Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen conditie..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Geen conditie..

Ongelezen bericht door samantha! »

ik dus :jank:
Vanmorgen stond er een skatetocht met Jack op de planning.
Dus Jack in tuig en zelf wieltjes onder.
Eerst een stuk door de bebouwde kom, dan loopt meneer dus keurig naast me.
De wegen zijn niet overal altijd even makkelijk omdat sommige erg stroef skaten maar goed, ik doe mijn best en we komen best aardig vooruit :engel:
Jack vind dit gedeelte altijd saai en kijkt me steeds aan van: komt er nou nog wat tempo in of hoe zit het :hmmm:
Eenmaal op de dijk aangekomen is het tijd voor zijn favoriete onderdeel.
Hij staat dan letterlijk al trappelend naast me want hij weet wat er gaat gebeuren: hij mag mij een eindje vooruit sleuren :F:
Ik zeg hem dat ie mag gaan en roetsjjjj daar gaan we :cheer:
Binnen no time geeft mijn kilometerteller 45 km/uur aan en dat vind ik wel welletjes :schrik: Jack wil er dan nog een schepje bovenop doen maar ik ben dan net de kerstman en hang achter hem aan : ho ho ho!
Hij accepteerd het en daar gaan we dan, roetsjjjjj alle fietsers en zelfs scooters inhalend.
Voor mij is het een hele sport want in de tussentijd moet ik op de grond letten en al tapdansend alle takjes en steentjes ontwijken om niet op mn bek te gaan :tongue:
Na een half uurtje heerlijk uitwaaien moet hij weer even naast mij komen lopen en dan beginnen de verveelde blikken weer: saaaaaai :slaap:
Dan moeten we weer terug en mag ie dus weer gaan en dan herhaald het zich, meneer weer dikke lol en ik weer tapdansend en ho ho ho roepend erachteraan.
We komen dezelfde fietsers die nog op de heenweg zijn weer tegen en die vinden het meestal erg grappig :LOL:
Eenmaal weer terug in de bebouwde kom mag meneer weer naast mij komen lopen en dan kijkt hij steeds verwijtend van: is dit nou alles? kommop! je kan toch wel sneller :hmmm:
Dan komen we altijd bij een nogal steile heuvel en ik begin daar altijd heel enthousiast aan, al hijgend met het zweet om mn rug neem ik een sprint :cheer: maar helaas verminder ik al snel vaart want hij is toch wel heel steil :LOL:
Jack loopt ondertussen nog steelds heel relaxed zonder ook maar te hijgen met een :F: bek naast me van: leuk he!
Hij weet dat ik altijd opgeef dus oke... trek nog maar even en roetsjjj daar gaan we die heuvel op :cheer:
Maar dan ontbreekt het mij altijd aan de goede timing om op tijd weer stop te zeggen want eenmaal bovenop die heuvel aangekomen loopt hij gelijk weer stijl af :schrik: en meneer vindt het zo lollig om mij dan soort van te lanceren :O:
Dus ik: ho! ho! hoooo!!! op de heuvel en toen heb ik mezelf maar even in de berm geworpen om tot stilstand te komen :LOL: en meneer te laten weten dat we nu echt weer vaart moesten minderen :lees: en zo konden we verder.
Daarna weer terug naar huis, ik totaal buiten adem en Jack helemaal happy en nog steeds met een blik van: komt er nog actie :idea: ? naast me.
Wind tegen, tong op mn skates, vermoeide voeten :schrik: maar na 1 uur en 40 minuten kwamen we dan eindelijk weer thuis.
En het enige wat die hond doet als ik zijn tuig afdoe is 1 miniatuur zuchtje door zijn neus, niet hijgen, niks, heb ik me doorvoor zo uitgeput :boos:
Afbeelding

Inmiddels lig ik lekker op de bank uit te rusten van onze tocht en meneer is maar zijn zelfbedachte midgetgolfspelletje aan het doen :piew:

Ik moet echt aan mijn conditie gaan werken :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Geen conditie..

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:LOL: :LOL:

Oh zo zou het ook bij mij en Elmo verlopen :LOL: Zelfs met het hardlopen staat hij naast mij van 'joehoe, loop eens harder' :cheer: Waar ik dan al hijgend en puffend erachteraan ren.Onderwijl roepend 'zachter, zachter, rustig hooooo''
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Haha volgende keer een filmpje?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:LOL: geweldig, weet je waar je aan moet werken :pffff: :mrgreen:
pfffffff ik had t vanmorgen met sneeuw naast de fiets, mag er wel een extra versnelling op bouwen :eek:
maar goed, ook ik moet dus conditie opbouwen, jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen :engel:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik had het gister en vandaag ook heel erg. Ik ben ziek maar de honden moeten gewoon wandelen. Dus ik ben er als een ouwe oma achteraan gesjokt, om de 10 meter puffen. Erg hoor.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

:LOL: :LOL:

Heb beeld!

Dan moet je maar zo`n loopband aaschaffen :mrgreen:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Hahah geweldig verhaaltje!
Ik zie het helemaal voor me!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Hihihihi! Grandioos geniale hond(en) heb jij!

Maar 45km per uur, dat is mega snel man! Vind/vond je dat niet enorm eng?
En welk tuig gebruik je?
samantha!
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:Hihihihi! Grandioos geniale hond(en) heb jij!

Maar 45km per uur, dat is mega snel man! Vind/vond je dat niet enorm eng?
En welk tuig gebruik je?
Nee, ik vind het niet zo eng, al blijft het wel oppassen natuurlijk en harder mag van mij ook niet want ik wil wel enigzins op de grond kunnen letten.
Ik doe het ook alleen op plekken waar geen auto's komen en ik ben zelf jarenlang proffesioneel skater geweest dus ik ben wel handig op die dingen :F:

Ik gebruik zo'n tuig:
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Jion schreef::goeie: :LOL: :smile2:

Laat de volgende keer effe weten waar en wanneer je weer gaat skaten, dat moet ik zien! :mrgreen:
:LOL:
Leedvermaak :jank:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Renee1966 schreef:Haha volgende keer een filmpje?
Ik zou eens een poging wagen :F:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

S@ndr@ schreef::LOL: geweldig, weet je waar je aan moet werken :pffff: :mrgreen:
pfffffff ik had t vanmorgen met sneeuw naast de fiets, mag er wel een extra versnelling op bouwen :eek:
maar goed, ook ik moet dus conditie opbouwen, jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen :engel:
Ja dat is inderdaad jammer, anders hadden we elkaar kunnen steunen :F:
Afbeelding
Mieke-Bo

Super gaaf tuig zeg! Ik vind fietsen met een hond al knap, wat jij doet vind ik echt gaaf! Mooi tuig ook, ga eens een youtube filmpje opzoeken.
samantha!
Zeer actief

Ik fiets niet zo vaak met mijn honden omdat ik skaten dus leuker vindt maar als ik met ze fiets mogen ze ook niet trekken hoor :tongue: ik ben met de fiets een stuk minder stabiel dan met de skates :F:
Afbeelding
Mieke-Bo

samantha! schreef:Ik fiets niet zo vaak met mijn honden omdat ik skaten dus leuker vindt maar als ik met ze fiets mogen ze ook niet trekken hoor :tongue: ik ben met de fiets een stuk minder stabiel dan met de skates :F:
Gelukkig is dat bij mij net even andersom! :smile2: Met skates ga ik in 1 lijn de sloot in, ik verkramp en boem..
Aan de fiets mag Bo ook niet trekken, anders gaat hij dat normaal vinden. Heeft het ook nooit geprobeerd trouwens. Vind dat veel te eng, dadelijk komt die voor mijn voorwiel terecht ofzo. Brr.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zie het helemaal voor me haha :LOL:

Haha daarom laat ik vriendlief met Bo skaten (hij doet dat heel af en toe).
Bo wil ook fulltime speed endat gaat met mij op wieltjes niet goedkomen.

Ik kan iets beter uit de voeten met Bo naast de fiets.

Na de winter mag Max ook naast de fiets, ben benieuwd of hij dat iets rustiger kan haha
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jij hebt best conditie :lol1:
Alleen is de conditie van Jack nog veel beter :tongue: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hihi mooi verhaal zo. Ik wil dat ook wel zien. Ik durf het hier niet aan op de skates, ze gaan zo belachelijk hard die monsters van mij en met skates vind ik het toch wat moeilijker remmen, maar op de fiets mag Kay ook altijd stukken racen. Gaat idioot hard. Bruggen en viaducten mag hij vol uit van mij, maar hij weet steeds eerder waar die zaken zijn en begint steeds meer meters te snoepen. Een collegatrainer kwam mij ooit tegen onder een brug en vond het gekkemanstoeren die uit uithaalde en het was levensgevaarlijk, maar wel leuk haha.

Met hardlopen doe ik het overigens ook, maar ze kunnen mij rennend (dan heb ik er twee aan de lijn) toch niet zo soepeltjes voorttrekken dus zijn ze sneller moe en wordt de lijn eerder wat losjes gehouden, maar de eerste meters dat ik hardloop zijn alsof ik vlieg, die gaan heel soepeltjes altijd haha. (en ik ook maar ho ho hhooooooooo roepend, moet komende dagen maar met de kerstmuts.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ow ow ow ik heb beeld .......Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mieke-Bo

whahahahahaha Ptje!!!! Geniaal!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zeg, hij heeft de x-back al, meedraaien in een sledehondenteam, kun je gewoon voor op de kar aan zitten, beter voor jou en beter voor Jack.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Dat is dus ook de reden dat ik niet met Yvar durf te fietsen, want dan lig ik zo plat op straat :LOL:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Haha, zie jullie al helemaal gaan. En ik heb helemaal beeld hoe Jack kijkt als hij naast je moet mee lopen. Hier ook zo'n zwart mormel die dat stom vindt :roll: Eenmaal thuisgekomen, ik moe ploffend op de bank en dan Sita die een bal zoekt en alweer klaar is voor nieuwe actie. En dan actie die madam leuk vindt, etters zijn het die zwartjes :zweep:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Renee1966 schreef:Haha volgende keer een filmpje?
Dat dus :mrgreen:

Wel ontzettend leuk om te lezen overigens!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Haha, wat leuk geschreven! ik heb ook beeld :LOL: maarre... 1u40 skaten en dan zeggen dat je geen conditie hebt? Grapjas :-D
CarmenSpiky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door CarmenSpiky »

Haha bekend verhaal, ik deed het altijd als kind toen die tijd met Tosca ( witte herder). Helaas is hij er niet meer, maar we vonden het beide altijd helemaal geweldig. Mijn moeder op de fiets ernaast en Tosca trok mij vooruit. Mijn moeder hield hem alleen wel in toom dus zo heel hard gingen we nooit, Tosca en ik vonden het altijd te langzaam maar mijn moeder griezelde het al toe.

Met mijn hond die ik later heb gehad Laya (kruising mechelse herder, friese stabij) durfde ik het niet goed aan. Zodra die de wind rond haar oren hoorde zoefen was ze meteen oost indisch doof. Ik fietste wel veel met haar naast de fiets, maar dan had ik wat meer controle :F:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

ranetje schreef:Jij hebt best conditie :lol1:
Alleen is de conditie van Jack nog veel beter :tongue: :ok:
Nou, inderdaad, ik word al moe van het lezen :mrgreen:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”