Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weggelopen.
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Weggelopen.
Ik was vanmiddag even boodschappen halen.
Toen ik terug kwam had de overbuurman mijn hond vast.
Ze was over het houten poortje gesprongen van 1.20 hoog.
Ik heb nieuwe planken gehaald van 1.80 hoog.
Ik wil het poortje verhogen naar 1.60.
Is dat genoeg?
Toen ik terug kwam had de overbuurman mijn hond vast.
Ze was over het houten poortje gesprongen van 1.20 hoog.
Ik heb nieuwe planken gehaald van 1.80 hoog.
Ik wil het poortje verhogen naar 1.60.
Is dat genoeg?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: Weggelopen.
Dit is toch niet waar he?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Goeie band hebben jullie...
die hoogte lijkt me voldoende, maar met rust en eerlijkheid je hond opvoeden lijkt me een veeeel beter plan.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ze wilt altijd mee. Auto is voor haar positief, wandelen in bos of bij het water. Kan ik niet beoordelen of ze zich verveelt. Twee maal per dag maak ik een lange wandeling plus nog 4 a 5 maal een korte poep/plaspauze.Tara schreef:Je hond kuurt nogal wat uit als je er niet bij bent. Verveelt ze zich niet gewoon te pletter?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik vrees dat 40 cm verhogen niet voldoende zal zijn.
Eventueel ook een stuk naar binnen doen kantelen, zodat ze niet kan klimmen.
Eventueel ook een stuk naar binnen doen kantelen, zodat ze niet kan klimmen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Gaat ze dan niet over het poortje heen denk je?Lizanne schreef:Goeie band hebben jullie...die hoogte lijkt me voldoende, maar met rust en eerlijkheid je hond opvoeden lijkt me een veeeel beter plan.
Heeft ze twee weken geleden ook al gedaan bij de buren toen ik een dag weg moest. Omheining daar is 1 meter.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hoe lang had je ook alweer honden?
40 jaar?
en dan weet je nog niet hoe hoog je schutting moet zijn om je hond binnen te houden?
apart
misschien zijn die slipketting en de tt toch niet de beste manier om je hond het gevoel te geven dat ze ergens thuishoort?
probeer het eens met wat koekjes, volgens mij gaat er dan een wereld voor haar open en wie weet voor jou ook nog wel
40 jaar?
en dan weet je nog niet hoe hoog je schutting moet zijn om je hond binnen te houden?
apart
misschien zijn die slipketting en de tt toch niet de beste manier om je hond het gevoel te geven dat ze ergens thuishoort?
probeer het eens met wat koekjes, volgens mij gaat er dan een wereld voor haar open en wie weet voor jou ook nog wel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Het is over een paar weken 1 april 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Komt door de hoogste stand van de TT, dan komen ze een eind los van de grond 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Sorry, ik heb niks gezegd want ging uit van de dwergschnauzer van onze buren. DIE zou het niet halen, maar jij hebt geen dwerg meen ik?Wolfsblut schreef:Gaat ze dan niet over het poortje heen denk je?Lizanne schreef:Goeie band hebben jullie...die hoogte lijkt me voldoende, maar met rust en eerlijkheid je hond opvoeden lijkt me een veeeel beter plan.
Heeft ze twee weken geleden ook al gedaan bij de buren toen ik een dag weg moest. Omheining daar is 1 meter.
Anyhow, wat staat je toch zo tegen aan duidelijk maar wel eerlijk en positief opvoeden? Waarom slipkettingen en tt? Denk je niet dat je hond dat zo vervelend vindt dat ze weg wil van de plaats en persoon die daarbij horen?
-
korthaar
- Zeer actief
Moeilijk te zeggen.
Door het TT gebruik stijgt het cortisol gehalte in het bloed van je hond.
En krijgt daarmee zo'n energie boost: de sky is the limit.
Door het TT gebruik stijgt het cortisol gehalte in het bloed van je hond.
En krijgt daarmee zo'n energie boost: de sky is the limit.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wat ik doe? Frisbee ophalen vindt ze wel leuk. Weggegooide stokken uit het water halen en terug brengen. Lekker rennen, maar dat doe ik dan weer niet meer. Voor de rest ben ik weinig van huis, ligt altijd bij me of op de bank voor het raam naar buiten te kijken, of loopt door de tuin. We eten samen en als ik naar bed ga, gaat ze mee.Tara schreef:Maar wat dóe je dan met haar? Wandelen is natuurlijk de kunst niet, bezig houden en mentaal moe maken lijkt mij efficiënter.Wolfsblut schreef:Ze wilt altijd mee. Auto is voor haar positief, wandelen in bos of bij het water. Kan ik niet beoordelen of ze zich verveelt. Twee maal per dag maak ik een lange wandeling plus nog 4 a 5 maal een korte poep/plaspauze.Tara schreef:Je hond kuurt nogal wat uit als je er niet bij bent. Verveelt ze zich niet gewoon te pletter?
Dat ze met je kippen loopt te klieren en haar eigen vertier zoekt wanneer je er niet bij bent doet bij mij wel ernstig het vermoeden komen dat ze niet voldoende uitdaging krijgt.
*en mompelt ook nog iets over de band tussen hond en baas*
Het zou zomaar kunnen dat ze meer uitdaging nodig heeft, al weet ik niet zo direct te benoemen wat. Naast de fiets lopen kan ze al. Maar om dat echt te gaan doen wil ik liever wachten dat ze ongeveer een jaar is.
Een aantal gangbare commando's kent ze al. Nu de rest nog leren. Al zal ik me beperken tot de meest gangbare.
*en mompelt ook nog iets over de band tussen hond en baas* Dat zit wel gebeiteld.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Slipketting heb ik twee maal gebruikt omdat ze achter fietsers aan ging. Klinkt hard, werkt wel. Overigens wel met beleid.Lizanne schreef:Sorry, ik heb niks gezegd want ging uit van de dwergschnauzer van onze buren. DIE zou het niet halen, maar jij hebt geen dwerg meen ik?Wolfsblut schreef:Gaat ze dan niet over het poortje heen denk je?Lizanne schreef:Goeie band hebben jullie...die hoogte lijkt me voldoende, maar met rust en eerlijkheid je hond opvoeden lijkt me een veeeel beter plan.
Anyhow, wat staat je toch zo tegen aan duidelijk maar wel eerlijk en positief opvoeden? Waarom slipkettingen en tt? Denk je niet dat je hond dat zo vervelend vindt dat ze weg wil van de plaats en persoon die daarbij horen?
TT eenmalig gebruikt omdat andere manieren op korte termijn niet werkten. Op lange termijn ging ik niet wachten want dan leefden mijn kippen nu al niet meer. Ook hier succesvol ingegrepen op het juiste moment.
Ik heb een Riesen Schnauzer.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wat kun jij goed tellen.Ariane schreef:Het is over een paar weken 1 april
Dan nog een maandje erbij en het is 1 mei.
Knap van je.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ja Inge, ze ziet me altijd weg gaan.Inge O schreef:ziet ze jou weggaan terwijl ze achter dat (lage) hek zit? in dat geval lijkt het me niet abnormaal dat ze dat maar als een simpele horde ziet om je achterna te gaan.
Dan hangt ze met haar kop en poten over het poortje te kijken. Als ik terug kom, wat nooit lang duurt herkent ze het geluid van de auto heel erg goed.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik mijn honden de kans geef mij achterna te komen als ik wegga, doen ze dat zeker weten ook. net omdat onze band helemaal prima is.Tara schreef: Dat laatste denk ik dus niet, anders haalde ze dat kattenkwaad niet uit lijkt mij.
Ik vind dat toch echt geen kattenkwaad hoor.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh maar Layla gaat ook graag even kijken wat er aan de andere kant van het hek te doen is hoor, hoe goed de band ook is en de kippies had ze ook heul interessant gevonden. Als ik thuis zou komen op het moment dat ze aan de andere kant zou zijn zo het volgens mij zijn van
wat leuk jij ook hier Bo doet hetzelfde met een gat in de afscheiding trouwens...

-
Corneliana
- Zeer actief
kan je de hond niet binnen houden als je weggaat?
mensen kunnen ook over zo'n hek.
of is het een buitenhond?
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat zie ik ook niet als kattekwaad, ze wilt gewoon met me mee. En dat kan nu eenmaal niet altijd. Dan moet ze op een leuke binnenplaats blijven. Ik zal gewoon het poortje hoger moeten maken, want nu ze dit ontdekt heeft is het hek natuurlijk van de dam.maart schreef:als ik mijn honden de kans geef mij achterna te komen als ik wegga, doen ze dat zeker weten ook. net omdat onze band helemaal prima is.Tara schreef: Dat laatste denk ik dus niet, anders haalde ze dat kattenkwaad niet uit lijkt mij.
Ik vind dat toch echt geen kattenkwaad hoor.
En als ze een pan gehaktballen leeg eet of een pakje boter van het aanrecht jat, tsja dat is dan mijn eigen schuld. Moet ik maar beter opruimen.
Niet eerlijk naar mijn hond Tara, ik weet niet waar je dat op baseert. Ik ben net terug van een plaswandeling, was toch weer ruim 20 minuten. Tussen 12 en 1 de laatste ronde, die duurt dan ongeveer een uur. Als ik in mijn eigen omgeving om mij heen kijk ben ik toch veel meer met mijn hond bezig dan de gemiddelde hondenliefhebber.
-
lets have fun
En als je haar nou iets leuks te doen geeft als je weggaat? Dan heeft ze iets om de tijd door te komen. Ik heb voor mijn honden een kong wobbler. Daar doe je brokjes in en als de hond er mee speelt rolt er steeds een brokje uit wat ze opeten. Kunnen ze een hele tijd zoet mee zijn en het is weer eens wat anders dan wandelen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Het zou een buitenhond moeten zijn ja. Afgelopen zomer hebben we wel samen buiten geslapen maar in de herfst is ze een aantal nachten met mij meer naar bed gegaan. Dat vind ze nu veel leuker. Ik maak er dan ook niet zo'n punt van. Ze ligt naast mij of op de overloop.Corneliana schreef:kan je de hond niet binnen houden als je weggaat?
Indien ik echter weg ben en ze is op de binnenplaats dan zijn er bijgebouwen. Een staat een kinderbedje in waar ze op kan liggen. In een ander vertrek ligt weer een grote baal hooi. Onderdak genoeg dus.
Ik laar haar ook wel eens alleen in huis. Binnenkort moet ik twee dagen naar Wageningen dan wordt ze overdag opgehaald en 's-avonds is ze alleen. Is maar een overnachting, dat moet kunnen.
Je hebt gelijk, mensen kunnen ook over dat hek. Maar morgenmiddag niet meer.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ze weet dat als ik zeg: "baasje moet even weg", dat ze naar buiten moet. Dan krijgt ze altijd wat lekkers, stukje gedroogde pens of iets anders.lets have fun schreef:En als je haar nou iets leuks te doen geeft als je weggaat? Dan heeft ze iets om de tijd door te komen. Ik heb voor mijn honden een kong wobbler. Daar doe je brokjes in en als de hond er mee speelt rolt er steeds een brokje uit wat ze opeten. Kunnen ze een hele tijd zoet mee zijn en het is weer eens wat anders dan wandelen.
Zo'n kong kan misschien ook wel leuk zijn want een pensstaafje is zo op. Moet ik de grootste nemen?
-
Manu
Ik heb toch best een band met mijn hond maar die gaat ook over hekken en pakt kippen als hij de kans krijgt 
Wolfsblut, ik opende een tijd terug een topic dat mijn hond een hek sprong van 1,5m hoog. Dat bleek best normaal te zijn voor een grote hond. Misschien dat je dus beter iets hoger kunt gaan. Misschien 2m?
Wolfsblut, ik opende een tijd terug een topic dat mijn hond een hek sprong van 1,5m hoog. Dat bleek best normaal te zijn voor een grote hond. Misschien dat je dus beter iets hoger kunt gaan. Misschien 2m?
-
lets have fun
Als je een kong wil zou ik de grootste doen. Een wobbler waar ik het over had is weer een ander speeltje maar ook leuk en uitdagend.Wolfsblut schreef:Ze weet dat als ik zeg: "baasje moet even weg", dat ze naar buiten moet. Dan krijgt ze altijd wat lekkers, stukje gedroogde pens of iets anders.lets have fun schreef:En als je haar nou iets leuks te doen geeft als je weggaat? Dan heeft ze iets om de tijd door te komen. Ik heb voor mijn honden een kong wobbler. Daar doe je brokjes in en als de hond er mee speelt rolt er steeds een brokje uit wat ze opeten. Kunnen ze een hele tijd zoet mee zijn en het is weer eens wat anders dan wandelen.
Zo'n kong kan misschien ook wel leuk zijn want een pensstaafje is zo op. Moet ik de grootste nemen?
http://t.zooplus.nl/shop/honden/spel_sp ... ong/190237
aan lichaamsbeweging doe je genoeg, nu nog een beetje hersengymnastiek
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Baco zou ook weg zijn bij een hekje van 1.20 en zelfs Madam zou gaan buurten, heeft niets te maken met band met je hond 
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
wellicht stroomdraad spannen een optie?Wolfsblut schreef:
Slipketting heb ik twee maal gebruikt omdat ze achter fietsers aan ging. Klinkt hard, werkt wel. Overigens wel met beleid.
TT eenmalig gebruikt omdat andere manieren op korte termijn niet werkten. Op lange termijn ging ik niet wachten want dan leefden mijn kippen nu al niet meer. Ook hier succesvol ingegrepen op het juiste moment.
Ik heb een Riesen Schnauzer.
-
lets have fun
Mijn honden vertrouw ik ook niet alleen achter een hek van 1.20. Twee meter komt meer in de richting.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Is besteld, ben benieuwd.lets have fun schreef:Als je een kong wil zou ik de grootste doen. Een wobbler waar ik het over had is weer een ander speeltje maar ook leuk en uitdagend.Wolfsblut schreef:Ze weet dat als ik zeg: "baasje moet even weg", dat ze naar buiten moet. Dan krijgt ze altijd wat lekkers, stukje gedroogde pens of iets anders.lets have fun schreef:En als je haar nou iets leuks te doen geeft als je weggaat? Dan heeft ze iets om de tijd door te komen. Ik heb voor mijn honden een kong wobbler. Daar doe je brokjes in en als de hond er mee speelt rolt er steeds een brokje uit wat ze opeten. Kunnen ze een hele tijd zoet mee zijn en het is weer eens wat anders dan wandelen.
http://t.zooplus.nl/shop/honden/spel_sp ... ong/190237
aan lichaamsbeweging doe je genoeg, nu nog een beetje hersengymnastiek
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier een puberende Rottweiler van ong 9 mnd die met gemak over 1.60 springt (en dan met zn bek in een plantenbak landt maar dat is een ander verhaal
)
Als ik weg ga, ook al is het een paar minuten blijft hij binnen
Als ik weg ga, ook al is het een paar minuten blijft hij binnen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..