Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lepto enting
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lepto enting
Ik ent mijn honden alleen nog tegen lepto. Nu begreep ik van mijn eigen dierenarts dat er een nieuw vaccin is, omdat er 2 nieuwe varianten zijn van lepto.
Mijn eigen dierenarts zegt dat je eerst 1 enting geeft en 2 weken daarna de volgende. Omdat mijn dierenarts daar 160 euro voor vraagt ben ik wat gaan bellen naar andere dierenartsen.
En toen was ik de weg even kwijt. Een van die dierenartsen zei na 4 weken opnieuw een enting geven en weer een ander zei tussen de 2 en 6 weken.
Iemand hier al mee te maken gehad?
En wat een verschillen in prijs hier in Amersfoort. De hoogste was boven de 160 euro en de laagste was 40 euro, ik heb het idee dat ze maar wat vragen
Mijn eigen dierenarts zegt dat je eerst 1 enting geeft en 2 weken daarna de volgende. Omdat mijn dierenarts daar 160 euro voor vraagt ben ik wat gaan bellen naar andere dierenartsen.
En toen was ik de weg even kwijt. Een van die dierenartsen zei na 4 weken opnieuw een enting geven en weer een ander zei tussen de 2 en 6 weken.
Iemand hier al mee te maken gehad?
En wat een verschillen in prijs hier in Amersfoort. De hoogste was boven de 160 euro en de laagste was 40 euro, ik heb het idee dat ze maar wat vragen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Lepto enting
onze DA doet t na 2 weken, maar ik vraag me af of t allemaal wel nodig is, ..........
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet jij misschien wat er nou precies veranderd is? Ik krijg van de dierenartsen niet echt duidelijk een antwoord. Alleen dat ze geboosterd moeten worden ivm die nieuwe varianten, maar die 2 nieuwe varianten bestaan al heel wat jaren werd er gezegdInge O schreef:ja, die tweede enting is in het geval van leptospirose absoluut nodig, als je die niet geeft kan je net zo goed de eerste ook maar niet geven.S@ndr@ schreef:onze DA doet t na 2 weken, maar ik vraag me af of t allemaal wel nodig is, ..........
-
Tamaartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Koda kreeg de vervolg enting na 4 weken.
Weet eigenlijk niet wat het verschil nu precies is.
Weet eigenlijk niet wat het verschil nu precies is.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik bedoelde ook niet de booster enting, maar die nieuwe varianten waar tegen geprikt wordt,....... hoe meer ze willen enten des te meer ik zoiets heb van doe maar niet meer
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Er bestaan meerdere soorten weil en tot nu waren er slechts twee die in de enting zaten. In de nieuwe Lepto4 zitten zoals de naam al doet vermoeden nu nog twee varianten. Om je hond tegen deze 2 andere varianten te beschermen moet je er net als bij een pup vanuit gaan dat die twee nieuwe pas werkzaam zullen zijn na een herhaling van de enting binnen 5 weken na de eerste enting; Doe je dat niet dan beschermt de nieuwe enting enkel zoals voorheen de 'oude' enting voor de twee al bestaande entingen. Het is dus enkel van belang of jij vind dat je honden ook voor de twee andere varianten beschermd zouden moeten worden.
Sandra

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
de fabrikant adviseert om de booster te geven tussen de 3 en 4 weken na de eerste enting.
veel dierenartsen rekenen voor de booster een gereduceerd tarief en idd rond shoppen loont meestal wel
veel dierenartsen rekenen voor de booster een gereduceerd tarief en idd rond shoppen loont meestal wel
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Bij ons word hij na 4 weken herhaald en krijgen ze korting.
Hij kost dan 20 euro.
Hij kost dan 20 euro.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Sterre
Sterre heeft net haar vaccinaties gehad. De prijs van kennelhoest + lepto was 73,50. Ik weet niet wat het bedrag van de lepto is.
Over 4 weken wordt de herhaalvaccinatie voor de lepto gegeven. Deze kost dan 25,00.
160,00 euro is wel heel erg duur Demi.
Over 4 weken wordt de herhaalvaccinatie voor de lepto gegeven. Deze kost dan 25,00.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Lepto wordt hier wel geënt ivm met het lopen door stilstaand water. En wij kregen inderdaad 50% korting op de tweede inenting en deze was na 4weken.
-
roebeltje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Briard
Mijn dierenarts heeft de nieuwe enting niet in zijn assortiment zitten en is dat ook niet van plan, naar het waarom moet ik nog vragen...
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
ik heb in oktober een hondje laten enten en toen heb ik er niets van gehoord
en nu in maart moet het 2 keer
vind het wel gek de een niet en de ander wel
maar ik doe het niet
en nu in maart moet het 2 keer
vind het wel gek de een niet en de ander wel
maar ik doe het niet
ben een hondengek
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
wat ik met wat logica nog niet snap is waarom ze dan niet alleen de 2e enting geven...daar zitten zoals ik het hier lees de beschermers in tegen de nieuwe bacteriën...de eerste enting tegen de oude zouden dan niet nodig zijn...toch?
http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/
Als u besluit de vaccinatie niet te herhalen heeft uw hond nog steeds dezelfde bescherming tegen de 2 oudere bacterie-soorten net zoals de afgelopen jaren. U bent dan ook niet verplicht om het nieuwe vaccin te herhalen. Maar in dat geval is uw hond niet beschermd tegen de nieuwe bacterie-soorten, die juist veel vaker voorkomen (bijna 60%), terwijl de oude bacterie-soorten nog maar verantwoordelijk zijn voor circa 10% van de besmettingen.
Als u besluit de vaccinatie niet te herhalen heeft uw hond nog steeds dezelfde bescherming tegen de 2 oudere bacterie-soorten net zoals de afgelopen jaren. U bent dan ook niet verplicht om het nieuwe vaccin te herhalen. Maar in dat geval is uw hond niet beschermd tegen de nieuwe bacterie-soorten, die juist veel vaker voorkomen (bijna 60%), terwijl de oude bacterie-soorten nog maar verantwoordelijk zijn voor circa 10% van de besmettingen.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee, zoals Inge zegt, ze enten de eerste keer ook tegen die nieuwe varianten, maar dan moeten ze nog een keer geboosterd worden. Als je dat niet doet is je hond niet beschermd tegen de nieuwe varianten en had je net zo goed de 'oude' enting kunnen geven. Zo lees ik het althanslaura23 schreef:wat ik met wat logica nog niet snap is waarom ze dan niet alleen de 2e enting geven...daar zitten zoals ik het hier lees de beschermers in tegen de nieuwe bacteriën...de eerste enting tegen de oude zouden dan niet nodig zijn...toch?
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Hier ook 4 weken ertussen. Ik heb gelijk de 2e enting moeten betalen dus kan volgende keer naar binnen en naar buiten lopen. Ik moest voor controle en voor beide entingen 67 euro betalen. De 2e enting kost 17 euro en zit dus al bij de 67 euro erin.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Maar dat werkt toch niet eens een jaar?Inge O schreef:ze bedoelen toch honden die al gevaccineerd wáren met het oude vaccin?laura23 schreef:wat ik met wat logica nog niet snap is waarom ze dan niet alleen de 2e enting geven...daar zitten zoals ik het hier lees de beschermers in tegen de nieuwe bacteriën...de eerste enting tegen de oude zouden dan niet nodig zijn...toch?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ook de duurste uit Amersfoort, maar ik kom daar al 24 jaar met mijn honden. Maar voor de simpele dingen ga ik dus ergens anders heen. Pas ceferal gehaald bij ze voor Izzy (demodex) 20 pillen, 24 euro....Sterre schreef:Sterre heeft net haar vaccinaties gehad. De prijs van kennelhoest + lepto was 73,50. Ik weet niet wat het bedrag van de lepto is.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
En bedankt voor de uitleg, ik ga donderdag even langs een andere dierenarts voor de lepto en ben benieuwd wat hun consultprijs is, vast ook een heel stuk lager dan bij mijn eigen dierenarts
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat mij verteld werd door een van de dierenartsen die ik gebeld heb is dat er een vrouw aan de nieuwe variant gestorven is. Of het waar is weet ik niet hoor, kan natuurlijk ook een leuk verkoop praatje zijn geweest.Nanna schreef:Ondertussen ben ik dus ben benieuwd naar de landelijke sterftecijfers van honden die het begeven hebben omdat ze Weil kregen.
En of dat wel of niet ingeënte honden waren.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Amy heb ik ook een twijfel om te enten, maar bij Izzy weet ik het niet zo goed, ze heeft een zwakkere weerstand door leishmania en de demodex. Zou jij haar enten als het een van jou honden was?Inge O schreef:vlam heeft het, geënt en wel (wel oude enting natuurlijk) voor 99% zeker gehad - dat, in combinatie met het zo vaak moeten vaccineren (want dat moet echt minimaal jaarlijks, anders heeft het geen zin) doet mij niet vaccineren.Nanna schreef:Ondertussen ben ik dus ben benieuwd naar de landelijke sterftecijfers van honden die het begeven hebben omdat ze Weil kregen.
alleen als bewezen zou worden dat het vaccin nog veel langer werkzaam blijft (wat ik betwijfel) zou ik het overwegen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja zo denk ik er dus ook over en ent ze verder al jaren niet. Alleen zit ik vlakbij water waar ik de ratten zie zwemmen en 's avonds loopt er soms een rat langs (nou ja rent er een rat langsInge O schreef:alsof het enten van honden dat zou moeten tegenhouden, zij zijn zeker niet het grootste reservoir.Demi schreef:Wat mij verteld werd door een van de dierenartsen die ik gebeld heb is dat er een vrouw aan de nieuwe variant gestorven is. Of het waar is weet ik niet hoor, kan natuurlijk ook een leuk verkoop praatje zijn geweest.Nanna schreef:Ondertussen ben ik dus ben benieuwd naar de landelijke sterftecijfers van honden die het begeven hebben omdat ze Weil kregen.
en dan nog, heel erg voor die mevrouw en haar familie maar dit soort dingen gebeurt nu eenmaal, 'een' mevrouw met leptospirose kan me echt niet op andere gedachten brengen.
er sterft ook wel eens iemand aan honden- of kattenspoelwormen, daarvoor willen ze ons ook bijna maandelijks laten ontwormen, ja duhh, zo ken ik er nog wel een paar.
En dat verhaal over die vrouw werd verteld door een dierenarts, maar waar en wanneer wisten ze niet. Ik ben zelf gaan googlen en kon er niets over vinden.
Maar jij ent ook geen lepto?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:ik ent geen van mijn honden, ook niet die met een slechtere gezondheid.Demi schreef:Bij Amy heb ik ook een twijfel om te enten, maar bij Izzy weet ik het niet zo goed, ze heeft een zwakkere weerstand door leishmania en de demodex. Zou jij haar enten als het een van jou honden was?Inge O schreef:vlam heeft het, geënt en wel (wel oude enting natuurlijk) voor 99% zeker gehad - dat, in combinatie met het zo vaak moeten vaccineren (want dat moet echt minimaal jaarlijks, anders heeft het geen zin) doet mij niet vaccineren.Nanna schreef:Ondertussen ben ik dus ben benieuwd naar de landelijke sterftecijfers van honden die het begeven hebben omdat ze Weil kregen.
alleen als bewezen zou worden dat het vaccin nog veel langer werkzaam blijft (wat ik betwijfel) zou ik het overwegen.
sorry dubbele vraag
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Altijd fijn dat jij alles vindtNanna schreef:http://schotseherdervrienden.nl/gezondh ... -van-weil/
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja inderdaad. Ik ga donderdag toch ook nog wat vragen stellen bij die dierenarts. Lijkt mij een eerlijke dierenarts, omdat hij niet van die achterlijke prijzen rekent en niet meteen in de stress modus schoot toen ik zei dat ik eigenlijk nooit ent en ze voorstander zijn van barf/kvvInge O schreef:het nieuwe vaccin blijkt geen adjuvans (hulpstof) meer te hebben, in ieder geval al een verbeteringNanna schreef:http://schotseherdervrienden.nl/gezondh ... -van-weil/.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Welke DA is dat Al?
Hier hebben ze afgelopen week de nieuwe leptop-enting gehad, over 4 weken krijgen ze de herhaling.
Hier hebben ze afgelopen week de nieuwe leptop-enting gehad, over 4 weken krijgen ze de herhaling.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Zonder P erachter dus. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
ff pb ivm namen DA'smoosje schreef:Welke DA is dat Al?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:moosje schreef: leptop-enting
hahahaha en ik lees er gewoon overheen
-
- Mijn ras(sen): Franse bulldog, kruising labrador/akita, chihuahua en roemeense straathondjes
- Aantal honden: 10
Wij moeten ook nog een keer terug voor een 2e boost. Na 4 weken zegt onze da, wat het kost weet ik niet precies gaan hier met meerdere tegelijk maar bij onze da is de 2e boost met korting en geen consultkosten om het een beetje te compenseren.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hier nog geen een dierenarts gehoord over korting bij de 2e enting. Ik ben ook vergeten te vragen of dat bij degene waar ik nu heen ga 40 euro is voor 2 keer of per keer. Als het per keer is, is het dus alsnog 80 euroKarma schreef:Wij moeten ook nog een keer terug voor een 2e boost. Na 4 weken zegt onze da, wat het kost weet ik niet precies gaan hier met meerdere tegelijk maar bij onze da is de 2e boost met korting en geen consultkosten om het een beetje te compenseren.
#gaatnuevenbellen