Dee schreef:Dat lijkt me best een eng idee. Vanaf 2011..je weet het niet zeker? Waar komt die aanname vandaan dan? Kan het ook niet gewoon ouderdom zijn of een kwaal daarvan?
Nou ja, als je nog een blij hondje ziet is dat natuurlijk fijn. Lekker blijven genieten dat ze geniet. Fijn dat ze goed door de apk is
Mijn vragen zijn puur uit nieuwsgierigheid. Bedoel het niet verwijtend ofzo.
Die vragen zit ik deels ook nog mee hoor!
In 2011 was ze, toen ik thuis kwam, opeens alle coördinatie kwijt, ze kon bijna niet meer lopen, zwabberde alsof ze een hele fles wijn op had.
Bij onderzoek had ze ook heel weinig pupilreflex.
De DA dacht dat het einde verhaal was, het was ook echt heel erg zielig om te zien, maar ik heb haar toen 4 weken de tijd gegeven om te herstellen. Ik merkte gewoon aan haar dat ze nog niet "klaar" was, ze vocht nog steeds. Steeds vaker wilde ze mijn hulp met lopen niet meer, en uit eindelijk rende ze weer met haar bal in het rond, na 3weken. De coördinatie is niet helemaal terug gekomen, maar zolang ik haar bescherm tegen andere honden, gladde vloeren, trappen en in de auto help op een slechte dag, gaat het prima.
Van de ene op de andere dag is ze toen doof geworden. 'ochtends was er niks aan de hand, 's avonds was ze stokdoof.
Waar komt het van.. je weet het niet, maar de DA herkende dit wel als een symptoom.
De pupilreflex is helemaal niet meer aanwezig inmiddels,
Soms is ze in de war, ( wat nog prima te handelen is hoor, zolang ze dan merkt dat ik er ben is het ook meteen weer goed)
Alle vage symptomen bij elkaar opgeteld, doen 3 verschillende DA al 4 jaar aan een ( langzaam groeiende) tumor denken, Ik ben zelf nog stiekem een beetje van mening dat het ook ouderdom of iets anders zou kunnen zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Ik kon / kan een MRI laten maken, maar wat dan? dan weet ik het zeker, hond in de stress... en ik kan nog niks.
Ze krijgt nu elke dag een pijnstiller voor haar rug, en voor de rest doet ze het op haar manier prima, zolang ze in haar eigen omgeving is, of in elk geval, met mij erbij. ( met name in een andere omgeving, ergens op bezoek of zo, is ze op haar gemak als ik er ben, als de oppas thuis komt, dit doen we sinds een week, dat ze daar niet meer heen hoeft, maar dat die thuis komt) En niet meer zonder mij bij andere honden, ze hoort niet meer, en ziet lichaamstaal ook te laat/ ze snapt het te laat, en dan krijg je ruzie, wat ze ook niet snapt.. dus daar ben ik altijd bij. en dat gaat prima, zolang ze zo doorhobbelt, gaan we die 15 in mei best halen!