Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel: je hond loopt weg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Stel: je hond loopt weg

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Stel: je hond krijgt de gelegenheid om de deur uit te piepen ...waar gaat hij heen?

Otto zou lekker naar het bos willen. Niet dat hij ver komt hoor, ik vrees dat hij al wordt platgereden nog voor hij daar aankomt. En hij zou in de eerste de beste bus stappen die stopt. Dan gaat hij namelijk naar zijn grote vriend Shadow toe :cheer:

Jet zou het wandelpad opgaan en eindeloos takjes snuffelen. Uiteindelijk zou ze wel weer terugkomen.

Ik denk dat Saartje Jet achterna zou gaan. Ook eindeloos snuffelen, maar dan toch onderweg ergens Jet en de weg kwijtraken :schrik:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
29996D

Re: Stel: je hond loopt weg

Ongelezen bericht door 29996D »

Stel dat ze ontsnappen, dan zou dat door de voordeur zijn. Beuk zou blij de oprit oprennen, rondkijken, en als hij de baas niet ziet ofwel weer terug naar binnen gaan, ofwel voor de dichte schuttingdeur staan wachten totdat die wordt geopend. Als hij een kat zou zien zou hij daar eerst achteraanjagen, om vervolgens weer terug te komen. Joey zou aan de wandel gaan denk ik, en als hij dan leuke mensen of honden tegenkomt gaat hij gewoon met ze mee. Ik twijfel of hij weer terug zou komen. Qua karakter zou ik denken van niet, maar Joey is een keer in paniek weggerend toen ik tegen een stoeprand aan was gefietst en omviel, en toen is hij in zijn blinde paniek toch linea recta de hele kilometer naar huis gerend (dat weet ik want ik moest ontzettend snel achter hem aan fietsen :F: )
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Op strooptocht: achter de reëen en konijnen aan en tussendoor overal koeienmest opsnoepen in het bos.
Als ze geen wild ziet wil ze het allerliefst gewoon bij ons blijven, dat wild is echt de enige reden om weg te lopen.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Richting de koelkast van schoonmoeders,daar ligt altijd lekkere kaas in en worst :lol1:

Wij hoeven ze nooit aan te lijnen als wij de auto uitstappen,
ze schieten meteen de dam op,schoonmoeders doet de deur open voor ze,
en meteen houden ze halt bij de koelkast.
En schoonmoeders is zo goed afgericht dat ze er natuurlijk meteen iets lekkers eruit haalt :LOL:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Die van mij zijn erf vast. Die willen helemaal nergens heen.

Nouja, Jessie betrekt net iets meer bij haar "erf" dan persé noodzakelijk is. Maar toch.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Tyson is een keer aan de wandel gegaan toen de poort open stond. Ik had verwacht dat hij direct naar de bull teef om de hoek zou lopen, maar hij was het standaard uitlaat rondje gaan lopen en stond bij het hondenveldje een paar straten verder op te snuffelen.
Jessy zal denk ik de oprit af lopen en bij de auto gaan zitten wachten tot ze mee mag voor een ritje
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

ik woon in een flat dus verder dan de galerij komt hij niet, maar stel hij kan weg lopen doet hij het nog niet. waarschijnlijk gaat hij in de deuropening of voor de deur liggen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah zou achter alles aan gaan jagen. Eenden, katten, andere honden. Al ze die prikkels niet heeft zal ze ook niet weg gaan gok ik
Perry en Noah

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is me eens gebeurd, meneer heeft een blokje om gedaan en toen ik hem was gaan zoeken is hij terug gekomen en heeft hij zich opgekruld in zijn mand. Zijn avontuur duurde al met al nog geen kwartier. Vermoedelijk heeft hij wat gesnuffeld en geplast. Heerlijk dier :D
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

al 2 maal Ds buiten vergeten 's nachts :ugh: Ze gaat gewoon aan de deur liggen/staan, vermoedelijk een ganse nacht naar binnen turend om de deur open te staren :engel:
Runar zou ook aan het schuifraam komen piepen.

moesten er toevallige honden (en bij Ds ook mensen) voorbij komen op straat, zouden ze daar wel opvliegen vrees ik.

en och, ds heeft als erg jonge hond nog een periode gehad dat ze door het bos heen naar onze achterburen ging lopen, ging ze gaan spelen met de hond daar :cheer:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo heeft het 1x gedaan. Geen idee waar hij is geweest. Het was midden in de nacht. Wij reden/liepen door het dorp te zoeken naar hem (geen spoor). Toen ik even gauw bij Joann wilde kijken, kwam hij blaffend de garage uit.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nergens heen ik heb nog een hek in de voortuin en achter ook wat op slot zit.
mocht hij daaruit piepen dan is het achter mij aan en blijft hij in de buurt.
her en der wat piesen en that's it.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Djenna zou naar de overkant rennen om te plassen en dan weer voor de deur gaan staan wachten.
Hooguit als de buurvrouw de deur open doet gaat ze buurten.

Kibo is er vandoor; die gaat achter de eenden, meerkoeten, katten aan die hij maar in het oog krijgt en in het park op hazenjacht.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Flame gaat naar het grasveld hier 200 meter vandaan om daar een beetje rond te snuffelen. Als ze echt heel baldadig is gaat ze het blok achter ons huis om lopen om op poesjesjacht te gaan, maar ze eindigt zeker weten zielig kijkend zittend voor de voordeur :J:
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Toen ze jong was liep ze naar de buren of een rondje door de wijk om kwartiertje later weer thuis te komen. Dat was niet fijn voor mijn zenuwen (gelukkig maar 2 keer gebeurd).

Tegenwoordig blijft ze thuis/in de tuin, alles mag open staan, ze gaat niet verder dan de oprit.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tiet gaat nergens heen, die wil niet eens in haar eentje in de tuin.
als de voordeur open is komt ze hooguit op de drempel staan kijken, maar als het te lang duurt gaat ze binnen weer op haar bed liggen :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Er wordt hier nogal eens vergeten de poortdeur dicht te doen. Of zoonlief laat de voordeur open staan terwijl hij even gaat buurten bij zijn vriendjes verderop in de straat. Die sukkels van mij halen het niet in hun hoofd om zelfstandig over die onzichtbare lijn te stappen.
Zelfs Bonnie niet.

Laatst was ik Kyra vergeten mee naar binnen te nemen. Belde op een gegeven moment de buurman aan. Hij vond het zo zielig dat zij meer dan een uur weemoedig naar de voordeur zat te staren.
Maar het kwam niet in haar pindabreintje op om te blaffen. Of weg te lopen. :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op dit moment zou Nikan het spoor (niet gebruikt) oprennen en naar mijn vriendin verdwijnen die twee loopse teven heeft :mrgreen:
Kiet zou ik bij de werkplaats op kunnen halen als die er vandoor zou gaan
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik denk even naast het huis het trapje af, water drinken uit de vaart en weer in de tuin, zonder baasje op stap echt niet!!!
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ligt eraan. De gelegenheid krijgen ze genoeg, maar ze lopen gewoon niet weg.

Ik liet een keer de voordeur open staan (haast, niet goed in het slot getrokken) en een paar uur later belt mijn collega of het kan dat er een blonde Lab op mijn oprit ligt. Was dus Saar. Die ging dus maar de uitgang bewaken zodat "de kleine" niet wegging. Collega heeft Saar naar binnen gebonjourd, waar Miep nog lekker op haar kleedje lag te slapen.

En ook een keer dat we net een pup van 5 weken te logeren hadden. Pup was van de dochter van onze buren. En dikke onweer 's middags. Saar vond dat blijkbaar niet veilig voor pup, en is over het hekje gegaan (met in haar kielzog Miep en pup) en ze ging bij buurman aan de achterdeur staan. Die hebben de honden opgevangen, en even later weer terug bij ons in de keuken gedaan. Zijn er nog even bij gebleven tot de boel rustig was, en toen de schuifpui goed dichtgetrokken.

Ze lopen hier gewoon niet weg. Miep is nu nog maar in haar eentje, en die zal niet bedenken dat ze naar de buurman kan (of naar buiten kan). Maar al laat ik alles wagenwijd openstaan, Mieppie ligt gewoon binnen. Wel nat van het kwijl omdat het allemaal zo spannend was, maar die loopt echt niet weg. Ook niet naar de buurman.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

[Sandra] schreef:Stel: je hond krijgt de gelegenheid om de deur uit te piepen ...waar gaat hij heen?

Otto zou lekker naar het bos willen. Niet dat hij ver komt hoor, ik vrees dat hij al wordt platgereden nog voor hij daar aankomt. En hij zou in de eerste de beste bus stappen die stopt. Dan gaat hij namelijk naar zijn grote vriend Shadow toe :cheer:

Jet zou het wandelpad opgaan en eindeloos takjes snuffelen. Uiteindelijk zou ze wel weer terugkomen.

Ik denk dat Saartje Jet achterna zou gaan. Ook eindeloos snuffelen, maar dan toch onderweg ergens Jet en de weg kwijtraken :schrik:
Makkelijk: Tiba gaat naar de cricketvereniging hierachter. Dat heeft ze namelijk al een keer gedaan :mrgreen: Toen kwam ze met haar tong op de knieen en een cricktbal in haar bek terug.
Mijn vriend met het schaamrood op de kaken daarnaartoe om z'n excuses aan te bieden. Bleek dat ze het heel erg leuk vonden en juist ballen voor haar voor haar hadden gegooid. Vandaar dat ze zo moe was en met zo'n voldaan hoofd terugkwam :mrgreen:

Fribbel loopt niet weg. Die vindt het wel prima op het eigen erf.
Ik heb een keer meegemaakt dat we bij mijn schoonouders waren. Hun bordercollie kruising ging nog wel eens joggers of fietsers achterna. Zo ook die dag. Fribbel met haar mee. Maar halverwege zag je 'm denken "toch wel wat ver van huis en ik word hier alleen maar moe van" dus toen kwam hij uit zichzelf terughobbelen. (en m'n schoonmoeder maar tevergeefs roepend achter hun hond aanrennen).
Laatst gewijzigd door Floortje op 31 mar 2014 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah heeft 1 wegloopdoel waar ze voor de deur gaat zitten als ze de kans krijgt.
Dat is 2 huizen verderop bij buurvrouw koekje. :lol1:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als Kiki via de voordeur kan ontsnappen rent ze eerst de straat over naar de struiken hier schuin tegenover om te zien of er nog een kat zit en of er nog wat te snaaien valt.
En aangezien bijna alles volgens haar te snaaien is....
Daarna zal ze waarschijnlijk naar de watergang gaan om te zien of er nog ganzenpoep of zo ligt en daarna weet ik niet wat ze zal doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër

Ongelezen bericht door Suzie »

Als dat zou gebeuren dan zou Bulletje (mopshond) een stukje de oprit oplopen en in paniek raken als hij mij niet ziet en direct weer naar binnen glippen want die kan echt niet zonder mij, wat soms ook heel erg lastig is want als hij me buiten even niet ziet gaat hij krijsen.

Suzie (Stafford puppy) zou overal achteraan rennen en die zou echt weg zijn, die is zo enthousiast en ziet nog nergens gevaar in helaas, toch is ze een keer weggerend toen we bij de frituur waren, ze raakte los van de lijn en het was zo'n 500 meter van ons huis af, ze was toen 4 maanden oud en wij wonen aan een extreem drukke weg, ze rende toen als een hazewind weg en ik als een idioot erachteraan, ik was compleet in paniek en ze stak ook de weg over en ik hoorde auto's extreem hard rennen, ik dacht dat ze overreden was, toen ik bij de weg aankwam kon ik haar nergens zien, ik ben als eerste naar huis gerend en daar zat ze, voor de deur, zichzelf helemaal onder geplast maar ze was zelf naar huis gerend, een weg die ze pas 2 keren gelopen had!
Dus ik denk dat ze uiteindelijk wel weer thuis zou komen.
Afbeelding
Bulletje en Suzie
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa gaat of naar mijn schoonouders of naar een hond toe om flink lelijk te doen. Dat kunnen de buurhonden zijn of een hond die toevallig langsloopt. Tay gaat struinen, denk ik? Of hij blijft netjes binnen, dat kan ook
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

Fendi loopt niet weg, achter is een poort die dicht is en waar ze ook niet uit gaat. Staat de voordeur open kijkt ze waar ik ben, loopt ff naar de rotonde op zoek naar de auto, want misschien ga je wel wandelen en gaat weer naar binnen of in het zonnetje voor de deur liggen. Suus zal denk ik mij gaan zoeken, maar er wel vandoor gaan denk ik bv als ze schrikt.
Groetjes,
Kristel
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Devel en Diesel lopen beiden niet weg, misschien een pis aan de overkant tot ze doorhebben dat ze alleen zijn, en dan is het snel weer terug. Ik denk dat Diesel de overkant niet eens haalt, die loopt tijdens het loslopen ook niet ver vooruit.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Goof zou meteen een bezoekje aan mijn vader brengen, dat is echt zijn beste vriend. Dat mijn vader 2 dorpen verderop woont deert Goof niet, hij moet en zal naar zijn beste vriend gaan.

Ties zou denk net zo lang wachten tot we de deur weer voor hem open doen, maar ik denk dat als er iemand voorbij loopt, maakt niet uit wie, dan gaat hij daar naar toe.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen komt niet verder dan de straat: ze zal allemaal mensen zien die sooooo leuk en sooooo gesjellig zijn! :cheer:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Naar kippen. Dichtbij of ver weg. Op iets jagen wat weg rent. Groot feest voor ons bankmonster Manu.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”