Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chlorella voor de hond met darmproblemen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Andrea06
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden retriever

Chlorella voor de hond met darmproblemen

Ongelezen bericht door Andrea06 »

Hallo,

Mijn golden retriever heeft een darmprobleem. Wat het precies is, kan geen dierenarts mij vertellen. Maar ik denk dat het een allergische reactie op voer tezamen met een verteringsprobleem is. We hebben al speciaal voer en op het moment geeft ik hem daar nog veendrenkstof bij zodat hij nu niet meer elke week (4 van de 7 dagen) aan de diarree is. Op zich gaat dit allemaal best goed. Hij is nu nog maar 1 keer per drie maanden aan de diarree. Aangezien ik zelf graag iets op alternatief vlak zoek en ik zelf op het moment chlorella met spirulina slik voor een aantal problemen, ben ik benieuwd of mijn hond dit ook als prettig zou ervaren. Hebben jullie hierover positieve ervaringen bij honden met darmproblemen? Of hebben jullie nog andere suggesties? Oh ja, probiotica helpt ook niet bij hem.....

Alvast bedankt!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Chlorella voor de hond met darmproblemen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat eet hij?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Andrea06
Vaste gebruiker

Hij krijgt Dog lovers gold en dan de visvariant. Het is droog voer.
Pino01
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik heb dog lovers gold 2 jaar gevoerd en ik ben er mee gestopt. Waarom ik ermee gestopt ben heel simpel nooit de zelfde samenstelling en op dit moment moeilijk verkrijgbaar. En niet alleen mijn hond heeft slechte ontlasting maar ook een andere hond die ik ken. Ik ben nu smolke aan het uit proberen want vers vlees kan mijn hond helaas niet tegen.
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

Ik geloof nooit zo in die werking. Ik zou kijken naar een goede brok zoals acana of orijen.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Melody »

Vervelend zeg!
Ik zou inderdaad kijken of je een meer duurzame oplossing kan vinden in een goed voer. Chlorella heeft een mild reinigende werking op de darmen, zo wordt er onder andere aan toegeschreven dat het in staat is zware metalen in de darmen te binden en op die manier af te voeren. In dit geval lijkt me dat niet het meest voor de hand liggend om te kiezen. Spirulina bevat een hoop verschillende voedingsstoffen en kun je zien als een soort natuurlijke multivitamine.
Kijk eens naar L-glutamine. Dit is een aminozuur en heeft als belangrijkste functie herstel van verschillende weefsels vooral huid en slijmvliezen (dus ook de darmen) Ik heb daar erg goede ervaringen mee. Je moet er best wat van geven om aan werkzame dosis te komen. Als er al diarree is kun je ook psyllium vezels geven, maar dan moet je wel de oorzaak weten (omdat het stoppend werkt niet bij diarree door een bacterie b.v.)
Ik hoop dat je er wat mee kunt, sterkte. :flower:
Andrea06
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie antwoorden!

Alleen ga ik niet zomaar weer over op ander voer. We hebben anderhalf jaar gezocht totdat we het voer hebben wat we nu hebben en waar hij het relatief goed op doet. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen met welk voer dan ook. Dus kan de een goede ervaringen hebben met een bepaald voer, maar dat hoeft bij onze hond misschien niet zo te zijn.

Wel ga ik achter het verhaal met de glutamine aan. Ik ben hier erg benieuwd naar en wil ook eens kijken of dat wat voor onze hond is.

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”