Na veel gedoe besloten het hier maar een kans te geven, mijn vriend en ik willen heel graag een zwitserse/canadese herder. Vanaf April volgend jaar ben ik thuis, dus tijd en aandacht is er te over. Ook wandelen we heel graag en willen we er ook (mild) mee trainen! We hebben allebei ervaring met de Duitse variant en ik heb vroeger ook al een toen nog Canadees gehad.
Helaas wil geen enkele fokker ook maar met ons in gesprek, omdat we helaas... op een flat wonen...
Het zijn maar 2 trappen, de ruimte is groot zat en we hebben dadelijk zo veel tijd en aandacht te besteden dat het balen is dat het hiervan af moet hangen. Voor zover ik mensen ken met grote honden op een flat gaat het prima, als je hem maar tilt tot hij uitgegroeid is, mijn vriend en ik zijn allebei niet onsterk dus ook dat moet lukken.
Vraag is dus, kent iemand misschien mensen (hoeft niet perse fokker te zijn) die hier geen problemen mee hebben en het willen overwegen?!
Graag geen recties van "zielig voor de hond op en flat" en "kijk naar een ander ras", het is namelijk echt het ras wat het best bij ons past op de woonruimte na!

Wij zijn aan het kijken voor de maanden Mei/Juni/Juli volgend jaar, je kan niet vroeg genoeg zijn met zoeken

Alvast bedankt!!