Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen als?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Wat te doen als?

Ongelezen bericht door annnie »

pppfff ok, stomme schijthonden hebben me net goed aan het schrikken gemaakt. Tijdens het uitlaatrondje net kwam er mij een man met een hond tegemoet. Hij ging aan de andere kant van het strookje gras lopen om mij te ontwijken en ik houd mijn honden bij me en concentreer me vooral op mijn "herderlogee voor onbepaalde tijd" om te voorkomen dat ze gaat blaffen. Vervolgens besluit de corgi stoer te gaan doen naar de hond aan de overkant en schiet de musketonhaak van de riem los. Ik brullen naar hem dat hij terug moet komen, maar meneer sjeest naar de andere hond die vervolgens bovenop hem klapt. De eigenaar van die hond heeft gelukkig gauw zijn hond van de mijne afgekregen, zodat ik hem kon pakken. Ik wist echt even niet wat ik moest doen, omdat ik die andere nog aan de lijn had en bang was dat als ik die los zou laten het alleen maar erger zou maken.

We stonden daar allebei met trillende knieën. Ik vind het ook erg lullig voor die man, want het was mijn hond die naar de zijne toekwam. Ik vertrouw die riem dus ook niet meer, maar ik kan niks geks aan de musketonhaak ontdekken. Iemand die dit eerder heeft gehad?

Verder wat doen jullie als om wat voor reden dan ook één hond slaags raakt met een andere en je hebt er nog één aan de lijn?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Wat te doen als?

Ongelezen bericht door alm@ »

De één aan de dichtsbijzijnde lantarenpaal, boom of hek binden en dan snel naar de ander. Of in de auto mikken als je die toevallig bij je hebt.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ja ik maar er was niets met de musketon haak aan de hand. Ik had de hond verkeerd aangelijnd. Niet aan het haakje van de halsband maar aan het ringetje van het adreskokertje.

Het is wel erg schrikken als je hond plots losschiet. Gelukkig schrok die van mij daar ook van en stond hij direct stil.

sterkte
Afbeelding
gevni havanezers
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heel soms trekt de ring aan de halsband de musketon open, die zit dan net verkeerd. Heb ik ook al eens gehad.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb nog om me heen gekeken naar eventuele bomen of lantaarnpalen om de herder aan vast te binden, maar die waren een eind weg. Ik ben wel erg blij dat de eigenaar van de andere hond zijn hond er zo vlug heeft af heeft gekregen. Hij heeft er alleen een flink gat in zijn nek aan over gehouden, maar ik zag het helemaal mis gaan in die paar seconden....
Zo stom dat die haak net op dat moment losschiet, ik denk dat ik toch maar die riem ga vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”