Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouwtje help me dan!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vrouwtje help me dan!

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu ligt op de bank die groot zat is voor wel 4 honden, maar ja... het is net het plekje waar Kaya ook wel
héél graag zou willen liggen natuurlijk.

Dus komt ze bij mij staan met vragende ogen 'zeg vrouwtje, kan jij daar niet iets aan doen?'.
- nee schat, dit moet je zelf oplossen :mrgreen:

Oké, hmmm :denken: drentel drentel drentel, de enige oplossing is toch het vrouwtje 'haal 'm nu even weg, ik wil zooo graag daar liggen'.
- nee Ka, ga maar ergens anders liggen, Puchu ligt te slapen :mrgreen:

Tjongejonge, wat een fijne medewerking weer zeg :roll: ik ben toch de oudste met de meeste rechten!
Weet je wat? Het past vast wel :pffff:

Op letterlijk 25 cm ruimte tussen de leuning en Puchu in probeert Kaya zich vervolgens te wurmen... shit, m'n kont past hier niet eens, laat
staan m'n hele lichaam :Q:
Eens even zien... kont bovenop Puchu dan (die begint te brommen natuurlijk) m'n poten over de leuning heen, zou het dan passen?
Oeps, daar val ik toch nog bijna bovenop m'n snufferd de bank af zeg :Q:

(inmiddels zit ik te gillen van de lach om de kop van Kaya wat nog steeds één groot vraagteken is hoe ze dit in godsnaam gaat oplossen :LOL: ).

Uiteindelijk komt ze mokkend tot de conclusie dat het niet past en nu ligt ze sjagrijnig vlak voor de bank naar Puchu te kijken, hopend
dat het jong nog opschuift, maar dat kan ze echt vergeten.

Hilarisch om dat allemaal zo te bekijken :LOL:

Kunnen jullie honden ook zo moeilijk doen om één plekje te bemachtigen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Devel

Re: Vrouwtje help me dan!

Ongelezen bericht door Devel »

Hahahaha geweldig. Ja ook hier Diesel is altijd zo'n smiegt als hij bij je op de bank wil dan komt hij met volle vaart tussen je benen met zijn kop, van pff geef me aandacht, daarna komt zijn kop boven op mijn schoot, pootje erbij, ander pootje erbij en vervolgens ligt zijn hele lichaam over me heen, geen zin in natuurlijk dus ik stuur hem weg naar zijn plaats, dan is het BOF plat op de grond, oke hier is toch ook goed? aai??? met grote ogen..
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

:LOL:
Heerlijk om te lezen!

Vedette is een basset... die drukt haar kont gewoon daar waar zij hem hebben wil Of er nou een laptop op schoot ligt of de uk... Zij wil daar liggen en zo geschiedde het :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:Hahahaha geweldig. Ja ook hier Diesel is altijd zo'n smiegt als hij bij je op de bank wil dan komt hij met volle vaart tussen je benen met zijn kop, van pff geef me aandacht, daarna komt zijn kop boven op mijn schoot, pootje erbij, ander pootje erbij en vervolgens ligt zijn hele lichaam over me heen, geen zin in natuurlijk dus ik stuur hem weg naar zijn plaats, dan is het BOF plat op de grond, oke hier is toch ook goed? aai??? met grote ogen..
Hahaha, ja dat is de jongere generatie :LOL:
Kaya was ook altijd zo lomp en had vroeger zo bovenop Puchu gesprongen, maar ze wordt mild en oud (12 jaar) en dat lukt allemaal
niet meer zo. Eén lelijke grom van haar zou hem wegjagen, maar dat doet ze dan toch ook weer niet (gelukkig).
Afbeelding
A good dog never dies...

kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

En dat heb je dan niet gefilmd?
:oohja:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

lijn schreef::LOL:
Heerlijk om te lezen!

Vedette is een basset... die drukt haar kont gewoon daar waar zij hem hebben wil Of er nou een laptop op schoot ligt of de uk... Zij wil daar liggen en zo geschiedde het :19:
Geweldig :LOL:
Basset is helemaal van het eigenwijze soort natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

kloesje schreef:En dat heb je dan niet gefilmd?
Ik heb even gedacht 'ik pak het fototoestel', maar fototoestel is feest hier want dan gaan we wat doen en dus was Kaya
nooit in die positie blijven zitten om op het gemak even foto's van te maken :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Caro. schreef:
kloesje schreef:En dat heb je dan niet gefilmd?
Ik heb even gedacht 'ik pak het fototoestel', maar fototoestel is feest hier want dan gaan we wat doen en dus was Kaya
nooit in die positie blijven zitten om op het gemak even foto's van te maken :mrgreen:
Hahaha Maar je hebt het in ieder geval leuk en levendig omschreven! :LOL:
Afbeelding
Devel

Caro. schreef:
Devel schreef:Hahahaha geweldig. Ja ook hier Diesel is altijd zo'n smiegt als hij bij je op de bank wil dan komt hij met volle vaart tussen je benen met zijn kop, van pff geef me aandacht, daarna komt zijn kop boven op mijn schoot, pootje erbij, ander pootje erbij en vervolgens ligt zijn hele lichaam over me heen, geen zin in natuurlijk dus ik stuur hem weg naar zijn plaats, dan is het BOF plat op de grond, oke hier is toch ook goed? aai??? met grote ogen..
Kaya was ook altijd zo lomp en had vroeger zo bovenop Puchu gesprongen, maar ze wordt mild en oud (12 jaar) en dat lukt allemaal
niet meer zo. Eén lelijke grom van haar zou hem wegjagen, maar dat doet ze dan toch ook weer niet (gelukkig).
Devel deed het altijd ook met zijn kop onder je arm, en probeerde je te negeren maar zijn staart maakte altijd zo'n lawaai met kwispelen " boink boink boink " dat je dat niet kon negeren. Of op zijn manier babbelen als hij er niet mee eens was..... pff wat mis ik hem.. :cry:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Als Josh dat heeft vliegt hij gewoon luid blaffend richting een deur alsof er iemand binnenkomt. De dames willen niks missen en vliegen uiteraard achter hem aan en tadaa plekje is vrij :cheer: :Q: Terwijl de dames dan nog bij de deur staan te wachten op onze gast die niet komt ligt Josh al heerlijk te tukken :F:
Groetjes,
Wendy
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:
Caro. schreef:
Devel deed het altijd ook met zijn kop onder je arm, en probeerde je te negeren maar zijn staart maakte altijd zo'n lawaai met kwispelen " boink boink boink " dat je dat niet kon negeren. Of op zijn manier babbelen als hij er niet mee eens was..... pff wat mis ik hem.. :cry:
Ja, dat zijn van die herinneringen dat het ineens naar je strot grijpt hè? :(:

Ik moet er ook niet aan denken om Kaya te missen, 12 jaar lang zo'n maatje... af en toe kijk ik naar haar en vliegt het mij al aan,
laat staan als ze er echt niet meer zijn.

Dat kwispelen gaat hier ook zo keihard, dan kom ik de huiskamer ingelopen, niemand kijkt, maar ik hoor wel 2 staarten keihard tegen de bank
aan kwispelen :mrgreen: leuk is dat!
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maitestar schreef:Als Josh dat heeft vliegt hij gewoon luid blaffend richting een deur alsof er iemand binnenkomt. De dames willen niks missen en vliegen uiteraard achter hem aan en tadaa plekje is vrij :cheer: :Q: Terwijl de dames dan nog bij de deur staan te wachten op onze gast die niet komt ligt Josh al heerlijk te tukken :F:
Haha, ja dat flikt Puchu ook weleens! Heel herkenbaar :LOL:
Kaya is niet zo 'link' die is meer van het grove lompe werk :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Amy is hier de zeurzeikerd, gek wordt ik er van. Als Iza der ligt is het meestal niet zo'n probleem, dan gaat ze er gewoon half overheen liggen, dat mag ook (meestal) wel.
Als Rio er ligt is het een ander verhaal, die 2 moeten elkaar niet :oeps:
nou dat gaat ze staan tieren tegen hem, en uitdagen, en zeuren tot mijnheer brullend van de bank af komt :S: en dan glipt zij snel onder de tafel door de bank op :F:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Devel

maitestar schreef:Als Josh dat heeft vliegt hij gewoon luid blaffend richting een deur alsof er iemand binnenkomt. De dames willen niks missen en vliegen uiteraard achter hem aan en tadaa plekje is vrij :cheer: :Q: Terwijl de dames dan nog bij de deur staan te wachten op onze gast die niet komt ligt Josh al heerlijk te tukken :F:

Hahaha die is slim :E:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier hebben we het vooral met botjes. Csiva wil altijd het botje van Luca hebben. Ze heeft dat tijden lang kunnen oplossen door heel hard naar de deur te rennen en te blaffen. Maar helaas trekt Luca zich daar niks meer van aan en gaat ze vooral heel heel heel hard blaffen, waar ik weer last van heb :jank:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Hier hebben we het vooral met botjes. Csiva wil altijd het botje van Luca hebben. Ze heeft dat tijden lang kunnen oplossen door heel hard naar de deur te rennen en te blaffen. Maar helaas trekt Luca zich daar niks meer van aan en gaat ze vooral heel heel heel hard blaffen, waar ik weer last van heb :jank:
O ja, die fase hebben we hier ook gehad :jank: Denk je lekker rust te hebben door die gallies een bot te geven, beginnen ze daarom
te klieren en herrie te maken :S: haha.

Het laatste half jaar wil Kaya nog maar één soort, de rest kan ze echt niet meer op knagen en Puchu krijgt een hardere kluif en doet er langer mee
en sindsdien is het gezeur redelijk afgelopen.

Wel leuk al die verschillende tactieken te lezen om datgene te bemachtigen wat ze willen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

lijn schreef::LOL:
Heerlijk om te lezen!

En dat is Hoe haar moeder het haar geleerd heeft! :pffff: :mrgreen:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Caro. schreef:
Machie schreef:Hier hebben we het vooral met botjes. Csiva wil altijd het botje van Luca hebben. Ze heeft dat tijden lang kunnen oplossen door heel hard naar de deur te rennen en te blaffen. Maar helaas trekt Luca zich daar niks meer van aan en gaat ze vooral heel heel heel hard blaffen, waar ik weer last van heb :jank:
O ja, die fase hebben we hier ook gehad :jank: Denk je lekker rust te hebben door die gallies een bot te geven, beginnen ze daarom
te klieren en herrie te maken :S: haha.

Het laatste half jaar wil Kaya nog maar één soort, de rest kan ze echt niet meer op knagen en Puchu krijgt een hardere kluif en doet er langer mee
en sindsdien is het gezeur redelijk afgelopen.

Wel leuk al die verschillende tactieken te lezen om datgene te bemachtigen wat ze willen :mrgreen:
Er liggen hier voldoende botjes gewoon in huis. Maar toch moet Csiva die van Luca hebben. Al heeft ze zelf een zelfde soort. Stom beest.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als de bank vol is en twinkel (1 van de jongste) wil erbij gaat ze er gewoon bovenop liggen en blijft liggen tot 1 van de onderste honden het zat is en vertrekt. dan ligt twinkel precies waar ze moet liggen.
bo springt via de andere honden op de rugleuning van de bank die hij dan deelt met een kat of 2.
ellen
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Truus komt eerst zeuren of ze op de bank mag. Als ik niet reageer, krijgt ze een driftbui. Dat houdt in dat ze eerst gaat mompelen, dan whrawhra doen, en dan blaffen als een astmatische tuinkabouter.
Als Cody al op de bank ligt, en ze mag er bij, dan dendert ze over Cody heen die vervolgens met een geirriteerde grom van de bank af gaat. Het liefst staat ze op z'n ballen of iets anders waar het lekker pijnlijk is, des te sneller zout hij op. Het kreng :mrgreen:
En hoezeer ik ook zeg dat ze voorzichtig moet doen, ze kachelt gewoon door :oohja:

Op andere momenten is Cody de lomperik dus heel erg zielig vind ik het niet.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Dat is dan ongetwijfeld een Terrier dingetje :LOL: :engel:
Muis had daar ook een handje van toen Rimpel er nog was.
Ze had hem binnen een half jaar mooi afgetraind dat aangaand... Muis tilde haar kop op ALSOF er iets was, Rimpel vloog van de bank om te kijken wat er aan de hand was en Muis sliep vrolijk verder of pikte het plekje in.
De laatste twee jaar maakte ze het trouwens ook weleens zo bont dat ze gewoon bovenop ons sprong, terwijl Rimpel er naast lag te snurken en ze duvels goed weet dat hij daar de zenuwerij van kreeg en dan ergens anders ging liggen :F: :Q: de rat.

"Pomtiedomptiedomppp BOEMMM, daar kom ik aangesprongen en gebonkt" :cheer:
Boing Boing...
Dhoeeeeg Rimmmpel :zwaai
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Zie het helemaal voor me.
Hier maar 1 hond, en hij mag hier van mijn vader niet op de bank
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Herkenbaar :LOL: :goeie:

Ik zit 's ochtends altijd met mijn laptop op schoot op de tweezits bank. Tay ligt het liefst naast me, maar vanochtend kroop Tessa spontaan naast me (een wonder, mevrouw wil nooit bij me liggen). Tay komt aangelopen, probeert eerst eens op Tessa te kruipen, maar krijgt op zijn donder. Vervolgens loopt hij 5 minuten zuchtend en steunend rond, komt een paar keer bij mijn voeten zitten en kijkt me smekend aan. Daarna loopt hij naar de 2 poefjes die we hebben staan en gaat daar liggen slapen. Tessa tilt haar kop op, kijkt naar Tay en stapt van de bank om op de andere bank te gaan liggen. Binnen 1 seconde lag Tay al naast me en is niet meer opgestaan. :LOL:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

zo herkenbaar, hier krijg ik een blik van fix of ik toevallig niet laicka even weg wil halen. Helaas voor haar doe ik dat niet dus geeft ze een heel hoog blafje om vervolgens als een kangoeroe met springveren voor de tv op en neer te springen. Stomme beesten :p
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: Heerlijk beschreven!
Hier gaat het ook vaak zo, Luna ligt bijna altijd in de linker hoek van de bank, Zinzi ernaast met haar kop op Luna, maar soms ligt Max in de linker hoek en Luna ernaast, dan loopt Zinzi te dribbelen en mij aan te kijken, uhhh en nu :scratch: dan komt ze heel voorzichtig met 4 pootjes op de bank, maarja dan moet je nog liggen, meestal geeft ze het op, soms ploft ze dan met haar kont op mij en met haar koppie op Luna. Maar oh wat is ze dan voorzichtig, een tijd geleden deed ze het iets te lomp en kreeg een flinke snauw van Luna, vanaf dat moment is ze super voorzichtig maar wil er wel erg graag bij liggen :help: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Haha, leuk verhalen allemaal :LOL:

Soms verbaas ik me ook wel, aangezien Kaya wel duidelijk 'boven' Puchu staat, maar zoiets als dit, krijgt ze dan echt niet voor elkaar.
Puchu geeft zijn plekje echt niet op.
Terwijl andersom, Puchu echt gaat staan blaffen en klieren en Kaya meestal serieus overweegt om dan maar ergens anders te gaan liggen.

De verhoudingen zijn niet altijd helemaal volgens strikte regels verdeeld geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Pommelien doet precies zo :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier gaan ze gewoon stapelen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten