Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gotsammebeware
Moderator: moderatorteam
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gotsammebeware
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het zo op het zicht wel een handig ding. Ik loop vaak met 2 honden aan 2 flexi's en dat is een hoop ontvlechten steeds. Dus ik wil er wel een, als hij er in minimaal 8 meter lengte en met band is of komt.
Laatst gewijzigd door LongFields op 28 jan 2014 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roompie
- Zeer actief
Ik loop altijd met de flex. Mijn honden trekken niet en lopen vrij normaal aan dat ding.
Maar zo,n duogeval lijkt me dan weer verdomd onhandig.
Maar zo,n duogeval lijkt me dan weer verdomd onhandig.

-
lets have fun
Nou dat lijkt me nou toch zo handig! Ikwilum, ikwilum, ikwilum 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik houd mijn honden gewoon kort als ik mensen en honden passeer, niet iedereen met een flexi kan daar niet mee omgaan hoor Nanna. In het bos en op de hei vind ik hem voor mijn honden ideaal op stukken waar ik ze niet los wil hebben, of een aanlijngebod geldt. Ik moet zeggen dat ik met 2 aparte en voorheen zelfs met 3 aardig handig geworden ben. Zie in de reviews dat er niet heel veel positief commentaar op komt, en kan er ook geen vinden die geschikt is voor grotere honden, dus ik blijf voorlopig gewoon met losse flexen lopen.
- yuki
- Zeer actief
Ik kan al niet met 1 flex overweg, toevallig recent eentje gekocht voor mijn moeder voor de dagen dat zij Yoshi uitlaat (durft haar niet los te laten)
Bij deze ligt het er maar net aan wat je er aan vast maakt? 2 Shi zu's eraan, prima toch?
Bij deze ligt het er maar net aan wat je er aan vast maakt? 2 Shi zu's eraan, prima toch?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
lets have fun
Oh god ik zie me al lopen met zo'n ding. Ben natuurlijk de hele tijd in de war met die knopjes en met mijn pech wikkelen ze de lijnen rond MIJN benen ipv bij voorbijgangersNanna schreef:*kijkt snel*. Friesland, je gaat je gang maarlets have fun schreef:Nou dat lijkt me nou toch zo handig! Ikwilum, ikwilum, ikwilum
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan kun je nog met de handvaten ontklitten ,maar met zo'n ding met 1 handvat heb je meer ellende van knopen en uit elkaar ontklitten.LongFields schreef:Ik vind het zo op het zicht wel een handig ding. Ik loop vaak met 2 honden aan 2 flexi's en dat is een hoop ontvlechten steeds. Dus ik wil er wel een, als hij er in minimaal 8 meter lengte en met band is of komt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik ben enorm fan van flexilijnen en er ook heel handig mee. sam en lot hebben er altijd mee gelopen. ik snap het gedoe erover nooit zo goed. kijk de mensen erop aan, niet het ding zelf want dat is superfijn. zo kan sam lekker rennen als het kan en heb ik hem snel bij me als het nodig is. nu met 1 hond gebruik ik hem nog steeds. zo'n ding lijkt mij niet handig want ze vlechten dan nog steeds in elkaar en je kunt ze dan minder makkelijk ontvlechten denk ik

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Enzi loopt hier ook altijd tijdens de laatste ronde aan de flex, hij mag in het donker niet los want ik zie dan geen fluit en zo heeft hij toch genoeg bewegingsruimte. Ideaal! En zo moeilijk is het niet om hem kort te houden als ik een hond passeer. Twee aparte flexi's lijken me ook fijner dan dat ding, doordat het in elkaar gaat knopen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Nanna schreef:Just say no
tsja... met een stuk touw kan ik dat allemaal ook en duurt het langer om mijn terrorist binnen te hengelen

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat is doorgaans het probleem wat ik heb. Heb ook een hekel aan die dingen. Liever vast aan een kortere lijn of los.lets have fun schreef:Oh god ik zie me al lopen met zo'n ding. Ben natuurlijk de hele tijd in de war met die knopjes en met mijn pech wikkelen ze de lijnen rond MIJN benen ipv bij voorbijgangersNanna schreef:*kijkt snel*. Friesland, je gaat je gang maarlets have fun schreef:Nou dat lijkt me nou toch zo handig! Ikwilum, ikwilum, ikwilum
Gelukkig leent de omgeving ook om Finn vooral los te laten lopen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Biry heb ik wel eens aan de flex. Ze wordt toch een dagje ouder en reageren gaat niet altijd even snel, dus dan vind ik zo'n flex wel handig om haar toch wat vrijheid te geven. Maar inderdaad heel veel mensen weten niet hoe ermee om te gaan.
Bovendien vind ik dit geval spuuglelijk
Bovendien vind ik dit geval spuuglelijk
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik kan prima met flexlijnen overweg en niemand heeft daar ook last van. jaja die mensen bestaan echt hoor Nanna, ik vind ze ideaal, zo hebben mijn honden toch wat meer vrijheid , daar waar ze niet los kunnen.
in de wijk, met passeren enz, dan staan ze gewoon op standje kort. vrij simpel hoor.
zo'n duo ding, mwoh, dat lijkt me niet echt handig, moet ik zo nadenken over welke hond er achter welk knopje zit, nu is dat alleen maar nadenken wie ik rechts of wie ik links heb
in de wijk, met passeren enz, dan staan ze gewoon op standje kort. vrij simpel hoor.
zo'n duo ding, mwoh, dat lijkt me niet echt handig, moet ik zo nadenken over welke hond er achter welk knopje zit, nu is dat alleen maar nadenken wie ik rechts of wie ik links heb
- Rebble
- Zeer actief
Ik vind een flex zelf niet prettig, je loopt met zo'n enorm handvat in je hand terwijl ik m'n jachtlijntje aan een vinger of zo laat bungelen en toch nog m'n handen vrij heb. Dit gevaarte ziet er nóg onhandiger uit.
Ik heb van anderen met een flex nooit last door de flex.
Ik heb van anderen met een flex nooit last door de flex.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb jaren met twee honden elk aan een flexi gelopen.
Had nooit moeite met "ontvlechten" en ze hadden een beetje de ruimte in de buitengebieden zonder te kunnen gaan jagen (teckels
)
Met zijn tweeën aan één apparaat had een hoop ellende opgeleverd denk ik zo
Dat kan alleen als beide honden netjes op hun plek blijven lopen.
En dat gebeurt niet.
Als dat wel gebeurt kunnen ze ook gewoon aan een normale lijn, of een lijn met splitsing.
Had nooit moeite met "ontvlechten" en ze hadden een beetje de ruimte in de buitengebieden zonder te kunnen gaan jagen (teckels
Met zijn tweeën aan één apparaat had een hoop ellende opgeleverd denk ik zo
Dat kan alleen als beide honden netjes op hun plek blijven lopen.
En dat gebeurt niet.
Als dat wel gebeurt kunnen ze ook gewoon aan een normale lijn, of een lijn met splitsing.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Exact! Het is niet zo dat ik gelijk niet meer uit m'n doppen kijk omdat hij aan een flexlijn zit.Kruimel53 schreef: andere mensen daar te dom voor zijn ligt niet aan de flex maar aan die mensen.
Mijn moeder loopt zelfs met drie flexi's rond
-
lets have fun
Wat natuurlijk ook nog kan is dat het middenstuk mme draait als de hondjes van plek wisselen, zodat de lijnen ook van plek wisselen. Denk het wel eigenlijk als ik de conctructie zo bekijk..... 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ik heb er voor fix 1, laicka absoluut niet omdat die nog wel eens een spurt wilt nemen naar de kat
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb 1 flex, maar gebruik hem zelden. En dan alleen voor Jace. De meiden lopen bijna altijd los.
Het is inderdaad vaak de mensen die ze niet kunnen bedienen.
Ik liep een keer met alle 3 de honden door intratuin, Jace en Meagan links van me, Judy rechts. Ik kwam langs de tuinmeubels, daar zaten mensen op een bank en ineens schiet er een hondje aan een flex richting mijn honden. Gelukkig had ik Jace links van mij, dus er is niets gebeurd.
Ik zeg niet gauw iets, maar toen heb ik de mensen even duidelijk gemaakt dat ik het zeer vervelend vond.
Het is inderdaad vaak de mensen die ze niet kunnen bedienen.
Ik liep een keer met alle 3 de honden door intratuin, Jace en Meagan links van me, Judy rechts. Ik kwam langs de tuinmeubels, daar zaten mensen op een bank en ineens schiet er een hondje aan een flex richting mijn honden. Gelukkig had ik Jace links van mij, dus er is niets gebeurd.
Ik zeg niet gauw iets, maar toen heb ik de mensen even duidelijk gemaakt dat ik het zeer vervelend vond.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kibo loopt altijd aan de flexi; hij kan absoluut niet los hier in het park.
Als ik een andere hond zie aan komen houd ik hem altijd kort; hij is namelijk vrij angstig en onzeker en reageert niet altijd even lief.
Nooit problemen gehad; Djenna loopt wel aan de gewone riem.
Als ik een andere hond zie aan komen houd ik hem altijd kort; hij is namelijk vrij angstig en onzeker en reageert niet altijd even lief.
Nooit problemen gehad; Djenna loopt wel aan de gewone riem.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
DitLongFields schreef:Ik vind het zo op het zicht wel een handig ding. Ik loop vaak met 2 honden aan 2 flexi's en dat is een hoop ontvlechten steeds. Dus ik wil er wel een, als hij er in minimaal 8 meter lengte en met band is of komt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- yuki
- Zeer actief
Ik denk dat het niet gaat werken, ook deze nietNanna schreef:Ik vraag me af hoe je dat gaat ontwarren want dat die beesten niet loodrecht naast elkaar blijven lopen lijkt me evident.yuki schreef: Bij deze ligt het er maar net aan wat je er aan vast maakt? 2 Shi zu's eraan, prima toch?
En ik blijf erbij dat 99% niet correct met de flexi omgaat, hier tenminste niet. Het lijkt wel een vrijbrief om het beest maar aan te laten lopen. Lijntje korter maken als de situatie dat vereist? Nooit van gehoord.
Niettemin ben ik benieuwd naar de ervaringen van gebruikers hier dus kom maar op met die reviews!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou h'm ook wel willen hebben. Izzy en Ivy lopen vaak aan de lange lijn en dit is dan wel erg handig voor mij
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Als je twee netjes naast elkaar lopende honden hebt zou het misschien wat zijn maar ik was vanochtend met de logeer cockerspaniel en mickey aan de wandel door de wijk, de cocker gaat alle kanten op waarbij je dus continu de flexi lijnen om en om moet doen, ik was blij dat ik halverwege Mickey een heel stuk los kon laten lopen.
Bij die cocker heb je ogen in je achterhoofd nodig, is binnen een halve seconde opeens van de stoep af.
Twee oude Mickey's zou waarschijnlijk geen probleem zijn met zo'n dubbele flexi
Bij die cocker heb je ogen in je achterhoofd nodig, is binnen een halve seconde opeens van de stoep af.
Twee oude Mickey's zou waarschijnlijk geen probleem zijn met zo'n dubbele flexi
Laatst gewijzigd door annemick op 28 jan 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Kleine Tsuki liep aan een flex, dat ging best. Stellar aan de jachtlijn ernaast.
Nu met 3 honden heb ik ze allemaal aan normale lijnen, al lastig genoeg
Nu met 3 honden heb ik ze allemaal aan normale lijnen, al lastig genoeg
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En daarom heb ik maar 2 honden. Twee flexlijnen zijn nog wel te doen
3 lijkt mij onmogelijk opgave.
Ik heb ze ook nog wel eens aan de flex, maar eigenlijk alleen de laatste ronde of op onbekend terrein. Maar tja die van mij luisteren los ook prima, dus aan de flex ook. Aan binnen hengelen doe ik niet. Al help ik ze som wel even in de goede richting. Als een hond niet luistert en je moet binnenhengelen dan vind ik dat alsnog niet veilig. Het is in noodsituatie nooit snel genoeg, want tja wat kan je in 1 armzwaai van 2 sec binnen halen? 2 meter? Duurt met 8 meter dus alsnog 8 sec....
tuurlijk ken ik ook de gevallen die er niet mee om kunnen gaan en hem toch gebruiken. Maar dat ligt niet aan het middel, maar aan de gebruiker.
Ik heb ze ook nog wel eens aan de flex, maar eigenlijk alleen de laatste ronde of op onbekend terrein. Maar tja die van mij luisteren los ook prima, dus aan de flex ook. Aan binnen hengelen doe ik niet. Al help ik ze som wel even in de goede richting. Als een hond niet luistert en je moet binnenhengelen dan vind ik dat alsnog niet veilig. Het is in noodsituatie nooit snel genoeg, want tja wat kan je in 1 armzwaai van 2 sec binnen halen? 2 meter? Duurt met 8 meter dus alsnog 8 sec....
tuurlijk ken ik ook de gevallen die er niet mee om kunnen gaan en hem toch gebruiken. Maar dat ligt niet aan het middel, maar aan de gebruiker.

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Nee, die komt er bij mij niet in. Nevernooit.
- Hamilton
- Zeer actief
Nanna schreef:*kijkt snel*. Friesland, je gaat je gang maarlets have fun schreef:Nou dat lijkt me nou toch zo handig! Ikwilum, ikwilum, ikwilum