De hondjes gedragen zich keurig en terwijl de Sheltie vrolijk met mijn hondjes snuffelt, zegt hij: 'Zijn er ook jonge hondjes bij?' Dus ik zeg van wel, een teefje van 8 maanden. 'Ja want hij heeft Demodex'. WAT? Misschien moet je dan gewoon even je hond aanlijnen en dat EERST even vragen? Als hij zijn hond had aangelijnd dan had ik ook alles aangelijnd (want zo hoort dat, vind ik). Maar ik heb wel een nestje puppen van drie weken thuis liggen!
Vervolgens blijkt dat het hondje helemaal niet luistert, zich niet laat aanlijnen en dus gewoon tussen mijn honden blijft rondlopen. 'Ja hij moet ook beweging hebben' Dat snap ik, je mag daar van mij best lopen. Maar je wilt toch niet Demodex bij andere honden veroorzaken omdat jij je hond niet bij je kan roepen als hij los loopt?
Of ligt dit nou aan mij?
Ik heb gelijk de DA gebeld, die zei dat er eigenlijk niets meer aan te doen was, behalve hopen dat het goed zal gaan. En de pups en Ally in de gaten houden dat ze geen jeuk krijgen
Ik heb de honden allemaal in bad gestopt en ben zelf ook onder de douche gegaan, kleren gelijk uit gedaan. Het zal wel geen verschil uitmaken, maar ik had in ieder geval het gevoel dat ik iets deed. Bah. Niet leuk.