Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe aanwinst
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nieuwe aanwinst
Enkele maanden geleden heb ik hier geschreven over een mevrouw waarvan een ogenschijnlijk gezonde pup binnen een week al dood was. Ik ben haar mantelzorger.
Gisteren zijn we een herplaatser gaan ophalen.
Een langharige kaninchen teckel.
Een kruising met overwegend teckel in haar.
Het is onbekend waarmee ze gekruist is, het moet wel een heel kleintje zijn want Fleur weegt nu, na 8 maanden 750 gram.
Ze is iets aan de magere kant. Bij de vorige eigenaar kreeg ze gewone brokken voor volwassen honden en at wat met de pot mee.
Ik heb haar van mijn puppy brokken wat meegegeven. Hopelijk is ze binnen 14 dagen zo'n 50 gram zwaarder. Al verwacht ik niet dat ze meer dan een kilo zal gaan wegen.
Vandaag waren ze bij mij op bezoek. Kon Fleur kennis maken met Lut, mijn Schnauzer.
Dat ging prima samen. Lut, ook 8 maanden heb ik wel constant moeten terug fluiten vanwege lomp gedrag. Als het eindelijk weer even rustig was ging Fleur uitdagen door Lut in haar baard te bijten.
Een heel grappig hondje, koddig om te zien.
Hopelijk heeft ze hier meer geluk mee. Ik heb voor begin volgende week al een afspraak met de DA gemaakt.
Ik heb wat foto's onder afbeeldingen staan maar krijg ze jammer genoeg niet geplaatst.
Gisteren zijn we een herplaatser gaan ophalen.
Een langharige kaninchen teckel.
Een kruising met overwegend teckel in haar.
Het is onbekend waarmee ze gekruist is, het moet wel een heel kleintje zijn want Fleur weegt nu, na 8 maanden 750 gram.
Ze is iets aan de magere kant. Bij de vorige eigenaar kreeg ze gewone brokken voor volwassen honden en at wat met de pot mee.
Ik heb haar van mijn puppy brokken wat meegegeven. Hopelijk is ze binnen 14 dagen zo'n 50 gram zwaarder. Al verwacht ik niet dat ze meer dan een kilo zal gaan wegen.
Vandaag waren ze bij mij op bezoek. Kon Fleur kennis maken met Lut, mijn Schnauzer.
Dat ging prima samen. Lut, ook 8 maanden heb ik wel constant moeten terug fluiten vanwege lomp gedrag. Als het eindelijk weer even rustig was ging Fleur uitdagen door Lut in haar baard te bijten.
Een heel grappig hondje, koddig om te zien.
Hopelijk heeft ze hier meer geluk mee. Ik heb voor begin volgende week al een afspraak met de DA gemaakt.
Ik heb wat foto's onder afbeeldingen staan maar krijg ze jammer genoeg niet geplaatst.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Nieuwe aanwinst
Nou, dat denk ik niet. 750 gram. Pak de weegschaal nog maar eens
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ze zijn weer naar huis toe Rosita.
Ze wilde met gen mogelijkheid op de keukenweegschaal.
Ik had in een hand een kilo suiker en in de andere de teckel.
Zij was een stuk lichter. Maar inderdaad, die 750 gram blijft een schatting.
Maar met 8 maanden is ze toch bijna volwassen lijkt me.
Heb jij een idee hoe zwaar die kaninchen teckels worden?
Ze wilde met gen mogelijkheid op de keukenweegschaal.
Ik had in een hand een kilo suiker en in de andere de teckel.
Zij was een stuk lichter. Maar inderdaad, die 750 gram blijft een schatting.
Maar met 8 maanden is ze toch bijna volwassen lijkt me.
Heb jij een idee hoe zwaar die kaninchen teckels worden?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Volwassen kaninchen zal zo rond de 4 à 5 kg zitten. 750gr is nog minder dan mijn dwerg/kaninchen woog met 10 weken. Die is nu 6.5kg. Ben wel benieuwd naar een foto 
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hopelijk is het gelukt. Ik heb ze vanaf afbeeldingen op een ander forum kunnen plaatsen. Vandaar uit de URL hier gecopieerd.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Dat zijn minifoto's, moet ik m'n bril pakken.
Maar wegen met zo'n dingski is toch niet moeilijk? Ga op weegschaal staan zelf, check. En dan nog eens met de tekkel.
Met Figo gaat dat helaas niet meer ( ongeveer veertig kilo ).
Maar wegen met zo'n dingski is toch niet moeilijk? Ga op weegschaal staan zelf, check. En dan nog eens met de tekkel.
Met Figo gaat dat helaas niet meer ( ongeveer veertig kilo ).
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dee, je moet een keer op de fotootjes klikken dan vergroten ze automatisch.
Op een personen weegschaal is te onnauwkeurig.
Zondag zie ik haar weer dan zal ik haar in het bakje van de keukenweegschaal stoppen. Dan weten we precies wat ze weegt.
Zondag zie ik haar weer dan zal ik haar in het bakje van de keukenweegschaal stoppen. Dan weten we precies wat ze weegt.
- Dee
- Zeer actief
Ah dat helpt inderdaad. Maar ik begrijp het niet zo goed, je vangt haar op maar ze is weer terug?Wolfsblut schreef:Dee, je moet een keer op de fotootjes klikken dan vergroten ze automatisch.
Het is wel een iel dingski, maar ze glanst wel en ik vind haar blik ook goed. Maar ik ben ook niet zo van de weegschaal. Ik doe meer op het oog. Ik vind haar niet zorgwekkend mager ofzo.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dee, die mevrouw waar ik mantelzorger van ben is de nieuwe eigenaresse van dit teckeltje.
Ik behartig een aantal van haar zaken. Ze heeft b.v. geen auto, dus hondje halen, dierenarts en dat soort dingen doe ik dan voor haar.
Zondagmiddag komt ze weer hier naar toe met haar hondje, ik kook dan voor ons beiden.
Zal ik gelijk het hondje even wegen.
Ik behartig een aantal van haar zaken. Ze heeft b.v. geen auto, dus hondje halen, dierenarts en dat soort dingen doe ik dan voor haar.
Zondagmiddag komt ze weer hier naar toe met haar hondje, ik kook dan voor ons beiden.
- Dee
- Zeer actief
Ok..ik had deze zorg ook niet achter jou gezocht als ik heel eerlijk ben.Wolfsblut schreef:Dee, die mevrouw waar ik mantelzorger van ben is de nieuwe eigenaresse van dit teckeltje.
Dus moet ff schakelen. Hondje ziet er in mijn ogen gezond uit, maar ik ben ook maar gewoon een dierenliefhebster. Ik kon de katten zo altijd wel goed wegen. Eerst zelf op weegschaal staan, daarna met kat. En dat drie keer.
Bij mijn da staat er in de wachtruimte een weegschaal. En onze da werkt alleen op afspraak, dus dan maken we altijd even gebruik van het wachten. Hup op de weegschaal. Maar we zijn nu ook al heel lang niet geweest.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ok..ik had deze zorg ook niet achter jou gezocht als ik heel eerlijk ben.Dee schreef:Ok..ik had deze zorg ook niet achter jou gezocht als ik heel eerlijk ben.Wolfsblut schreef:Dee, die mevrouw waar ik mantelzorger van ben is de nieuwe eigenaresse van dit teckeltje.
Dus moet ff schakelen. Hondje ziet er in mijn ogen gezond uit, maar ik ben ook maar gewoon een dierenliefhebster. Ik kon de katten zo altijd wel goed wegen. Eerst zelf op weegschaal staan, daarna met kat. En dat drie keer.
Bij mijn da staat er in de wachtruimte een weegschaal. En onze da werkt alleen op afspraak, dus dan maken we altijd even gebruik van het wachten. Hup op de weegschaal. Maar we zijn nu ook al heel lang niet geweest.
Dus moet ff schakelen Daar moest ik even om glimlachen Dee.
In werkelijkheid ben ik een heel ander persoon dan de meesten denken.
Ik kan alleen niet zo goed tegen onrecht, dan kan ik op mijn achterste poten gaan staan.
- Dee
- Zeer actief
Is ook hoe je je presenteert.Wolfsblut schreef: Daar moest ik even om glimlachen Dee.![]()
In werkelijkheid ben ik een heel ander persoon dan de meesten denken.
Ik kan alleen niet zo goed tegen onrecht, dan kan ik op mijn achterste poten gaan staan.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Het lijkt me stug dat dat hondje 750 gram weegt met 8 maanden. Mijn chihuahua puppy woog 750 gram met 9 weken...en die was 10 cm hoog.
Wel een leukerdje trouwens
Wel een leukerdje trouwens
- Dee
- Zeer actief
Mijn honden slapen en ik ga hun voorbeeld maar eens volgen.
- Dee
- Zeer actief
Mijn honden slapen en ik ga hun voorbeeld maar eens volgen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Mooi hondje hoor, ik hoop dat ze nog lang van elkaar mogen genieten. Ook heel fijn dat jij je zo inzet voor haar!
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh een leuk hondje, ik kan mij niet voorstellen dat ze maar 750 gram weegt. IK hoop dat ze heel lang van dit leukerdje mag gaan genieten.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik heb vandaag proberen te wegen op een huishoudweegschaal.
Ze stuiterde aan een stuk door in het bakje en varieerde het gewicht tussen de 1000 en 1600 gram.
Van de week maar bij de DA laten doen.
Ze stuiterde aan een stuk door in het bakje en varieerde het gewicht tussen de 1000 en 1600 gram.
Van de week maar bij de DA laten doen.
-
lets have fun
Op een personenweegschaal lukt ook niet? Dus dat je eerst jezelf weegt en daarna jezelf met het hondje op de arm. Het verschil is dan het gewicht van het hondje. Ze ziet er vanaf de foto goed uit hoor. Leuk ding 
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Die geeft alleen maar hele kilo's aan Tiny. Niet nauwkeurig genoeg.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat maakt het uit wat ze weegt, als ze maar gezond is toch? En daar lijkt het wel op, wat een leuk hondje 
-
lets have fun
Nee dan wil het inderdaad nietWolfsblut schreef:Die geeft alleen maar hele kilo's aan Tiny. Niet nauwkeurig genoeg.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat maakt ook niet zoveel uit Rose.rose schreef:Wat maakt het uit wat ze weegt, als ze maar gezond is toch? En daar lijkt het wel op, wat een leuk hondje
Het nieuwe vrouwtje maakt zich echter ongerust over haar eetgedrag. Zes puppy brokjes niet veel groter dan een erwt per dag.
Bij de vorige eigenaar at ze met de pot mee. Ook daar at ze nauwelijks brokken.
Ik heb al tegen haar gezegd om morgen wat leverpastei te halen en dat met brokjes te vermengen. Van de andere kant, er mogen wel wat grammetjes bij maar echt te mager vind ik haar ook niet.
Met mijn middelvinger en duim kom ik net rond haar buik.
-
beatje
Als ze echt 750 gram weegt is ze niet gezond en zeker als ze dan ook nog slecht eet.
De chi van mijn vriendin woog op 8 weken al meer en die weegt nu 3.2 kg en is 10 maanden.Haar kaninchen tekkel weegt 5.2 kg en is iets te dik,maar goed beesie is 13 jaar.
Op de foto vind ik haar hoofd wat uitverhouding met haar lijf,maar goed dat kan de manier van foto's nemen zijn,daar ben ik ook geen ster in.
Wel fijn dat je die mevr. zo goed begleid met haar tekkeltje.
De chi van mijn vriendin woog op 8 weken al meer en die weegt nu 3.2 kg en is 10 maanden.Haar kaninchen tekkel weegt 5.2 kg en is iets te dik,maar goed beesie is 13 jaar.
Op de foto vind ik haar hoofd wat uitverhouding met haar lijf,maar goed dat kan de manier van foto's nemen zijn,daar ben ik ook geen ster in.
Wel fijn dat je die mevr. zo goed begleid met haar tekkeltje.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wolfsblut schreef:Dat maakt ook niet zoveel uit Rose.rose schreef:Wat maakt het uit wat ze weegt, als ze maar gezond is toch? En daar lijkt het wel op, wat een leuk hondje
Het nieuwe vrouwtje maakt zich echter ongerust over haar eetgedrag. Zes puppy brokjes niet veel groter dan een erwt per dag.
Bij de vorige eigenaar at ze met de pot mee. Ook daar at ze nauwelijks brokken.
Ik heb al tegen haar gezegd om morgen wat leverpastei te halen en dat met brokjes te vermengen. Van de andere kant, er mogen wel wat grammetjes bij maar echt te mager vind ik haar ook niet.
Met mijn middelvinger en duim kom ik net rond haar buik.
Als ze haar echt op de brokjes wil houden zou ik haar niet teveel verwennen dmv de leverpastei. Wat warm water over de brokjes haalt de geur goed omhoog en misschien tuint ze er dan zo in
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Leuke teckel en ik zou dit postuur eren. Het is nog een jong dier, die zijn in vergelijking altijd wat ieler, volstrekt normaal voor de leeftijd. Zeker met een teckel zou ik waken voor elk gewicht te veel.
Ze is er pas sinds gister. Laat het even bekomen, volstrekt normaal dat de eerste dagen het eten slecht gaat. Niet te veel nadruk op leggen. Hoe meer zorgen daarover, hoe groter je het probleem maakt. Een hond van 10 maand en zeker een teckel heeft geen pupbrok meer nodig.
Ze is er pas sinds gister. Laat het even bekomen, volstrekt normaal dat de eerste dagen het eten slecht gaat. Niet te veel nadruk op leggen. Hoe meer zorgen daarover, hoe groter je het probleem maakt. Een hond van 10 maand en zeker een teckel heeft geen pupbrok meer nodig.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat is een goeie, die moet ik onthouden.rose schreef:Wolfsblut schreef:rose schreef: Als ze haar echt op de brokjes wil houden zou ik haar niet teveel verwennen dmv de leverpastei. Wat warm water over de brokjes haalt de geur goed omhoog en misschien tuint ze er dan zo in
- Dee
- Zeer actief
Nani moest een tijdje d'r brokken ook niet. Wat warm water erover en toen het was toch best wel interessant. Hier krijgen ze op 1 dag brok en smuldier op het oog.
Weet ook niet precies wat ze wegen.
Weet ook niet precies wat ze wegen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ben vanavond met het hondje naar de DA geweest.
Ze is door hem nagekeken en gezond bevonden.
Met de entingen is hij helemaal opnieuw begonnen.
Fleurtje was ondanks wat de vorige eigenaar beweerde, nooit geënt.
Dat bleek ook uit het feit dat ze niet gechipped was. Uhh, wat een dikke naald in zo'n iel hondennekje.
Het hondenpaspoort waren ze "kwijt". Waarschijnlijk is het er nooit geweest.
Da vond haar niet overdreven mager, enkele grammetjes erbij vond hij wel beter.
Hij vond het wel een extreem kleine uitvoering voor een jong volwassen kaninchen teckel.
Haar gewicht was nu 2,6 kilo, heeft hij opgeschreven want over een maand moet ze terug voor haar tweede enting.
Gelijk maar voor een wormkuur gevraagd.
Gelukkig, nu heeft ze alles gehad.
Tsja, met het schatten van haar gewicht zat ik er heel vies naast.
Nooit meer schatten dus.
Ze is door hem nagekeken en gezond bevonden.
Met de entingen is hij helemaal opnieuw begonnen.
Fleurtje was ondanks wat de vorige eigenaar beweerde, nooit geënt.
Dat bleek ook uit het feit dat ze niet gechipped was. Uhh, wat een dikke naald in zo'n iel hondennekje.
Het hondenpaspoort waren ze "kwijt". Waarschijnlijk is het er nooit geweest.
Da vond haar niet overdreven mager, enkele grammetjes erbij vond hij wel beter.
Hij vond het wel een extreem kleine uitvoering voor een jong volwassen kaninchen teckel.
Haar gewicht was nu 2,6 kilo, heeft hij opgeschreven want over een maand moet ze terug voor haar tweede enting.
Gelijk maar voor een wormkuur gevraagd.
Gelukkig, nu heeft ze alles gehad.
Tsja, met het schatten van haar gewicht zat ik er heel vies naast.
Nooit meer schatten dus.