Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een mooie terugblik op de grotere viervoeters

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Manu

Een mooie terugblik op de grotere viervoeters

Ongelezen bericht door Manu »

Altijd stond ik bekend als "dat paardenmeisje" en nu heb ik al sinds augustus 2013 niet meer op een paard gezeten.
Soms mis ik het wel, zo'n groot dier waar je lekker mee aan het rommelen bent.
De band met zo'n dier voelt ook wel heel speciaal voor mij. Zo'n groot dier waar je mee rond wandelt aan een klein touwtje.
Het leek me leuk om in het kort, voor mezelf maar ook voor het HF, een kleine reis door mijn paardenleventje te maken :mrgreen:
Ik heb geen drol bereikt op papier (of zoals dat KNHS heet) maar wel met veel zogenaamde hopeloze gevalletjes waar niemand zin in had en daar ben ik nog steeds trots op.

Vanaf mijn 9e jaar heb ik verzorgpony's gehad en ook manegelessen gereden.
Ik was eigenlijk veel te jong om al zelfstandig tussen de paarden te rommelen maar ik klom gewoon overal bovenop en als ik had besloten een buitenrit te gaan maken en langs mijn ouders' huis te rijden kreeg mijn moeder zo ongeveer een hartaanval.

Mijn allergrootste trots, mijn rots in de branding.
De pony die niemand ooit kan overtreffen, dat is toch wel onze Lies.
Afbeelding
Lisa is inmiddels 23 jaar. Ik begon haar te verzorgen voor een oude boer die de pony ooit had gekocht voor zijn zoon maar veel te idioot was voor het kleine ventje. Het kleine ventje was inmiddels 2 meter lang en pony stond lekker in een mooie paddock in de tuin.
Helaas waren er veel anderen voor mij geweest die de dame aardig beledigd hadden. Als je de teugels aannam sprong ze bokkend de hele bak door.
Nu doet ze dat af en toe nog uit joligheid :F:
Afbeelding
Helaas heeft ze flinke artrose in haar beide voorbenen en moet rustig aan nog veel bewegen. Mijn moeder en zusje zorgen nu heel erg goed voor haar.
Afbeelding
Een van onze laatste strandrit :lief:
Afbeelding

Toen Lisa minder kon vanwege haar artrose miste ik toch de echte sport wel dus ben een pony erbij gaan rijden die alles nog moest leren. Dat was Promo, een ontzettend gave New Forest ruin van 3,5 jaar. Wat een verschrikkelijke draak maar god wat een heerlijk beest!
Afbeelding
Ik heb hem onder het zadel beleerd en redelijk verkeersmak gekregen. Hij had wel een flinke gebruiksaanwijzing buiten. Aan de ene kant was hij zo ontzettend braaf en sukkelde rond. Maar had hij een verkeerde bui was je echt flink de l*l. Ik heb met hem dan ook een beste val gemaakt waarbij hij op hol sloeg en het bos uitrende, de weg op. We schoven toen samen de weg over tussen alle auto's door. Gelukkig had ik alleen een gekneusde knie en een gat in mijn heup. Promo was ongedeerd.
Dit ongeval heeft me wel een heel stuk bewuster gemaakt van de gevaren met een paard over straat te gaan. Een buitenrit is daarna nooit meer hetzelfde geweest voor mij.
Gelukkig kon meneer in de dressuurring wel heerlijk showen en we deden het dan ook leuk op de wedstrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Promo is uiteindelijk verkocht omdat de eigenaresse mendoeleinden had en helaas niet veilig met Promo over straat kon.

Hierna zijn we samen op zoek gegaan naar een beter geschikte pony. We kwamen toen bij Joey.
Ik was er niet helemaal zeker van of dit wel goed zou gaan. Joey had namelijk nog meer pit. Joey kon ook helemaal niets dus moest ik van voren af aan beginnen. Dit heb ik geprobeerd maar ik kreeg een andere kans en heb die aangepakt.
Joey heb ik dus maar even mee mogen maken. Gelukkig is de eigenaresse wel heel blij met hem en inmiddels gaan ze ook heel erg goed :ok:
Afbeelding

Die andere kans was bij een fokker van het geweldige ras, de Lusitano.
Daar ben ik Tulipa gaan rijden, een 11 jarige merrie die alleen als een duikboot kon galopperen en geleerd was in het mooie barokke krulletje te lopen. Uiteindelijk heerlijk gereden met dit geweldige paard.
Als we naast elkaar stonden waren we niet altijd de allerbeste vrienden :F: Een paard met vreselijk veel humor, en vooral om jou eens tussen billen en muur klem te zetten :mrgreen: Ze zeggen van het ras dat het een fijngevoelig paard zou moeten zijn. Dat gold niet voor Tulipa :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Een heel vurig paard wat zich dood zou lopen voor je.

Toen kwam Duquesa a.k.a. Kanarie.
Ze was uit Portugal gehaald en moest beleerd worden voor de verkoop. Het was de bedoeling dat ik samen met een ander meisje aan dit paard zou beginnen zodat ik nog tijd genoeg had voor Tulipa. Ik hoorde gestommel achterin de hal en eenmaal bij de stal aangekomen stond er een springend paard met het wit in haar ogen. LELIJK! Pfoe :schrik:
Mager, behaard, vergeeld kroeshaar en een enorm ramshoofd.
Het was best een ramp de eerste weken. Al gauw werd er besloten dat er maar 1 verzorger voor haar moest zijn en dat werd ik. Woepie. Ze kon niet vast staan, dan stond ze te steigeren en te trappen. Na een paar weken had ik een beetje van haar vertrouwen gewonnen en ging het beter. Maar man, wat een energie heeft erin gezeten.
Afbeelding
Afbeelding
Nuja, je raadt het al. Dat werd natuurlijk mijn lievelingetje.
Eerste keer erop ging helemaal fout en ik kon het zelf niet herstellen. Ze bleef heel angstig. Besloten haar naar een professional te doen. Ze kwam ontzettend mager terug en zeer gestresst en ik kon nog minder met haar dan voor ze erheen ging.
Afbeelding
Toch zelf aan de gang gegaan en helemaal van het begin af aan.
En ja hoor :cheer: Mijn meisje kon het! (Deze foto is zo'n 6 maanden na terugkomst gemaakt)
Afbeelding
Eigenaar besloot dat ze mocht blijven omdat hij het wel een geschikt paard vond voor zijn vaste kudde en zijn menhobby.
Ik was dolgelukkig, ze was zo goed als mijn eigen paard. Ik was elke dag met haar bezig en we reden zelfs naar de andere kant van het land voor trainingen en clinics.
Afbeelding

Tot ik besloot met mijn vriend mee te gaan en te emigreren...
We hebben een poging gedaan haar te kopen maar ze was inmiddels onbetaalbaar als bereden, verkeersmak en betrouwbaar paard. De man zijn kleindochter kon met haar wandelen en poetsen inmiddels. Ik heb dat paard zo'n transformatie zien ondergaan, zo ontzettend trots op dat beest :lief:
De eigenaar kon geen andere ruiter voor haar vinden en heeft besloten haar te verkopen.
Ze was binnen een week al weg. Ik heb er nu weer buikpijn van, ik probeer er niet teveel aan te denken.
Maar ik heb nog prachtige foto's over van ons laatste middagje, met uiteraard mijn andere liefde, Manu, erbij.

Afbeelding
Afbeelding

Heel lang topic geworden, sorry :engel:
Fin
Zeer actief

Re: Een mooie terugblik op de grotere viervoeters

Ongelezen bericht door Fin »

Erg leuk topic. :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een prachtige dieren allemaal! Je was wel een durfal als ik sommige foto's zie. :wink:

Alleen die laatste foto met jou op je teenslippers... :schrik:
Ik heb wel eens verwondingen gezien van iemand wiens paard op haar voet is gaan staan terwijl ze teenslippers aan had, dan blijft er weinig van je voet over kan ik je vertellen. Zelf heb ik altijd stevige schoenen aan als ik met paarden bezig ben, hoe braaf ze ook zijn wil ik toch niet het risico lopen dat er eentje onbedoeld op mijn voet gaat staan.
Laatst gewijzigd door LongFields op 28 feb 2014 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Mooi topic. Groot deel van je leven zo te zien. Ik vind paarden eng :P maar wel geweldig om naar te kijken. Dus thanks :ok:
Manu

LongFields schreef:Wat een prachtige dieren allemaal! Je was wel een durfal als ik sommige foto's zie. :wink:

Alleen die laatste foto met jou op je teenslippers... :schrik:
Ik heb wel eens verwondingen gezien van iemand wiens paard op haar voet is gegaan terwijl ze teenslippers aan had, dan blijft er weinig van je voet over kan ik je vertellen. Zelf heb ik altijd stevige schoenen aan als ik met paarden bezig ben, hoe braaf ze ook zijn wil ik toch niet het risico lopen dat er eentje onbedoeld op mijn voet gaat staan.
Ja ik weet het :schrik:
Ik bedacht het me pas toen ik er naast stond. Ik was bij mijn ouders thuis toen ik gebeld werd dat ze de volgende dag weg zou gaan. Dus hop in auto gesprongen en zusje mee gesleurd.
Ik ben al een paar teennagels verloren door paarden die op mijn voeten (met stevige schoenen aan) zijn gaan staan, dus ja ik raad het ook iedereen af en dit was gewoon dom maar ik nam het risico even voor lief :F:

Bedankt trouwens. Toen ik jouw schimmel zag verlangde ik toch weer even naar die grote dikke Tulipa :lief:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mooi overzicht Nik! Je blijft het toch missen dat rijden he? Hier alweer bijna anderhalf jaar gestopt, op een heel incidenteel buitenritje na. Veel foto's kende ik al, je kan dan wel 'niks' bereikt hebben bij de KNHS, maar dat zegt absoluut niks over jouw kwaliteiten als ruiter. Je hoort op een paard en ik hoop toch snel weer foto's van je te zien op een paardenrug ;)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Oh wat een prachtig verhaal zeg! mooie foto's ook! leuk dat je dit met ons wilde delen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Manu

Lizanne schreef:Mooi topic. Groot deel van je leven zo te zien. Ik vind paarden eng :P maar wel geweldig om naar te kijken. Dus thanks :ok:
Zeker! Ik werkte fulltime in een ruitershop en na werk ging ik door naar de stallen om de paarden te doen. Ik heb een tijdje nog Joey en de Lusitano's gecombineerd maar dat werd me te gek.
Doordeweeks reed ik er als het me lukte 2 per avond, en in het weekend 2 of 3 per dag en dan ook nog mee als groom op de wagen. Heel druk, en soms kwam het me mijn neus uit maar meestal genoot ik er volop van.
Het is alleen zo jammer dat er in de paardenwereld zo veel rondlopen die de fout nooit bij hen zelf zoeken en er bestaan een hoop martelwerktuigen in het wereldje om je zin door te drijven.
Ik kon het niet meer aan zien.. Vooral als je niet op je eigen paard zit en niet veel voor het zeggen hebt is dat moeilijk.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh je liefde voor de paarden spat van elke letter. Prachtige reportage en wat zal het zwaar zijn dat je niet meer bezig bent met paarden momenteel.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat ontzettend leuk om te zien en te lezen.
mis je het niet verschrikkelijk, dat bezig zijn met paarden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Jion schreef:Wat schrijf je toch leuk, ik leef helemaal mee met je verhalen. Leuke foto's ook! :cheer:

Wat heb je veel bereikt met moeilijke paardjes. Ik kreeg ook altijd de schrikachtige en stoute paarden onder mijn kont op de manege. Niet dat ik zo goed kon rijden, maar ik kreeg wel altijd snel hun vertrouwen en was zelf voor de duvel niet bang. :wink:
Ah dankjewel :D Als je zelf niet bang bent geef je het paard al vertrouwen. Dat zie je al bij kinderen. Dat vind ik zo mooi aan paarden, het zijn echt spiegels. Rijd je nu niet meer?
TessaThomas schreef:Mooi overzicht Nik! Je blijft het toch missen dat rijden he? Hier alweer bijna anderhalf jaar gestopt, op een heel incidenteel buitenritje na. Veel foto's kende ik al, je kan dan wel 'niks' bereikt hebben bij de KNHS, maar dat zegt absoluut niks over jouw kwaliteiten als ruiter. Je hoort op een paard en ik hoop toch snel weer foto's van je te zien op een paardenrug ;)
Ik heb besloten alleen weer te gaan rijden als ik dat kan met mijn eigen paard. En het liefst op mijn eigen plekje.
Jij hebt zo'n hoop pech over je heen gehad. Ik ben nog steeds fan van Beeb. Als jij nou gauw weer op een paard zit ga ik dat misschien ook wel weer doen :mrgreen:
Manu

Kanarie bij haar nieuwe eigenaar:
Afbeelding
renee-uk schreef:wat ontzettend leuk om te zien en te lezen.
mis je het niet verschrikkelijk, dat bezig zijn met paarden?
Ik werd al een beetje emotioneel toen ik bedacht wat ik moest gaan antwoorden, dus ja :engel:
Het is heel anders dan met een hond, ze komen niet kwispelend op je af als je aan komt. Sterker nog, behalve Kanarie keek niemand op of om als ik aan kwam. En ze zijn natuurlijk niet dusdanig te trainen dat je ze los mee kunt laten rennen e.d. Maar toch blijf ik het zo'n bijzonder gevoel vinden dat zo'n groot dier je toe laat op hun rug en dat ze zo genieten van een spelletje in de wei en de tijd met jou samen zo waarderen.
Onze Lies houdt helemaal niet zo van poetsen bijvoorbeeld, die wil gewoon op de rit en wel zo hard mogelijk :pffff: Die heeft een enorm lange gebruiksaanwijzing en is eigenlijk de irritantse pony BY FAR die ik ken. Maar oh ik kan toch zo lezen en schrijven met haar. Elke draai van haar oren, elke blik en elke pas kan ik plaatsen en zij bij mij. Zij is mijn spiegel.
Kanarie ook, maar die was weer heel anders. Paniekerig, onzeker, alles was goed zo lang ik erbij was. Ik heb voor Kanarie zelfs in een container gestaan om duidelijk te maken dat het niet eng was.

Het rijden ging me alleen steeds meer tegen staan. Alles gaat maar met dwang en moet snel, of het paard is lui en "heeft geen zin".
Ik heb rond kerst weer met mijn ponydame gewandeld :pffff: Verder laat ik zusje met de hoogbejaarde rijden. Die respecteert de ouwe tut en kan ook een aardig rondje sturen:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Manu schreef:
TessaThomas schreef:Mooi overzicht Nik! Je blijft het toch missen dat rijden he? Hier alweer bijna anderhalf jaar gestopt, op een heel incidenteel buitenritje na. Veel foto's kende ik al, je kan dan wel 'niks' bereikt hebben bij de KNHS, maar dat zegt absoluut niks over jouw kwaliteiten als ruiter. Je hoort op een paard en ik hoop toch snel weer foto's van je te zien op een paardenrug ;)
Ik heb besloten alleen weer te gaan rijden als ik dat kan met mijn eigen paard. En het liefst op mijn eigen plekje.
Jij hebt zo'n hoop pech over je heen gehad. Ik ben nog steeds fan van Beeb. Als jij nou gauw weer op een paard zit ga ik dat misschien ook wel weer doen :mrgreen:
Als je vast in Frankrijk blijft wonen misschien?

Ik ga pas weer rijden als ik er zelf één kan kopen en onderhouden. En met mijn voorkeuren zal dat wel nooit zijn :schrik: Voor iemand anders rijden zou ik ook nog wel willen, maar itt jou krijg ik niks aangeboden/kan ik niks vinden. ;) Jammer genoeg, want ik mis het wel enorm. Misschien ben ik ook veel te kieskeurig hoor.
Manu

TessaThomas schreef:
Manu schreef: Ik heb besloten alleen weer te gaan rijden als ik dat kan met mijn eigen paard. En het liefst op mijn eigen plekje.
Als je vast in Frankrijk blijft wonen misschien?

Ik ga pas weer rijden als ik er zelf één kan kopen en onderhouden. En met mijn voorkeuren zal dat wel nooit zijn :schrik: Voor iemand anders rijden zou ik ook nog wel willen, maar itt jou krijg ik niks aangeboden/kan ik niks vinden. ;) Jammer genoeg, want ik mis het wel enorm. Misschien ben ik ook veel te kieskeurig hoor.
Misschien, ooit, hoop ik stiekem.

Jij niet?! :O: Ik kan wel even rondvragen als je wil?
Je woont nog steeds in dezelfde omgeving toch? In mijn geval scheelde mijn werk natuurlijk ook een hoop. Als iemand een bijrijdster zocht stonden ze vaak het eerst in de winkel. Ik ken wel een hele leuke Groninger hengst die volgend jaar ingereden moet worden, nu al over de 1m70 :F: Is zelf gefokt door hele leuke mensen.
TessaThomas
Zeer actief

Inrijden doe ik niet aan hoor :schrik: Ik heb een opstaptrauma opgelopen :LOL: Ik woon idd nog in dezelfde omgeving.

Het is trouwens jouw schuld dat ik hier emotioneel zit te worden haha!
Manu

TessaThomas schreef:Inrijden doe ik niet aan hoor :schrik: Ik heb een opstaptrauma opgelopen :LOL: Ik woon idd nog in dezelfde omgeving.

Het is trouwens jouw schuld dat ik hier emotioneel zit te worden haha!
:LOL: Gewoon zo gauw mogelijk gaan zitten en goed vast houden! :lekkerpuh:
Ik ben zo bang dat ik het kwijt ben, ik zal best nog weten hoe en wat te doen maar ik kon voorheen zo goed voelen wat er onder me gebeurde en ik lees veel dat je dat best kwijt kunt raken als je een tijdje niet rijdt :ugh:

(ik zit trouwens ook met natte oogjes, glas wijn helpt)
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk verslag zo!
Zit die fokker in Noordwijkerhout?

Ik heb ook altijd gezegd dat ik pas weer ga rijden als ik weer een eigen paard kan kopen en onderhouden. Begin nu aardig te geloven dat het niet meer gaat gebeuren. Na 35 jaar eigen paarden en pony's gehad te hebben, en nu weten dat het waarschijnlijk niet meer terug komt, doet dat soms wel pijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
Manu

Klopt Tycha!

Ik mis het dressuur rijden zo, daar kon ik zo in op gaan. Echt heerlijk vond ik dat.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb altijd bewondering voor mensen die paarden kunnen lezen en ze dingen kunnen leren.
Ben er zelf nooit mee opgegroeid, en snap dus niks van de 'paardentaal'.
Maar je hebt het echt heel mooi geschreven, en ook erg leuk met de foto's erbij :ok:
Jammer dat je het laatste paard niet mee hebt kunnen nemen.
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Wat een mooi verhaal! Ik heb al zo`n 6 jaar niet meer gereden nadat ik mijn ponny verkocht heb en ik mis het gek genoeg niet echt. Ik besteed nu al mijn tijd en energie aan mijn honden. Maar als ik jou verhaal zo lees en de foto`s bekijk ben ik wel benieuwd hoe het zal zijn weer in het zadel te zitten, je zal het wel nooit verleren denk ik...
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Prachtige foto's en prachtige beestjes, echt heel leuk om zo'n mooie herinnering op beeld te hebben! :I:

Ik heb jarenlang gereden bij mijn opa (boerderij met paarden van hem en mijn tante) en toen veel foto's gemaakt van de paarden en "mijn" (verzorg) Fries, van al die jaren heb ik slechts èèn slechte k*t foto van mij op een paard, gelukkig wel op die Fries, dus ik ben best wel jaloers op die super foto's van jou :mann: Want door meerdere gebeurtenissen (o.a. familie gedoe en plotselinge verkoop Fries) ben ik alweer een paar jaar helemaal gestopt met rijden.

Ik mis het toch onwijs maar geen tijd voor een eigen paard dus ik heb op Bokt een oproep geplaatst voor leuke manege's met buitenritten, ik heb zoveel reacties gehad (echt super lief!) dat ik voorlopig wel even zoet ben, voor komende voorjaar/zomer ga ik sowieso elke maand ergens anders een buitenrit maken :cheer:
anders dan een eigen paard maar beter dan niets, paarden en paardrijden blijft toch altijd kriebelen!
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 28 feb 2014 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

gave foto's

ik ben 2 jaar geleden gestopt met rijden, na een val waarbij ik een scheur in mijn bekken opliep, daarna werd ik bang en durfde ik niet meer,
afgelopen herft nog 1 keer gereden maar vond het echt eng. nu trekt het me wel weer dus wie weet ga ik over een tijdje weer terug mijn verzorgpaard verzorgen.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ha, die tweede foto.. ik zie ineens waar dat is :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Manu

tycha schreef:Ha, die tweede foto.. ik zie ineens waar dat is :wink:
:engel: Ik denk zomaar dat die mensen heel blij waren op hun loopband en niet zoiets doms zijn gaan doen als paardrijden :LOL:
Bink2009 schreef:Ik mis het toch onwijs maar geen tijd voor een eigen paard dus ik heb op Bokt een oproep geplaatst voor leuke manege's met buitenritten, ik heb zoveel reacties gehad (echt super lief!) dat ik voorlopig wel even zoet ben, voor komende voorjaar/zomer ga ik sowieso elke maand ergens anders een buitenrit maken :cheer:
anders dan een eigen paard maar beter dan niets, paarden en paardrijden blijft toch altijd kriebelen!
Och wat zonde dat je zo weinig foto's hebt :( Staat Recreatie de Stal in Noordwijk op je lijstje? Zo niet, die MOET er echt tussen. Geweldige stal, zo goed voor hun paarden, leuke vent, kletst de oren van je hoofd. Je kunt ook mee op borrelrit of dagtocht in de waterleidingduinen. Echt een dikke vette aanrader. Als je belt kun je zeggen dat ik (Nikki) je doorgestuurd heb, vindt ie leuk denk ik :D

Toch best veel HF' ers die vroeger gereden hebben en het toch wel missen.
Ik voel een meeting aankomen? :engel: ik zou het geweldig vinden om ergens in NL weer eens een buitenrit te gaan doen.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

is dat nu een manege geworden? was vroeger een klant van ons :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Manu

De Stal?
Het is niet echt een manege te noemen, ze zijn niet heel groot en de paarden staan gestald op 2 verschillende pensionstallen.
De oudjes staan op een stal waar ze overdag lekker buiten staan, de jongere paarden staan "thuis".
Ik heb zo'n 3 jaar bij hen op stal gereden en ken Peter dan ook aardig.
Wat ik het leuke aan hen vind is dat ze zo dol zijn op die paarden, ik heb Peter regelmatig knuffelend betrapt. Goedenacht kussen. En toen hun merrie met peesblessure in het land stond gingen ze ook nog heel vaak langs. Zegt voor mij een hele hoop :ok:
Het is natuurlijk nog steeds een bedrijf dus soms moeten ze helaas zakelijke beslissingen nemen maar moet zeggen dat ik hen echt iedereen aan zal raden.
Ik ben zelf twee keer met ze op rit geweest en hun paarden zijn braaf maar wel lekker actief. Hebben er elke rit nog zin in, zijn vrolijk. Geen achter elkaar hossende halfdooien zeg maar.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Dacht altijd dat het een pensionstal was :wink: maar ben er ook al weer dik 15 jaar uit.
Afbeelding
Groetjes Marja
Manu

Nee, ze staan op een pensionstal. Al jaaaaren. Maar dat denken wel meer mensen hoor, ze zijn gewoon klant daar.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een geweldig fotoverslag en wat een prachtige paarden!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Krijg een idee waar je hebt gereden. Tulipa stond volgens mij op dezelfde stal als waar Fifi van Ellis stond?
En de bak en ruiter van Kanarie doen mij denken aan een stal in Coevorden?

Mooi overzicht met prachtige paarden :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”