Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondveilige vuilnisbak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

hondveilige vuilnisbak

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

nadat we al 5 x waren thuisgekomen en de vuilnisbak dankzij Nina met inhoud door de hele kamer lag, had Hans een mooie constructie gemaakt van een ijzeren strook waar de nieuwe vuilnisbak heel mooi in kon en ze deze met geen mogelijkheid kon omgooien.

Totdat ze door had dat ze op de kattenbak kon springen (deksel meteen stuk...) en zo de deksel van de vuilnisbak kon slopen en dan van alles uit de vuilnisbak kon halen :jank:

We zetten de vuilnisbak nu maar steeds op de gang....maar ja, wel steeds een gesleep..

Als iemand nog een goeie oplossing weet, dan hou ik me aanbevolen!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: hondveilige vuilnisbak

Ongelezen bericht door marian* »

Behalve in die ijzeren strook zetten zou ik er ook iets zwaars op zetten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier staat de afvalbak in het kastje onder de gootsteen?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb zo'n hoge pedaalemmer die ze regelmatig opende en leeg vrat.
Er staat nu een zware pan op. Probleem opgelost.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik had de afvalbak bovenop de kattenbak staan. Dat was bij mijn hond destijds afdoende.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb drie verschillende bakken in de kastjes van de keuken staan.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Traphekje naar de keuken :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb de kinderstoel ervoor staan. Mijn vuilnisbak staat precies tussen het aanrecht en de buffetkast en daarvoor de stoel.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

120 volt er opzetten :F: :Q:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb de vuilnisbak opgehangen in de bijkeuken. Zelfs als de deur openstaat kan Tessa er niet bij.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem met 2 siamese katten die de prullenbak open maakte. Zij heeft bij de bouwmarkt een haakje gekocht en die op de prullenbak geschroefd. Sindsdien is het probleem over en je hoeft dan geen dingen te gaan schuiven of verplaatsen :wink:

Zo'n haakje http://www.manutan.nl/p-MIG463228/hefbo ... iewSize=30
Ingrid48
Zeer actief

blij te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n monstertje! Ze gaat echt door ruiten en is zo bloedfanatiek dat een pan erop of een haakje niet afdoende is. Ze zal en moet in de vuilnisbak en sloopt alles wat ze tegenkomt ...

Een bakje op het aanrecht hebben we gehad, maar we hebben schuine wanden dus kon er maar een kleintje op. En een bakje in het aanrechtkastje kan ook niet, die is te klein en een traphekje kan ook niet want we hebben een kookeiland in het midden van de keuken...

Kortom, voorlopig dus maar de vuilnisbak op de gang zetten als we er niet zijn :hmmm:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ingrid48 schreef:blij te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n monstertje! Ze gaat echt door ruiten en is zo bloedfanatiek dat een pan erop of een haakje niet afdoende is. Ze zal en moet in de vuilnisbak en sloopt alles wat ze tegenkomt ...

Een bakje op het aanrecht hebben we gehad, maar we hebben schuine wanden dus kon er maar een kleintje op. En een bakje in het aanrechtkastje kan ook niet, die is te klein en een traphekje kan ook niet want we hebben een kookeiland in het midden van de keuken...

Kortom, voorlopig dus maar de vuilnisbak op de gang zetten als we er niet zijn :hmmm:
Zo'n haakje die ik als voorbeeld gaf heb je ook met een veiligheidspalletje. Knappe hond die dan je prullebak open krijgt. Ook met omgooien en bijten en krabben zal 't niet lukken. Weet je wat ook kan helpen? Een haakje in combinatie met antibijtspray. Dat is een spray voor paarden zodat ze niet aan elkaar, dekens of de stal gaan vreten. Er zit iets heel bitters in(tried it myself brrr) en is niet giftig. Dat weerhoud in elk geval om met de tanden te werken :wink:

Onze vorige hond die we hadden als pup was een notoire slopers van meubels, die spray werkte fantastisch. Het is niet giftig en zo'n fles kost maar een paar euro. Wel even buiten inspuiten want het verneveld aardig.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik weet niet hoe groot je hond is maar je zou een wesco kickmaster kunnen proberen, die heeft het hier een tijdje uitgehouden. Ze zijn alleen wel erg duur!
Uiteindelijk werkte dat hier ook niet meer en hebben we de pedaalemmer in de kelder gezet en een haakje op de kelderdeur gedaan omdat ze deze gewoon nog open maakte en alsnog de pedaalemmer leeghaalde ( en de rest van de kelder erbij).
Nou is mijn monster wel een hond van 75cm en 60 kilo dus als die van jullie wat kleiner is, is het misschien een poging waard. Op marktplaats zijn ze af en toe wel voordeliger te vinden trouwens maar ze zijn vaak ook snel weg.
Groetjes, Marjan
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Afvalbakken onder de gootsteen zijn inderdaad niet zo groot, maar kunnen wel effectief zijn voor dergelijke honden. Je hebt ook bakken die je in moet drukken (elektrisch) voor ze open gaan enzo, maar die zijn wel duur. Ik zou de bak sowieso maar om het hoekje van de deur gaan zetten dan.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

gyanty schreef:Afvalbakken onder de gootsteen zijn inderdaad niet zo groot, maar kunnen wel effectief zijn voor dergelijke honden. Je hebt ook bakken die je in moet drukken (elektrisch) voor ze open gaan enzo, maar die zijn wel duur. Ik zou de bak sowieso maar om het hoekje van de deur gaan zetten dan.
Waarom heb ik binnen een grote afvalbak nodig? Ik leeg hem gewoon iedere paar dagen in de kliko, geen probleem. 'Groter' afval en natte troep gaat sowieso meteen de kliko in.
Ingrid48
Zeer actief

[quote="Nawosh"]Ik weet niet hoe groot je hond is maar je zou een wesco kickmaster kunnen proberen, die heeft het hier een tijdje uitgehouden. Ze zijn alleen wel erg duur!
quote]

ziet er inderdaad wel stevig uit en zijn nog leuk om te zien ook! Wel inderdaad prijzig...
Ik zou dan op de een of andere manier de deksel vast moeten kunnen maken aan de bak, anders ligt ie er geheid binnen een uur af :roll:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

Tara schreef:Ik zou het trouwens niet alleen in de symptoombestrijding zoeken, maar ook in opvoeden.
Ga maar eens op de loer liggen zou ik zeggen... :wink:

:D :D het loedertje heeft een ingebouwd baasje alertsysteem! Ik heb al 3 x een uur lang achter een deur, om de hoek buiten en voor het raam buiten gewacht tot ik iets hoorde, maar nee hoor. Ze lag lekker te slapen. Pas als we allebei echt weg zijn, dan begint het feest :cheer:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

Hippo schreef:
Ingrid48 schreef:blij te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n monstertje! Ze gaat echt door ruiten en is zo bloedfanatiek dat een pan erop of een haakje niet afdoende is. Ze zal en moet in de vuilnisbak en sloopt alles wat ze tegenkomt ...

Zo'n haakje die ik als voorbeeld gaf heb je ook met een veiligheidspalletje. Knappe hond die dan je prullebak open krijgt. Ook met omgooien en bijten en krabben zal 't niet lukken. Weet je wat ook kan helpen? Een haakje in combinatie met antibijtspray. Dat is een spray voor paarden zodat ze niet aan elkaar, dekens of de stal gaan vreten. Er zit iets heel bitters in(tried it myself brrr) en is niet giftig. Dat weerhoud in elk geval om met de tanden te werken :wink:

Onze vorige hond die we hadden als pup was een notoire slopers van meubels, die spray werkte fantastisch. Het is niet giftig en zo'n fles kost maar een paar euro. Wel even buiten inspuiten want het verneveld aardig.

dat is ook wel een goeie tip! Ik ben alleen bang dat ze, ondanks die vieze smaak, gewoon doorgaat. Het is echt een fanatiek spookje... maar wel het proberen waard :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij hebben dit in de keuken. We kunnen hem wel open laten staan want Felix haalt er niks uit :pffff: , maar met een stukje ijzerdraad knoop je hem ook zo dicht.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ik heb nog steeds een traphekje voor de keuken. Zo heb ik nooit een hond in de keuken. Ideaal!
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Wij hebben gewoon lieve honden, die doen dat nooit. :engel:
Ingrid48
Zeer actief

Jaap* schreef:Wij hebben dit in de keuken. We kunnen hem wel open laten staan want Felix haalt er niks uit :pffff: , maar met een stukje ijzerdraad knoop je hem ook zo dicht.
dat is een mooie! Die valt volgens mij niet te slopen, zelf voor ons kleine spookje! Dan een hangslot om de sluiting en klaar is Klara :ok:

Ik ga erachter aan!
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het hangt er ook wel vanaf of je afval scheidt of niet.
Hier wordt alles gescheiden en dus heb ik een klein bakje op een hoog kastje staan met GFT en een ander klein bakje voor gewoon afval.
Plastic wordt hier gescheiden, dus dat hebben we apart en gaat ook weg als wij weggaan. Want verpakkingen met een luchtje zijn te verleidelijk dus dat gaat dan de container in.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ingrid48 schreef:
Nawosh schreef:Ik weet niet hoe groot je hond is maar je zou een wesco kickmaster kunnen proberen, die heeft het hier een tijdje uitgehouden. Ze zijn alleen wel erg duur!
quote]

ziet er inderdaad wel stevig uit en zijn nog leuk om te zien ook! Wel inderdaad prijzig...
Ik zou dan op de een of andere manier de deksel vast moeten kunnen maken aan de bak, anders ligt ie er geheid binnen een uur af :roll:
Nee, dat is het mooie van die bak, de hele buitenkant schuift om een gegalvaniseerde binnenemmer heen. Het is dus niet een losse kop die je erop zet maar gewoon de hele buitenkant en die is behoorlijk zwaar. De kop eraf halen hebben ze hier nooit gedaan, wel de hele emmer omgooien of de snuit met geweld tussen de twee schuivende delen proppen ( al is dat voor een "normaal" formaat hond niet mogelijk volgens mij. Ik heb wel een heel erg exemplaar hoor, die is echt bezeten van alles wat eetbaar is :80:
Groetjes, Marjan
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij hebben de one touch van Brabantia.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”