Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
degomeat/best4dogs, herby... ik kom er niet uit
Moderator: moderatorteam
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
degomeat/best4dogs, herby... ik kom er niet uit
Ik wil graag eens herby of degomeat gaan bestellen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn hier veel meer versvoerders dus er zijn vast ook mensen die deze merken bestellen.
Voor herby kom ik op http://www.herbyvers.nl Hier kan ik wel bestellen, maar klopt het dat ze dan alleen de basismix kip/rund per krat verkopen en je de rest los moet bestellen? Als ik meerdere diersoorten bestel en afwissel hoef ik niet alleen de complete soorten toch? Maar is het ook ergens gewoon per krat te bestellen?
Degomeat is volgens mij hetzelfde als best4dogs (degomeat http://www.naturis.nu en best4dogs http://www.best4dogs.nl) Alleen is de ene site voor kleine hoeveelheden en de best4dogs vanaf 100 kilo volgens mij. Ik bestel veel dus dan is best4dogs het voordeligste.
Op de site van degomeat zie ik alleen complete mixen staan, maar op de best4dogs site zie ik die niet staan. Weet iemand hoe dat zit?
Is best4dogs dan allemaal enkelvoudig en moet ik dan gewoon 5 diersoorten voeren om het compleet te krijgen?
Of heeft iemand nog een andere tip voor een goede kvv in deze prijsklasse die in grote hoeveelheden te bestellen is?
Voor herby kom ik op http://www.herbyvers.nl Hier kan ik wel bestellen, maar klopt het dat ze dan alleen de basismix kip/rund per krat verkopen en je de rest los moet bestellen? Als ik meerdere diersoorten bestel en afwissel hoef ik niet alleen de complete soorten toch? Maar is het ook ergens gewoon per krat te bestellen?
Degomeat is volgens mij hetzelfde als best4dogs (degomeat http://www.naturis.nu en best4dogs http://www.best4dogs.nl) Alleen is de ene site voor kleine hoeveelheden en de best4dogs vanaf 100 kilo volgens mij. Ik bestel veel dus dan is best4dogs het voordeligste.
Op de site van degomeat zie ik alleen complete mixen staan, maar op de best4dogs site zie ik die niet staan. Weet iemand hoe dat zit?
Is best4dogs dan allemaal enkelvoudig en moet ik dan gewoon 5 diersoorten voeren om het compleet te krijgen?
Of heeft iemand nog een andere tip voor een goede kvv in deze prijsklasse die in grote hoeveelheden te bestellen is?
-
JBK
Re: degomeat/best4dogs, herby... ik kom er niet uit
Jij zit middenin de zoektocht die ik ook onderneem 
Ben er voor mezelf wel uit, maar wacht even op antwoord van degomeat. Volgens hun site kun je een gratis proefbestelling doen maar ik weet de voorwaarden niet. Moosje zit met hetzelfde dus die heeft (voor mij) de vraag gesteld over de voorwaarden.
Ben er voor mezelf wel uit, maar wacht even op antwoord van degomeat. Volgens hun site kun je een gratis proefbestelling doen maar ik weet de voorwaarden niet. Moosje zit met hetzelfde dus die heeft (voor mij) de vraag gesteld over de voorwaarden.
-
nomo
- Zeer actief
Ik heb ze ook al een mail gestuurd. Hopelijk snel antwoord.
Jij bent er al uit zeg je, wat is het geworden
?
Jij bent er al uit zeg je, wat is het geworden
-
JBK
Degomeat ofwel best4dogs. Mits de proefbestelling bevalt.
Moet bekennen dat de zoektocht best irritant is, ik weet dus al niet meer waarom Herby afviel...
Moet bekennen dat de zoektocht best irritant is, ik weet dus al niet meer waarom Herby afviel...
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Over herby kan ik je niets vertellen want daar heb ik geen ervaring mee.
Volgens mij zijn degomeat en best4dogs hetzelfde, bij contact staan in ieder geval de zelfde adresgegevens. Zelf bestel ik regelmatig bij degomeat. De complete varianten bevatten een vitaminepremix. Zoals ik het op best4dogs lees lijken de varianten daar enkelvoudig omdat daar geen vitaminepremix wordt genoemd, dus dat zou dan betekenen dat je meerdere diersoorten zou moeten afwisselen. Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk ook een mailtje sturen. Mijn ervaring is dat ze snel reageren.
Volgens mij zijn degomeat en best4dogs hetzelfde, bij contact staan in ieder geval de zelfde adresgegevens. Zelf bestel ik regelmatig bij degomeat. De complete varianten bevatten een vitaminepremix. Zoals ik het op best4dogs lees lijken de varianten daar enkelvoudig omdat daar geen vitaminepremix wordt genoemd, dus dat zou dan betekenen dat je meerdere diersoorten zou moeten afwisselen. Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk ook een mailtje sturen. Mijn ervaring is dat ze snel reageren.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Wij hebben best4dogs, is inderdaad allemaal enkelvoudig. Ze hebben er wel (erg) harde ontlasting op, moesten echt even een tijdje wennen maar nu gaat het supergoed en ben ik heel tevreden. Ben ik eindelijk van mijn dure TinLo Barfmenu geloof afgevallen 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
nomo
- Zeer actief
Ik had heel snel reactie op mijn mail! Heel netjes.
Best4dogs en degomeat is inderdaad hetzelfde alleen is best4dogs voor grootverbruikers. De complete versies met premix hebben ze nog niet bij best4dogs. Komt er wel aan. Nu dus inderdaad nog diersoorten afwisselen.
Ook bestel ik altijd nog wat barf-producten en die hebben ze niet bij best4dogs. Maar die kan ik dan gewoon bij degomeat bestellen en wordt er dan bijgeleverd. Zonder dat je dan nog extra verzendkosten moet betalen.
Klinkt wel goed dus!
Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met degomeat/best4dogs en herby. Vinden de honden het lekker? Ziet het er goed uit?
Best4dogs en degomeat is inderdaad hetzelfde alleen is best4dogs voor grootverbruikers. De complete versies met premix hebben ze nog niet bij best4dogs. Komt er wel aan. Nu dus inderdaad nog diersoorten afwisselen.
Ook bestel ik altijd nog wat barf-producten en die hebben ze niet bij best4dogs. Maar die kan ik dan gewoon bij degomeat bestellen en wordt er dan bijgeleverd. Zonder dat je dan nog extra verzendkosten moet betalen.
Klinkt wel goed dus!
Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met degomeat/best4dogs en herby. Vinden de honden het lekker? Ziet het er goed uit?
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik voer degomeat en nu best4dogs.
De ontlasting is zoals eerder gezegd wel vrij hard, soms tegen krijt aan. Verder ben ik er wel erg tevreden over.
Ik bestel bij hun ook barf dingen en ook die bevallen hier goed.
De ontlasting is zoals eerder gezegd wel vrij hard, soms tegen krijt aan. Verder ben ik er wel erg tevreden over.
Ik bestel bij hun ook barf dingen en ook die bevallen hier goed.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Goof is soms best een zeur met eten maar de gevogeltes , dus kip en kalkoen e.d. Vindt hij lekker, rund, paard en degomeat (is een samengestelde smaak) vindt hij ook lekker. Maar vis, konijn en geit gaan er niet in.
De kwaliteit vind ik goed en constant.
De kwaliteit vind ik goed en constant.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Hier eten ze alles en naar ik kan beoordelen met veel smaak
Zalm is wel een beetje een smurrie, erg veel olie en heel fijn gemalen, de rest is ook allemaal fijn gemalen maar het ruikt echt helemaal niet (ook niet na ontdooien op het aanrecht en twee dagen koelkast) en ziet er ook gewoon goed uit.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Safari
Voor Bommel had ik Degomeat en hij vond iedere smaak heerlijk, lam, kip en rund heb ik nooit gegeven. Altijd de 'vreemdere' soorten, paard, hert, zalm, lama, konijn en geit. Ik vond het voeren van geit iets minder ivm de penetrante geur.
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Ik voer Best4Dogs, Kiezebrink en kvv van een prive adresje. Van die combi ben ik heel tevreden.
Enige minpunt aan Best4Dogs vind ik dat de rollen er per bestelling anders uitzien. Laatste keer was de konijn vrij rood, de bestelling ervoor heel licht roze van kleur. Wat wil zeggen dat de samenstelling dus scheelt per keer ze het maken. Vandaar dat ik verschillende merken afwissel.
Enige minpunt aan Best4Dogs vind ik dat de rollen er per bestelling anders uitzien. Laatste keer was de konijn vrij rood, de bestelling ervoor heel licht roze van kleur. Wat wil zeggen dat de samenstelling dus scheelt per keer ze het maken. Vandaar dat ik verschillende merken afwissel.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Ik voer tot nu toe Degomeat, Naturis, all animal en Tinlo barfmenu en darf. Allemaal enkelvoudig. Bevalt me allemaal prima. Van Tinlo is de ontlasting soms wat krijterig, vooral van konijn maar dan geef ik half vis/half konijn. Even denken, konijn, haas, kalkoen, parelhoen, zalm, makreel, hert, lam, bosduif, paard, eend, kwartel. Volgens mij zijn dat ze wel op het ogenblik. En ik heb darf wildmix de laatste keer meebesteld.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier ook best4dogs. Het was even aftasten ivm harde ontlasting, maar nu gaat het goed. Ik vind de enkelvoudige mixen juist heel fijn en nette levering, goed bereikbaar en klantvriendelijk. Ik wissel wel af met andere merken.
-
nomo
- Zeer actief
Ervaringen klinken goed! Denk dat ik er eens een bestelling aan ga wagen.
-
29996D
Mijn ouders bestellen altijd bij Herby. De kwaliteit is erg goed maar de leveringen gaan niet altijd even lekker, soms ontbreekt er iets.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Heb wel eens Degomeat, mix, eend, witvis en zalm. Hond vind het lekker. Geen last gehad van harde ontlasting. Wel jammer dat het zo fijn gemalen is. Ja de zalm is erg smurrie maar de honden zijn er dol op.

Neeltje
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hylos
- Zeer actief
Ik bestel ook vnml bij degomeat. De enkelvoudige rollen ben ik erg tevreden over, wel wat veel bot idd. Barf zit per kilo verpakt, dat is ideaal. Weet niet of je vaak in leeuwarden komt, maar we bestellen hier regelmatig samen.. Dan zou je altijd mee kunnen doen!
Verder zo nu en dan via lijntjes op BP forum.
Verder zo nu en dan via lijntjes op BP forum.

-
nomo
- Zeer actief
Hylos, Leeuwarden zou wel te doen zijn! Ik bestel altijd met twee anderen, maar weet van 1 nog niet zeker of ze wel mee wil doen. Dan zou met jullie meebestellen wel ideaal zijn
Ik wacht nog even af tot ik van beide wat heb gehoord
Ik wacht nog even af tot ik van beide wat heb gehoord
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier valt het met de harde ontlasting wel mee met de Dego/B4D.
Vind het allemaal wel heel erg fijn gemalen, zeker vergeleken met de Lotgering.
Heb af en toe ook Tamro, is ook zo fijn.
Momenteel wissel ik vooral af met die 3.
Vind het allemaal wel heel erg fijn gemalen, zeker vergeleken met de Lotgering.
Heb af en toe ook Tamro, is ook zo fijn.
Momenteel wissel ik vooral af met die 3.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik denk dat dat komt omdat iemand anders nu Herby vers runt.MissDorien schreef:Mijn ouders bestellen altijd bij Herby. De kwaliteit is erg goed maar de leveringen gaan niet altijd even lekker, soms ontbreekt er iets.
-
29996D
Ja klopt, mijn vader heeft hun hele site gebouwd dus die zijn daar wel mee bekendDianavdberkt schreef:ik denk dat dat komt omdat iemand anders nu Herby vers runt.MissDorien schreef:Mijn ouders bestellen altijd bij Herby. De kwaliteit is erg goed maar de leveringen gaan niet altijd even lekker, soms ontbreekt er iets.Alles moet even opgepakt worden en dat valt niet mee. ik voer van alles door elkaar en dus ook Herby. ze denken wel enorm met je mee en lossen ook alles voor je op
Inderdaad hoor, het komt altijd wel goed als er iets mis is, maar er wordt dus wel regelmatig iets vergeten of verkeerd gedaan.
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Er zijn zoveel aanbieders van KVV dat je soms de bomen door het bos niet meer ziet. Wij geven al jaren naar alle tevredenheid Smuldier Vlees compleet. Vindt compleet wel ideaal zodat je zelf niks meer hoeft toe te voegen en toch kvv kunt geven.
- TessaThomas
- Zeer actief
Bij de enkelvoudige mixen hoef je ook lang niet altijd iets toe te voegen (als de verhoudingen wel compleet zijn), alleen diersoorten af te wisselen.gz schreef:Er zijn zoveel aanbieders van KVV dat je soms de bomen door het bos niet meer ziet. Wij geven al jaren naar alle tevredenheid Smuldier Vlees compleet. Vindt compleet wel ideaal zodat je zelf niks meer hoeft toe te voegen en toch kvv kunt geven.
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Klopt maar ik ken me zelf en of ik dan de juiste verhoudingen krijg is de grote vraag 
- TessaThomas
- Zeer actief
Hoezo juiste verhoudingen? 4/5 diersoorten per 2 of 3 weken is het maar. Ik krijg verschillende smaken binnen, hussel het door elkaar en smijt het in de vriezer
Maar goed, dat is niet om jou te overtuigen hoor
Dat bedoel ik niet iig.
Je hebt wel enkelvoudige varianten waar je nog van alles aan toe moet voegen, maar daar doe ik ook niet aan.
Je hebt wel enkelvoudige varianten waar je nog van alles aan toe moet voegen, maar daar doe ik ook niet aan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots krijgt ook dego meat zowel barf als kvv.
Wij hebben verschillende kvvs uitgeprobeerd op een gegeven moment zat hij weer op brok. Maar eindelijk met degameat gaat het geweldig. Hij blijft ook mooi op gewicht. Lust alles goede ontlasting.
Ja de bezogkosten zijn prijzig zeker omdat wij nooit heel veel bestellen maar Toots doet het er zo goed op dat dat prima is.
Wij hebben verschillende kvvs uitgeprobeerd op een gegeven moment zat hij weer op brok. Maar eindelijk met degameat gaat het geweldig. Hij blijft ook mooi op gewicht. Lust alles goede ontlasting.
Ja de bezogkosten zijn prijzig zeker omdat wij nooit heel veel bestellen maar Toots doet het er zo goed op dat dat prima is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
nomo
- Zeer actief
Volgens mij zijn er geen verzendkosten als je meer dan 100 kilo besteld, voor toots zal dat inderdaad een beetje overdreven zijn
maar voor Morris is dat al sneller te halen.
gz, smuldier krijgt hij hier er ook wel bij, maar alleen smuldier voeren vind ik niet handig. Nu is het smuldier met lotgering en dan straks degomeat denk ik. Enkelvoudige versies voeren vind ik niet erg. Als ik alleen maar diersoorten hoef af te wisselen en verder nergens op hoef te letten. En dat is hier gelukkig het geval.
gz, smuldier krijgt hij hier er ook wel bij, maar alleen smuldier voeren vind ik niet handig. Nu is het smuldier met lotgering en dan straks degomeat denk ik. Enkelvoudige versies voeren vind ik niet erg. Als ik alleen maar diersoorten hoef af te wisselen en verder nergens op hoef te letten. En dat is hier gelukkig het geval.
- TessaThomas
- Zeer actief
Best4dogs is tegenwoordig 90 kilo, daaronder komen ze niet eens bezorgen. Degomeat is idd 100 kilo, tenzij je een groepsbestelling doet of meebesteld met best4dogs. Ik heb dus nooit bezorgkosten, ook wel prettig