Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alweer 6 jaar later, drie paarden.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Alweer 6 jaar later, drie paarden.

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Al heel jong was ik helemaal gek van paarden. Mijn moeder reed al jaren bij de manege tegenover ons huis en ik kon vanuit mijn slaapkamer de weilanden en buitenbakken in de gaten houden. Maar met rijden moest ik wachten tot ik 6 jaar oud was. Op mijn 10e/11e kwam mijn 1e eigen pony die we huurden van mijn instructie, eigenlijk zou ik geen pony krijgen, maar het paard van mijn moeder was veel te groot en veel te sterk voor zo'n klein meisje als ik. Toen ik te groot werd voor haar kwam er toch nog een andere pony. En achteraf is dat de beste keuze ooit geweest. We deden alles samen en hij ging voor me door het vuur.

We begonnen ooit zo:
Afbeelding

Toen ik wat handiger werd in mijn rijden mocht ik ook op het paard van mijn moeder rijden, Linka. Een enorme tank, een echte merrie. En toen het fijn ging, gingen we zelfs wat wedstrijden starten.
Afbeelding

Afbeelding

Het hele paardenleventje ging heel fijn. Ik reed wat paarden van andere bij, Max en ik vlogen door de klasses heen met wedstrijden en we hadden de grootste lol. Helaas ook een hoop blessures.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eind 2007 wisten we dat zowel Linka als Max niet lang meer door konden gaan en zijn we voorzichtig rond gaan kijken naar een nieuw paard. Dit keer wel voor ons samen. Linka hebben we 7,5 jaar gehad. In het 1e jaar werd hele zware kissing spines vastgesteld. (aan elkaar vergroeide rugwervels). Ze heeft nog jarenlang probleemloos gelopen, tot ze peesblessures kreeg en daar niet meer vanaf kwam door het compenseren met haar lijf.
28 december 2007 werd zij ingeslapen.

Afbeelding

Mijn moeder was er stuk van en als afleiding wilde zij bij een jong paard gaan kijken. Ik vond er op de foto niks aan, maar om mijn moeder een plezier te doen ging ik mee. En zo hadden we halverwege januari 2008 ineens een nieuw paard. Zilverado, oftewel Beeb.

Afbeelding

Beeb en Max waren dikke maatjes. En dit is de vreselijkste foto die ik heb, maar meteen ook één van de meest dierbare.

Afbeelding

3 april 2008 hebben we hem na jarenlang vechten in laten slapen. Mijn vriendje, My Wish Max.
Afbeelding

Gisteren was het dus 6 jaar geleden dat Max ingeslapen is. Zonder dat ik het doorhad hebben we in Beeb het evenbeeld van Max gekocht. Ik werd woedend als iemand dat tegen me zei, maar ondertussen zie ik het zelf ook. Zowel qua uiterlijk als qua innerlijk en jammer genoeg ook qua pech. Beeb is bijna anderhalf jaar geleden afgekeurd voor de sport, ik ben helemaal gestopt met rijden. Beeb is tegenwoordig half met pensioen. Hij wordt nog gereden door mijn moeder en heeft nog best redelijke periodes.

Afbeelding

Ik ben deze drie enorm dankbaar voor alle mooie en minder mooie tijden, maar het zijn toch nog steeds dagen die enorm moeilijk zijn.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Re: Alweer 6 jaar later, drie paarden.

Ongelezen bericht door vosse »

Wat was Linka een prachtig paard.
Het heeft jullie niet mee gezeten.
Wij hebben helaas ook 3 paarden in 6 jaar tijd verloren. Waarvan 2 in 1,5 tijd. En ik ben bang dat nummer 4 er dit jaar aan gaat komen.
Maar goed daar gaat het niet om.
'Mooi' om er zo even bij stil te staan
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”