Moderator: moderatorteam
Eens, het ís ook een verminking. Gewoon lekker met onze tengels vanaf blijven.Tara schreef:Ieder gecoupeerd oor vind ik een verminking, ik hou er echt niet van.
Paisley schreef:Ik weet het niet, ik heb geen hond te zien. Ik zat me er alleen maar over te verbazen dat zo'n vrouw nog rennen kan, en hoe ze die lijn iedere keer over zn strot legt. En wat ze op 0:25 doet snap ik ook niet....?!??!
Klopt:Ingding schreef:Ik vind ze met hangoren en staart veel mooier. Op de shows waar ik geweest ben kwamen ze wel altijd een beetje nerveus op me over, maar volgens mij hoort dat toch niet zo te zijn?
Ik heb 3 Dobers gehad, en een kruising Dober, en er was er maar eentje nerveus.Van huis uit is de Dobermann vriendelijk en rustig. Erg aanhankelijk aan de familie en houdt van kinderen. Een middelmatig temperament en een middelmatige scherpte is een vereiste. Een middelmatige irritatiedrempel is vereist met goed contact met de eigenaar. De Dobermann houdt van werken en moet een goed werkvermogen, moed en hardheid hebben en makkelijk te trainen zijn.
nathalie71 schreef:
![]()
![]()
![]()
Hier aan de rand van Vlissingen woont een bruintje. Hele leuke teef, staat perfect onder appel, loopt los naast de fiets.Adjani & Tyson schreef:ik vind het een erg mooi ras, en de bruine variant in het bijzonder![]()
maar ik kom er eigenlijk nooit een tegen
is het niet zo een populair ras en waarom is dat? of misschien komen ze gewoon niet op de plekken waar ik kom
Ik krijg er ook kriebels van! Al helemaal omdat veel mensen honden hebben die zo selectief op uiterlijkheden zijn gefokt, dat die rassen ook totaal ontwricht zijn door gezondheidsproblemen.gyanty schreef:Krijg kriebels van mensen die dit soort dingen met sentiment nog zieliger willen gaan maken, is nergens voor nodig.. Ieder normaal denkend mens snapt wel dat couperen volstrekt onnoodzakelijk is.