Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel smuldier voor jack russel die moet aankomen?
Moderator: moderatorteam
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
hoeveel smuldier voor jack russel die moet aankomen?
even een klein vraagje
ik heb benji nu sinds twee weken op smuldier staan omdat hij brok niet wil eten maar hij moet aankomen want hij is te mager hij weegt nu 5.3 kilo en moet rond de 6 kilo wegen en dan is hij nog wel iets te licht maar ik heb hem liever iets te rank dan te dik. ik heb hem al te mager uit het asiel gekregen toen woog hij 4.8 kilo.
maar hoeveel smuldier moet ik hem eigenlijk geven?? ik geef hem nu een half pakje per dag en hij eet dit met smaak gelukkig maar het ziet er zo weinig uit....
nu ben ik grote honden gewend dus ook grote porties en moet echt wennen dat hij niet zo veel hoeft te eten maar soms twijfel ik echt wel of ik hem wel genoeg te eten geef....hem kennende kan hij van smuldier wel meer eten maar wil hem ook niet overvoeren
ik heb benji nu sinds twee weken op smuldier staan omdat hij brok niet wil eten maar hij moet aankomen want hij is te mager hij weegt nu 5.3 kilo en moet rond de 6 kilo wegen en dan is hij nog wel iets te licht maar ik heb hem liever iets te rank dan te dik. ik heb hem al te mager uit het asiel gekregen toen woog hij 4.8 kilo.
maar hoeveel smuldier moet ik hem eigenlijk geven?? ik geef hem nu een half pakje per dag en hij eet dit met smaak gelukkig maar het ziet er zo weinig uit....
nu ben ik grote honden gewend dus ook grote porties en moet echt wennen dat hij niet zo veel hoeft te eten maar soms twijfel ik echt wel of ik hem wel genoeg te eten geef....hem kennende kan hij van smuldier wel meer eten maar wil hem ook niet overvoeren
groetjes Tamara
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: hoeveel smuldier voor jack russel die moet aankomen?
Als hij aan moet komen zou ik bijv 3 ons geven en als hij op gewicht is weer minderen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik zou het rustig opvoeren. Die van ons weegt zo'n 8.5kg en die kreeg 400gr om wat aan te komen.
-
tkuijernl
- Zeer actief
dus zoals ik uit jullie opmerkingen lees zou hij nu wel meer mogen en als hij op gewicht is rustig aan weer afbouuwen naar half bakje per dag
Thanks!!
Thanks!!
groetjes Tamara
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik denk dat hij op een half pakje al welaan zou moeten komen. Gizmo weegt bijna 8 kilo en krijgt ook 200 gr per dag.
-
S@nne123
Je kunt ook niet verwachten dat je hond na enkele dagen weer gelijk op gewicht is.Daar gaat wel even tijd overheen.Ik zou vooorlopig gewoon een paar maanden 200 gram aanhouden.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor Mukkie (fox terrier) zou dat veel te weinig zijn. Ze is iets groter (7kg) en krijgt 300 gram per dag.S@nne123 schreef:Je kunt ook niet verwachten dat je hond na enkele dagen weer gelijk op gewicht is.Daar gaat wel even tijd overheen.Ik zou vooorlopig gewoon een paar maanden 200 gram aanhouden.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Ja het verschilt echt per hond. Mijn 8 jarige gecastreerde reu van 8 kg eet 330 Gr. Per dag. De hond van m'n oma is een ongecastreerde reu van 5 en weegt 13 kilo en kreeg 400 Gr. Per dag. Bij dezelfde inspanningen. Dus voer op het oog en verhoog langzaam als je merkt dat hij niet aankomt, maar overvoeren is ook niet goed 
-
S@nne123
2 familiehondjes van pakweg 7 kilo eten maar 150 gram kvv per dag.Het verschilt dus echt per hond blijkbaar.EstherK schreef:Voor Mukkie (fox terrier) zou dat veel te weinig zijn. Ze is iets groter (7kg) en krijgt 300 gram per dag.S@nne123 schreef:Je kunt ook niet verwachten dat je hond na enkele dagen weer gelijk op gewicht is.Daar gaat wel even tijd overheen.Ik zou vooorlopig gewoon een paar maanden 200 gram aanhouden.
-
tkuijernl
- Zeer actief
jeetje wat moeilijk....het is wel een actieveling samen met mij
ik denk dat ik hem maar een poosje op 300 gram laat zitten kijken hoe dat gaat
ik denk dat ik hem maar een poosje op 300 gram laat zitten kijken hoe dat gaat
groetjes Tamara