Ik heb een duitse herder reu van 8 jaar. Nou ja, reu... hij is tweeslachtig, dus het is allemaal al iets anders bij hem dan normaal.
Hij is bijna 2 jaar geleden geopereerd wegens blaasstenen. Er is toen een nieuwe plas-opening gemaakt, zodat hij nu plast als een teef.
De stenen zijn weg, maar hij heeft een continu terugkerende blaasontsteking.
Ondertussen heeft hij alle anti-biotica kuren wel gehad, en zegt de dierenarts elke keer: nu komt het echt niet meer terug.
En ja hoor... na een x-aantal weken is het weer terug. En heftig...
Nu las ik op een website dat het ook te maken kan hebben met Cauda Equina.
( http://canecorsostichting.com/medische- ... ontsteking)
Daar is hij aan geopereerd toen hij anderhalf was. Ik moet zeggen dat hij nooit meer last heeft gehad van zijn rug sindsdien.
Dus ondanks dat ik twijfel of dat het is, blijft het toch in mn hoofd zitten, en lijkt het mij zinnig om te noemen in dit geval.
Maar... de homeopatische middelen die op die website staan zijn niet meer te krijgen.
Dus wat nu? Ik weet ook niet wat ik hem kan/mag geven. Ik heb niet genoeg medische/homeopatische kennis, en ga niet experimenteren op mn hond.
Ik weet wel dat Strawberry is afgeraden omdat dit in zijn geval niet oke is.
Hij had zowel struviet als calciumoxilaat (even uit mn hoofd, het kan zijn dat je het anders schrijft/uitspreekt)
en strawberry is goed tegen de ene soort, maar bevordert het andere soort is mij vertelt door een dierenarts.
Tijdens het laatste onderzoek zijn overigens geen stenen/kristallen gevonden in zijn urine. Dat onderzoek was 3 weken geleden.
Ik geef hem vit c, in opdracht van de DA, voor zijn ph-waarde. Die is goed sinds hij dat krijgt, aldus de dierenarts.
De hond is verder topfit en levendig, wil het liefst de hele dag spelen en werken. Maakt absoluut geen zieke indruk.
Maakte hij dat wel continu, dan had ik hem allang uit zn lijden verlost, maar hij is zo vol levenslust, dat ik hem dat niet kan/wil aandoen.
Wie weet hoe ik mijn hond kan helpen?