Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk om eens te zien.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Leuk om eens te zien.

Ongelezen bericht door j.werkman »

Zondag tijdens het wandelen kwam ik eerst ruiter te paard met sleep tegen. Een flinke lap om spoor uit te zetten.Hij kwam even langs en vertelde dat er zo'n kwartiertje later een meute honden langs zou komen en het misschien verstandig was even een paadje in te gaan. Dus met Herman even een kwartiertje ons vemaakt en gewacht tot ze langskwamen. Op verre afstand hoorde je ze al joelen, prachtig geluid en daar kwamen ze, begeleid door mannen te paard, allemaal in vol ornaat.
Ik heb genoten! Wat een prachtig gezicht, de intensiteit bij de honden en wat zijn ze mooi als ze doen waar ze goed in zijn. Gek genoeg ziet het totaal plaatje er heel rustig uit.
Ik heb ze nog lang horen joelen op diverse plekken in het gebied
Wat zullen die honden en hun begeleiders zich voldaan hebben gevoeld daarna.
Hoe vaak zullen zulke groepen in de gelegenheid zijn om zoiets te kunnen doen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Leuk om eens te zien.

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het ook prachtig om te zien. :ok:

Wonderlijk Nanna dat er een boxer is doodgebeten door de meute (?).
Lijkt me nogal ongebruikelijk.
Wel heel erg natuurlijk. :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
j.werkman
Zeer actief

Erg hoor voor zo'n boxer en de baasjes.
In dit gebied vvak veel wandelaars met honden, fietscrossers en andere recreanten.
Maar toch, je hoort ze van veraf joelen en duidelijk een grote groep joelers.
En wat ik van de honden zag, was puur gericht op het werk en niet op omgeving.
Herman is trouwens wel gemakkelijk, loopt los, kijkt even vanuit een ooghoek en houdt zich met z'n eigen werk bezig, in dit geval zitten en wachten.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

mooi hè om zo 'n "werkende" meute tegen te komen, te horen en te zien :ok:
( wat voor meute ,honden waren het?)
Ik krijg er altijd kippenvel van, nog mooier is het om 'n meute foxhounds, 49 stuks, in het echt aan het werk te zien en te horen, uren door de bossen en bietenvelden zoeken naar 'n vos, die ze niet te pakken kregen, om na afloop tussen de bemodderde honden, paarden en ruiters te lopen en die aparte sfeer te proeven :ok:
Natuurlijk was dit in Engeland :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Ineke
Actief
Mijn ras(sen): teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ineke »

mooi is dat
hier een dorp verderop is het ieder jaar met oudjaar.
ze gaan dan in Alem door de uiterwaarden met de meute en vanaf de dijk kun je het prachtig volgen
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier heb je dat helemaal niet, lijkt me zeker gaaf om te zien. Heb eens een grote meute aan het werk gezien in Frankrijk, prachtig!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier is ook een keer een hond gedood door zo'n meute, vreselijk lijkt me dat.

Laatst op de groene heuvels waren ze er ook mee bezig.
Ik wist dat niet en zag op de parkeerplaats ineens een bordje met "honden bij houden".
Het is normaal altijd losloopgebied dus ik besloot eerst maar te gaan kijken.
Toen zag ik die hele meute dus lopen en heb ik mijn hondjes maar veilig even in de auto gelaten :mrgreen:
Ik vind het ook prachtig om te zien! maar na dat verhaal hier van die verscheurde hond vind ik eigenlijk dat het niet op openbaar terrein zou moeten mogen, je zou maar van niets weten en een hondje hebben wat nog niet zo goed luisterd :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
j.werkman
Zeer actief

Geen idee welk ras.Overwegend zwart/bruin, gladharen, slank en hoog op de poten, mooie flaporen die alle kanten opwapperden, hoger dan heidewachtel.Oh en kaal staartje omhoog. Ik heb wel slechte foto's, maar geen benul hoe te plaatsen.

Ik zag weer eens geen enkel gevaar in deze situatie, deels omdat die honden zo gefocussed waren en ook omdat ik altijd met de hond losloop, en geen gevaar beleef ook al kom ik best eea tegen, laatst een groep van dertig uitgedoste ruiters, luid zingend, ook in een natuurgebied, of een flinke groep crossers of zo. Ik kan dat altijd in alle rust bekijken en ervan genieten. En ik heb natuurlijk maar 1 hond, die daar om een of andere duistere reden gewoon in meewerkt. Overigens als Herman het te lang vindt duren of het teveel gevraagd is, laat hij me dit een tijdje later weten. Dan verstopt hij het balletje heel moeilijk en mag ik speuren, als mij dat niet goed afgaat, helpt hij me niet, iets wat hij anders wel doet, dan wijst hij hem aan en doet een stapje terug.

Maar ik begrijp nu wel, dat het ook beangstigend kan zijn als je zoiets tegen komt.

Voor zo'n meute zou het natuurlijk geweldig zijn als ze regelmatig zo aan hun trekken komen.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lijkt me supermooi om te zien, maar ik vind het wel raar dat je zoiets opeens tegen kunt komen. Zou wel fijn zijn als het bij de toegangen tot het gebied vermeld staat. Desalniettemin zou ik er ook erg van genieten om naar te kijken :ok:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

we hadden pas gelopen in een bos en zaten in restaurant nog wat te eten en toen kwamen ze ook voorbij. Prachtig gezicht ; honden prachtig geformeerd tussen de paarden liepen ze door de straten. De ruiters zeiden dat ze het wekelijks doen , een slipjacht .
De site was de veluwe hunt zeiden ze , daar kon je meer informatie lezen.
Ik vond het prachtig om te zien , samenspel tussen paarden , ruiters en honden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn man organiseert samen met nog wat mensen elk jaar hier in Vasse een slipjacht, dus echt met de rode jassen, de fox hounds en de jachtpaarden waaronder een groot aantal orginele Ierse hunters. De honden zijn nogal gefocust op de jacht zelf, en ze hebben niet echt aandacht voor andere honden, maar ik hou mijn honden wel bij ze weg.

Is echt heel mooi om te zien. Ik hoop dat ik ooit nog eens een geschikt paard heb om hier mee te doen. Misschien dat Sam springen leuk vindt. Ze is er niet op gefokt maar wie weet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Zo'n 40 j geleden heb ik in Frankrijk in een "jachtstal" gewerkt : ik verzorgde en trainde daar de paarden . Elk w.e waren er zo'n slipjachten : wat was dat prachtig om te zien : de sfeer die je daar voelde ....
De ruiters waren allemaal in tenue en sommige vrouwen droegen zelf een driesteek ( of hoe noem je zo'n hoed ? ) .
Ik volgde met 1 van de Ierse Cobs zodat er eventueel kon gewisseld worden van paard . Het waren best zware dagen maar ik had het voor geen goud willen missen . Vooral het schallen van de horens en het luiden van de honden waren kippenvel momenten .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”