Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt voor de tip.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bedankt voor de tip.
Mijn Riezen Schnauzer, inmiddels 10 maanden oud is voor mij een voortreffelijke hond, luistert, gelet op haar leeftijd goed.
Ik heb haar als gezelschapshond, tevens aangeschaft om huis en erf te bewaken.
Dat laatste doet ze prima ondanks dat ze mens- en dier vriendelijk is.
Sinds ca. twee maanden heb ik op de binnenplaats een afgesloten kippenhok met ren waar een aantal krielkippen in lopen. Die kippen vind ze wel aardig, ze doet niets tot enige weken geleden.
Toen ik thuis kwam had ze een stuk draad uit de ren gedrukt en alle kippen waren weg. Ik heb ze onbeschadigd weer terug gevonden.
Dit heeft zich een aantal malen herhaald zodat ik haar veel binnen heb moeten houden van de binnenplaats wat haar territorium is. Dat heb ik bewust gedaan om haar te kunnen trainen om niet meer aan de kippen te komen.
Afgelopen dinsdag ochtend liet de poetsvrouw haar, zonder dat ik het wist naar buiten. Ik hoorde de kippen schreeuwen en ze had een hennetje tussen haar poten waarvan ze de nek al veerloos had geplukt/gelikt.
Ik heb haar dezelfde dag een TT omgedaan. 's-Middags liet ik haar naar buiten en kon van binnen goed overzien wat ze uitspookte. Het duurde nog geen 10 minuten en mevrouw sprong tegen de ren op. Op dat moment drukte ik minder dan een seconde op het knopje. Hond gillen en kwam naar binnen rennen en naast me zitten.
Ik heb geen enkele reactie gegeven, niet eens tegen haar gepraat.
Na een half uur zei ik: ga je mee Lut, dan gaan we de kippetjes voeren. Uiteraard ging ze mee maar bleef op een afstand van 3 meter van het kippenhok verwijderd staan kijken. Nu, 5 dagen later houdt ze ook nog de veilige afstand van 3 meter aan.
Ik heb de tip opgevolgd om de TT de eerste keer op de hoogste stand te zetten. Ik weet niet meer wie het was. Het was in ieder geval een mevrouw met herder(s) die het bij de rubriek KNPV of IPO gepost heeft. Waarvoor mijn dank.
Maar hoe nu verder? Kan ik de stroomtoevoer verminderen voor als ze nog eens de fout in dreigt te gaan of zal ik dezelfde, hoge stand aanhouden? Of, wellicht een wensgedachte, is ze voorgoed genezen? Wat zijn de ervaringen van TT gebruikers hierover na een eerste kennismaking bij een hond met de TT.
Ik heb haar als gezelschapshond, tevens aangeschaft om huis en erf te bewaken.
Dat laatste doet ze prima ondanks dat ze mens- en dier vriendelijk is.
Sinds ca. twee maanden heb ik op de binnenplaats een afgesloten kippenhok met ren waar een aantal krielkippen in lopen. Die kippen vind ze wel aardig, ze doet niets tot enige weken geleden.
Toen ik thuis kwam had ze een stuk draad uit de ren gedrukt en alle kippen waren weg. Ik heb ze onbeschadigd weer terug gevonden.
Dit heeft zich een aantal malen herhaald zodat ik haar veel binnen heb moeten houden van de binnenplaats wat haar territorium is. Dat heb ik bewust gedaan om haar te kunnen trainen om niet meer aan de kippen te komen.
Afgelopen dinsdag ochtend liet de poetsvrouw haar, zonder dat ik het wist naar buiten. Ik hoorde de kippen schreeuwen en ze had een hennetje tussen haar poten waarvan ze de nek al veerloos had geplukt/gelikt.
Ik heb haar dezelfde dag een TT omgedaan. 's-Middags liet ik haar naar buiten en kon van binnen goed overzien wat ze uitspookte. Het duurde nog geen 10 minuten en mevrouw sprong tegen de ren op. Op dat moment drukte ik minder dan een seconde op het knopje. Hond gillen en kwam naar binnen rennen en naast me zitten.
Ik heb geen enkele reactie gegeven, niet eens tegen haar gepraat.
Na een half uur zei ik: ga je mee Lut, dan gaan we de kippetjes voeren. Uiteraard ging ze mee maar bleef op een afstand van 3 meter van het kippenhok verwijderd staan kijken. Nu, 5 dagen later houdt ze ook nog de veilige afstand van 3 meter aan.
Ik heb de tip opgevolgd om de TT de eerste keer op de hoogste stand te zetten. Ik weet niet meer wie het was. Het was in ieder geval een mevrouw met herder(s) die het bij de rubriek KNPV of IPO gepost heeft. Waarvoor mijn dank.
Maar hoe nu verder? Kan ik de stroomtoevoer verminderen voor als ze nog eens de fout in dreigt te gaan of zal ik dezelfde, hoge stand aanhouden? Of, wellicht een wensgedachte, is ze voorgoed genezen? Wat zijn de ervaringen van TT gebruikers hierover na een eerste kennismaking bij een hond met de TT.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Re: Bedankt voor de tip.
Misschien kun je dat ook aan de mevrouw met de herders vragen
voordat je hier allerlei tips krijgt en je het risico loopt je hondje te verpesten.
Wel vreemd dat die mevrouw met de herders zelf niet aangeboden heeft je verder te begeleiden.

Wel vreemd dat die mevrouw met de herders zelf niet aangeboden heeft je verder te begeleiden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
Tja... heb je hem al op jezelf geprobeerd?
Ik vond alles boven de laagste stand veel te hard.
Ik vond alles boven de laagste stand veel te hard.
-
- Zeer actief
Super tip, ga t op sneeuw ook maar eens uitproberen als ze te ver weggaat volle kracht - pats doet ze t nooit meer
wie heeft er een te leen, ik hoeft t waarschijnlijk maar 1 keer te doen, komt dus heel snel weer terug
wie heeft er een te leen, ik hoeft t waarschijnlijk maar 1 keer te doen, komt dus heel snel weer terug
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Of anders hou je haar gewoon aan de lijn, tot ze er op af wil, en dan keihard een rotschop geven. Heb je niet eens zo'n ding voor nodig en werkt ook heel goed heb ik begrepen.S@ndr@ schreef:Super tip, ga t op sneeuw ook maar eens uitproberen als ze te ver weggaat volle kracht - pats doet ze t nooit meer

-
- Zeer actief
Heel geschikt als 2 de optie, stalen neuzen misschien danrunninggirl schreef:Of anders hou je haar gewoon aan de lijn, tot ze er op af wil, en dan keihard een rotschop geven. Heb je niet eens zo'n ding voor nodig en werkt ook heel goed heb ik begrepen.S@ndr@ schreef:Super tip, ga t op sneeuw ook maar eens uitproberen als ze te ver weggaat volle kracht - pats doet ze t nooit meer
wie heeft er een te leen, ik hoeft t waarschijnlijk maar 1 keer te doen, komt dus heel snel weer terug![]()

- LaRep
- Zeer actief
Je mag de mijne gratis hebben, goed merk, alleen een kleinigheidje wat defect isS@ndr@ schreef:Super tip, ga t op sneeuw ook maar eens uitproberen als ze te ver weggaat volle kracht - pats doet ze t nooit meer

-
- Zeer actief
hij doet t niet zeker 

- LaRep
- Zeer actief
Als dat zo is verbaasd het mij nietLongFields schreef:Ik denk dat mevrouw met de herders Malinois heet.

- LaRep
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
Het gaat hier over een hondje van 10 maanden...runninggirl schreef:Of anders hou je haar gewoon aan de lijn, tot ze er op af wil, en dan keihard een rotschop geven. Heb je niet eens zo'n ding voor nodig en werkt ook heel goed heb ik begrepen.S@ndr@ schreef:Super tip, ga t op sneeuw ook maar eens uitproberen als ze te ver weggaat volle kracht - pats doet ze t nooit meer
wie heeft er een te leen, ik hoeft t waarschijnlijk maar 1 keer te doen, komt dus heel snel weer terug![]()

Mijn punt is dat iemand iets tipt vanaf een scherm en vervolgens blijkbaar niet meer thuis is voor begeleiding, dat is op zijn minst vreemd te noemen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
In een andere discussie is wel eens gezegd dat, áls je besluit op deze manier te corrigeren, je niet zoveel aan aan de trilstand hebt. Bij wijze van spreken.LaRep schreef:Mijn punt is dat iemand iets tipt vanaf een scherm en vervolgens blijkbaar niet meer thuis is voor begeleiding, dat is op zijn minst vreemd te noemen.
Ik denk dat het daar vandaan komt. En dat er door ts waarschijnlijk, klaarblijkelijk zonder gehinderd te worden door enige kennis of plan, zelf invulling aan is gegeven.
In dat geval kan je daar moeilijk een ander de schuld van geven. Er is er maar één die op de knop drukt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Noem het maar een gezelschapshond.
Als ik het zo lees, kun je zo meedraaien in het wereldje van de "sport".
Als ik het zo lees, kun je zo meedraaien in het wereldje van de "sport".
- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad.Jaap* schreef:In een andere discussie is wel eens gezegd dat, áls je besluit op deze manier te corrigeren, je niet zoveel aan aan de trilstand hebt. Bij wijze van spreken.LaRep schreef:Mijn punt is dat iemand iets tipt vanaf een scherm en vervolgens blijkbaar niet meer thuis is voor begeleiding, dat is op zijn minst vreemd te noemen.
Ik denk dat het daar vandaan komt. En dat er door ts waarschijnlijk, klaarblijkelijk zonder gehinderd te worden door enige kennis of plan, zelf invulling aan is gegeven.
In dat geval kan je daar moeilijk een ander de schuld van geven. Er is er maar één die op de knop drukt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- LaRep
- Zeer actief
Ik hoop dan ook dat ik me vergis en jij gelijk hebtJaap* schreef:In een andere discussie is wel eens gezegd dat, áls je besluit op deze manier te corrigeren, je niet zoveel aan aan de trilstand hebt. Bij wijze van spreken.LaRep schreef:Mijn punt is dat iemand iets tipt vanaf een scherm en vervolgens blijkbaar niet meer thuis is voor begeleiding, dat is op zijn minst vreemd te noemen.

- dagmar88
- Zeer actief
Volgens mij geeft Malinois (als dat de mevrouw met de herders is) juist altijd aan dat je niet zonder begeleiding moet gaan klooien wanneer je niet weet waar je mee bezig bent.LaRep schreef:Ik hoop dan ook dat ik me vergis en jij gelijk hebtJaap* schreef:In een andere discussie is wel eens gezegd dat, áls je besluit op deze manier te corrigeren, je niet zoveel aan aan de trilstand hebt. Bij wijze van spreken.LaRep schreef:Mijn punt is dat iemand iets tipt vanaf een scherm en vervolgens blijkbaar niet meer thuis is voor begeleiding, dat is op zijn minst vreemd te noemen.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Had er meteen twee omgehangen
En mal zal dat niet gezegd hebben idd

- LaRep
- Zeer actief
-
- Zeer actief
echt is twee nog beterSuske schreef:Had er meteen twee omgehangen![]()

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En als t uit de "sticky" komt die ik ooit geplaatst heb mbt de tt dan is het topic volledig verkeerd begrepen, daar staat nl juist de werking vanuit lage stimulans beschreven.Tara schreef:Als die tip van Malinois kwam, dan weet ik wel bijna zeker dat ze niet gezegd zal hebben dat het ding gelijk op de hoogste stand moest.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Wist je niet he?S@ndr@ schreef:echt is twee nog beterSuske schreef:Had er meteen twee omgehangen![]()
Was poekie niet eens meer binnen 10 meter van kippetjes gekomen......
-
- Zeer actief
en dan allebei voluit
in nul seconde geregeld

****** nee hoor, geen heimwee naar 10 jaar geleden, helemaal niet *****

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- LaRep
- Zeer actief
Haha, ik ga er op de een of andere manier echt niet vanuit dat de echte herder mevrouw zich hier gaat melden 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik ben ook een mevrouw met herders , maar ik heb die tip niet gegeven.
Ben geen tegenstander van een TT míts goed gebruikt met de goeie begeleiding.
Dat de bewuste mevrouw met de herders nog niet gereageerd heeft kan ook best komen omdat die nog niet op t forum is geweest ???
Ook mevrouwen met herders hebben nl ook een prive leven en hoeven niet 24/7 hier op t forum te zitten. Die moeten nl ook wel eens trainen ( ja ook op de zondag net als ik
)
Ben geen tegenstander van een TT míts goed gebruikt met de goeie begeleiding.
Dat de bewuste mevrouw met de herders nog niet gereageerd heeft kan ook best komen omdat die nog niet op t forum is geweest ???
Ook mevrouwen met herders hebben nl ook een prive leven en hoeven niet 24/7 hier op t forum te zitten. Die moeten nl ook wel eens trainen ( ja ook op de zondag net als ik

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een elektronische halsband hier liggen. Mijn schoonouders wilden dat ik het voor hun hond kocht. Ik heb 'm idd op mezelf uitgeprobeerd en wilde dat m'n schoonouders dat ook zouden doen. Schoonmoeder deed het, schoonvader weigerde.
Ze vroegen mij trainingstips en ik weet daar helemaal niks vanaf. Dus die band is nooit gebruikt. Heb ze verteld dat je een hond er ook goed mee kunt verpesten, dus uiteindelijk durfden ze 'm niet te gebruiken.
Laatst hebben we hier een trainer thuis gehad, iemand die heel veel ervaring heeft (gepensioneerde trainer van de marechaussee). Hij geeft ook speciale trainingen met de Dogtra. (leert mensen daar goed mee om te gaan).
Wij hebben hem verteld dat we een elektronisch halsband (ongebruikt) in het bezit hadden en vroegen of dat misschien iets was. Hij vond het absoluut geen optie voor onze hond en vertelde dat lang niet iedere hond er geschikt voor is. En dat bij verkeerd gebruik het een heel verkeerde uitwerking kon hebben.
Hij gaf voorbeelden van verkeerd gebruik en het voorval in OP lijkt daar wel een beetje op moet ik zeggen….
Ze vroegen mij trainingstips en ik weet daar helemaal niks vanaf. Dus die band is nooit gebruikt. Heb ze verteld dat je een hond er ook goed mee kunt verpesten, dus uiteindelijk durfden ze 'm niet te gebruiken.
Laatst hebben we hier een trainer thuis gehad, iemand die heel veel ervaring heeft (gepensioneerde trainer van de marechaussee). Hij geeft ook speciale trainingen met de Dogtra. (leert mensen daar goed mee om te gaan).
Wij hebben hem verteld dat we een elektronisch halsband (ongebruikt) in het bezit hadden en vroegen of dat misschien iets was. Hij vond het absoluut geen optie voor onze hond en vertelde dat lang niet iedere hond er geschikt voor is. En dat bij verkeerd gebruik het een heel verkeerde uitwerking kon hebben.
Hij gaf voorbeelden van verkeerd gebruik en het voorval in OP lijkt daar wel een beetje op moet ik zeggen….
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben een mevrouw met herders maar weet zeker dat ik het niet heb gezegd
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017