Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pus uit pielemans
Moderator: moderatorteam
- smokey
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Pus uit pielemans
Hallo iedereen !
Onze BC heeft sins dat hij een week of 13 is een probleem aan zijn pielemans , er komt witte pus uit wat nu erger word na mate hij ouder word.
Onze Dierenarts heeft mij verteld dat dit geen kwaad kon en hier eigelijk ook geen behandeling voor was afgezien van het spoelen van de voorhuid met een middeltje om het wat te ontsmetten maar de pus zou altijd blijven.
Het kan toch niet zo zijn dat onze hond hier zijn hele leven mee blijft rondlopen ?
Iemand misschien ervaring met hetzelfde probleem ?
Onze BC heeft sins dat hij een week of 13 is een probleem aan zijn pielemans , er komt witte pus uit wat nu erger word na mate hij ouder word.
Onze Dierenarts heeft mij verteld dat dit geen kwaad kon en hier eigelijk ook geen behandeling voor was afgezien van het spoelen van de voorhuid met een middeltje om het wat te ontsmetten maar de pus zou altijd blijven.
Het kan toch niet zo zijn dat onze hond hier zijn hele leven mee blijft rondlopen ?
Iemand misschien ervaring met hetzelfde probleem ?
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Pus uit pielemans
Ik ben alleen bekend met groene pus druppels, spoelen met afgekoelde kamillethee werkt. Is iets wat vaker gezien wordt bij reuen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
veel jonge reuen hebben daar last van.
spoelen met afgekoelde kamillethee helpt inderdaad en is beter dan spoelen met chemische middeltjes die vaak veel te scherp zijn.
de meeste reuen groeien er overheen naarmate ze ouder worden.
spoelen met afgekoelde kamillethee helpt inderdaad en is beter dan spoelen met chemische middeltjes die vaak veel te scherp zijn.
de meeste reuen groeien er overheen naarmate ze ouder worden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
Ja, spoelen met afgekoelde kamillethee is ook wat ik doe. Rufus heetf er trouwens al een hele poos geen last meer van. Misschien is hij er overheen.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Klinkt als een voorhuidsontsteking, al waren dat bij Ol meer geelgroenige druppels. Spoelen met kamillethee inderdaad
Ol is er overheen gegroeid, die druppelt nu alleen heel soms als ie echt gestresst is :')
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Onze reu heeft er ook geen last meer van sinds zijn chemische castratie 
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, dat vertellen ze je niet als je een reutje neemt, maar idd t kan weinig kwaad. ik heb er zelf nooit iets aan gedaan, en nog, heel af en toe hang er nu zo`n mooie
geel/groene, maar t is niet ernstig 
- smokey
- Actief
Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Mag ik jullie vragen hoe je het schoonmaakt met de kamillethee , is het echt zijn hele pielemans die je uit ze huisje moet schuiven en met een wattenstaafje deppen ?
Mag ik jullie vragen hoe je het schoonmaakt met de kamillethee , is het echt zijn hele pielemans die je uit ze huisje moet schuiven en met een wattenstaafje deppen ?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
lets have fun
Nee joh. Je vult een spuitje zonder naald met afgekoelde kamillethee. Laat de hond op zijn rug liggen maak een tuutje van zijn voorhuid en spuit de thee er rustig in. Wel even buiten doen want het is nogal eenn geklieder.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Dan het zuigmondje in de opening van de vooruid zetten, de thee naar binnen spuiten en de vooruid even dichthouden.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.
-
Manu
Ik ookthom schreef:Ik heb meteen kamillethee op het boodschappenlijstje gezet.
Bij Manu zie ik het eigenlijk alleen als hij net wakker is. Daarna gaat hij even poetsen en lekker "daddy" kussen hmm
- smokey
- Actief
we gaan straks even naar de AH om een doosje Kamillethee te halen en zullen het dan eens gaan proberen , Hoe lang moet ik zoiets blijven doen ?
- BaasjevanMilo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
ik weet dat Milo dat vroeger ook wel eens had... hij maakte dat vaak zelf wel schoon
haha.... en hij heeft er nu al ruim 2 jaar geen last meer van....

- Helga
- renee-uk
- Zeer actief
een paar dagen dan zal het vast wel over zijn en krijgt ie het weer spoel je weer even een paar dagen.smokey schreef:we gaan straks even naar de AH om een doosje Kamillethee te halen en zullen het dan eens gaan proberen , Hoe lang moet ik zoiets blijven doen ?
oh en om je vast voor te bereiden op wat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook gaat gebeuren: reuen kunnen natte dromen hebben.
eveneens heel natuurlijk en niks om je druk over te maken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb vier reuen en als de hormoontjes beginnen te werken zie je zoiets verschijnen.
Drie zijn er inmiddels overheen gegroeid, zie het alleen nog eens als er loopse teefjes in de buurt zijn.
De jongste, hij is nu 5,5 maand zie ik het nu ook langzaam aan verschijnen, bij hem beginnen de hormoontjes ook te werken.
Afgelopen week kwam pielemans ook voor het eerst te voorschijn, dan zie je ook dat ze daar even geen raad mee weten, hihihi!
Gaat vanzelf weer over en zolang het niet groen van kleur is, is er ook geen ontsteking en doe ik er helemaal niets aan, hoort er bij
Drie zijn er inmiddels overheen gegroeid, zie het alleen nog eens als er loopse teefjes in de buurt zijn.
De jongste, hij is nu 5,5 maand zie ik het nu ook langzaam aan verschijnen, bij hem beginnen de hormoontjes ook te werken.
Afgelopen week kwam pielemans ook voor het eerst te voorschijn, dan zie je ook dat ze daar even geen raad mee weten, hihihi!
Gaat vanzelf weer over en zolang het niet groen van kleur is, is er ook geen ontsteking en doe ik er helemaal niets aan, hoort er bij
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik het bij de reu van mijn ouders deed was ik zo stom om in de voortuin te gaan staan. Ik kreeg hele rare blikkenranetje schreef:Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Dan het zuigmondje in de opening van de vooruid zetten, de thee naar binnen spuiten en de vooruid even dichthouden.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
S@ndr@
- Zeer actief
en dat vind je gek

-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Okéranetje schreef:Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.

- renee-uk
- Zeer actief
van jan kreeg ik alleen beledigde blikken omdat ik me met zijn edele delen bezighield, maar bij luca moest ik vlug zijn en een washand met ijsblokjes bij de hand hebbenalm@ schreef:Okéranetje schreef:Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.smokey schreef:Het is hier niet super super erg maar toch al zijn haren rond zijn dingetje zijn toch wel aardig vies en op zijn kussen krijg ik vlekken ervan.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.![]()

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben heel blij dat Tay het nog niet heeft gehad, maar ik haal wel de haren rond zijn piel weg(omdat ze ook naar binnen mee schachten). Meneer gaat er gewoon rustig voor liggen zelfs.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel in zee laten rennen
Afgekoelde kamillethee idd.
Na een jaar of vier is het immuunsysteem volgroeid & ben je van die viezigheid af
Afgekoelde kamillethee idd.
Na een jaar of vier is het immuunsysteem volgroeid & ben je van die viezigheid af
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- renee-uk
- Zeer actief
een wondermiddel dat castreren 

- Liesbeth
- Zeer actief
Dat zal best, maar ik vind het geen reden tot castratie, in het algemeen. Eerst maar eens uit laten groeien, want in heel veel gevallen gaat het vanzelf over als de reu ouder is.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Kan ik me voorstellenrenee-uk schreef:van jan kreeg ik alleen beledigde blikken omdat ik me met zijn edele delen bezighield, maar bij luca moest ik vlug zijn en een washand met ijsblokjes bij de hand hebbenalm@ schreef:Okéranetje schreef: Het plastic spuitgedeelte van een injectiespuit nemen en daarin de thee opzuigen.
Even goed masseren en dan de voorhuid loslaten zodat de thee weer weg kan stromen.![]()
Natuurlijk raadt een dierenarts dat aan. KassaSanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:een wondermiddel dat castreren
Willen jullie dat pjotr even vertellen?
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Nouja die ballen gingen er toch af want hij leeft temidden van een stel ongecastreerde teven en scheiden willen ze niet. Maar de planning was dat ze zouden castreren op volwassen leeftijd. Hij is nu met 8 maanden oud ontmand.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- renee-uk
- Zeer actief
geweldig en zo mooi op tijd ookSanchis schreef:Nouja die ballen gingen er toch af want hij leeft temidden van een stel ongecastreerde teven en scheiden willen ze niet. Maar de planning was dat ze zouden castreren op volwassen leeftijd. Hij is nu met 8 maanden oud ontmand.