Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup weinig eten, wel drinken
Moderator: moderatorteam
- NoaPup
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
- Aantal honden: 1
pup weinig eten, wel drinken
Sinds gistermiddag eet onze pup Noa van bijna 11 weken heel weinig.
Gisterochtend nog wel een redelijk portie brokken maar 's middags en 's avonds geen vlees (wel een paar doperwten).
Vanmorgen een klein beetje pap en een paar brokjes. Nu raakt ze haar vlees weer niet aan.
Ze drinkt best veel vind ik.
Verder merk ik helemaal niets aan haar. Vrolijk, levendig, speelt, slaapt, plast en poept normaal.
Hoelang kan ik deze situatie aankijken? moet ik mij al zorgen maken of is dit normaal in de puppyfase dat ze een dagje overslaan met eten?
Snoepjes eet ze overigens wel erg graag.
Het is ook zo dat ze vanaf dag één dat we haar hebben geen grote eetster is.
Ze komt nauwelijks aan de aanbevolen hoeveelheid van de fokker (200 gr. brok en 400 gr. vlees (Duck compleet) verspreidt over 4 maaltijden.
Ze groeit super, anderhalve kilo in de week.
Gisterochtend nog wel een redelijk portie brokken maar 's middags en 's avonds geen vlees (wel een paar doperwten).
Vanmorgen een klein beetje pap en een paar brokjes. Nu raakt ze haar vlees weer niet aan.
Ze drinkt best veel vind ik.
Verder merk ik helemaal niets aan haar. Vrolijk, levendig, speelt, slaapt, plast en poept normaal.
Hoelang kan ik deze situatie aankijken? moet ik mij al zorgen maken of is dit normaal in de puppyfase dat ze een dagje overslaan met eten?
Snoepjes eet ze overigens wel erg graag.
Het is ook zo dat ze vanaf dag één dat we haar hebben geen grote eetster is.
Ze komt nauwelijks aan de aanbevolen hoeveelheid van de fokker (200 gr. brok en 400 gr. vlees (Duck compleet) verspreidt over 4 maaltijden.
Ze groeit super, anderhalve kilo in de week.
-
lets have fun
Re: pup weinig eten, weldrinken
Ik denk dat je simpel weg te vaak voert. Ik zou de hoeveelheid over 2 of 3 maaltijden verdelen.
- NoaPup
- Vaste gebruiker
Re: pup weinig eten, wel drinken
Dit schema is wat wij meegekregen hebben van de fokker.
Is de hoeveelheid ook te groot voor een Leonbergerpup van 11 weken?
En een voeding eraf halen, dan het beste de laatste (22:00 uur)? Deze eet ze vanaf het begin al het slechts.
En een voeding eraf halen, dan het beste de laatste (22:00 uur)? Deze eet ze vanaf het begin al het slechts.
-
lets have fun
Het is een richtlijn, een advies. Geen wet van meden en perzenNoaPup schreef:Dit schema is wat wij meegekregen hebben van de fokker.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
lets have fun schreef:Het is een richtlijn, een advies. Geen wet van meden en perzenNoaPup schreef:Dit schema is wat wij meegekregen hebben van de fokker.
En een voeding eraf halen, dan het beste de laatste (22:00 uur)? Deze eet ze vanaf het begin al het slechts.Wanneer het voor jouw pup niet werkt kan je dat dus aanpassen. Als de laatste maaltijd het slechts wordt gegeten kan je die het eerst schrappen. En misschien de tijd tussen de maaltijden wat vergroten. Ze moet wel trek hebben en niet nog vol zitten van de vorige maaltijd
Idd de herder pups hier eten vanaf 8 weken maar 2x daags eigenlijk in het nest al, maar dan loopt de teef er nog bij voor de tussendoortjes
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
En even kijken naar de tussendoortjes misschien? Als ze die veel krijgt en het is al geen grote eter, heeft ze misschien gewoon geen trek genoeg voor haar vlees.
-
Lindsey
- Zeer actief
Niet lopen tobben en gewoon op 2 of 3 maaltijden zetten. Ze groeit prima, en zodra ze in de langpootmugfase komt schuift ze vanzelf weer meer naar binnen.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Ik gaf mijn leonberger met 11 weken ongeveer 500 gr vlees. Verdeeld over 3 keer. De 4e maaltijd bestond uit wat kippennekken, yoghurt of fruit. Ik heb dit vrij snel afgebouwd naar 3 keer per dag (rond 8u, half 4 en 8u) en daar zit ze nu nog steeds op (11 mnd). Hier werd in het begin ook niet zo goed gegeten, nou dan niet. Zo lang ze 1,5 kilo per week aankomen gaat er echt wel genoeg in. En nu heb ik nooit meer problemen met eten, dus als ze honger hebben eten ze wel.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Laat je het eten ook de heletijd staan? Je kan namelijk ook proberen om het gewoon na een minuut of 10 weg te halen, heeft ze niks gegeten...? jammer dan... Dan is het voor de volgende keer duidelijk dat ze het gelijk op moet eten anders heeft ze pech, misschien dat ze dan gewoon meteen gaat eten?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- NoaPup
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle tips!
Het gaat alweer een stuk beter! Ik denk dat ze toch twee daagjes niet lekker was.
Ik ben nu teruggegaan naar 3 maaltijden per dag, met nauwelijks tussendoortjes.
Soms een stukje fruit of een stukje komkommer en natuurlijk wat trainingssnoepjes.
Ze eet nog steeds niet heel erg veel. Het lastige is dat ze vooral 's morgens slecht eet. Ik geef haar daarom nog steeds maar een bordje pap (bambix met geitenmelk), dat is het enige wat ze wil eten. In de loop van de ochtend een paar brokjes. Eigenlijk heeft ze deze altijd tot haar beschikking. Misschien handiger om de brokken ook weg te halen?
's middags 200 gr. vlees en 's avonds geeft ik haar nogmaals 200 gram vlees met wat doperwten maar dat gaat niet altijd op. Na een half uurtje haal ik dat weg.
Brokken is niet favoriet maar ik zou het toch wel prettig vinden als ze dat ook lekker gaat vinden. Komende zomer gaan we 3 weken met de camper weg en ik weet niet of ik overal vers vlees kan krijgen, en voor 3 weken meenemen gaat ook niet lukken.
Misschien iemand tips?
Ze zal inderdaad wel genoeg binnen krijgen aangezien wij haar bijna horen groeien, wat gaat dat hard!
Misschien heb ik mij iets te snel ongerust gemaakt, onze eerste hond
Het gaat alweer een stuk beter! Ik denk dat ze toch twee daagjes niet lekker was.
Ik ben nu teruggegaan naar 3 maaltijden per dag, met nauwelijks tussendoortjes.
Soms een stukje fruit of een stukje komkommer en natuurlijk wat trainingssnoepjes.
Ze eet nog steeds niet heel erg veel. Het lastige is dat ze vooral 's morgens slecht eet. Ik geef haar daarom nog steeds maar een bordje pap (bambix met geitenmelk), dat is het enige wat ze wil eten. In de loop van de ochtend een paar brokjes. Eigenlijk heeft ze deze altijd tot haar beschikking. Misschien handiger om de brokken ook weg te halen?
's middags 200 gr. vlees en 's avonds geeft ik haar nogmaals 200 gram vlees met wat doperwten maar dat gaat niet altijd op. Na een half uurtje haal ik dat weg.
Brokken is niet favoriet maar ik zou het toch wel prettig vinden als ze dat ook lekker gaat vinden. Komende zomer gaan we 3 weken met de camper weg en ik weet niet of ik overal vers vlees kan krijgen, en voor 3 weken meenemen gaat ook niet lukken.
Misschien iemand tips?
Ze zal inderdaad wel genoeg binnen krijgen aangezien wij haar bijna horen groeien, wat gaat dat hard!
Misschien heb ik mij iets te snel ongerust gemaakt, onze eerste hond