Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het afscheid nadert, maar het is veel te snel.
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
het afscheid nadert, maar het is veel te snel.
een half jaar geleden haalde ik quinty uit het asiel, een kleine kruising, waarschijnlijk franse bulldog/jack russell.
volgens het asiel was ze tussen de 4 en 8 jaar, maar ik zag meteen dat ze veel ouder was. ze heeft staar op haar oogjes en vele tumoren, zowel in haar melkklieren als daarnaast, en ook op haar schouder. mijn da schat haar op een jaar of 12/14.
eerst kreeg ze een heftige allergische reactie, het arme beestje krabde zich helemaal kapot. ze kreeg hotspot op haar keel. helaas gaf de vervangende da haar prednison, wat niet mag bij een ontsteking, en daarna werd het nog veel erger. in 2 dagen tijd was heel haar huid rood en kapot, ze deed niets anders meer dan krabben en bijten, kreeg koorts, en wilde niets meer. ze kreeg toen een ab-kuur, waarna het gelukkig beter werd.
een paar weken later liep ze 's morgens ineens mank, en had een dik voorpootje. weer naar de da, en weer een ab-kuur, maar na een paar dagen vormde zich een abces, wat open gesneden werd.
daarna ging het een tijdje goed.
2 weken geleden merkte ik dat ze wat slomer werd, en meer moeite kreeg met wandelen, dus schafte ik een buggy aan. ook viel het me op dat ze hijgde, terwijl ze dat eerst nooit deed.
uit bloedonderzoek bleek dat ze bloedarmoede heeft, en haar alkalische fosfortaten waren meer dan 10x zo hoog als normaal, wat betekent dat ze ergens weefselafbraak heeft.
ze heeft een spuit ijzer gehad, en zit aan de prednison, om haar afweer stil te leggen, zodat de weefselafbraak stopt.
we vermoeden dat zij een tumor heeft in haar buikje, want dat zou de bloedarmoede en weefselafbraak verklaren. een operatie zou ze niet meer aankunnen, daar is ze te oud en zwak voor.
voorlopig heeft quinty gelukkig nog kwaliteit van leven, en er brandt nog steeds een lichtje in haar oogjes. de buggy gaat elke wandeling mee, en soms zie ik duidelijk dat ze niet verder kan lopen, en gaat ze erin, maar op andere dagen houd ze het nog goed vol.
de prednison is voor 2 weken, en daarna moeten we terug naar de da. ik hoop zo dat ze het nog een tijd volhoudt, want het is nog veel te vroeg voor afscheid.
volgens het asiel was ze tussen de 4 en 8 jaar, maar ik zag meteen dat ze veel ouder was. ze heeft staar op haar oogjes en vele tumoren, zowel in haar melkklieren als daarnaast, en ook op haar schouder. mijn da schat haar op een jaar of 12/14.
eerst kreeg ze een heftige allergische reactie, het arme beestje krabde zich helemaal kapot. ze kreeg hotspot op haar keel. helaas gaf de vervangende da haar prednison, wat niet mag bij een ontsteking, en daarna werd het nog veel erger. in 2 dagen tijd was heel haar huid rood en kapot, ze deed niets anders meer dan krabben en bijten, kreeg koorts, en wilde niets meer. ze kreeg toen een ab-kuur, waarna het gelukkig beter werd.
een paar weken later liep ze 's morgens ineens mank, en had een dik voorpootje. weer naar de da, en weer een ab-kuur, maar na een paar dagen vormde zich een abces, wat open gesneden werd.
daarna ging het een tijdje goed.
2 weken geleden merkte ik dat ze wat slomer werd, en meer moeite kreeg met wandelen, dus schafte ik een buggy aan. ook viel het me op dat ze hijgde, terwijl ze dat eerst nooit deed.
uit bloedonderzoek bleek dat ze bloedarmoede heeft, en haar alkalische fosfortaten waren meer dan 10x zo hoog als normaal, wat betekent dat ze ergens weefselafbraak heeft.
ze heeft een spuit ijzer gehad, en zit aan de prednison, om haar afweer stil te leggen, zodat de weefselafbraak stopt.
we vermoeden dat zij een tumor heeft in haar buikje, want dat zou de bloedarmoede en weefselafbraak verklaren. een operatie zou ze niet meer aankunnen, daar is ze te oud en zwak voor.
voorlopig heeft quinty gelukkig nog kwaliteit van leven, en er brandt nog steeds een lichtje in haar oogjes. de buggy gaat elke wandeling mee, en soms zie ik duidelijk dat ze niet verder kan lopen, en gaat ze erin, maar op andere dagen houd ze het nog goed vol.
de prednison is voor 2 weken, en daarna moeten we terug naar de da. ik hoop zo dat ze het nog een tijd volhoudt, want het is nog veel te vroeg voor afscheid.
-
lunaquinty
- Zeer actief
Re: het afscheid nadert, maar het is veel te snel.
ik heb daarover contact gehad met de da van het asiel, en zijn letterlijke woorden waren: als we de echte leeftijd op de site zetten, worden die oudjes nooit geplaatst.
ik vind dat oplichting. voor mij maakte het niet uit hoe oud ze was, maar als een gezinnetje hun eerste hondje uit het asiel gaat halen, kun je het niet maken om te voor te liegen.
ik vind dat oplichting. voor mij maakte het niet uit hoe oud ze was, maar als een gezinnetje hun eerste hondje uit het asiel gaat halen, kun je het niet maken om te voor te liegen.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Vind ik toch ook wel grof. Gelukkig maakt het jou niets uit, maar wel ellendig dat het afscheid nu al nadert.
Sterkte ermee.
Sterkte ermee.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Daar had ik wel werk van gemaakt als ik jou was.lunaquinty schreef:ik heb daarover contact gehad met de da van het asiel, en zijn letterlijke woorden waren: als we de echte leeftijd op de site zetten, worden die oudjes nooit geplaatst.

-
Dinos
Ach wat hadden we er mee opgeschoten niets en Quinty al helemaal niets.mmartinn schreef:Daar had ik wel werk van gemaakt als ik jou was.lunaquinty schreef:ik heb daarover contact gehad met de da van het asiel, en zijn letterlijke woorden waren: als we de echte leeftijd op de site zetten, worden die oudjes nooit geplaatst.
In Zeeland heeft een Turkse herder bailey in het asiel gezeten, en ik kende deze hond, en wist dat er wat mis was met haar achterhand. Ik heb contact gehad met asiel en gezegd dat hun da dat toch wel gezien moet hebben en waarom er op site niets over gezegd wordt. Ik kreeg wel netjes antwoord van asiel en die vermelde dat ze dat pas vertellen als er echt serieuze koper zou zijn.
Voor ons is het niet erg wisten dat het een oudje was , maar medische afwijkingen verzwijgen is zeker niet netjes. Als je hond moet laten inslapen omdat die terminaal ziek is ,is als je dat niet weet en zeker voor kinderen die b.v voor het eerst huisdier mogen meemaken een bittere pil.
-
lunaquinty
- Zeer actief
ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe, en bewijzen wat er toen op de site stond kan ook niet achteraf. misschien staat het in haar papieren, maar wat de da zei kan ik niet bewijzen, en verder gooien ze het dan op een foutieve schatting, wat vaker voor komt.mmartinn schreef:Daar had ik wel werk van gemaakt als ik jou was.lunaquinty schreef:ik heb daarover contact gehad met de da van het asiel, en zijn letterlijke woorden waren: als we de echte leeftijd op de site zetten, worden die oudjes nooit geplaatst.
- mmartinn
- Zeer actief
Nou ja voor de hond had het niets uitgehaald, maar delen in de DA kosten was misschien dan wel zo netjes geweest.
Het is dubbel dat begrijp ik, een asiel werkt ook non profit, maar toch.
Het is dubbel dat begrijp ik, een asiel werkt ook non profit, maar toch.

-
lunaquinty
- Zeer actief
ze hadden al die tumoren zogenaamd ook niet gevoeld
ik kon de eerste 2 weken wel gratis naar hun da, maar die begon over: tja, oud beestje, bloedonderzoek, waarschijnlijk niets aan te doen, inslapen, blablabla, dus daar was ik heel snel weer weg.
nu hebben we tenminste nog 6 maanden van elkaar kunnen genieten.
ik kon de eerste 2 weken wel gratis naar hun da, maar die begon over: tja, oud beestje, bloedonderzoek, waarschijnlijk niets aan te doen, inslapen, blablabla, dus daar was ik heel snel weer weg.
nu hebben we tenminste nog 6 maanden van elkaar kunnen genieten.
- mmartinn
- Zeer actief
Ja ok. Maar had wel even een stevig woordje gewisseld met desbetreffende dierenarts, en dan niet aan de telefoon.lunaquinty schreef:ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe, en bewijzen wat er toen op de site stond kan ook niet achteraf. misschien staat het in haar papieren, maar wat de da zei kan ik niet bewijzen, en verder gooien ze het dan op een foutieve schatting, wat vaker voor komt.mmartinn schreef:Daar had ik wel werk van gemaakt als ik jou was.lunaquinty schreef:ik heb daarover contact gehad met de da van het asiel, en zijn letterlijke woorden waren: als we de echte leeftijd op de site zetten, worden die oudjes nooit geplaatst.
Maar ja, voor het beestje maakt het niets uit.

-
lunaquinty
- Zeer actief
ik ben er geweest, en heb persoonlijk tegen hem gezegd dat ik zijn manier van doen niet vind kunnen, maar ik betwijfel of hij zich er iets van aantrekt.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hoe dan ook het is heel naar om al zo snel afscheid te moeten nemen. Verwen haar nog maar lekker en geniet nog even van elkaar. Sterkte hoor