Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vanmorgen tijdens onze wandeling in de polder zag ik moederschaap met twee net geboren lammetjes De bloederige foto's heb ik achterwege gelaten, maar deze wilde ik toch even delen: zo schattig!
Oh das vroeg toch.?
Wel mooi ,de lente komt eraan. Yippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ja, heel vroeg volgens mij?
Ik hoop dan ook maar dat er geen kou meer aankomt, want deze lammetjes staan gewoon in de wei in de polder, zullen niet naar stal gaan, vermoed ik.
Deze tijd van het jaar is heeeeel normaal hoor! Heel veel boeren hebben al zat lammetjes Wij als kinderboerderij zijn eigenlijk al 'laat' maar ivm bezoekers doen wij t iets later en wij hebben nu 3 geiten die bevallen zijn afgelopen dagen
Evelien en Joep Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Ah, dat wist ik niet! Weer wat geleerd!
Ik vond het wel heel bijzonder om dit zomaar onverwacht 'in het wild' te zien. Was verder niemand te bekennen bij de schapen, mams deed het helemaal alleen. Mooi om te zien was dat!
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 05 mar 2014 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
v. 't Brabantse Bont schreef:Ah, dat wist ik niet! Weer wat geleerd!
Ik vond het wel heel bijzonder om dit zomaar onverwacht 'in het wild' te zien. Was verder niemand te bekennen bij de schapen, mams deed het helemaal alleen. Mooi om te zien was dat!
Vaak als de schapen het hele jaar door buiten staan kunnen ze ook zelfstandig lammeren, en als ze het winterseizoen op stal hebben gestaan moet er geholpen worden. Is wat ik geleerd heb van het lammeren toentertijd.
Maar als ze er eenmaal uit zijn dan hoeft er sowieso geen hulp meer bij te zijn.
Vaak als de schapen het hele jaar door buiten staan kunnen ze ook zelfstandig lammeren, en als ze het winterseizoen op stal hebben gestaan moet er geholpen worden. Is wat ik geleerd heb van het lammeren toentertijd.
Maar als ze er eenmaal uit zijn dan hoeft er sowieso geen hulp meer bij te zijn.
Ze waren er nog niet uit! Kwamen echt pas nu, was getuige van het einde van de geboorte van het 2e lammetje. Heel bijzonder! Moeders was nog lange tijd bezig met de placenta/nageboorte en navelstrengen.
Ze waren er nog niet uit! Kwamen echt pas nu, was getuige van het einde van de geboorte van het 2e lammetje. Heel bijzonder! Moeders was nog lange tijd bezig met de placenta/nageboorte en navelstrengen.
Wat ontroerend om mee te maken lijkt me. Alleen de foto's al
Over dat bloederige: mijn oudste had op de kleuterschool een vriendje die op een boerderij woonde.
Toen zijn ouders hem vertelden dat tante huppeldepup zwanger was vroeg hij "Krijgt ze dan ook bloed aan haar kont?"
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.