Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan iemand mij helpen ??? Iemand ervaring met euro premium
Moderator: moderatorteam
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Kan iemand mij helpen ???
Is toch echt een rottweilerkwaaltje, wij voeren meradog en smuldier, maar gaan over naar light brokken.
Het commando 'los'' is dan ook 1 van de meest gegeven commando's hier gelukkig luistert ze daar goed naar.
Het commando 'los'' is dan ook 1 van de meest gegeven commando's hier gelukkig luistert ze daar goed naar.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik weet niet hoe je haar voer verstrekt, is dat in een voerbak? Zoja, probeer haar dan te laten werken voor al haar voer. Dat kan tijdens de wandelingen (heb je gelijk een mooie troef in handen tegen al het andere eetbare onderweg), tijdens trainen of met speuren bijvoorbeeld.
Hier krijgt mijn vraatmonstertje meestal het grootste deel van haar voer in de tuin, dat mag ze daar opspeuren. Is ze meestal een half uur tot 45min mee bezig. Verder een handje mee op de wandelingen. Op trainingsdagen krijgt ze al haar voer van die dag tijdens de training.
Ze zijn op die manier véél langer aan het eten, er dus veel langer mee bezig en raken er fysiek meer verzadigd van, maar tegelijk ook mentaal.
Hier krijgt mijn vraatmonstertje meestal het grootste deel van haar voer in de tuin, dat mag ze daar opspeuren. Is ze meestal een half uur tot 45min mee bezig. Verder een handje mee op de wandelingen. Op trainingsdagen krijgt ze al haar voer van die dag tijdens de training.
Ze zijn op die manier véél langer aan het eten, er dus veel langer mee bezig en raken er fysiek meer verzadigd van, maar tegelijk ook mentaal.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah, dat vergt wat meer creativiteit dus.
Het klinkt ook alsof ze het eten dat ze krijgt eigenlijk niet zo lekker vindt, ondanks dat ze zo schooierig is. Misschien eens andere kvv's en/of brokken uitproberen?
Of voer in een kong doen. Als ze het goed snapt kun je de gevulde kong ook invriezen (met kvv of yoghurt bijvoorbeeld).
Overigens moet je ze bij hersenwerk (wat iets anders is) begeleiden, dus dan kan ze ook niet iets stuk bijten als dat niet de bedoeling is.
Daarnaast zou je ook de techniek van de voerdummy toe kunnen passen. Niet meewerken is geen eten. Wel de tijd nemen om het rustig aan te leren. Je kunt er vanalles over lezen (en vragen) in het topic van jaap*, ken je dat topic?
Nogmaals, ik heb geen ervaring met een eigen (totaal) niet-meewerkende hond, maar ik vraag me af of jouw hond écht zo zelfstandig is dat meewerking er niet in zit. Ik zou daar toch in gaan investeren (dmv goede hondenschool en tijd), volgens mij kun je er veel meer uithalen samen!
Ze wil het niet aanpakken, maar ze ís tijdens de wandelingen wel geïnteresseerd in eten (aangezien ze ernaar opzoek gaat). Misschien wil ze het wel eten als je het strooit? Of eens beginnen met iets héél erg lekkers?Dipsy20 schreef:Kyra wil buiten onder het lopen helemaal geen brokjes of beloningen aanpakken.
Het klinkt ook alsof ze het eten dat ze krijgt eigenlijk niet zo lekker vindt, ondanks dat ze zo schooierig is. Misschien eens andere kvv's en/of brokken uitproberen?
Ja, zo'n bak heb ik weleens gezien maar dat is inderdaad niet erg tijdvertragend.Dipsy20 schreef:Ze eet hier al uit een anti schrok bak maar dan heeft ze het nog erg snel op.
Misschien eerst heel makkelijk beginnen? Speuren op het gras is bijvoorbeeld niet zo moeilijk en ze hoeft er niets voor stuk te bijten. Onderwijl doet ze dat wat ze graag doet: op zoek naar eten.Dipsy20 schreef:Soms laat ik haar wel denk werk doen maar meest van tijd bijt ze iets kapot en dat was het![]()
Of voer in een kong doen. Als ze het goed snapt kun je de gevulde kong ook invriezen (met kvv of yoghurt bijvoorbeeld).
Overigens moet je ze bij hersenwerk (wat iets anders is) begeleiden, dus dan kan ze ook niet iets stuk bijten als dat niet de bedoeling is.
Ik heb er geen ervaring mee en mijn hond is (naast eten) echt gék op samenwerken, dus het is voor mij een beetje lastig om me goed in te leven in de situatie. Maar ik vind het een beetje paradoxaal, dat jouw hond zó ontzettend gericht is op eten en er toch zo weinig voor zou willen doen? Dan vraag ik me toch af of ze jouw eten dus niet zo lekker vindt, of dat er iets mist in jullie samenwerking.Dipsy20 schreef:Ze heeft helemaal geen wil om iets te doen trekt haar eigen plan En dat is denk ik echt die plaat voor de kop![]()
Daarnaast zou je ook de techniek van de voerdummy toe kunnen passen. Niet meewerken is geen eten. Wel de tijd nemen om het rustig aan te leren. Je kunt er vanalles over lezen (en vragen) in het topic van jaap*, ken je dat topic?
Heb je weleens een cursus met haar gedaan? Zoja, hoe ging dat?Dipsy schreef:Zo kent ze ook een paar commando's maar die voert ze echt alleen maar uit wanneer mevrouw wil
Nogmaals, ik heb geen ervaring met een eigen (totaal) niet-meewerkende hond, maar ik vraag me af of jouw hond écht zo zelfstandig is dat meewerking er niet in zit. Ik zou daar toch in gaan investeren (dmv goede hondenschool en tijd), volgens mij kun je er veel meer uithalen samen!
Laatst gewijzigd door Zamunda op 18 mar 2014 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Devel
Een bot waar ze veel werk aan heeft misschien iets?
-
lets have fun
Sommige honden zijn nu eenmaal ontzettend voergericht en hebben altijd trek
Ik heb er ook zo 1. Altijd anderen het eten uit de bek kijken en zodra we buiten zijn gaat die neus op de grond op zoek naar iets te vreten. Laten werken voor haar eten doe ik al maar werkt maar matig. Het is gewoon een karaktertrek denk ik die je er daarom dus ook nooit helemaal uit krijgt. Barfen wil ook nog wel eens meer voldoening geven voor de hond, omdat ze dan lang moeten knagen, trekken en scheuren. Maar dat moet je maar net willen natuurlijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vond mijn CC op vers ook ontzettend bulkig en zwaar, op brok gaat t eens tuk beter, scheelt zo 8 kilo hond 
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Kan iemand mij helpen ??? Iemand ervaring met euro premi
Gewoon normaal middenmoot voer.
Mijn honden zitten langer vol van geperste brokken.
Je zou ook kunnen kijken naar light als ze zo snel aanzet. In dit zit minder dan de helft aan calorieën tegenover normaal voer.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tion/23212
Mijn honden zitten langer vol van geperste brokken.
Je zou ook kunnen kijken naar light als ze zo snel aanzet. In dit zit minder dan de helft aan calorieën tegenover normaal voer.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tion/23212
-
S@ndr@
- Zeer actief
euro premium heb ik een tijdje gevoerd de seafood versie, maar die is nu lastig verkrijgbaar dus ik ben weer op zoek naar iets anders 
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij stonden op het punt op dit in ons assortiment op te nemen.Dipsy20 schreef:Heefd er iemand ervaring met euro premium hondenvoeding?
Lets have fun barf is voor ons geen optie
Het is een goed voer zonder chemische toevoegingen e.d en gewoon eerlijk over hun ingrediënten.
Voor ons voegde het helaas qua winkel niks toe naast de merken die we al hebben, maar anders was het een brok die ik zeker wel iemand zou kunnen aanraden.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- dagmar88
- Zeer actief
Cavom zet in ieder geval flink aan en veel honden hebben er ook grote, zachte hopen ontlasting op.
Zelf vind ik de geperste brok van lukullus goed en veel mensen zijn tevreden over die van prins.
Zelf vind ik de geperste brok van lukullus goed en veel mensen zijn tevreden over die van prins.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik geef nu tot volle tevredenheid Burns, en waar ik t mee ga mengen is nog een raadsel, ik heb Canex vis/rijst in hui en Dr Clouders om uit te proberenDipsy20 schreef:Ben me nu aan het inlezen over merk brokkenS@ndr@ schreef:euro premium heb ik een tijdje gevoerd de seafood versie, maar die is nu lastig verkrijgbaar dus ik ben weer op zoek naar iets anders
Wat we tot nu toe gehad hebben is kenner geperste brok de normale kenner brok
Cavom geperst en nu dan selection croc
Dagmar 88 meradog ken ik niet zal zo ook eens gaan Google En kijken wat
Ik daar allemaal over kan vinden
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, mijn jongens eten al een tijdje een combinatie van almo nature en optidog premium van de lidl, 50/50.
Tibbe vindt dat laatste zo lekker dat hij de almo brokken er niet meer bij wil.
Die optidog heb je ook in light, dus misschien de moeite waard om eens een zakje te proberen?
Het is drie kilo voor geloof €5, dus je kunt je er geen buil aan vallen en je zit niet meteen aan een zak van 12-15 kilo vast.
Tibbe vindt dat laatste zo lekker dat hij de almo brokken er niet meer bij wil.
Die optidog heb je ook in light, dus misschien de moeite waard om eens een zakje te proberen?
Het is drie kilo voor geloof €5, dus je kunt je er geen buil aan vallen en je zit niet meteen aan een zak van 12-15 kilo vast.
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Dipsy20 schreef:Heefd er iemand ervaring met euro premium hondenvoeding?
Lets have fun barf is voor ons geen optie
Europremium brokken kreeg Suzie ook van de Fokker en hebben wij toen ook gewoon gevoerd, ze deed het er erg goed op en had mooie ontlasting, wij waren er erg tevreden over en ook qua prijs wel. Helaas heeft ze vachtproblemen en eet ze tegenwoordig vers voer dus nu voederen wij dat niet meer maar mijn mening is dat het goede brokken zijn.

Bulletje en Suzie