Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mowgli zit niet lekker in haar vel.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Mowgli zit niet lekker in haar vel.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli gaat straks naar de da. Ze heeft al lange tijd last van haar maag/darmen, maar dit word steeds erger. Op het moment heeft ze wel drie keer in de week last. Het begint meestal uit het niets, ze begint ineens te slikken en dan is het hek van de dam. Ze gaat de vloer likken, wil alles naar binnen werken wat ze tegen komt, is erg onrustig, soms braakt ze maagzuur. Ik geef haar dan gaviscon in de hoop dat het snel afzakt en meestal gebeurde dit ook, maar de laatste tijd houd het steeds langer aan. Ze krijgt al lichtverteerbare brokken maar ondanks dit word het steeds erger. Ze jankt hierbij ook veel en haar ogen gaan achteruit ze ziet overal katten, iedere zak of ander zwerfvuil is er eentje volgens haar en daar moet dan achteraan gejaagd worden. Dus tijd dat de da haar eens weer helemaal goed nakijkt ondanks dat dit nog geen jaar geleden ook uitgebreid gebeurd is voor haar melkklieroperatie.
Ik hoop dat het allemaal meevalt maar mijn wijfie kan wel wat duimen gebruiken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Mowgli zit niet lekker in haar vel.

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn duimen draaien voor Mowgli!
Eelke
Actief
Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eelke »

Hè wat naar. Heel veel succes en duimen dat het allemaal meevalt!
Groetjes van Eelke en Teun
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

De duimen gaan draaien!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik duim mee voor je mooie meid :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Duimen draaien voor Mowgli :ok:
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Duimen draaien! :ok: Hoe oud is Mowgli?
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Laat aub ook de buik nakijken, vooral ook ter hoogte van de milt.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik duim mee :ok: :ok:
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Mijn duimpjes draaien

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Weer thuis, bedankt voor het duimen. Het blijft even afwachten, de da kan er op het moment weinig van maken. De buik voelde gespannen maar ze geeft geen pijn aan en oogt ook zeker niet ziek.
Hij stelde voor om haar eerst te ontwormen omdat dit alweer een paar jaar geleden is en wormen buikklachten kunnen veroorzaken. Ze krijgt al lichtverteerbare brokken maar we stappen nu langzaam over op gastro intestinal van rc om te kijken of het dan wat beter gaat. Ik heb hier goede ervaringen mee met Balou, maar zijn klachten zijn anders als die van Mowgli hij braakt vooral. Blijft ze last houden dan worden er foto’s gemaakt en eventueel een gastroscopie. De da is er niet helemaal gerust op omdat Mowgli vorig jaar geopereerd is aan melkkliertumoren, hij is bang voor uitzaaiingen. We wachten het even af en hopen dat het beter gaat na de wormenkuur en met de rc brokken. Blijft ze last houden dan laten we foto’s maken, blijkt ze uitzaaiingen te hebben dan laten we verder geen onderzoeken meer doen.

Ze heeft ook beginnend staar, maar dit vermoede ik al.

Mowgli is 9 jaar.
Afbeelding.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Waarom niet even een ontlastingonderzoek naar wormen, en indien aanwezig, dan ontwormen? Dit is een beetje de omgekeerde weg, eerst ontwormen en als de klachten niet oplost, verder zoeken.
Maar in elk geval sterkte met alle zorgen.
Charlie
Zeer actief

Antonetta schreef: De da is er niet helemaal gerust op omdat Mowgli vorig jaar geopereerd is aan melkkliertumoren, hij is bang voor uitzaaiingen.
Zo was dat bij onze herder ook. Melkkliertumor weg laten halen en 1,5 jaar later kwamen er weer 2 terug. Tegelijkertijd ook de klachten die jij beschreef, herken(de) bij onze herder, zoals het "rare" slikken en het alles naar binnen willen werken. Onze herder at letterlijk de gordijnen op. :80: Achteraf bleek dat ze een tumor op haar milt had en de rede waarom ze de gordijnen opat was volgens de DA omdat de tumor op haar darmen drukte. Dit gaf een ontzettend misselijk gevoel.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

Lindsey schreef:Waarom niet even een ontlastingonderzoek naar wormen, en indien aanwezig, dan ontwormen? Dit is een beetje de omgekeerde weg, eerst ontwormen en als de klachten niet oplost, verder zoeken.
Maar in elk geval sterkte met alle zorgen.
Omdat dit gedrag ook voorkomt bij honden met wormen en omdat ze al langere tijd niet ontwormd is.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Charlie schreef:
Antonetta schreef: De da is er niet helemaal gerust op omdat Mowgli vorig jaar geopereerd is aan melkkliertumoren, hij is bang voor uitzaaiingen.
Zo was dat bij onze herder ook. Melkkliertumor weg laten halen en 1,5 jaar later kwamen er weer 2 terug. Tegelijkertijd ook de klachten die jij beschreef, herken(de) bij onze herder, zoals het "rare" slikken en het alles naar binnen willen werken. Onze herder at letterlijk de gordijnen op. :80: Achteraf bleek dat ze een tumor op haar milt had en de rede waarom ze de gordijnen opat was volgens de DA omdat de tumor op haar darmen drukte. Dit gaf een ontzettend misselijk gevoel.
Dit is geen fijn verhaal. Mowgli heeft een keer kunstplanten opgegeten toen ze niet lekker was. Ik laat haar nu altijd een tijdje gras eten, als ze gras heeft gehad heeft ze minder de drang om van alles weg te werken. Toch komt het op zo een moment zelden tot braken, of ineens twee dagen later en dan meestal gal.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Ik vraag mij af, is het mogelijk dat Balou die kattenpoep eet op deze manier besmet raakt met wormen en op zijn buurt Mowgli besmet? Dit omdat ze beiden maag klachten hebben. Wel heeft Mowgli meer last van de beschreven klachten, Balou braakt vaker. Ze worden beiden niet regelmatig ontwormd.
Afbeelding.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

als je nu eerst eens een mestmonster van allebei naar de d.a. brengt dan weet je het zeker. hoef je niet onnodig die zooi te geven. kost niet veel!
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

als je nu eerst eens een mestmonster van allebei naar de d.a. brengt dan weet je het zeker. hoef je niet onnodig die zooi te geven. kost niet veel!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een zorgen ik duim dat het niets ernstigs is :ok:
Antonetta
Zeer actief

ruygemoor schreef:als je nu eerst eens een mestmonster van allebei naar de d.a. brengt dan weet je het zeker. hoef je niet onnodig die zooi te geven. kost niet veel!
Dit zal ik een volgende keer zeker doen, maar ze hebben beiden inmiddels de kuur gehad.
Omdat de da aangaf dat wormen de reden van de klachten kunnen zijn, vonden we het het proberen waard voordat we Mowgli een gastroscopie laten ondergaan. We hopen dat het nu beter zal gaan en wachten af.
Afbeelding.
Charlie
Zeer actief

Omdat de da aangaf dat wormen de reden van de klachten kunnen zijn, vonden we het het proberen waard voordat we Mowgli een gastroscopie laten ondergaan.
Voordat je een gastroscopie laat doen, zou ik toch een eerst een echo laten doen. Als er gezwellen zitten, dan zie je dat op de echo. Voor een echo hoeven ze soms niet onder narcose (roesje) en bij een gastroscopie wel.
Groetjes Charlie

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een zorgelijke toestand, hopelijk is t nu achter de rug, maar zo niet dan is t een hele uitzoekerij....
duimen draaien in ieder geval dat t meevalt
Antonetta
Zeer actief

Charlie schreef:
Omdat de da aangaf dat wormen de reden van de klachten kunnen zijn, vonden we het het proberen waard voordat we Mowgli een gastroscopie laten ondergaan.
Voordat je een gastroscopie laat doen, zou ik toch een eerst een echo laten doen. Als er gezwellen zitten, dan zie je dat op de echo. Voor een echo hoeven ze soms niet onder narcose (roesje) en bij een gastroscopie wel.
De da had het over beiden omdat op een echo niet alles te zien zou zijn.
Zal een echo uiteindelijk wel nodig blijken, en zal hier iets op te zien zijn dan zal ik stoppen met verder onderzoek en geen gastroscopie meer laten doen.

Mowgli is vandaag een beetje lam, ze was erg gestrest bij de da dus ze zal wel moe zijn. Maar voor de rest gaat het nu weer goed. Ze krijgt de gastro interstinal brokjes van rc, ik hoop dat dit aanslaat en dat het beter gaat.
Afbeelding.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

veel sterkte met mowgli. echt niet leuk als je hond niet goed in z'n vel zit.
hopelijk gaat het nu snel beter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”