We kwamen gisteren een vrouw tegen met een prachtige herder

Omdat we allebei in ons hart herdermensen zijn en de vrouw alle tijd leek te hebben bleven we een praatje maken. Meestal kijken mensen enkel naar Tomas en Sancho hangt er dan maar zo'n beetje bij maar zij riep heel blij; hé, is dat een Havanezer? Het ras raden is een nog grotere zeldzaamheid
Ze had zich echter een beetje ingelezen want als er ooit een kleiner ras zou komen, was de Havanezer de enige die in aanmerking zou komen. Ook dit herkende ik dus
Ik hoefde haar niet uit te leggen dat een Hava net zoveel hond is als een herder, dat liet hij zelf wel zien

Het eindigde in uitdagen om te spelen maar we liepen op een fietspad dus daar hebben we maar van af gezien. Zij was ook bang dat haar hond te lomp zou zijn maar Sancho gaat niet zo snel stuk en is daarbij ook sneller dan het geluid. Ik hoop dat wel elkaar nog eens tegenkomen op een gunstiger plek, dan kan ik op z'n minst even herderknuffelen
Tomas vond het intussen allemaal maar niks en stond op veilige afstand te kijken of die grote zijn maatje niet zou verslinden

.