Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering pakwerkers

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Verzekering pakwerkers

Ongelezen bericht door Inge »

Hoe hebben jullie (KNPV, IPO, VDH etc) de verzekeringen geregeld voor degenen die het pak aandoen?
Is dat geregeld vanuit de overkoepelende organisaties (bij de KNPV niet meer, alleen voor algemeen helpers die in Nederland wonen), hebben jullie dat als vereniging geregeld of zorgt degene die het pak aandoet zelf voor zijn verzekeringen?
Het is al moeilijk om mensen bereid te vinden die het pak willen aandoen én diegenen lopen nu eenmaal wat extra risico's (onverhoopte beet, blessures).
Ik ben heel benieuwd.
Ook wát voor verzekeringen er eventueel afgesloten zijn en eventueel de kosten daarvan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Re: Verzekering pakwerkers

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik kan het wel navragen? Ik weet dat ik mijn vriend lid moest maken van de vdh ivm de verzekering. Dat vroeg de vereniging aan ons.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Ik kan het wel navragen? Ik weet dat ik mijn vriend lid moest maken van de vdh ivm de verzekering. Dat vroeg de vereniging aan ons.
Heel graag
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Bij ons is het via de club zelf geregeld. Hoeveel het kost, geen idee, geen intentie om de mouw aan te pak :lol1:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wij hadden als club altijd een extra verzekering voor de pakwerker. Dacht zelfs dat dat verplicht was :scratch: Weet niet of dat nu nog zo is trouwens.
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Inge schreef: Het is al moeilijk om mensen bereid te vinden die het pak willen aandoen én diegenen lopen nu eenmaal wat extra risico's (onverhoopte beet, blessures).
Ik kan je niet helpen en ga even off-topic, sorry daarvoor, maar ik vroeg me dat altijd al af.
Of je in zo'n pak inderdaad niet veel blessures oploopt. Weliswaar niet zozeer de hondenbeten zelf, maar ik kan me gezien de hoeveelheid geweld die er in één keer op je uitgeoefend wordt wel voorstellen dat er nogal eens iets verrekt of kneust. :wink:
Fikse blauwe (zwarte) plekken zijn bijna standaard, hoe goed je je ook extra beschermd door te windselen of extra bescherming onder het pak aan te doen.
Voor de rest valt het wel mee, maar er kan altijd wat mis gaan. Zo heb ik jaren geleden meegemaakt dat de pakwerker zijn kniebanden afscheurde, heb ik weleens meegemaakt dat de hond door de schoen van de helper beet en honden die in de hand van de helper beten.
Als mijn eigen hond me bijt is dat mijn risico, maar als hij een ander zou verwonden tijdens de training vind ik dat wel heel vervelend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Wij hadden als club altijd een extra verzekering voor de pakwerker. Dacht zelfs dat dat verplicht was :scratch: Weet niet of dat nu nog zo is trouwens.
Ja, dat was de verplichte helpersverzekering maar die is dus vanaf januari alleen nog maar geldig voor algemeen helpers die in Nederland wonen, niet meer voor degenen die op de vereniging het pak aandoen.
Groetjes Inge
Afbeelding

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Inge schreef:
tycha schreef:Wij hadden als club altijd een extra verzekering voor de pakwerker. Dacht zelfs dat dat verplicht was :scratch: Weet niet of dat nu nog zo is trouwens.
Ja, dat was de verplichte helpersverzekering maar die is dus vanaf januari alleen nog maar geldig voor algemeen helpers die in Nederland wonen, niet meer voor degenen die op de vereniging het pak aandoen.
aha, tja ik ben er al weer een tijdje uit :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge schreef:
Tara schreef: Ik kan je niet helpen en ga even off-topic, sorry daarvoor, maar ik vroeg me dat altijd al af.
Of je in zo'n pak inderdaad niet veel blessures oploopt. Weliswaar niet zozeer de hondenbeten zelf, maar ik kan me gezien de hoeveelheid geweld die er in één keer op je uitgeoefend wordt wel voorstellen dat er nogal eens iets verrekt of kneust. :wink:
Fikse blauwe (zwarte) plekken zijn bijna standaard, hoe goed je je ook extra beschermd door te windselen of extra bescherming onder het pak aan te doen.
Voor de rest valt het wel mee, maar er kan altijd wat mis gaan. Zo heb ik jaren geleden meegemaakt dat de pakwerker zijn kniebanden afscheurde, heb ik weleens meegemaakt dat de hond door de schoen van de helper beet en honden die in de hand van de helper beten.
Als mijn eigen hond me bijt is dat mijn risico, maar als hij een ander zou verwonden tijdens de training vind ik dat wel heel vervelend.
Bijtschade is een ding, maar er gebeuren in de praktijk natuurlijk nog wel andere vervelende blessures. Zeker bij clubhelpers omdat die nu eenmaal het hele trainingstraject van de hond meemaken. Veel clubs hebben vnl oudere helpers, die vaak in hun werk al lichamelijk intensief werk doen. Je rug is dan al snel een kwetsbaar onderdeel (vooral op de werp als de hond van achteren komt), niet alleen bij het stelwerk zelf maar ook als een hond bijvoorbeeld trekt met bijten. Je probeert natuurlijk (op een fatsoenlijke club) de hond wel zo af te richten dat de kans op blessures zo klein mogelijk is, maar het blijft een fiks risico. Met de honden van je eigen club weten de helpers bovendien meestal precies waar ze op bedacht moeten zijn, maar als anderen komen oefenen, kun je nog wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tussenpersoon gesproken en zij gaan uitzoeken of daar een verzekering voor afgesloten kan worden. In ons geval de extra "moeilijkheid" dat veel leden in België wonen, dat nemen ze mee in de vraag. Ik word hierover zsm geïnformeerd.

Vraag is nu actueel omdat gisteren een lid van onze club tijdens het manrevieren door zijn eigen hond in zijn hand werd gebeten (terwijl hij dus in het pak stond en een ander als handler van de hond optrad). Nu lijkt me dat in dit specifieke geval (eigen hond) je dat sowieso niet zou kunnen verhalen, maar het zette me wel aan het denken. :wink:
Wij stellen al al "eis" dat degene die het pak aandoet lid moet zijn van de KNPV, maar aan die verzekering heb je nu sowieso niets meer. :ugh:
Groetjes Inge
Afbeelding

CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Bij de VDH zijn de pakwerkers verzekerd mits ze natuurlijk ook lid zijnvan de VDH

Het claimen van schade heeft alleen zin indien de eigen (ziektekosten)verzekering de schade niet of ten dele dekt. M.a.w. er dient aantoonbare financiële schade te zijn.

http://www.maldenburch.nl/index_htm_fil ... m_2012.pdf
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Klopt , binnen de vdh is er een pakwerkers verzekering voor iedereen die pakwerk doet

Wat dat betreft is dat allemaal goed geregeld
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Bij ons (Belgische club), zijn de leden én pakwerkers verzekerd via Sporta. Onze bond (NVDV) heeft zelf geen verzekering hiervoor. Is niet evident om de PWs verzekerd te krijgen, we hebben bij veel verzekeringsmaatschappijen geïnformeerd, en dat ging van 'wij verzekeren niet' tot 'wij verzekeren voor een torenhoge premie'.
De verwondingen en (na)behandeling vergoeden op zich is meestal geen probleem, het wordt wel moeilijk als er (langdurige) werkonbekwaamheid bij komt kijken... Voor de PW's die gewoon in loondienst werken nog niet 'zo' erg, maar voor degenen die als zelfstandige werken natuurlijk wel een groot risico op inkomstenverlies door verwonding.

Zal natuurlijk altijd nog wel een discussie worden tussen de familiale verzekering (de eigenaar van de hond aansprakelijk) en de sportverzekering (verwonding tijdens sportuitoefening), maar zo kennen we verzekeringsmaatschappijen. :ugh:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Heb de nieuwe Politiehond (blad vd knpv) voor me. Maar daar staat in dat je nog steeds via de knpv een collectieve ongevallenverkering voor helpers kunt afsluiten. Enige voorwaarde is dat de helper een Nederlandse ziektekosten verzekering heeft.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”