Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond die dronken lijkt???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

borahond47
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 kruisingen , maltezer/ westy
en keeshondje
Aantal honden: 2

Hond die dronken lijkt???

Ongelezen bericht door borahond47 »

Mijn hondje van 15,5 jaar een kruising westy / maltezer deed gisteren opeens raar. Hij stond op uit een slaapje en toen leek het net of hij niet goed bij was , hij stond te wiebelen op zijn pootjes en keek raar uit zijn oogjes ... lopen ging niet echt lekker , hij viel niet om , maar het leek net of hij aan het slaapwandelen was....
Een paar uur daarvoor niets gemerkt , eet en drinkt goed en hij wil nog altijd graag spelen......
Het leek net op een soort tia......tijdens ons eten ( waar hij normaal altijd zit te schooien) lag hij in zijn mandje en keek niet op of om...... ik heb hem een paracetamolletje gegeven met wat vlees en dat at hij op..... ongeveer een uur daarna leek het net of hij wat fitter werd en beetje opknapt..
nu een dag later is hij toch nog een beetje sloom , speelt niet , maar eet en drinkt wel goed.....
hij lijkt beter te pas , maar is dit schijn????
ik wil hem niet meer van alles aan doen mbt de dierenarts , maar voor mijn eigen ga ik morgen toch even naar de DA toe.
Ook omdat hij laatste tijd soms raar kucht , net alsof hij iets achterin de keel heeft zitten......
ja , je hondje wordt ouder , maar je wilt nog niet dat hij je verlaat , maar het komt wel steeds dichterbij......
wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij tips geven....
een mensenhond baasje....
Honden zijn liever voor mensen als mensen voor honden
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Hond die dronken lijkt???

Ongelezen bericht door alm@ »

Het lijkt er inderdaad op of hij een tia heeft gehad. Overigens nooit paracetamol aan je hond geven, dat kan vergiftigingsverschijnselen veroorzaken en in het ergste geval overlijden. Sterkte.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt als een GVS
Geriatrisch Vestibulair Syndroom KLIK
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sylvia & Elmo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laekense herder & Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Sylvia & Elmo »

Toevallig heeft Schoffie (12 jr) dit rond de kerst een aantal keren gehad. Ik heb het toen op video gezet en ben er mee naar een plaatsvervangende dierenarts geweest en die zei dat het door artrose zou komen. Hij heeft pijnstillers gekregen en inderdaad... geen aanvallen meer.
Maar het zat me toch niet lekker, ik kon de link met het zwalken en de "afwezigheid" niet helemaal rijmen. Dus alsnog met hond en filmpje naar onze eigen DA geweest. Ook die gaf aan dat Schoffie inderdaad wat last van artrose kon hebben, mede door zijn leeftijd. Maar wat hij op video zag leek toch wel erg veel op een lichte epilepsie aanval. Vooral zijn gedrag voor één van de aanvallen, onrustig en hijgen, en de vermoeidheid erna deed hem tot deze conclusie komen. Deze aanvallen kunnen blijkbaar getriggerd worden door de pijn.
We hebben besloten om hem aan de pijnstiller te houden, ook omdat hij weer als een pup door het park liep, en het aan te kijken.
Hij heeft geen aanvallen meer gehad!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

borahond47 schreef:Mijn hondje van 15,5 jaar een kruising westy / maltezer deed gisteren opeens raar. Hij stond op uit een slaapje en toen leek het net of hij niet goed bij was , hij stond te wiebelen op zijn pootjes en keek raar uit zijn oogjes ... lopen ging niet echt lekker , hij viel niet om , maar het leek net of hij aan het slaapwandelen was....
Een paar uur daarvoor niets gemerkt , eet en drinkt goed en hij wil nog altijd graag spelen......
Het leek net op een soort tia......tijdens ons eten ( waar hij normaal altijd zit te schooien) lag hij in zijn mandje en keek niet op of om...... ik heb hem een paracetamolletje gegeven met wat vlees en dat at hij op..... ongeveer een uur daarna leek het net of hij wat fitter werd en beetje opknapt..
nu een dag later is hij toch nog een beetje sloom , speelt niet , maar eet en drinkt wel goed.....
hij lijkt beter te pas , maar is dit schijn????
ik wil hem niet meer van alles aan doen mbt de dierenarts , maar voor mijn eigen ga ik morgen toch even naar de DA toe.
Ook omdat hij laatste tijd soms raar kucht , net alsof hij iets achterin de keel heeft zitten......
ja , je hondje wordt ouder , maar je wilt nog niet dat hij je verlaat , maar het komt wel steeds dichterbij......
wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij tips geven....
een mensenhond baasje....
Ik denk idd dat het goed is om even langs de DA te gaan; wellicht kun je met iets simpels toch kwaliteit van leven houden.
En inderdaad: NOOIT paracetamol aan de honden geven (of andere mensemedicatie)

Suzanne
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

borahond47 schreef: Ook omdat hij laatste tijd soms raar kucht , net alsof hij iets achterin de keel heeft zitten......
Dat kuchen deed ons hondje ook toen hij ouder werd. Hij bleek een hartruisje te hebben. Met medicijnen heeft hij er nog een paar mooie jaren mee gehad, geen kuchje meer gehoord. :D Dat zwalken herken ik niet. Ik zou zeker even naar de DA gaan. Als ze wat ouder worden krijg je er automatisch een DA abonnement bij helaas :(
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:Het lijkt er inderdaad op of hij een tia heeft gehad. Overigens nooit paracetamol aan je hond geven, dat kan vergiftigingsverschijnselen veroorzaken en in het ergste geval overlijden. Sterkte.
Honden hebben zelden een tia oid. Het lijkt me eerder het Geriatrisch Vestibulair Syndroom: komt wel vaak voor :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

laat ook het hartje goed nakijken inderdaad.
dat kuchen kan een hartaandoening betekenen en met medijnen kan hij daar nog flink van opknappen.
ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
borahond47
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 kruisingen , maltezer/ westy
en keeshondje

Ongelezen bericht door borahond47 »

Ik ben dus met Boomer naar de dierenarts geweest en ook zij dacht dat het misschien een tia is geweest , maar ze vond ook wel dat hij al redelijk opgeknapt was , maar dat hij nog wel even rust nodig had.....ze kon er op dat moment niks van zien , dat logisch is dan moet je een scan laten maken....
ze kon ook niet zeggen of het nog terug komt en hoe erg het dan evt zal zijn..
ook heeft ze hem helemaal onderzocht , inderdaad een hartruisje , maar dat was niet problematisch.....
wij ook verteld dat hij soms een beetje stram is na het slapen en moeite heeft om wakker te worden..... hij moet dan echt even opstarten....
daar heeft hij nu druppeltjes voor gekregen novacam.....die druppeltjes moeten we uitproberen en kijken hoe hij erop reageert..
en het lijkt nu net of er een wonder is gebeurd . hij is veel levendiger , speelt weer meer , hoest minder .. het is net alsof we een andere hond hebben....
hij lijkt wel weer 10 jaar jonger.Hij heeft dus waarschijnlijk al veel langer last gehad en niks laten merken....Ik ben zelf in ieder geval gerust gesteld voorlopig.....

groetjes natascha
Honden zijn liever voor mensen als mensen voor honden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

borahond47 schreef:Ik ben dus met Boomer naar de dierenarts geweest en ook zij dacht dat het misschien een tia is geweest , maar ze vond ook wel dat hij al redelijk opgeknapt was , maar dat hij nog wel even rust nodig had.....ze kon er op dat moment niks van zien , dat logisch is dan moet je een scan laten maken....
Wáárom toch........ Niet tegen jou hoor, Natascha! Fijn dat Boomer zoveel blijer is met een pijnstillertje
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een Tia?
Dan ga ik toch eerder voor een GVS denk ik :wink:
ranetje schreef:Klinkt als een GVS
Geriatrisch Vestibulair Syndroom KLIK
In ieder geval fijn dat hij weer lekker is opgeknapt :ok:

Of het weer terug komt is niet te voorspellen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gertjan411
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gertjan411 »

goed dat je langs de DA bent geweest, zo zie je hoeft niet altijd het ergste te zijn.
En gelijk 10 jr jonger wat wil je nog meer :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”