Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevalletje grote oeps
Moderator: moderatorteam
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Gevalletje grote oeps
Ik zou ook stik chagrijnig zijn als mij zoiets overkwam, het ziet er niet uit
http://www.wtf.nl/kijkbuis/16674/hond-v ... apper.html
Ik weet niet zoveel van trimmen, maar ik vraag me wel af of het niet stiekem een compleet vervilte hond was waarbij dit echt de enige oplossing was.
http://www.wtf.nl/kijkbuis/16674/hond-v ... apper.html
Ik weet niet zoveel van trimmen, maar ik vraag me wel af of het niet stiekem een compleet vervilte hond was waarbij dit echt de enige oplossing was.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Gevalletje grote oeps
Zelfs als de hond vervilt was zouden ze moeten overleggen met eigenaar voordat ze de tondeuse eroverheen doen toch?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik vind het wel schattig 
Maar zou ook janken denk ik.
Maar zou ook janken denk ik.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- dagmar88
- Zeer actief
Of laten ze de kassajuffrouw ook de achtertuin betegelen.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Zover had ik nog niet eens gelezen.dagmar88 schreef:misschien je hond niet naar de timmerman brengen voor een trimbeurt?
Of laten ze de kassajuffrouw ook de achtertuin betegelen.
Maar dat is ook niet echt handig nee
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Dat zou ik wel op prijs stellen jamoniek&bo schreef:Zelfs als de hond vervilt was zouden ze moeten overleggen met eigenaar voordat ze de tondeuse eroverheen doen toch?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oei
Het kan natuurlijk dat het dier compleet vervilt was. Persoonlijk belde ik dan alsnog de eigenaar om te vertellen dat we echt moeten scheren, om de schrikreactie in ieder geval te verminderen
Maar ik ken ook iemand met een Collie (langhaar) die echt niet vervilt was maar een trimmer had het dier gewoon geschoren, omdat ze dat bij alle honden doet
Het arme mens kon wel janken!
Het kan natuurlijk dat het dier compleet vervilt was. Persoonlijk belde ik dan alsnog de eigenaar om te vertellen dat we echt moeten scheren, om de schrikreactie in ieder geval te verminderen
Maar ik ken ook iemand met een Collie (langhaar) die echt niet vervilt was maar een trimmer had het dier gewoon geschoren, omdat ze dat bij alle honden doet
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Groeit dot nog wel weer goed terug dan? Of zijn er vachten die gewoon verchrikkelijk terugkomen

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hopelijk zien ze nu wel hoe veel te dik die hond staat 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Maeve schreef:Oei![]()
Het kan natuurlijk dat het dier compleet vervilt was. Persoonlijk belde ik dan alsnog de eigenaar om te vertellen dat we echt moeten scheren, om de schrikreactie in ieder geval te verminderen![]()
Maar ik ken ook iemand met een Collie (langhaar) die echt niet vervilt was maar een trimmer had het dier gewoon geschoren, omdat ze dat bij alle honden doetHet arme mens kon wel janken!
Nou, ik weet nog hoe Kyra er uit zag toen ze door een muts van een trimster was behandeld met de botte schaar. En dan écht een botte schaar. Het zag er gewoon afgehakt uit.
Ik dacht dat ik een rolberoerte kreeg toen ik haar zag (er staan ergens nog foto's van op het forum). Zulke trimmers moeten zelf geteerd en geveerd worden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach er zijn wel vaker gevallen van misverstanden waar later over gejankt word.
Hond kaal met medeweten baas en dan op straat aangesproken worden met GVD waar is die hond getrimt .?
Dan lekker de hondentrimmer de schuld geven en niet eerlijk zeggen dat ze het beest zeld niet gekamt hebben.
Je wil niet weten hoeveel viltbalen de trimsalon ingetrokkenn worden.
Denk zeker dat een minimaal 40 % en dan houd ik het nog laag in de trimsalon komt met klitten en/of vilt en de trimmer dit maar even op moet lossen..
Hond kaal met medeweten baas en dan op straat aangesproken worden met GVD waar is die hond getrimt .?
Dan lekker de hondentrimmer de schuld geven en niet eerlijk zeggen dat ze het beest zeld niet gekamt hebben.
Denk zeker dat een minimaal 40 % en dan houd ik het nog laag in de trimsalon komt met klitten en/of vilt en de trimmer dit maar even op moet lossen..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mea culpa, Kees... toen Kyra bij jullie definitief van haar lange haar werd verlost, zaten er ook een paar bollen laag op haar borst tussen haar voorpoten.bouvierpoedel schreef:Ach er zijn wel vaker gevallen van misverstanden waar later over gejankt word.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ach t is maar haar
, maar ik zou er dus niet voor betalen als ik dit niet expliciet gevraagd had
, gaat ie nog maar wat tuin huisjes maken voor een inkomen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ach het is mij ook overkomen. Volledig kaal kreeg ik Spikey terug. Schrok me kapot. omdat hij niet tegen het scheren van zijn oren bleek te kunnen heeft hij ze 3 weken lang kapot geschut. Bij de DA nog zalf moeten halen en een injectie tegen de jeuk. Hij had allemaal rode bultjes in zijn oor.
Ik was wel verdrietig maar niet boos. Wel had ik het graag van te voren geweten dat Spikey achteraf niet te trimmen was. Zelf heb ik hem niet op kunnen halen bij de trimmer en mijn ouders hebben gewoon betaald. Die schrokken wel maar wisten niet wat er was afgesproken.
Het gevolg is wel dat ik nu zelf mijn honden trim. Voor Spikey was het de eerste keer bij trimmer. Van showvacht naar kale neet was wel een hele overgang.
Ik was wel verdrietig maar niet boos. Wel had ik het graag van te voren geweten dat Spikey achteraf niet te trimmen was. Zelf heb ik hem niet op kunnen halen bij de trimmer en mijn ouders hebben gewoon betaald. Die schrokken wel maar wisten niet wat er was afgesproken.
Het gevolg is wel dat ik nu zelf mijn honden trim. Voor Spikey was het de eerste keer bij trimmer. Van showvacht naar kale neet was wel een hele overgang.