Vegas de obedience Barzoi!
en:
Apport!
Ik vind het knap! Denk dat er bij deze hond heel wat meer werk in heeft gezeten dan de gemiddelde Border
Moderator: moderatorteam

Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer gg
bij obedience is hinderen not done hoorMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.

Uiteraard, maar dit wordt niet gezien als hinderen in de obedienceLizzie. schreef:bij obedience is hinderen not done hoorMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.
Het is meestal voor de fun toch? Voor mij wel in ieder gevalNanna schreef:Ik geloof dat dit meer voor de fun is dan serieus obediencewerkMaeve schreef: Bij obedience mag er geen licht tussen de hond en handler zijn en mag/moet je je hand gebruiken als target, daardoor stept de hond en houdt zijn kop zoals je in dat filmpje ziet. Bij GG moet het veel losser en is vooral de positie van de hond (ter hoogte van je knie/heup) van belang. En dat hij je niet hindert dus, en dat steppen zien ze wel als hinderen.Dat kun en mag je van een Barzoi niet verwachten.
ik weet wat obedience in houdt hoor, geef zelf les in obedienceMaeve schreef:Uiteraard, maar dit wordt niet gezien als hinderen in de obedienceLizzie. schreef:bij obedience is hinderen not done hoorMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.
Ik heb zowel obedience als GG gedaan en het volgwerk is toch wel het grootste verschil. Bij obedience mag er geen licht tussen de hond en handler zijn en mag/moet je je hand gebruiken als target, daardoor stept de hond en houdt zijn kop zoals je in dat filmpje ziet. Bij GG moet het veel losser en is vooral de positie van de hond (ter hoogte van je knie/heup) van belang. En dat hij je niet hindert dus, en dat steppen zien ze wel als hinderen.

Dit snap ik nooit zo... Omdat honden bekend staan om slechter luisteren, zouden ze maar dom zijn?Marco88 schreef:Ik dacht altijd dat windhonden pindabreinen hadden
Wat ontzettend leuk om te zien dit, en de eigenaar zal er veel mee geoefend hebben

Maar dan zie je toch ook dat deze hond niet hindert?Lizzie. schreef: ik weet wat obedience in houdt hoor, geef zelf les in obedience
wie begon er over hinderenMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.

Lizzie. schreef:wie begon er over hinderenMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.
klopt... en ik zei dat dit not done was bij obedience, heb niet gezegd dat deze hond hindert, wel dat ik dit geen obedience vindMaeve schreef:Lizzie. schreef:wie begon er over hinderenMaeve schreef:Allereerst is het een Amerikaans filmpje dus obedienceLizzie. schreef:erg leuk om te zien, maar obedience is dat natuurlijk niet, het is meer ggMaar dit volgwerk wordt bij de GG afgekeurd hoor, wegens hinderen. Toch wel obedience.
Ik zei dat het in de GG gezien wordt als hinderen.

Maar als je het vraagt doen ze het meteen, toch?Nanna schreef:Daarom vraag ik het nooitInge O schreef:hoef je geen last van te hebben want ze doen het alleen maar als je erom vraagtNanna schreef:Ik vind dat kwijlerige naast je lopen, met dat koppie omhoog, altijd enorm hinderlijky
![]()
.
In welke eigenschappen zie je dat?cooperv schreef:Mooie beest! Ik vraag me wel af of hij raszuiver is. Ik vind hem stiekem ergens wel wat weg hebben van een Schotse Collie of verbeeld ik me dat?
Ik geloof dat juist de Barzoi een voorouder is van de Collie?cooperv schreef:Mooie beest! Ik vraag me wel af of hij raszuiver is. Ik vind hem stiekem ergens wel wat weg hebben van een Schotse Collie of verbeeld ik me dat?
Hilde schreef:Dit snap ik nooit zo... Omdat honden bekend staan om slechter luisteren, zouden ze maar dom zijn?Marco88 schreef:Ik dacht altijd dat windhonden pindabreinen hadden
Wat ontzettend leuk om te zien dit, en de eigenaar zal er veel mee geoefend hebben
Inderdaad, hij heeft niet zo'n ronde rug en ook de vacht (aftekening en kleur) en flapperende oortjes doen me vermoeden dat het een kruising is. Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van. Zou een kruising tussen die twee rassen ook nog steeds zo groot kunnen zijn? Hij is ook erg jong nog. Misschien komt het daardoor dat ik denk dat'ie niet echt is. Als ik gelijk heb, speelt ze wel vals, dan heeft ze een Collie in het lijf van een BarzoiSanchis schreef:In welke eigenschappen zie je dat?cooperv schreef:Mooie beest! Ik vraag me wel af of hij raszuiver is. Ik vind hem stiekem ergens wel wat weg hebben van een Schotse Collie of verbeeld ik me dat?
Ik vind de Barzoi en de Schotse herder sowieso al wat overeenkomsten hebben. Die platte lange kop...
Ik vind deze Barzoi wel een mooi recht profiel in zn lijf hebben. Je ziet ze veel met kromme rug en afhangend kruis.
Ow ja, je hebt gelijk aldus google is de Barzoi verantwoordelijk voor de lange snuit van de collie, weer wat geleerdMaeve schreef:Ik geloof dat juist de Barzoi een voorouder is van de Collie?cooperv schreef:Mooie beest! Ik vraag me wel af of hij raszuiver is. Ik vind hem stiekem ergens wel wat weg hebben van een Schotse Collie of verbeeld ik me dat?
Maar dat weet ik niet meer zeker, meende ik ooit eens gelezen te hebben. Ze lijken inderdaad wel op elkaar, vooral het hoofd.
Nanna schreef:Heel veel Barzois zijn ook gruwelijke lachers