Ons mam heeft een boerenfox van bijna 14. Een dame genaamd Mushu. We hebben haar 14 jaar uit het asiel gehaald uit een nest van ik denk 8 pups.
Mushu is nu bijna 14, oud. Hartprobleem (staat op fortekor daarvoor). doof aan het worden (je moet echt roepen wil ze je horen) en haar zicht is ook niet meer zoals het geweest is.
Een paar jaar terug hebben ze er een ander hondje uit het asiel bijgenomen. Voorheen joeg ze hem weg als hij haar weg wilde duwen (op schoot bij mn moeder), nu gaat ze en kan mn moeder roepen wat ze wil, maar ze komt niet meer terug.
Nu zag mn moeder een flinke bult in de lies en is ze naar de dierenarts geweest. Hij zegt liesbreuk en moet eigenlijk geopereerd worden. Nu heeft ze er nog geen pijn aan, maar de bult is wel vrij snel groter geworden. Dus als ze er pijn aan krijgt zal ze geopereerd moeten worden.
Nu is het zo dat ze dus met haar hartprobleem zit. bijna 14 jaar. Een dikke kans dat ze er niet uitkomt. Dierenarts heeft gezegd dat ze na moet denken of ze laat opereren of in laten slapen als ze er pijn aan gaat krijgen.
Mams weet niet zo goed wat ze moet doen. Ze is al zo oud en wil haar ook niet kwijt. Maar er is natuurlijk ook gewoon een flink risico dat ze er niet uit gaat komen.
Wat zouden jullie doen? Opereren? Haar haar rust geven? Mams vindt het moeilijk. Ik zou denk ik opereren, maar als er zon flinke kans is dat ze er niet uitkomt wat is dan wijsheid?
Groetjes Marieta.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liesbreuk en opereren bij oud hondje met flinke hartruis.
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Re: Liesbreuk en opereren bij oud hondje met flinke hartruis
Wat een moeilijke keus!
Aan de andere kant, onder narcose brengen is niet zo veel anders als in laten slapen, dus het hondje krijgt van de operatie niets mee. Als ze het niet redt ook niet.
Ik zou me meer zorgen maken over de periode na de operatie. Zou ze nog goed genezen, de operatiewond enzo? Hoe snel knapt ze op? Vaak hebben die oude hondjes nog een enorme levenskracht, maar met die hartklachten?
Ik wens jou en je moeder veel wijsheid toe.
Aan de andere kant, onder narcose brengen is niet zo veel anders als in laten slapen, dus het hondje krijgt van de operatie niets mee. Als ze het niet redt ook niet.
Ik zou me meer zorgen maken over de periode na de operatie. Zou ze nog goed genezen, de operatiewond enzo? Hoe snel knapt ze op? Vaak hebben die oude hondjes nog een enorme levenskracht, maar met die hartklachten?
Ik wens jou en je moeder veel wijsheid toe.
-
Lindsey
- Zeer actief
Ik denk dat ik een liesbreuk nog wel zou laten opereren. Dat is niet zo'n heel zware ingreep, en met gasnarcose zou ik liever dat risico nemen dan een hond laten lopen met de kans dat de boel gaat uitzakken en afklemmen.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ik zou denk ik de operatie uit laten voeren in de hoop dat de hond er goed doorheen komt.
Zodra de hond onder narcose is heeft hij toch nergens meer weet van en met wat geluk leeft hij zonder pijn nog een poosje verder.
Ik zou wel afspreken met de da dat wanneer hij andere rare dingen tegenkomt hij contact opneemt.
Zodra de hond onder narcose is heeft hij toch nergens meer weet van en met wat geluk leeft hij zonder pijn nog een poosje verder.
Ik zou wel afspreken met de da dat wanneer hij andere rare dingen tegenkomt hij contact opneemt.
Groetjes, Marjan
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Het gaat vooral ook voor erna. Mushu begint op te raken. Dat merken we allemaal. Ze is niet meer zoals ze ooit was.