Mijn ouders hebben laatst gezegd dat zij Parsons super leuke honden vinden, verder zeiden zij dat zij dit ras in de toekomst nog wel zouden willen verwelkomen. Nu zeggen mijn ouders niet snel dat zij beiden een ras leuk vinden, dus ik was verbaasd haha! Ik had laatst een topic over poedels geopend maar die zien mijn ouders dus echt niet zitten, helaas... Nu is de overstap van een Poedel naar een Parson wel groot natuurlijk, maar we gaan dan ook nog niet direct voor een pup. Eerst willen we zeker weten welk ras er bij ons past.
Parsons vind ik persoonlijk ontzettend stoere hondjes om te zien, een prachtig uiterlijk met een flinke dosis actie. Het eigenwijze kan ik de humor wel van inzien

Ik heb een paar vragen voor (ex)eigenaren van Parsons of mensen die Parsons kennen:
- Ik heb gelezen dat ze over een flinke portie jachtinstinct bezitten, kunnen Parson Russells wel leren los te lopen? Of ben je ze altijd kwijt wanneer je ze los laat? En is het loslaten gemakkelijk aan te leren bij dit ras?
- Is er een groot verschil tussen reuen en teven? Mijn voorkeur gaat meestal uit naar teefjes, maar omdat wij al een teefje hebben is dat misschien niet zo handig? Wel heb ik gelezen dat veel Parson reuen nogal last hebben van dominantie t.o.v. andere honden, klopt dit?
- In welk opzicht zijn Parson Russells anders dan Jack Russells? Hiermee bedoel ik het karakter, ik weet dat Parsons een ander uiterlijk hebben.
- Hebben Parsons 'genoeg' aan elke dag zo'n 1,5 tot 2,5 uur lopen, binnenshuis denkspelletjes doen en één of twee keer per week een hondensport beoefenen?
Alvast bedankt