Nu woon ik sinds 1 jaar ergens anders en daar is een terrein wat niet meer gebruikt worden dat is gedoogd losloopgebied, het ligt echt tegen het dorp aan. Dus een hoop mensen gaan er met honden heen.
's ochtends is er een aantal mensen dat rond de zelfde tijd gaat lopen daar, dit vormt zich meestal als een groepje honden van 3 tot max 10 honden. allerlei kruisingen voornamelijk klein tot middelmaat en bijna alles is teef. en de oudste is 12, maar de rest is 2 of jonger. Met ook 2 of 3 onder een jaar.
In het begin wilde Dana vooral niets van die jonge pups weten, weggrommen en af en toe met een van die 2 oudere beetje rennen. Ik liep er ook meestal om heen omdat ik een hekel heb aan roedels. Maar met de tijd vindt Dana het steeds leuker.
Vandaag rende ze op 50 meter naar de groep toe en ze gingen met 6 of 7 honden allemaal rennen, vliegen, springen spelen enz. en er valt geen grom of snauw. Het is een groot feest, de meeste zoeken elkaar op, en ze hebben allemaal wel een beetje een speel maatje. er worden geen honden opgejaagd of onderste boven gelopen. Het gaat echt leuk!
Dana wordt dus naar mijn idee steeds vrolijker, lekker rennen, rauzen, vliegen enz. en ik heb haar zo eigenlijk niet gekend. Ja ze vond het wel leuk om te rennen. Maar het lijkt nu of ze weer 8 maanden is