Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond importeren en rabies enting
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hond importeren en rabies enting
Van een volwassen hond is het vaccinatieboekje kwijt en deze moet naar Nederland. Het is onbekend of deze al eens een rabiës enting heeft gehad.
Moet de hond sowieso 21 dagen voordat deze naar NL kan een rabies enting krijgen? Of is het ook mogelijk om de hond te laten titeren, kijken of de titer voldoende hoog is en dan importeren? Het laatste met de hoop dat hij al een keer geënt is.
Moet de hond sowieso 21 dagen voordat deze naar NL kan een rabies enting krijgen? Of is het ook mogelijk om de hond te laten titeren, kijken of de titer voldoende hoog is en dan importeren? Het laatste met de hoop dat hij al een keer geënt is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond importeren en rabies enting
Een hond hoeft niet sowieso een enting te krijgen 21 dgn van tevoren maar je moet wel een bewijs van enting kunnen laten zien.Tamara. schreef:Van een volwassen hond is het vaccinatieboekje kwijt en deze moet naar Nederland. Het is onbekend of deze al eens een rabiës enting heeft gehad.
Ik ben bang dat een titer daarvoor niet geldig is.
In dit geval zal je een nieuw paspoortje en een rabiës enting moeten regelen.
- Tamara.
- Zeer actief
Dus als de hond een rabiesenting krijgt met een nieuw paspoort, mag hij bij wijze van de volgende dag al naar Nederland?sirene schreef:Een hond hoeft niet sowieso een enting te krijgen 21 dgn van tevoren maar je moet wel een bewijs van enting kunnen laten zien.Tamara. schreef:Van een volwassen hond is het vaccinatieboekje kwijt en deze moet naar Nederland. Het is onbekend of deze al eens een rabiës enting heeft gehad.
Ik ben bang dat een titer daarvoor niet geldig is.
In dit geval zal je een nieuw paspoortje en een rabiës enting moeten regelen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
Zo te lezen moet je inderdaad 21 dagen wachten na het geven van de rabiësenting.
Maar misschien wil de dierenarts die de hond gaat enten wel een schrijffoutje maken.
Zo te lezen moet je inderdaad 21 dagen wachten na het geven van de rabiësenting.
Maar misschien wil de dierenarts die de hond gaat enten wel een schrijffoutje maken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, 21 dgn wachten na de enting is het officieel.
Van 6 mrt is wel heel makkelijk 26 te maken
- Tamara.
- Zeer actief
Ja, maar dan blijft het wel nog steeds maartsirene schreef:Ja, 21 dgn wachten na de enting is het officieel.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
En wie gaat dat controleren denk je?
Ik geloof dat het niet meer aan de orde is maar ging het over de senior die onderdak zocht? Daar dacht ik nog geeneens over na en reed er zo meer naar huis eerlijk gezegd.
Ik geloof dat het niet meer aan de orde is maar ging het over de senior die onderdak zocht? Daar dacht ik nog geeneens over na en reed er zo meer naar huis eerlijk gezegd.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja duh, ik was een beetje in de warTamara. schreef:Ja, maar dan blijft het wel nog steeds maartsirene schreef:Ja, 21 dgn wachten na de enting is het officieel.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
er zijn (behalve voor engeland
) toch helemaal geen grenscontroles meer in de eu?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tamara.
- Zeer actief
De regels zijn v.w.b. rabiës wel iets aangescherpt o.a. door die 2 pups uit bulgarije met rabiës.
Ik ga het in de groep gooien
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Tamara. schreef:De regels zijn v.w.b. rabiës wel iets aangescherpt o.a. door die 2 pups uit bulgarije met rabiës.
Die maatregelen waren toch weer ingetrokken omdat het uiteindelijk vals alarm bleek, of ben ik nu abuis?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Moet idd 21 dagen oud zijn die rabiës enting. Vliegt de hond? Dan controleren ze scherp.
- hovawart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawarts
- Aantal honden: 2
Je dekreu Tamara ??????? en die heb ik w.s ook nodig als ik wil fokken met Amber.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Gewoon ophalen, geen haan die er naar kraait
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je met de auto gaat idd geen probleem. Behalve tijdens de komende top als ze weer gaan controlerenRosita Compagner schreef:Gewoon ophalen, geen haan die er naar kraait
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Totdat er per ongeluk net wel controle is.Rosita Compagner schreef:Gewoon ophalen, geen haan die er naar kraait
Je hebt sowieso een geldig entingenboekje nodig en uiteraard bewijsbaar geldige rabiesenting.
Ik weet 't , ik ben heel voorzichtig maar ik zou het er niet op wagen. Die pups.. die zijn afgemaakt weet je nog... dat is een risico wat ik niet wil lopen, hoe klein die kans ook mag zijn. Een boete betalen okay maar het gaat hier om het leven van de hond als je pech hebt....
Suzanne
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Die pups die zijn helemaal niet aan de grens 'gepakt'. En ik denk dat zelfs met de top er niet opeens grenzen dichtgaan. Waarom? Het is wel heel naief om te denken dat eventuele aanslagplegers gelijk met de hot shots binnenkomen. Die hebben toch van alles voor te bereiden dus die zijn er allang.
Maar... we gaan het horen
- Tamara.
- Zeer actief
Nee, daar ga ik gewoon naartoehovawart schreef:Je dekreu Tamara ??????? en die heb ik w.s ook nodig als ik wil fokken met Amber.
Ga je ook een nestje fokken met Amber? Leuk
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Neem een entingsboekje van je eigen hond mee ! Er is geen douane volgens mij met chipreader en ze gaan ook niet kijken of het wel of geen hond van hetzelfde geslacht is......... Ik ben regelmatig gecontroleerd aan de grens met belgië en ze hebben nooit de hond bekeken.
Sandra

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:Die pups die zijn helemaal niet aan de grens 'gepakt'. En ik denk dat zelfs met de top er niet opeens grenzen dichtgaan. Waarom? Het is wel heel naief om te denken dat eventuele aanslagplegers gelijk met de hot shots binnenkomen. Die hebben toch van alles voor te bereiden dus die zijn er allang.
Weet dat er recent iemand in Dld aangehouden is waarvan de papieren niet klopte. Duitse douanier snapte niet alles en heeft NLse AIDer laten komen (was hond uit NL) werd 4500€ boete, nachtje cel en hond terug naar verkoop adres (adres ook op moeten geven) en pas weer ophalen als alles (rabiës enting) in orde is.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Ik hop 3-4 keer per week over de grens heen en weer, al 8 jaar lang, nog nooit aangehouden en bijna altijd de honden bij me..
Ook verschillende grensovergangen, grote en kleine.
Ik zou het risico nemen.
Ook verschillende grensovergangen, grote en kleine.
Ik zou het risico nemen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
NAAR Zweden wel, maar naar NEDERLAND is er volgens mij weinig controle. van en naar België en Duitsland in elk geval niet 
-
laeken
- Zeer actief
Ik zou me er totaal niet druk om maken. De grens lijkt heel wat en die passeer ik dus dagelijks. Ik neem Bas vaak mee naar Nederland en vergeet regelmatig haar paspoortje. Titers ed zijn al helemaal niet van toepassing want dan zou Bas domweg elke week geprikt moeten worden. Van Belgie naar Nederland in de auto kan je elke hond zonder enig probleem vervoeren. Net zoals dat van Duitsland naar Nederland kan en terug. Omdat ik bij de grens woon doe ik dat zo vaak dat ik domweg vergeet dat dat de grens is.
Dus mocht je die oude man op gaan halen, rijden, in de auto en desnoods, want dat was een hele goede tip, neem je het paspoort van een van je eigen honden mee of leen je er een van een kennis met een reu hovawart. Dat kan niet mis gaan. Maar zonder enig document rij je elke grens tussen Belgie en NL zo over. Je hebt gewoon je hond bij je. Geen dozen pups en geen 12 honden in een aanhanger. Zal echt geen haan naar kraaien.
Ik heb kippen opgehaald in Belgie. Geen seconde gedacht aan papieren en eigenlijk kan ik me niet eens meer herinneren waar ik de grens precies over ben gegaan
Dus van Belgie naar Nederland en daarna door naar Duitsland gereden met 7 kuikens op schoot. Ook werd ik een keer aangehouden bij de grens, steekproef. Wat heeft U onder Uw jas. Uh, piepende eieren die morgen uit gaan komen voor onder mijn broedse kip. Wat leuk, rij maar snel door.....
Hadden net zo goed eieren van een beschermde vogel kunnen zijn.
Als ze de grenzen controlleren dan is dat om bv illegalen aan te houden, mensen op te pakken die belastingschulden hebben of auto's controlleren. Zijn ze gekeurd en verzekerd. Of evt alcohol. Maar verder?
Dus mocht je die oude man op gaan halen, rijden, in de auto en desnoods, want dat was een hele goede tip, neem je het paspoort van een van je eigen honden mee of leen je er een van een kennis met een reu hovawart. Dat kan niet mis gaan. Maar zonder enig document rij je elke grens tussen Belgie en NL zo over. Je hebt gewoon je hond bij je. Geen dozen pups en geen 12 honden in een aanhanger. Zal echt geen haan naar kraaien.
Ik heb kippen opgehaald in Belgie. Geen seconde gedacht aan papieren en eigenlijk kan ik me niet eens meer herinneren waar ik de grens precies over ben gegaan
Als ze de grenzen controlleren dan is dat om bv illegalen aan te houden, mensen op te pakken die belastingschulden hebben of auto's controlleren. Zijn ze gekeurd en verzekerd. Of evt alcohol. Maar verder?
- CKS
- Zeer actief
Dus een hond waarvan onduidelijk is of ie ooit geënt is (en waartegen dan wel), die moet gaan verhuizen. En dan moet hemel en aarde bewogen worden om dat te doen zónder enting. Ben ik nou echt de enige die denkt: vaccineer die hond gewoon, krijg je er een boekje bij, mag ie legaal de grens over én dan weet je ook nog eens zeker dat ie echt ingeënt is?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die doet niets hoor ,zolang de hond geen rabies heeft of erg besmettelijke ziekte die hij verplicht is te melden.Kells schreef:Dat is zo, maar dan kom je met je import hond bij je dierenarts... Hond heeft een buitenlandse chip, maar geen paspoort. Ik vraag mij af wat een dierenarts in zo'n situatie doet.Shima schreef:NAAR Zweden wel, maar naar NEDERLAND is er volgens mij weinig controle. van en naar België en Duitsland in elk geval niet
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan 'moet' je ook drie weken wachten.CKS schreef:Dus een hond waarvan onduidelijk is of ie ooit geënt is (en waartegen dan wel), die moet gaan verhuizen. En dan moet hemel en aarde bewogen worden om dat te doen zónder enting. Ben ik nou echt de enige die denkt: vaccineer die hond gewoon, krijg je er een boekje bij, mag ie legaal de grens over én dan weet je ook nog eens zeker dat ie echt ingeënt is?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, da's dan dus gewoon zoals het hoort. Da's toch niet zo moeilijk?Rosita Compagner schreef:Maar dan 'moet' je ook drie weken wachten.CKS schreef:Dus een hond waarvan onduidelijk is of ie ooit geënt is (en waartegen dan wel), die moet gaan verhuizen. En dan moet hemel en aarde bewogen worden om dat te doen zónder enting. Ben ik nou echt de enige die denkt: vaccineer die hond gewoon, krijg je er een boekje bij, mag ie legaal de grens over én dan weet je ook nog eens zeker dat ie echt ingeënt is?
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Krijg niet de indruk dat TS dat wil?CKS schreef:Dus een hond waarvan onduidelijk is of ie ooit geënt is (en waartegen dan wel), die moet gaan verhuizen. En dan moet hemel en aarde bewogen worden om dat te doen zónder enting. Ben ik nou echt de enige die denkt: vaccineer die hond gewoon, krijg je er een boekje bij, mag ie legaal de grens over én dan weet je ook nog eens zeker dat ie echt ingeënt is?
Die vroeg toch gewoon info ?
Overigens heb je gewoon glijk hoor.
Inenten en klaar ben je
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou t risico nemen ben zo vaak de grens over gegaan om ff te tanken of speuren oid das nog geen 20 min hier vandaan dan zit ik in belgie en nooit bij nagedacht om maar iets mee te nemen ook niet van mezelf maar zeker niet van de honden....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben toevallig gister aangehouden bij de grens toen ik naar een feestje ging. Bas zat los achterin. Er werd in de auto gekeken en gevraagd of er nog mensen achterin zaten? Nou, nee, alleen een hondje. Zaklamp door de raam.... "Neem aan dat het geen illegaal hondje is?" vroeg de agent lachend. Hahaha, fijne avond nog
Was de grens van Duitsland naar Nederland. Geen paspoort en geen hondenpaspoort bij me. Dat vergeet je gewoon omdat je als je hier woont elke dag wel van NL en DL heen en weer rijdt. De ene winkel is in NL en de andere in DL. Wandelend loop je ook zo over de grens als je een flinke wandeling maakt. Dat merk je niet eens.
Was de grens van Duitsland naar Nederland. Geen paspoort en geen hondenpaspoort bij me. Dat vergeet je gewoon omdat je als je hier woont elke dag wel van NL en DL heen en weer rijdt. De ene winkel is in NL en de andere in DL. Wandelend loop je ook zo over de grens als je een flinke wandeling maakt. Dat merk je niet eens.