen.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wil je niet ontmoedigen maar de kans dat ze een operatie moet is denk ik best groot.
Bij onze vorige hond was de kruisband deels ingescheurd en hij moest ook geopereerd worden, hoe sneller hoe beter want zodra er een scheur zit kan er artrose ontstaan volgens de orthopeed.
Heeft de dierenarts gekeken of er speling in de knie zat?
Bij onze vorige hond was de kruisband deels ingescheurd en hij moest ook geopereerd worden, hoe sneller hoe beter want zodra er een scheur zit kan er artrose ontstaan volgens de orthopeed.
Heeft de dierenarts gekeken of er speling in de knie zat?