Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennels veranderen, waar aan denken?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Kennels veranderen, waar aan denken?
Op dit moment hebben we 2 kennels in de tuin staan, die gebruikt worden als fietsenstalling. Ze zijn ook niet helemaal naar mijn zin. We willen ze dus gaan verbouwen. Op dit moment zitten er aan 3 kanten kennelpanelen, we gaan nog 2 kanten dichtmaken ivm de tocht. Ik zit alleen met het nachthok. We willen eigenlijk gewoon een gedeelte van de kennel helemaal dichtmaken en daar een mand oid inzetten. Maar hoe groot moet je het dan maken en waar moet je nog aan denken? Een vloer van de grond af maken? en natuurlijk isoleren. Of is gewoon een klein nachthok beter? En overdag, de kennel open laten en hem door de tuin laten scharrelen of de kennel dicht?
We willen Tay van het voorjaar naar buiten gaan doen als we niet thuis zijn en 's nachts. Hij ligt nu in de bench als we niet thuis zijn en 's nachts ivm slopen en Tessa terroriseren. Ook is hij als we thuis zijn het liefst buiten, binnen vindt hij het te warm.
Ik zou dus graag tips willen. Hoe groot bijvoorbeeld en wat we niet moeten vergeten qua bouw.
We willen Tay van het voorjaar naar buiten gaan doen als we niet thuis zijn en 's nachts. Hij ligt nu in de bench als we niet thuis zijn en 's nachts ivm slopen en Tessa terroriseren. Ook is hij als we thuis zijn het liefst buiten, binnen vindt hij het te warm.
Ik zou dus graag tips willen. Hoe groot bijvoorbeeld en wat we niet moeten vergeten qua bouw.
- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Contacteer:
Re: Kennels veranderen, waar aan denken?
Ik zou gewoon voor een degelijk nachthok gaan. Niet te groot nemen want dan wordt het hok in de winter niet warm. Wij hebben alleen de voorkant open en daar doen we een zeil spannen bij regen zodat alles droog blijft. Onze kennel is 2x3 maar wij hebben ook niet meer ruimte. Als we weg zijn en s nachts zit hij in de gesloten kennel. Als we thuis zijn mag hij ook in de tuin en binnen. Want op de bank kroelen moet ook nog kunnen
vindt hij
- TessaThomas
- Zeer actief
Als we thuis zijn mag hij gewoon binnen inderdaad. Het gaat dus echt alleen om de nachten en de tijd dat we weg zijn. De kant die openblijft zit onder een overkapping, dus daar kan geen regen in komen. Daar had ik inderdaad over nagedacht haha/
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Ooh dat is slim idd! Dat hebben we helaas niet. Ik heb ook met latten een vloer gemaakt en daarover een rubberen mat vastgezet met aluminium profielen. Daardoor is er helemaal geen tocht.
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Mijn panelen laten geen tocht door maar gaas zou hier niet overlevenInge O schreef:afschermen voor wind en tocht zou ik niet doen met volle panelen maar met sterk windbrekend gaas, dat voorkomt tocht veel en veel beter omdat de wind dan niet via kieren en bovenkanten alsnog naar binnen komt want dát is nu juist tocht en zeer onaangenaam en ongezond.
gewoon wat zachte wind over het volledige oppervlak voelt totaal niet storend en is dus veel beter als klimaatregelaar.
verder zou ik een relatief klein binnenhok neerzetten met een plat dak - de meeste honden vinden het heerlijk om ergens op te kunnen liggen terwijl ze alles in de gaten houden.
- TessaThomas
- Zeer actief
Dat zijn wel dingen om over na te denken, Inge. Dank je! Ik heb mijn vriend wel iets over gaas horen roepen, maar geen idee wat de bedoeling ermee was.
- Nero12
- Actief
- Contacteer:
Ps de bovenkant van mijn panelen heb ik dakisolatie tussen gedaan voor golfplaten en dat dichtgekit. Ik kan er wel een foto van maken als je wil.
- TessaThomas
- Zeer actief
Foto;s zijn altijd ideaal voor de ideeen, Nero12!
Net even gevraagd aan mijn vriend en hij wilde eigenlijk de zijkanten met houten planken maken (zoals de schutting ook wordt), om het één geheel te houden. Toen ik over de tocht begon ivm kieren zei hij dat hij wilde kijken naar dat gaas voor de binnenkant. Even verder brainstormen dus.
Net even gevraagd aan mijn vriend en hij wilde eigenlijk de zijkanten met houten planken maken (zoals de schutting ook wordt), om het één geheel te houden. Toen ik over de tocht begon ivm kieren zei hij dat hij wilde kijken naar dat gaas voor de binnenkant. Even verder brainstormen dus.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb gaas rond mijn kennel; geen tocht er in maar de boel wordt wél volledig verlucht en het laat nog licht door. Beter dan panelen vind ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier dichte panelen aan de kant waar de wind 90% van de tijd vandaan komt, en de rest open panelen.
Verder niks ervoor... daarnaast een nachthok (met tochtwand) erin waar in de winter een behoorlijke laag stro in ligt.
Ze doen het er uitstekend in.
Verder niks ervoor... daarnaast een nachthok (met tochtwand) erin waar in de winter een behoorlijke laag stro in ligt.
Ze doen het er uitstekend in.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier aan 3 kanten dichte kennels. We gaan volgende maand de kennels verzetten. Maar ook dan blijft alleen de voorkant open.
Zitten alleen nog wel een beetje te verzinnen over de vloer. Willen een soort verhoging, maar weten nog niet wat.
Het wordt een kennel minder dan gepland. Indy blijft hoogst waarschijnlijk voorgoed binnen.
Wat nachthokken betreft hebben wij verschillende.
Eén niet geisoleerd, maar die staat in de schuur in een kennel, dus dat kan dan wel.
De andere is een standaard geisoleerde, gewoon een normale maat, prima om warmte vast te houden.
Mike heeft een mega nachthok, maar daar zit een groot 'voorportaal' bij.
Buiten moet het wel geisoleerd zijn, ze moeten wel een goed plekje hebben. Hier liggen/lagen ze allebei ook erg graag op hun nachthok.
(Remy zit nog binnen, gaat van het voorjaar naar buiten)
Zitten alleen nog wel een beetje te verzinnen over de vloer. Willen een soort verhoging, maar weten nog niet wat.
Het wordt een kennel minder dan gepland. Indy blijft hoogst waarschijnlijk voorgoed binnen.
Wat nachthokken betreft hebben wij verschillende.
Eén niet geisoleerd, maar die staat in de schuur in een kennel, dus dat kan dan wel.
De andere is een standaard geisoleerde, gewoon een normale maat, prima om warmte vast te houden.
Mike heeft een mega nachthok, maar daar zit een groot 'voorportaal' bij.
Buiten moet het wel geisoleerd zijn, ze moeten wel een goed plekje hebben. Hier liggen/lagen ze allebei ook erg graag op hun nachthok.
(Remy zit nog binnen, gaat van het voorjaar naar buiten)
- TessaThomas
- Zeer actief
Hmm, verschillende opties dus. Ik ga nog verder brainstormen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wij hadden hiervoor een open kennel met dak, maar na verhuizing van een tuin met aan 3 kanten schutting naar een grote open tuin was dat echt geen optie. We wilde meteen wat extra schuurruimte dus hebben we een schuur met kennel erin laten bouwen van 7,5 x3m. Waarin dus een kennel zit van 3x2,5m met alleen aan de voorkant pijlen en 3 kanten dicht. Daarnaast steekt het dak een stuk over waardoor t niet kan inregenen en door 1 doorzichtige plaat in t dak is het heel licht binnen. We hebben er een geïsoleerd nachthok met tochtschot in staan waar in de koude wintermaanden ook nog stro zit.
Weet niet hoe t zit met 'reclame' maken, dat is niet mijn opzet, maar wij hebben de schuur, met kennel en aan de zijkant een vak voor haardhout laten maken door http://www.select-stallenbouw.nl/hondenkennels.html . Staan een paar mooie opties op hun website.
Weet niet hoe t zit met 'reclame' maken, dat is niet mijn opzet, maar wij hebben de schuur, met kennel en aan de zijkant een vak voor haardhout laten maken door http://www.select-stallenbouw.nl/hondenkennels.html . Staan een paar mooie opties op hun website.
- TessaThomas
- Zeer actief
Wat is nu een goede maat voor een nachthok? Niet te klein, want ze moeten kunnen liggen, maar niet te groot, want het moet wel warm worden, dat snap ik. Maar waar moet ik dan aan denken? 
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Dit zijn onze kennels toen ze net klaar waren , met als fotomodellen Ditch en Kyto toen net 6-7 mnd oud
Staan inmiddels alweer 2 jaar en nog niets aan te zien
Ze staan 10 cm boven de grond, zijn gemaakt van sandwich panelen van ik dacht 6 cm dik.
De vloer is ook van sandwich panelen , en daarbovenop liggen rubber stalmatten
Je kan deze los laten liggen , maar ook verlijmen
Tegenover de kennels staat nog een schuurtje en de kennel van de katten , er staat aan die kant bijna nooit wind.
Behalve als het heel hard regent, dan is er tegen het kennelpaneel zeg nog geen 5 cm dat t een beetje nat is
Maar verder zitten ze altijd tochtvrij en droog
Voordeel van dit materiaal is ook dat het echt super makkelijk is schoon te maken.
Ik haal er elke dag even een dweil door en t is weer schoon en ook best snel droog
Wanden hetzelfde, even een doekje erover en niks niet moeilijk doen

Het nachthok , ingang is dus tegen de achterwand en niet van voor tegen de open kant vd kennel

Grootte is trouwens 4x2 mtr
Staan inmiddels alweer 2 jaar en nog niets aan te zien
Ze staan 10 cm boven de grond, zijn gemaakt van sandwich panelen van ik dacht 6 cm dik.
De vloer is ook van sandwich panelen , en daarbovenop liggen rubber stalmatten
Je kan deze los laten liggen , maar ook verlijmen
Tegenover de kennels staat nog een schuurtje en de kennel van de katten , er staat aan die kant bijna nooit wind.
Behalve als het heel hard regent, dan is er tegen het kennelpaneel zeg nog geen 5 cm dat t een beetje nat is
Maar verder zitten ze altijd tochtvrij en droog
Voordeel van dit materiaal is ook dat het echt super makkelijk is schoon te maken.
Ik haal er elke dag even een dweil door en t is weer schoon en ook best snel droog
Wanden hetzelfde, even een doekje erover en niks niet moeilijk doen

Het nachthok , ingang is dus tegen de achterwand en niet van voor tegen de open kant vd kennel

Grootte is trouwens 4x2 mtr
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints