Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen schoentjes slepen achterpoten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Goldendelicious

Ervaringen schoentjes slepen achterpoten

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik denk er over om schoentjes aan te schaffen voor mijn oudste hond. Door de spondylose sleept hij de afgelopen dagen licht met zijn achterpoten en het valt me op dat zijn nagels en voetzooltjes afslijten. Aangezien hij flink wat kilometers wil lopen, leek een gepaste schoen me een optie. Maar ik weet dus niet welke, want ze moeten goed om de poot blijven zitten. Zo'n 'laars' heb ik al bij mijn jongste hond uitgeprobeerd bij wondjes aan poten, maar die bevallen me niet. Hebben jullie ervaringen en advies?

Ik zag deze:
http://www.natteneuzen.nl/honden-schoen ... -gray.html
Kimmie

Re: Ervaringen schoentjes slepen achterpoten

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb dat soort schoentjes eens gebruikt bij 1 van mijn honden die gewond was geraakt aan zijn voorpoten...

zijn stevige schoentjes,hij deed er echt alles mee,ook zwemmen,alleen deed hij niet slepen met zijn poten,dus hoe ze daar tegen bestand zijn weet ik niet,maar an sich vond ik het wel nette schoenen :)

volgens mij gebruiken ze dit soort schoentjes toch ook bij honden die reddingswerk doen?

ik had deze:
http://www.dursydog.nl/product/308/544/ ... 5211/54482
Goldendelicious

Re: Ervaringen schoentjes slepen achterpoten

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb ik van Porta Wear die laarsjes, geen schoen. Maar dat is enkel bij voorpoten. Inmiddels heb ik elders ook wat nuttige reacties ontvangen. Ik ga ze toch bestellen, want het vermindert in elk geval het verder slijten van nagels. Ik denk dat er weer een bruggetje van de sponsylose aan het vergroeien is, vandaar dat 'slepen'.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”