Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vallen
Moderator: moderatorteam
-
Hamster-007
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
Vallen
Hoihoi,
Een hele lap tekst waarin ik eerst een avontuur op het treinstation vertel die ik gewoon even met je delen wil.
Daarna vertel ik iets over trappen en de problemen die die geven kunnen. Voor dit deel zoek ik enig advies...
Rakker en ik zijn vandaag weer met de trein van Zeist naar Arnhem gegaan. Je kan daar zo mooi lopen, en dat doe ik dus iedere maand wel een paar keer met de oude heer.
Lekker gezworven daar, leuk dagje gehad, van een mooie zonsondergang genoten op de Rijnkade en daarna weer naar het station om met de trein mee terug naar huis te gaan.
Perron op, Rakker aan een lijntje en ik stap de trein in, draai me om naar Rakker om hem aan te moedigen het trapje van perron naar trein op te springen om daarna naar een fijne stoel in één van de treincoupés te gaan. Eigenlijk zoals we het in de afgelopen vier jaar al misschien wel honderd maal gedaan hebben.
Maar dit maal ging het mis.
Ik denk omdat ik Rakker iets te veel tot spoed maande (was zo moe, wilde naar de stoel) ging de sprong van Rakker niet goed en gleed meneer via de onderste trede en kwam hij terecht tussen trein en perron, zo op het spoor.
Flink schrikken natuurlijk ondanks het feit dat het vertreksein nog een vijf minuten op zich zou laten wachten. Verbazing ook omdat ik geen idee had dat dit überhaupt gebeuren kon. Meteen een conducteur erbij om mij te beletten naar het spoor af te dalen en om hem zelf van het spoor te rapen (de lieve man kreeg nog een vriendelijk bedankje - lees werd bijna vol in zijn arm gegrepen door mijn lichtelijk beduusde hond) waarop we onze reis konden hervatten. In het vervolg moet ik Rakker maar even oppakken wanneer we een trein in gaan, want dit geen tweede keer...
Op station Driebergen-Zeist deed meneer het nog eens dunnetjes over door al spelende met een hond die we daar tegen kwamen achterover op een slapend spoor te vallen. Hij wilde deze hond bestijgen (dominantie) en deed een stapje te ver achteruit .Ook hier hield hij niks aan over.
Vier jaren lang geen enkel probleem en nu twee maal op een spoor in 35 minuten...
Maar goed, hier moet ik vanaf nu rekening mee houden om te voorkomen dat zich dit herhalen kan.
Maar Rakker valt ook sinds enige maanden van trappen af.
Bij de kapper (kapper heeft knip-studio op eerste verdieping) waar Rakker de bovenste tien traptreden oversloeg en neerkwam waar de trap het bochtje maakt (leek wel een kat!) en ook bij ons thuis heb ik al enkele glij-partijen gezien.
Ik woon hier op een eerste verdieping die ik huur van een oude kennis van me (gedeelde voordeur).
Tussendeur staat meestal open en Rakker en zijn maatje die gaan van boven naar beneden en weer terug zo het ze uitkomt.
Wanneer vrouwtje thuiskomt of er wordt aangebeld of er gaat gewandeld worden of er is beneden vlees te bespeuren dan hollen de hondjes als gekken naar beneden en dan glijdt Rakker weleens uit waarop hij de trap af glijdt of stuitert.
Of Rakker ligt lekker boven, ga ik even naar beneden (kleine boodschap op wc of iets in de vaat-wasser zetten, weet ik veel) en meneer besluit mij achterna te lopen, maar komt mij op de trap op weg naar boven tegen waardoor Rakker zich midden op de trap moet omdraaien om weer naar boven terug te gaan waarbij je hem bijna opzij om ziet vallen (en je hem voor alle zekerheid maar een steuntje geeft).
Tot nu toe loopt het allemaal met een sisser af (lijkt hem niks te doen, is het schijnbaar alweer vergeten op het moment dat-ie neergekomen is) maar ik zie de gebroken pootjes al voor mijn geestesoog verschijnen met het daarbij behorende hondenleed en de dure dierenarts-rekeningen.
Waar ik nu in feite mijn hoofd over breek is hoe ik mijn Rakkert kan helpen om ervoor te zorgen dat hij niet meer van die trap af valt.
Het zou jammer zijn als ik die hele trap voor de hondjes moet afsluiten want een deel van hun vrijheid zit hem erin dat ze lekker van baasje boven naar vrouwtje beneden kunnen drentelen en omgekeerd...
Ideeën zijn meer dan welkom.
Een hele lap tekst waarin ik eerst een avontuur op het treinstation vertel die ik gewoon even met je delen wil.
Daarna vertel ik iets over trappen en de problemen die die geven kunnen. Voor dit deel zoek ik enig advies...
Rakker en ik zijn vandaag weer met de trein van Zeist naar Arnhem gegaan. Je kan daar zo mooi lopen, en dat doe ik dus iedere maand wel een paar keer met de oude heer.
Lekker gezworven daar, leuk dagje gehad, van een mooie zonsondergang genoten op de Rijnkade en daarna weer naar het station om met de trein mee terug naar huis te gaan.
Perron op, Rakker aan een lijntje en ik stap de trein in, draai me om naar Rakker om hem aan te moedigen het trapje van perron naar trein op te springen om daarna naar een fijne stoel in één van de treincoupés te gaan. Eigenlijk zoals we het in de afgelopen vier jaar al misschien wel honderd maal gedaan hebben.
Maar dit maal ging het mis.
Ik denk omdat ik Rakker iets te veel tot spoed maande (was zo moe, wilde naar de stoel) ging de sprong van Rakker niet goed en gleed meneer via de onderste trede en kwam hij terecht tussen trein en perron, zo op het spoor.
Flink schrikken natuurlijk ondanks het feit dat het vertreksein nog een vijf minuten op zich zou laten wachten. Verbazing ook omdat ik geen idee had dat dit überhaupt gebeuren kon. Meteen een conducteur erbij om mij te beletten naar het spoor af te dalen en om hem zelf van het spoor te rapen (de lieve man kreeg nog een vriendelijk bedankje - lees werd bijna vol in zijn arm gegrepen door mijn lichtelijk beduusde hond) waarop we onze reis konden hervatten. In het vervolg moet ik Rakker maar even oppakken wanneer we een trein in gaan, want dit geen tweede keer...
Op station Driebergen-Zeist deed meneer het nog eens dunnetjes over door al spelende met een hond die we daar tegen kwamen achterover op een slapend spoor te vallen. Hij wilde deze hond bestijgen (dominantie) en deed een stapje te ver achteruit .Ook hier hield hij niks aan over.
Vier jaren lang geen enkel probleem en nu twee maal op een spoor in 35 minuten...
Maar goed, hier moet ik vanaf nu rekening mee houden om te voorkomen dat zich dit herhalen kan.
Maar Rakker valt ook sinds enige maanden van trappen af.
Bij de kapper (kapper heeft knip-studio op eerste verdieping) waar Rakker de bovenste tien traptreden oversloeg en neerkwam waar de trap het bochtje maakt (leek wel een kat!) en ook bij ons thuis heb ik al enkele glij-partijen gezien.
Ik woon hier op een eerste verdieping die ik huur van een oude kennis van me (gedeelde voordeur).
Tussendeur staat meestal open en Rakker en zijn maatje die gaan van boven naar beneden en weer terug zo het ze uitkomt.
Wanneer vrouwtje thuiskomt of er wordt aangebeld of er gaat gewandeld worden of er is beneden vlees te bespeuren dan hollen de hondjes als gekken naar beneden en dan glijdt Rakker weleens uit waarop hij de trap af glijdt of stuitert.
Of Rakker ligt lekker boven, ga ik even naar beneden (kleine boodschap op wc of iets in de vaat-wasser zetten, weet ik veel) en meneer besluit mij achterna te lopen, maar komt mij op de trap op weg naar boven tegen waardoor Rakker zich midden op de trap moet omdraaien om weer naar boven terug te gaan waarbij je hem bijna opzij om ziet vallen (en je hem voor alle zekerheid maar een steuntje geeft).
Tot nu toe loopt het allemaal met een sisser af (lijkt hem niks te doen, is het schijnbaar alweer vergeten op het moment dat-ie neergekomen is) maar ik zie de gebroken pootjes al voor mijn geestesoog verschijnen met het daarbij behorende hondenleed en de dure dierenarts-rekeningen.
Waar ik nu in feite mijn hoofd over breek is hoe ik mijn Rakkert kan helpen om ervoor te zorgen dat hij niet meer van die trap af valt.
Het zou jammer zijn als ik die hele trap voor de hondjes moet afsluiten want een deel van hun vrijheid zit hem erin dat ze lekker van baasje boven naar vrouwtje beneden kunnen drentelen en omgekeerd...
Ideeën zijn meer dan welkom.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Vallen
Zou het kunnen dat Rakker minder goed gaat zien?
Ik heb de laatste tijd aan mijn hond Tama gemerkt dat ze schrikachtig is geworden en soms als ze naast me ligt binnensmonds ligt te grommen naar mijn man als die vlakbij komt staan.
En buiten merk ik het ook aan kleine dingetjes, gisteren ben ik naar de dierenarts geweest en die zei dat Tama staar heeft, en die waarschuwde me ervoor dat ik met stoepranden op moet gaan letten omdat ze daar nu af kan gaan vallen dat is natuurlijk niet zo erg maar van een traprede van een trein vallen wordt al ernstiger.
Ik heb de laatste tijd aan mijn hond Tama gemerkt dat ze schrikachtig is geworden en soms als ze naast me ligt binnensmonds ligt te grommen naar mijn man als die vlakbij komt staan.
En buiten merk ik het ook aan kleine dingetjes, gisteren ben ik naar de dierenarts geweest en die zei dat Tama staar heeft, en die waarschuwde me ervoor dat ik met stoepranden op moet gaan letten omdat ze daar nu af kan gaan vallen dat is natuurlijk niet zo erg maar van een traprede van een trein vallen wordt al ernstiger.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja vooral de vrijheid om zich een ongeluk te vallen staat natuurlijk hoog in het vaandel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
lets have fun
Het is een oud hondje begrijp ik. Zou best kunnen dat hij minder gaat zien en sowieso minder lenig is. Traphekje ervoor en hondje dragen op de trap 
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik zou een hondje van 15 geloof ik niet meer in de trein laten springen maar rustig begeleiden..
Het kan wel eens allemaal wat minder worden op die leeftijd natuurlijk...
Het kan wel eens allemaal wat minder worden op die leeftijd natuurlijk...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het is zeker fijn lopen in en om Arnhem
Waar ben je geweest?
Het is toch een kleine hond?
Gewoon op de arm nemen bij in en uitstappen van een trein of bus en geen trappen meer laten lopen, maar ook optillen.
Waar ben je geweest?
Gewoon op de arm nemen bij in en uitstappen van een trein of bus en geen trappen meer laten lopen, maar ook optillen.
-
Hamster-007
- Actief
Dit maal zijn we in het mariennebos geweest en via uiterwaarden naar de Oude Kerk en daarna nog even rond Arnhem Centrum-Rijnkade.ranetje schreef:Het is zeker fijn lopen in en om Arnhem![]()
Waar ben je geweest?
Bij het instappen in trein ga ik hem nu zeker bij de arm nemen, dit avontuurtje behoeft geen herhaling voor mij. Met trap is toch wat lastiger.
Rakker loopt dan wel wat trager, maar het lopen op zich dat doet-ie graag.
Als je hem oppakt wanneer-ie "nu en onmiddellijk" naar boven of omlaag wil dan kronkelt-ie en blijft-ie ook kronkelen tot-ie zijn zin heeft.
@Jeannettebo Dat gaan we vanaf nu ook doen
Tot gisteren was er geen reden om hem niet zelf te laten springen want Rakker maakte de sprong gewoon steeds goed, en wat goed gaat.. dat blijf je meestal doen, hé
- ranetje
- Zeer actief
Bedoel je Mariendaal tussen Oosterbeek en Arnhem?Hamster-007 schreef:Dit maal zijn we in het mariennebos geweest en via uiterwaarden naar de Oude Kerk en daarna nog even rond Arnhem Centrum-Rijnkade.
Daar loop ik bijna elke dag
Je kan daar ook koffiedrinken (en taart en broodjes eten
Zeker als je een flinke tijd op weg bent in die buurt een leuke pauze
- ranetje
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Hee, wij komen er ook nog wel eens! Prachtige plek om te wandelen. En koffie drinken gaan we ook doen!ranetje schreef:Bedoel je Mariendaal tussen Oosterbeek en Arnhem?Hamster-007 schreef:Dit maal zijn we in het mariennebos geweest en via uiterwaarden naar de Oude Kerk en daarna nog even rond Arnhem Centrum-Rijnkade.
Daar loop ik bijna elke dag![]()
Je kan daar ook koffiedrinken (en taart en broodjes eten) bij de zorgboerderij wist je dat?
Ik kom er vooral in de zomer als het warm is omdat er mooi stromend water onder de bomen is voor de honden. Losloopplekken genoeg hier maar zonder water.
Je kan ook eens op de Hemelseberg gaan lopen.
Ook een leuk losloopgebied met wat vijvertjes en waterstroompjes.
En een soort waterval.
Vooral bij de Oorsprong (deel van de Hemelseberg) is het lekker lopen als het warm is.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat tussen trein en perron vallen is mijn hond ook wel eens overkomen
Doodeng vind ik het, als ze mis stappen is het zo gebeurd.
Wat betreft die tweede keer denk ik dat jij die ook wel had kunnen voorkomen. Mijn honden mogen gewoon niet spelen op het station, en zeker niet zo dicht bij het spoor dat ze van het perron kukelen bij een misstap.
Wat betreft die tweede keer denk ik dat jij die ook wel had kunnen voorkomen. Mijn honden mogen gewoon niet spelen op het station, en zeker niet zo dicht bij het spoor dat ze van het perron kukelen bij een misstap.
- *tweety*
- Zeer actief
Bij mij is het niet echt gebeurd, maar wel bijna
Nu heb ik een rijbewijs dus hoef ik gelukkig niet meer met de trein, maar ik durfde bijna niet meer met Yvar met de trein
Je zou als je weer met de trein gaat, beter aan de conducteur kunnen vragen of ze je helpen willen om je hond samen in de trein te tillen en eruit
Nu heb ik een rijbewijs dus hoef ik gelukkig niet meer met de trein, maar ik durfde bijna niet meer met Yvar met de trein
Je zou als je weer met de trein gaat, beter aan de conducteur kunnen vragen of ze je helpen willen om je hond samen in de trein te tillen en eruit
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
Hamster-007
- Actief
@ Tweety
Mijn hondje is maar een kleine doerak die nog net zonder hondenkaartje mee mag en die dus met één hand op te tillen is. Hierbij heb ik goddank geen hulp van een derde bij nodig.
Tuurlijk is het schrikken voor mij en ook voor Rakker, maar Rakker is het denk ik alweer vergeten en voor mij is het nu vooral een verhaal erbij, waar ik nog om lachen kan ook (arme conducteur... Het geweld tegen conducteurs door honden is in Arnhem explosief toegenomen... En die arme man meende het zo goed
). Er was geen direct gevaar, Rakker keek mij aan voor aanwijzingen en nu weet ik dat ik hier rekening mee houden moet, dus geen angsten voor mij gelukkig.
Er zijn zoveel mooie stukken waar je lopen kan in omgeving Arnhem/Velp/Oosterbeek/Doorwerth ^^.
Is de Hemelseberg die heuvel waarop een spreng ontspruit, ergens in de buurt van Oude Kerk?
Mijn hondje is maar een kleine doerak die nog net zonder hondenkaartje mee mag en die dus met één hand op te tillen is. Hierbij heb ik goddank geen hulp van een derde bij nodig.
Tuurlijk is het schrikken voor mij en ook voor Rakker, maar Rakker is het denk ik alweer vergeten en voor mij is het nu vooral een verhaal erbij, waar ik nog om lachen kan ook (arme conducteur... Het geweld tegen conducteurs door honden is in Arnhem explosief toegenomen... En die arme man meende het zo goed
Die zorgboerderij heb ik dan gemist... Die ga ik een volgende keer zeker opzoeken.ranetje schreef:Bedoel je Mariendaal tussen Oosterbeek en Arnhem?Hamster-007 schreef:Dit maal zijn we in het mariennebos geweest en via uiterwaarden naar de Oude Kerk en daarna nog even rond Arnhem Centrum-Rijnkade.
Daar loop ik bijna elke dag![]()
Je kan daar ook koffiedrinken (en taart en broodjes eten) bij de zorgboerderij wist je dat?
Er zijn zoveel mooie stukken waar je lopen kan in omgeving Arnhem/Velp/Oosterbeek/Doorwerth ^^.
Is de Hemelseberg die heuvel waarop een spreng ontspruit, ergens in de buurt van Oude Kerk?
- ranetje
- Zeer actief
ja dat klopt wel, het is er in ieder geval niet ver vandaan (ietsje meer richting Doorwerth vanaf het oude kerkje).Hamster-007 schreef:Die zorgboerderij heb ik dan gemist... Die ga ik een volgende keer zeker opzoeken.
Die boerderij in Mariendaal staat aangegeven als "Theehuis" en ligt een beetje in een hoek vlak bij het spoor.
Er staat één bordje waar de richting aangegeven wordt.
Bij het spoorbruggetje in de richting van de Utrechtseweg.
Dit is de link van die boerderij. http://www.hoevekleinmariendaal.nl/
-
Hamster-007
- Actief
Meestal blijf ik plakken aan de Oosterbeek-zijde, maar een volgende keer ga ik er zeker langs.
Mijn dank, Ranetje.
Mijn dank, Ranetje.
-
Hamster-007
- Actief
Wat voor nu lijkt te helpen is Rakker te waarschuwen "voorzichtig" te zijn. Het lijkt erop dat Rakker zich dan voorzichtiger voor de trap zet en er niet zomaar af holt.
Zolang dit lijkt te werken hou ik het hier maar even bij
.
Zolang dit lijkt te werken hou ik het hier maar even bij
- ranetje
- Zeer actief
Hamster-007 schreef:Wat voor nu lijkt te helpen is Rakker te waarschuwen "voorzichtig" te zijn. Het lijkt erop dat Rakker zich dan voorzichtiger voor de trap zet en er niet zomaar af holt.
Zolang dit lijkt te werken hou ik het hier maar even bij.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Honden de trein in laten springen blijf ik eng vinden. Jade springt op zo'n manier dat als de deur aan de andere kant open zou staan ze er meteen weer uit zou vliegen. 
Bleza springt aardig rustig.
Vooral die Duitse treinen zijn rotdingen, vind ik ook om zelf in te stappen, maar met een hond helemaal.
Vooral die Duitse treinen zijn rotdingen, vind ik ook om zelf in te stappen, maar met een hond helemaal.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Hamster-007
- Actief
Blij dat de tegenovergestelde deuren gesloten zijnmoosje schreef:Honden de trein in laten springen blijf ik eng vinden. Jade springt op zo'n manier dat als de deur aan de andere kant open zou staan ze er meteen weer uit zou vliegen.
Bleuh, Rakkert had nog nooit problemen ervaren bij het naar binnen gaan. Wel een keer bij het verlaten van een dubbeldek-coupé
Normaliter kies ik ervoor om in een boven-coupé te reizen, maar die waren toen te druk, vond ik, dus nam ik "benedendeks" plaats.
In zijn enthousiasme stortte Rakker zich altijd omlaag van het trapje bij het verlaten van de coupé maar in dit geval liep het trapje naar boven.
Dus toen Rakker zich van de trap omlaag wilde storten kwam meneer de onderste trede van het trapje omhoog tegen, waarop hij een volle salto voorover maakte
En ik stond te kijken naar een aardig beduusd hondje