Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom lampjes als je een reflecterende hond kan hebben?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Waarom lampjes als je een reflecterende hond kan hebben?

Ongelezen bericht door Manu »

Weer een nieuwe innovatie is op de markt gekomen om een wandeling in het donker veiliger te maken. Het Britse bedrijf Albedo 100 komt met een reflecterende spray voor huisdieren.

De spray is bij daglicht kleurloos en semi-transparant maar wanneer er in het donker licht op valt is het zeer reflectief. Het reflecterende effect houdt tot circa een week aan en kan weer verwijderd worden door wassen met water. De spray is speciaal ontwikkeld voor gebruik op vacht- of staartharen en is veilig in gebruik omdat het niet wordt opgenomen door het spijsverteringsstelsel wanneer een dier per ongeluk de spray binnen krijgt.

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Waarom lampjes als je een reflecterende hond kan hebben?

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou, wij slaan over. Lola vindt spuitbussen eng... En dat lampje kostte maar 69 cent :-P doe er een gekregen, reflecterend tuig bij en tadaaaaaa! Kerstboom!
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Manu schreef:De spray is speciaal ontwikkeld voor gebruik op vacht- of staartharen en is veilig in gebruik omdat het niet wordt opgenomen door het spijsverteringsstelsel wanneer een dier per ongeluk de spray binnen krijgt.
Als dit zo is betekend dat volgens mij dat het eindproduct ook licht geeft. Dat is pas een uitvinding :ok: lichtgevende drollen, scheelt een hoop ergernis. :engel:
Manu

Safari schreef:
Manu schreef:De spray is speciaal ontwikkeld voor gebruik op vacht- of staartharen en is veilig in gebruik omdat het niet wordt opgenomen door het spijsverteringsstelsel wanneer een dier per ongeluk de spray binnen krijgt.
Als dit zo is betekend dat volgens mij dat het eindproduct ook licht geeft. Dat is pas een uitvinding :ok: lichtgevende drollen, scheelt een hoop ergernis. :engel:
:LOL: Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Ik loop sowieso altijd met een zaklamp, anders zie ik niets. Ben zo nachtblind als maar kan en hier is geen straatverlichting omdat er simpelweg weinig straat is.
Op het paard heb ik een hesje, staarthoes, beenbeschermers, lampje aan mijn linkerlaars en een borsttuig, allen reflecterend.
Al vind ik het opzich niet eens zo'n gek idee, voor sommigen zal het best een uitkomst zijn.
Manu

Lizanne schreef:Nou, wij slaan over. Lola vindt spuitbussen eng... En dat lampje kostte maar 69 cent :-P doe er een gekregen, reflecterend tuig bij en tadaaaaaa! Kerstboom!
Je hebt toch ook zo'n petspray voor stoute hondjes? Volgens mij maakt deze spray precies hetzelfde geluid.
Zal wel even een procesje aan vooraf gaan voor de gemiddelde hond dat sprayen toe laat :lol1:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Safari schreef:

Bestaat al lang hoor; Frolic :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief

Manu schreef:
Lizanne schreef:Nou, wij slaan over. Lola vindt spuitbussen eng... En dat lampje kostte maar 69 cent :-P doe er een gekregen, reflecterend tuig bij en tadaaaaaa! Kerstboom!
Je hebt toch ook zo'n petspray voor stoute hondjes? Volgens mij maakt deze spray precies hetzelfde geluid.
Zal wel even een procesje aan vooraf gaan voor de gemiddelde hond dat sprayen toe laat :lol1:
het schijnt dat het asiel waar ze vandaan komt ontvlooide met spray. Dat zal wel haastig zijn gegaan altijd. Ik hoef nooit iets met spray bij dr, dus ik hou het wel bij het knipperlampje en het tuig. In het donker lopen we toch maar vijf minuten 's avonds ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Vind het wel grappig om te zien, maar toch maar niet
Gewoon en veiligheidsvestje kan ook.
Ik laat de vacht van mijn honden maar met rust :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

ik maak gewoon fietslampjes vast aan een tuigje, kost 1 euro, werkt supergoed ;)
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo reflecteert al van zichzelf...
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Idd, bij de action en ze doen het meer dan prima :ok:
Wat grappig dat jij Lola ook Kerstboom noemt als ze een lampje heeft :lol1:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

P-tt schreef:
Idd, bij de action en ze doen het meer dan prima :ok:
Wat grappig dat jij Lola ook Kerstboom noemt als ze een lampje heeft :lol1:
haha, ja dat roepen we altijd als dat 69cent ding knippert. De hele buurt weet het ook, daar gaat Lola weer. En inderdaad, die lampjes gaan superlang mee en de geven erg veel licht. Ik vind t ideaal, eigenlijk moet ik er zelf 1 aan m'n donkere jas maken 's avonds :idea:
B&N
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door B&N »

Mijn 'Weilers hebben geleidevesten. Verwarmd, om eerlijk te zijn. Ik denk niet dat ik ooit zo doorgedraaid word dat ik van die chemische rotzooi van een of ander commercieel flutbedrijfje op mijn druiven zou spuiten. De jongens worden al enthousiast overigens als ik de vesten pak. Dan weten ze: dat wordt achter in de X, keten tegen elkaar op de snelweg, en daarna de beest uithangen in het bos en op de hei - en wie het eerste die vent met dat jute pak uit de boom getrokken heeft :-)
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik vind het idee erg grappig, als ik een paard had had ik het met kerst zeker een mooie tekening gegeven!

Mijn hond heeft alleen maar een armoedig vestje. Draagt ie in de donkere maanden, inderdaad wegens gebrek aan straatverlichting maar het reflecteert wel. En om 'em aan de riem uit te laten uitsluitend omdat het donker is vind ik zielig :cry:
Afbeelding
Manu

Ik heb een sjaaltje met zo'n poot erop maar zijn dikke blubbernek hangt er overheen :lol1:
B&N
Actief

Ongelezen bericht door B&N »

Jokkebrok schreef: Mijn hond heeft alleen maar een armoedig vestje. Draagt ie in de donkere maanden, inderdaad wegens gebrek aan straatverlichting maar het reflecteert wel. En om 'em aan de riem uit te laten uitsluitend omdat het donker is vind ik zielig :cry:
Afbeelding
U doet het goede: u biedt uw hondje veiligheid. Meer moet het niet zijn :-)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hoewel Figo van zichzelf ook licht geeft, blijven de honden hier in het donker ook aangelijnd.
Niks zieligs aan hoor, eerder veilig.
Jokkebrok

Dee schreef:Hoewel Figo van zichzelf ook licht geeft, blijven de honden hier in het donker ook aangelijnd.
Maar mijn hond is nooit aangelijnd. Dus ik vind het wel zielig om em aan te lijnen alleen maar omdat het donker is.
En in de omgeving waar mijn hond woont is zo'n jasje bovenmatig voldoende veilig.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Jokkebrok schreef:
Dee schreef:Hoewel Figo van zichzelf ook licht geeft, blijven de honden hier in het donker ook aangelijnd.
Maar mijn hond is nooit aangelijnd. Dus ik vind het wel zielig om em aan te lijnen alleen maar omdat het donker is.
En in de omgeving waar mijn hond woont is zo'n jasje bovenmatig voldoende veilig.
Was geen verwijt. Ik lees net dat je blijkbaar in Frankrijk woont?
Figo loopt heel vaak los. We trekken er speciaal voor uit, voor losloopwandelingen, met veel plezier.
Maar hier in de wijk gaat toch echt de riem om. Tussen de middag en in het donker. Waarom zou dat zielig zijn ? Dan moet hij zijn vaste ronde lopen. Heeft hij meer baat aan dan ik hoor. Hij weet wat er gaat gebeuren. Krijgt zijn ruimte om te poepen en plassen, maar wel aan een kort lijntje.
Jokkebrok

Dee schreef:
Jokkebrok schreef:
Was geen verwijt. Ik lees net dat je blijkbaar in Frankrijk woont?
Figo loopt heel vaak los. We trekken er speciaal voor uit, voor losloopwandelingen, met veel plezier.
Maar hier in de wijk gaat toch echt de riem om. Tussen de middag en in het donker. Waarom zou dat zielig zijn ? Dan moet hij zijn vaste ronde lopen. Heeft hij meer baat aan dan ik hoor. Hij weet wat er gaat gebeuren. Krijgt zijn ruimte om te poepen en plassen, maar wel aan een kort lijntje.
Ik vind aangelijnde honden niet perse zielig :flower: Ik vind eigenlijk heel weinig honden zielig :mrgreen: behalve de mijne als ze aan de riem moeten en we zijn niet in de stad.

In de stad moeten ze altijd aan de riem, maar daar vinden ze dat niet erg want daar zijn heel veel luchtjes. In de stad trekken mijn honden nooit, ik moet ze trekken - weg van al die lekker luchten die ze thuis niet hebben. Maar mijn honden komen niet vaak in de stad - en dat is in zekere zin ook best zielig.
In de stad moeten ze overigens alleen aan de riem omdat ik te lui ben geweest om ze netjes op de stoep te leren lopen. Mijn vorige stadse hond kon dat namelijk heel goed - alleen op de stoep lopen. En die droeg ook nooit een riem. Wel een halsband - altijd.

Maar dit is geen riementopic en mij maakt over het algemeen weinig uit of honden wel of niet aangeriemd zijn. Het maakt me in ieder geval zo weinig uit dat ik het geen discussie waard vind. Ze moesten alleen die loopse teven opsluiten - dat dan weer wel :mrgreen:
Jokkebrok

Dee schreef: Ik lees net dat je blijkbaar in Frankrijk woont?
En ja, ik woon in Frankrijk. Blijkbaar :mrgreen:

Maar wel een heel eind bij Manu vandaan hoor. Bijna net zo ver bij Manu vandaan als bij Dronten - om maar wat te noemen. :D
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

dagmar88 schreef:
Safari schreef:

Bestaat al lang hoor; Frolic :mrgreen:
:LOL:

Ik heb ook een hema-fietslampje, werkt prima.
Al moet ik bekennen dat ik niet al te veel meer loop sawuns-laat. Oud hondje, tuintje, oud vrouwtje.... :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Safari schreef: Dat is pas een uitvinding :ok: lichtgevende drollen, scheelt een hoop ergernis. :engel:
Dan kunnen ze meteen de straatverlichting afschaffen :mrgreen:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Heb voor € 2,50 per band incl verzendkosten LED lichtbanden gekocht voor de honden via Ebay. Je hebt ze ook in Nederland, het zijn deze http://www.premiumgadgets.nl/a-36204467 ... -en-maten/

Ze doen het best lang en je kan vrij gemakkelijk het batterijtje vervangen. Zo'n spray is handig, maar ik zou het zelf toch niet gebruiken want straks zit mijn hele interieur onder de reflecterende troep :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

Ongelezen bericht door mmartinn »

Castor heeft ook een lichtgevende halsband s'avonds. Anders kun je hem echt niet weervinden als ie tussen het riet loopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”