Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik herinner me nu in een keer iets. Toen ik nog zelf rond de 12 jaar was heb ik een paar jaar op de kinderboerderij gewerkt. Er was daar 1 geit. Die is 3 maanden weg geweest naar de bok. Die dame is in de laatste 2 week pas gedekt. Nou dan duurt wachten lang. Meestal als een geit naar de bok gaat, is er grote kans dat het binnen een maand gedekt wordt. Maar jeetje, wat hebben we toen lang gewacht en we hadden zelf de moed opgegeven. Maar dikke 2 maand later stond ze ineens in stal met een jong geitje.
Mijn ouders hebben 2 geiten, of nuja, mijn moeder. Zo leuk, we hebben ze ook bij een zorgboerderij weggehaald. Een kruissing tussen een Nubische en een dwerggeit. De ene is een tussenmaat en de ander net iets groter dan een dwerg. Ik vind het zulke geweldige beesten!
Er zijn er wel veel drachtig zeg. Wat gebeurt er met de kleine geitjes? Kunnen die blijven?
Het bruine geitje op de laatste foto heeft trouwens wel iets aan de huid. Ziet eruit als een soort schimmel. Met een flesje Imaverol is dat zo over.
Hilde schreef:
Wow, die hebben echt de kop van Nuubjes, ja Leuke diertjes!
De oren staan iets meer overeind maar verder inderdaad ook die Nubische blik in die ogen.
Die bonte is alleen maar net iets groter dan een dwerg en heeft ook dat typische buikje. Die bruine is veel groter en hoog op de poten en heeft ook de stem van een Nubische
De oprichters van mijn zorgboerderij hebben ook nog een zorghotel een dorp verder op. En ze willen daar ook dwerggeiten hebben. Dus ik ga er vanuit dat een deel hier blijft en een deel daar heen.
Qua verzorging, helaas is dat niet mijn taak. En er wat van zeggen, dit doe ik niet meer. En dit is een te lang verhaal om te vertellen.
De oprichters van mijn zorgboerderij hebben ook nog een zorghotel een dorp verder op. En ze willen daar ook dwerggeiten hebben. Dus ik ga er vanuit dat een deel hier blijft en een deel daar heen.
Qua verzorging, helaas is dat niet mijn taak. En er wat van zeggen, dit doe ik niet meer. En dit is een te lang verhaal om te vertellen.