Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bonnie...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Bonnie...

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Vandaag is de DA geweest voor de APK..
Bonnie d'r longen en hartje klinken ok, maar waarschijnlijk heeft ze een tumor in d'r kopje, (dat wist ik eigenlijk al sinds 2011) die langzaam groeit. Daardoor is ze af en toe zo afwezig en angstig. Maar dat is tot nu toe best onder controle te houden met rust/regelmaat en zolang ik er ben. Ze zag nog geen hondje om binnenkort in te laten slapen, ze zag een blij oud hondje, en dan is er nog niks mis mee.
Zoals de DA zei: het kan zijn dat ze er nog twee maanden is, of 2 jaar, maar zoals ze nu is, is ze oud en verwend en gewoon Bonnie dus dat is helemaal ok.

Eigenlijk een bevestiging van wat ik al dacht dus, even is het heel confronterend om het bevestigd te hebben, maar het geeft ook heel veel rust. Voorlopig ga ik haar lekker rustig houden, lekker naar het bos, met de bal spelen als ze wil, stoeien, ( als ik haar de kans geef, de hele dag dus ;) ) geen grote veranderingen, en nergens alleen heen zonder mij, en vooral, heel erg genieten!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Re: Bonnie...

Ongelezen bericht door annemick »

Grote knuffel voor je oudje Bonnie :lief: carpe diem.
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Nou maar hopen dat ze nog een tijdje in goede gezondheid bij je mag blijven.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het weten geeft zeker een bepaalde mate van rust.
Lijkt me een goed idee om Bonnie te laten doen wat ze zelf graag doet en haar niet te veel te gaan beperken.
Laat haar maar genieten, dan geniet je zelf ook nog het meest :ok:

Sterkte hoor, het blijft toch moeilijk :knuffel1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Sterkte met Bonnie!
Ri@nne
Zeer actief

dankjewel allemaal,
Het meisje is vandaag weer lekker vrolijk,
Met haar bal spelen, wandelen in het bos, even bij de oppas gebleven ( die komt tegenwoordig thuis, zodat ze lekker in d'r eigen omgeving is) daarna nog een keer naar het bos en gestoeid, en lekker slapen nu, ik denk dat ze het nog wel naar d'r zin heeft! ;)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wel een rot idee dat ze iets akeligs in d'r koppie heeft. Maar zolang ze nog van haar leven geniet is het meegenomen, braaf oud hondje :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Dat lijkt me best een eng idee. Vanaf 2011..je weet het niet zeker? Waar komt die aanname vandaan dan? Kan het ook niet gewoon ouderdom zijn of een kwaal daarvan?
Nou ja, als je nog een blij hondje ziet is dat natuurlijk fijn. Lekker blijven genieten dat ze geniet. Fijn dat ze goed door de apk is :ok:

Mijn vragen zijn puur uit nieuwsgierigheid. Bedoel het niet verwijtend ofzo.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn dat ze het naar haar zin heeft en nog geniet van het leven. Ik hoop dat ze nog een tijdje bij je mag zijn, sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ri@nne
Zeer actief

Dee schreef:Dat lijkt me best een eng idee. Vanaf 2011..je weet het niet zeker? Waar komt die aanname vandaan dan? Kan het ook niet gewoon ouderdom zijn of een kwaal daarvan?
Nou ja, als je nog een blij hondje ziet is dat natuurlijk fijn. Lekker blijven genieten dat ze geniet. Fijn dat ze goed door de apk is :ok:

Mijn vragen zijn puur uit nieuwsgierigheid. Bedoel het niet verwijtend ofzo.
Die vragen zit ik deels ook nog mee hoor!
In 2011 was ze, toen ik thuis kwam, opeens alle coördinatie kwijt, ze kon bijna niet meer lopen, zwabberde alsof ze een hele fles wijn op had.
Bij onderzoek had ze ook heel weinig pupilreflex.
De DA dacht dat het einde verhaal was, het was ook echt heel erg zielig om te zien, maar ik heb haar toen 4 weken de tijd gegeven om te herstellen. Ik merkte gewoon aan haar dat ze nog niet "klaar" was, ze vocht nog steeds. Steeds vaker wilde ze mijn hulp met lopen niet meer, en uit eindelijk rende ze weer met haar bal in het rond, na 3weken. De coördinatie is niet helemaal terug gekomen, maar zolang ik haar bescherm tegen andere honden, gladde vloeren, trappen en in de auto help op een slechte dag, gaat het prima.

Van de ene op de andere dag is ze toen doof geworden. 'ochtends was er niks aan de hand, 's avonds was ze stokdoof.
Waar komt het van.. je weet het niet, maar de DA herkende dit wel als een symptoom.
De pupilreflex is helemaal niet meer aanwezig inmiddels,
Soms is ze in de war, ( wat nog prima te handelen is hoor, zolang ze dan merkt dat ik er ben is het ook meteen weer goed)

Alle vage symptomen bij elkaar opgeteld, doen 3 verschillende DA al 4 jaar aan een ( langzaam groeiende) tumor denken, Ik ben zelf nog stiekem een beetje van mening dat het ook ouderdom of iets anders zou kunnen zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Ik kon / kan een MRI laten maken, maar wat dan? dan weet ik het zeker, hond in de stress... en ik kan nog niks.

Ze krijgt nu elke dag een pijnstiller voor haar rug, en voor de rest doet ze het op haar manier prima, zolang ze in haar eigen omgeving is, of in elk geval, met mij erbij. ( met name in een andere omgeving, ergens op bezoek of zo, is ze op haar gemak als ik er ben, als de oppas thuis komt, dit doen we sinds een week, dat ze daar niet meer heen hoeft, maar dat die thuis komt) En niet meer zonder mij bij andere honden, ze hoort niet meer, en ziet lichaamstaal ook te laat/ ze snapt het te laat, en dan krijg je ruzie, wat ze ook niet snapt.. dus daar ben ik altijd bij. en dat gaat prima, zolang ze zo doorhobbelt, gaan we die 15 in mei best halen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”