Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vijftien Cocker Spaniels gered bij brand Panningen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: vijftien Cocker Spaniels gered bij brand Panningen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gezellige manier van honden houden...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:Gezellige manier van honden houden...
Hoe bedoel je?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:
dagmar88 schreef:Gezellige manier van honden houden...
Hoe bedoel je?

Dat het niet erg leuk overkomt; zo veel honden, geen rasbeschrijving, geen beschrijving van de honden, geen foto's behalve van op de show en met een BNer, niets over voorgaande nestjes, het enige nieuws is een constante stroom van dekkingen, geboorten en show resultaten.

Staat trouwens los van die brand, was nieuwsgierig.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik dacht meteen aan broodfokkerij met deze grootschaligheid, honden in kennels en zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ik dacht meteen aan broodfokkerij met deze grootschaligheid, honden in kennels en zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik weet niet,die mevrouw fokt geloof ik zelf Cockers en had er pension honden bij.

Het blijkt dat er eentje is ontsnapt,niks meer over gelezen of die gevonden is,buren gingen de hond zoeken.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Denk dat je toch hier ff moet nadenken voordat je dit soort zaken hier neerplempt.
Zeker als ik het woord broodfokkerij zie staan. Dat mag je zo niet stellen op deze info.
Kom op he.
Deze honden krijgen volop hun verzorging en alles wat daar gefokt zal worden is volgens de eisen van de rasverenigingen. Alle benodigde testen worden er op losgelaten.
En ja hun gaan vaak en geregeld naar shows daar is toch niks mis mee. Ieder zijn liefhebberij.
Het heeft niet mijn voorkeur om honden in een kennel te houden. Maar dan wil het nog niet zeggen dat ze niet de goede verzorging krijgen. Een ieder kan en mag honden houden op de manier die zij willen zolang er goed mee omgegaan zal worden. Dit soort verhalen rondstrooien vind ik beneden peil.
Dat vermiste/weggelopen hondje is allang terecht.

Mensen die echt nieuwsgierig zijn vragen gewoon of ze een keer kunnen komen kijken.
Gaan niet af op wat een site vermeld.
Dit is gewoon zout in een wond gooien. :blah:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ze zitten in een kennel. Het zijn er kennelijk te veel om binnen te houden.
Zo'n hond hoort niet in een kennel, sorry.
Ik vind het dus broodfokkerij.
Ze zouden er voor kunnen kiezen de honden in huis te laten, dan maar wat minder honden houden en dus wat minder fokken. Maar bij deze mensen gaat eigen leut voor die van de honden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dus hond in kennel is broodfok...

Rare beredenering hou jij er op na.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Moet je van de regels voor locatiecontrole / wet Dieren ook een ontruimingsplan voor brand de hebben eigenlijk? Als je zoveel dieren hebt? Een pension toch zeker wel?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien is het grootste gedeelte wel bejaard of niet fogeschikt.?
Misschien is die kennel er alleen als ze vies uit het bos komen en als de eigenaar weg gaat.?
Zo makkelijk oordelen.
Ken er 1 die heeft ook tegen de 15 honden waarvan er 8 lopen die ze gered heeft of zwak ,ziek of oud zijn. Lopen nog 2 katten tussen van 18+ die gedumpt zijn en een oude shet van de slacht reged met een joekel van een bovenbeet. Honden die zitten bij mooi weer zowat allemaal in een kennel buiten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

iones schreef:Ze zitten in een kennel. Het zijn er kennelijk te veel om binnen te houden.
Zo'n hond hoort niet in een kennel, sorry.
Ik vind het dus broodfokkerij.
Ze zouden er voor kunnen kiezen de honden in huis te laten, dan maar wat minder honden houden en dus wat minder fokken. Maar bij deze mensen gaat eigen leut voor die van de honden.
"Zo'n" hond?
Ik ben ook geen fan van een kennel maar volgens mij was het hier avond en als je de honden daar bijv. zou laten overnachten vind ik helemaal niks mis mee. Als ze er de hele dag zouden zitten en genoeg activiteit en aandacht daarbuiten krijgen overigens ook niet. Maar dat weten we niet :19: En in een kennel gelijk broodfokkerij noemen? :80:
Ik vind dit toch wel een hele vreemde en onbeschofte aanname.
iones
Zeer actief

malinois schreef:Dus hond in kennel is broodfok...

Lezen doos! Ik zeg "zoveel honden hebben om mee te fokken, en in een kennel, zie ik als broodfok". En cockers zijn geen kennelhonden.
iones
Zeer actief

Es schreef:Moet je van de regels voor locatiecontrole / wet Dieren ook een ontruimingsplan voor brand de hebben eigenlijk? Als je zoveel dieren hebt? Een pension toch zeker wel?
Ik vrees van niet, denkende aan al die varkensstallen en kippenschuren waar geregeld dieren jammerlijk omkomen in brand. Het lijkt erop dat er helemaal geen regels zijn. Het zijn maar dieren he, hun pijn is niet zo erg.....

De partij van de Dieren is daar geloof ik wel mee bezig maar het heeft nog niet veel uitgericht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:Dus hond in kennel is broodfok...

Lezen doos! Ik zeg "zoveel honden hebben om mee te fokken, en in een kennel, zie ik als broodfok". En cockers zijn geen kennelhonden.
Ik lees idd. Ken ook fokkers met ong 10 honden en kennels zeer goed verzorgt en alles behalve broodfokkers... wat zijn kennelhonden? Weet jij hoe lang ze erin zitten? Of t pensionfonden zijn? Of ze 24/7 daar zaten? Etc.? Jij neemt maar voir t gemak iets aan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ik heb er sowieso al een hekel aan als honden buitengesloten worden in kooien. Dat vooropgesteld.
Nu zal ik wel de eerste zijn die toegeeft dat als je er werkelijk veel uren op een dag in steekt, dat je een hoop goed maakt, zeker t.o.v. de veel te dikke honden die zich alleen maar in de huiskamer begeven en hooguit 3x per dag aan het lijntje een ommetje mogen maken. Want dat vind ik ook niks.

Maar feit is dat de meeste mensen gewoon onvoldoende tijd in hun hond steken, getuige ook het hoge percentage overgewicht bij honden. En als een hond daarbij óók nog eens al die tijd in z'n eentje in de kennel zit, dan blijft er heel weinig over voor zo'n dier.

Hier op het platteland word ik heel veel geconfronteerd met te dikke honden (hij hoeft niet uit want hij loopt hier op het erf) en dat is het gunstigste geval, want er zitten heel veel broodfok honden in varkensstallen. Die mogen geen geld kosten, en ook geen tijd en moeite. Moeten daarentegen wel veel geld opleveren. UItzuigen die hap, is de mentaliteit hier. Ik word daar zoveel mee geconfronteerd, dat jij mijn slechte gevoel daarover niet kunt veranderen, en dat mag je me niet kwalijk nemen.

Als iemand een gezelschapsras heeft, zoals spaniëls, en deze in kennels houdt, vooral omdat het er een flink aantal zijn, krijg ik een slecht gevoel. Misschien doen ze het goed, maar daar ga ik al niet meer van uit want ik ga uit van het gemiddelde. Ik probeer realistisch te blijven.
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef: Ik lees idd. Ken ook fokkers met ong 10 honden en kennels zeer goed verzorgt en alles behalve broodfokkers... wat zijn kennelhonden? Weet jij hoe lang ze erin zitten? Of t pensionfonden zijn? Of ze 24/7 daar zaten? Etc.? Jij neemt maar voir t gemak iets aan...

:schrik: Laat even duidelijk zijn dat ik niet met het commentaar van iones verbonden wil zijn.

Als je afgaat op de opsomming van alleen de teven (standfoto steeds op hetzelfde terrein met hetzelfde lijf zonder hoofd er bij) 12 eigen teven waarvan er 1 geen geboortedatum heeft, twee 5 en 6 zijn en de rest allemaal van 2010 of daarna.
Met minimaal 9 honden van dat soort op krap 4 jaar en meerdere nesten per jaar kan het in mijn ogen niet anders dan dat je jezelf en je honden van een hoop onthoudt, al zou je er 24/7 mee bezig zijn.
Als de nadruk niet vooral op shows en verkoop ligt, mag die site wel eens flink onder de loep worden genomen.

Kennels zullen me jeuken hoor; hier zitten ze ook met regelmaat achter een hek of in de bench en mijn woonkamer is al niet veel groter dan een ruime kennel :mrgreen: Denk dat die van mij daar graag lekker in de zon zouden liggen.
iones
Zeer actief

Laat het duidelijk zijn dat ik niet me Dagmar verbonden wil worden hoor, :D maar het is een optelsom alles bij elkaar.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het wel met Iones eens. Ik ben ook geen voorstander van kennels tenzij het bepaalde rassen betreft die op een bepaalde manier gehouden worden. Evt werkhonden die echt veel werken en in koppels gehouden worden. Misschien een hond die niet goed in huis kan. Er zijn echt wel redenen om honden in kennels te houden. Echter, ik zou NOOIT een pup of hond geven aan iemand die hem in een kennel wil doen. Ik snap de bezwaren van Iones dus prima. Wil een cocker in een kennel bij een fokker leven of in huis bij een baas? Dan denk ik toch wel dat dit dieren zijn die liever niet in een kennel leven permanent. Ga er even vanuit dat dat hier wel het geval is gezien het aantal dieren. Ik vind persoonlijk dat ze dan ernstig tekort wordt gedaan. En ik zou geen hond waar ik de verantwoordelijkheid over heb afstaan naar een kennel. Dat is imo gelijk aan levenslang asiel. Dan met 1 verzorger. Nooit meer speciaal zijn en bij de baas, nooit meer deelnemen aan het leven in de roedel, nooit meer leven MET de baas. Dus nee, heb er ook weinig mee. :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

iones schreef:Als iemand een gezelschapsras heeft, zoals spaniëls, en deze in kennels houdt, vooral omdat het er een flink aantal zijn, krijg ik een slecht gevoel. Misschien doen ze het goed, maar daar ga ik al niet meer van uit want ik ga uit van het gemiddelde. Ik probeer realistisch te blijven.
Ik neem aan dat je bedoelt dat spaniels erg gesteld zijn op gezelschap? :wink:

Wat het zijn wel jachthonden.
En er zijn er nog echt wel die mee gaan op jacht :wink:
Die hebben dan niet die lange vacht tussen de poten, zoals ze op show worden gepresenteerd, dat werkt niet lekker.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:Als iemand een gezelschapsras heeft, zoals spaniëls, en deze in kennels houdt, vooral omdat het er een flink aantal zijn, krijg ik een slecht gevoel. Misschien doen ze het goed, maar daar ga ik al niet meer van uit want ik ga uit van het gemiddelde. Ik probeer realistisch te blijven.

Die hebben dan niet die lange vacht tussen de poten, zoals ze op show worden gepresenteerd, dat werkt niet lekker.
Joh, poedels zijn ook jachthonden. Maar worden beschouwd en gehouden als gezelschapshonden. Net als cockers.

Beagles zijn ook jachthonden. Maar dat zijn brakken en die kunnen héel slecht tegen alleen zijn, en vallen onder de gezelschapsrassen.
laeken
Zeer actief

Ik vind een hond die niet werkt ook gewoon geen werkhond. Dat een jagende jachthond in een kennel woont kan ik wel inkomen. Dier heeft een taak, een neus die goed moet blijven en een concentratie nodig voor het werk. Een jachthond die niks doet is een huishond. En een huishond hoeft niet in een kennel van mij en dat zie ik dus ook liever niet persoonlijk. Niet permanent in elk geval. Dagdelen is een andere zaak.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
ranetje schreef:

Joh, poedels zijn ook jachthonden. Maar worden beschouwd en gehouden als gezelschapshonden. Net als cockers.

Beagles zijn ook jachthonden. Maar dat zijn brakken en die kunnen héel slecht tegen alleen zijn, en vallen onder de gezelschapsrassen.
Poedels zijn officieel allang geen jachthonden meer en staan nu officieel te boek als gezelschapshond.

Maar goed hoe mevr werkelijk met haar honden om gaat weten we niet misschien hebben ze wel een veel beter leven als menig vertroeteld huishondje . :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:

Zo noem jij het.
Officieel zijn het jachthonden en ze vallen dus niet onder "gezelschapshonden" (groep 9).
Behalve de Poedel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik vind een hond die niet werkt ook gewoon geen werkhond. Dat een jagende jachthond in een kennel woont kan ik wel inkomen. Dier heeft een taak, een neus die goed moet blijven en een concentratie nodig voor het werk. Een jachthond die niks doet is een huishond. En een huishond hoeft niet in een kennel van mij en dat zie ik dus ook liever niet persoonlijk. Niet permanent in elk geval. Dagdelen is een andere zaak.
Maar dat weet je hier toch niet of ze 24/7 in kennels zitten? Dat wordt maar aangenomen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
laeken schreef:Ik vind een hond die niet werkt ook gewoon geen werkhond. Dat een jagende jachthond in een kennel woont kan ik wel inkomen. Dier heeft een taak, een neus die goed moet blijven en een concentratie nodig voor het werk. Een jachthond die niks doet is een huishond. En een huishond hoeft niet in een kennel van mij en dat zie ik dus ook liever niet persoonlijk. Niet permanent in elk geval. Dagdelen is een andere zaak.
Maar dat weet je hier toch niet of ze 24/7 in kennels zitten? Dat wordt maar aangenomen.

Klopt, daarom zeg ik ook ALS. En ik moet zeggen, als er 15 hondjes in kennels zitten bij een persoon ik sowieso al een beetje de kriebels krijg als die dan niet in huis lijken te lopen. Want als daar ook nog heel veel hondjes lopen vind ik dat deze persoon veel teveel honden heeft om ze nog genoeg aandacht te geven. Mijn persoonlijke mening dan tenminste. :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Klopt, daarom zeg ik ook ALS. En ik moet zeggen, als er 15 hondjes in kennels zitten bij een persoon ik sowieso al een beetje de kriebels krijg als die dan niet in huis lijken te lopen. Want als daar ook nog heel veel hondjes lopen vind ik dat deze persoon veel teveel honden heeft om ze nog genoeg aandacht te geven. Mijn persoonlijke mening dan tenminste. :wink:

:wink: Ik verwachtte eigenlijk gewoon leuke foto's van honden (van uiteenlopende leeftijden) lekker vies in het bos of thuis in de mand/op de bank aan te treffen.
Dit geeft geen leuk beeld. Of ze zijn alleen interessant in hun vruchtbare jaren en moeten daarna weg, of de oudjes zitten binnenshuis; maar dan zouden het er wel extreem veel zijn. Wat heb je dan voor band met je honden?
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Klopt, daarom zeg ik ook ALS. En ik moet zeggen, als er 15 hondjes in kennels zitten bij een persoon ik sowieso al een beetje de kriebels krijg als die dan niet in huis lijken te lopen. Want als daar ook nog heel veel hondjes lopen vind ik dat deze persoon veel teveel honden heeft om ze nog genoeg aandacht te geven. Mijn persoonlijke mening dan tenminste. :wink:

:wink: Ik verwachtte eigenlijk gewoon leuke foto's van honden (van uiteenlopende leeftijden) lekker vies in het bos of thuis in de mand/op de bank aan te treffen.
Dit geeft geen leuk beeld. Of ze zijn alleen interessant in hun vruchtbare jaren en moeten daarna weg, of de oudjes zitten binnenshuis; maar dan zouden het er wel extreem veel zijn. Wat heb je dan voor band met je honden?

Vind ik ook hoor. Fokkers moeten niet doorslaan. Ik vind het fokken van honden prima. Het hebben van een of twee grotere roedels ook. Maar zodra de hondjes apart en in de opslag zitten en dat soort zaken haak ik af met mijn begrip. Fokker gaat dagen op sleeptouw met de hondjes naar shows etc. Neemt dan echt de rest niet mee. Wel wordt er heel veel en vaak gefokt met de teefjes. Dat vind ik allemaal echt minder gewoon. Ik gun geen enkele hond een leven als fokhond bij een te grote fokker. Vind dat gewoon niks. Spijt me.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”