Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechte eter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Michou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Slechte eter

Ongelezen bericht door Michou »

Claire is op 23 september geboren en vanaf het begin een hele slechte eter.
Helaas heeft ze nu ook nog dat misselijke virus gehad en was ze afgevallen.Gelukkig is dat er wel weer bij maar ze weegt nu 11,5 kilo, dat is wel heel erg weinig voor een mechelaar! Haar zus doet het wat dat betreft beter, dik 15 kilo.Ik heb al van alles geprobeerd, tot satin balls aan toe( moet ze ook niet )
Gister en vandaag heeft ze 1 keer gegeten en verder niet, dus maar 200 gram smuldier pens...
Brokken begint ze niet aan ! Wie heeft er nog goede tips,nu zit ik 2 keer per dag op mijn knietjes om te proberen er iets in te krijgen Dit is zo triest!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Slechte eter

Ongelezen bericht door malinois »

Michou schreef:Claire is op 23 september geboren en vanaf het begin een hele slechte eter.
Helaas heeft ze nu ook nog dat misselijke virus gehad en was ze afgevallen.Gelukkig is dat er wel weer bij maar ze weegt nu 11,5 kilo, dat is wel heel erg weinig voor een mechelaar! Haar zus doet het wat dat betreft beter, dik 15 kilo.Ik heb al van alles geprobeerd, tot satin balls aan toe( moet ze ook niet )
Gister en vandaag heeft ze 1 keer gegeten en verder niet, dus maar 200 gram smuldier pens...
Brokken begint ze niet aan ! Wie heeft er nog goede tips,nu zit ik 2 keer per dag op mijn knietjes om te proberen er iets in te krijgen Dit is zo triest!
Heb je al eens geprobeerd wat ik je op facebook al zei? De brokken overgieten met warm water en even laten weken en/of het vlees even overgieten met heet water? Vinden ze vaak wat lekkerder...
Hoe vaak probeer je haar nu eten te geven?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou in elk geval de complete versies van smuldier geven. En inderdaad overgieten met heet water of wat zelf getrokken bouillon wil ook nog wel eens helpen.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Misschien wat koolhydraten erbij geven? Pasta bijvoorbeeld.
Groetjes, Marjan
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

En hoe meer je er op je knieën naast gaat zitten, hoe meer beladen het eten wordt.
Eten geven en haar 10 minuten met rust laten. Niet gegeten, weghalen en bij de volgende maaltijd opnieuw aanbieden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dit is zo herkenbaar voor mij.

Castor heeft er zelfs op de IC voor gelegen met zondevoeding. (toen was hij 9 weken)
Die wou ook totaal niet eten, geen enkele brok (toen dacht ik nog in brokken later ging de wereld van KVV voor mij open) ging erin.
Toen hij weer mee mocht, kreeg hij Hill's Prescription Dieet Catt Food mee. Dit at hij, daarna overgegaan op KVV.
Ik zou verschillende KVV's proberen, als ik Castor eerder op KVV gezet had, had hij misschien niet eens naar de IC gemoeten, maar ja dat is het bekende achteraf natuurlijk.
Afbeelding
Michou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Michou »

Ik heb alle soorten smuldier in huis , probeer dat om en om te geven Pasta ed snuffelt ze alleen maar aan .Kippepoten zonder bot erin wil nog wel eens lukken en ook hardgekookte eieren.Ze heeft net een beetje kattenbrok gegeten.
Ik bied haar eten aan kijk of ze eraan snuffelt ga nog even erbij zitten en als ze dan begint ga ik weg.Even later kijk ik wat ze op heeft en haal het weer weg.
Gister heeft ze wel een half croissantje gegeten en een half pakje pens...Zelfs snoepjes pakt ze niet aan ze is gewoon nergens in geinteresseerd!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”