De lange lijn tevoorschijn gehaald, in de zak gestoken, morgen eraan. Ik baal er wel van, maar ik ga er niet weer zoveel energie insteken. Jammer dan maar niet meer los.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
- Suus toch niet op de lange lijn-
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
- Suus toch niet op de lange lijn-
Na veel oefening en met behulp van de voerdummy liep Suus sinds vorig jaar maart los. Dat ging prima, ze luisterde perfect, als ze toch ergens op af wilde, kwam ze direct als ik riep of floot, super. Tot ze een paar maanden geleden op een stafford afging en niet luisterde maar de hond opjoeg
. Vorige week vloog ze ineens weg ondanks een Nee blijf van mij. Gisteren op dezelfde plaats idemdito. En vandaag nam ze echt ouderwets de benen, niet reageren mijn Hier of de fluit, gelijk ver weg, neus achterna, toedeloe.
De lange lijn tevoorschijn gehaald, in de zak gestoken, morgen eraan. Ik baal er wel van, maar ik ga er niet weer zoveel energie insteken. Jammer dan maar niet meer los.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 03 mar 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Renee1966
- Zeer actief
Re: ik geef het op - Suus definitief op de lange lijn
Ja het is niet anders. Ik ga er niet meer gericht op trainen en zoveel werk in zetten.
- Renee1966
- Zeer actief
@ Jion Ik weet het niet hoor. Ze liep sinds maart 2012 echt los en daar waren we met hard werken gekomen. Ik heb toen al gezegd, dat als het weer mis zou gaan, dat het wat mij betreft dan klaar was. Verdorie, ik zit gewoon te balen hier.
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is even balen maar honden vervallen gewoon soms even in hun oude gedrag. Juist nu is het belangrijk om alle zeilen weer bij te zetten en weer even de touwtjes in handen.Renee1966 schreef:@ Jion Ik weet het niet hoor. Ze liep sinds maart 2012 echt los en daar waren we met hard werken gekomen. Ik heb toen al gezegd, dat als het weer mis zou gaan, dat het wat mij betreft dan klaar was. Verdorie, ik zit gewoon te balen hier.
Even aan de lange lijn tot je zelf weer tot rust bent en dan even voor jezelf weer alles op er rijtje en weer iets strenger worden.
Je bent echt niet terug bij af, ze weet wat de bedoeling is dus het is kunst om weer even wat meer er op te zitten en haar duidelijk te maken dat dit dus absoluut niet de bedoeling is.
Maar dit moet je wel doen als je zelf niet meer gefrustreerd bent.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dat is klote zeg....Ik zou toch doorzetten wat Fafo zegt. Rustig blijven en doorgaan.
Q had ook elke keer terugvallen en dan baalden we zo en als we dan doorgingen werd t alleen erger. Rustig blijven is belangrijk denk ik.
Q had ook elke keer terugvallen en dan baalden we zo en als we dan doorgingen werd t alleen erger. Rustig blijven is belangrijk denk ik.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
DitFafo schreef:Het is even balen maar honden vervallen gewoon soms even in hun oude gedrag. Juist nu is het belangrijk om alle zeilen weer bij te zetten en weer even de touwtjes in handen.Renee1966 schreef:@ Jion Ik weet het niet hoor. Ze liep sinds maart 2012 echt los en daar waren we met hard werken gekomen. Ik heb toen al gezegd, dat als het weer mis zou gaan, dat het wat mij betreft dan klaar was. Verdorie, ik zit gewoon te balen hier.
Even aan de lange lijn tot je zelf weer tot rust bent en dan even voor jezelf weer alles op er rijtje en weer iets strenger worden.
Je bent echt niet terug bij af, ze weet wat de bedoeling is dus het is kunst om weer even wat meer er op te zitten en haar duidelijk te maken dat dit dus absoluut niet de bedoeling is.
Maar dit moet je wel doen als je zelf niet meer gefrustreerd bent.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Renee1966
- Zeer actief
Ze gaat sowieso aan die lijn voorlopig. Dit kan echt niet, als ze zover van me afgaat en er loopt een kat dan is het hek van de dam en vliegt ze zo onder een auto. Touwtjes gaan over de hele linie strakker.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik snap het heel goed dat je de handdoek in de ring gooit. Ik heb dat ook gedaan.
Uren trainen met Diem om hem -ook als hij iets te jagen zag of rook- betrouwbaar hier te laten komen. En ik vind het leuk om te trainen met honden hoor, als het tenminste leuk en ontspannen is en resultaat heeft.
En dan liep ik met zenuwen omdat hij ondanks uren, dagen trainen gewoon niet betrouwbaar werd. En ik vind(persoonlijk) dat dat eigenlijk niet kan: Een risico dat je hond anderen dieren en mensen in gevaar brengt.
Dus op een gegeven moment heb ik besloten hem altijd aan de lange lijn te houden. Dus niet meer nadenken of dit dan een veilige plek was. Niet meer telkens opnieuw tegen zijn, en mijn plezier eindeloos oefenen en corrigeren. Niet meer de frustratie omdat hij weer de bosjes indook en veel te lang wegbleef achter de konijntjes aan. Nu loop ik dan wel altijd met een hond aan de lijn (heupgordel) maar wel een heel stuk ontspannender
En wie weet, als hij oud en bedaard is probeer ik het ooit nog eens. Maar zolang hij heftig reageert op wild ga ik hem en mij niet pesten met eindeloos trainen en risico's nemen.
Uren trainen met Diem om hem -ook als hij iets te jagen zag of rook- betrouwbaar hier te laten komen. En ik vind het leuk om te trainen met honden hoor, als het tenminste leuk en ontspannen is en resultaat heeft.
En dan liep ik met zenuwen omdat hij ondanks uren, dagen trainen gewoon niet betrouwbaar werd. En ik vind(persoonlijk) dat dat eigenlijk niet kan: Een risico dat je hond anderen dieren en mensen in gevaar brengt.
Dus op een gegeven moment heb ik besloten hem altijd aan de lange lijn te houden. Dus niet meer nadenken of dit dan een veilige plek was. Niet meer telkens opnieuw tegen zijn, en mijn plezier eindeloos oefenen en corrigeren. Niet meer de frustratie omdat hij weer de bosjes indook en veel te lang wegbleef achter de konijntjes aan. Nu loop ik dan wel altijd met een hond aan de lijn (heupgordel) maar wel een heel stuk ontspannender
En wie weet, als hij oud en bedaard is probeer ik het ooit nog eens. Maar zolang hij heftig reageert op wild ga ik hem en mij niet pesten met eindeloos trainen en risico's nemen.
-
blondie
- Zeer actief
Het is een klein beetje herkenbaar. Zelf blijf ik er een beetje bij dat honden die op jonge leeftijd daarin niet gestuurd zijn toch ondanks trainen altijd die drift blijven houden om toch te gaan.Suus ik toch ook op wat oudere leeftijd bij je gekomen?
Heb dat met mijn hond ook. In het begin ging ze overal achteraan. Daar op gaan oefenen en trainen, en dat is goed gekomen maar ik blijf altijd een beetje op mijn hoede. Zeker ook omdat ik ook ineens dan na een jaar dat het goed ging ineens weer voor een verrassing stond als ze weer als een haas achter een door mij niet geziene haas aan ging.
Dat zijn de momenten dat je beseft dat je sommige dingen er nooit volledig uit krijgt, dat je je beseft dat als je een fractie te laat bent de hond zijn drift volgt en gaat en dan niet meer te bereiken is.
De keren daarna even wat sneller aan de lijn als je twijfelt over de omgeving en zijn of haar verleidingen. Als je merkt dat de hond meer op de omgeving aan het letten is omdat ze weer ergens achter aan wil gaan dan kun je continue scherp erbovenop zitten, of de lange lijn eraan en corrigeren bij het niet luisteren als ze gaat.
Helemaal nooit meer los vind ik ook weer zo sneu. Even weer wat scherper opletten, en nogmaals, persoonlijk merk ik dat dat blijft bij honden die als een duveltje uit een doosje ineens ergens op reageren.
Erg vermoeiend soms hoor
en soms word je er wel eens moedeloos van

Heb dat met mijn hond ook. In het begin ging ze overal achteraan. Daar op gaan oefenen en trainen, en dat is goed gekomen maar ik blijf altijd een beetje op mijn hoede. Zeker ook omdat ik ook ineens dan na een jaar dat het goed ging ineens weer voor een verrassing stond als ze weer als een haas achter een door mij niet geziene haas aan ging.
Dat zijn de momenten dat je beseft dat je sommige dingen er nooit volledig uit krijgt, dat je je beseft dat als je een fractie te laat bent de hond zijn drift volgt en gaat en dan niet meer te bereiken is.
De keren daarna even wat sneller aan de lijn als je twijfelt over de omgeving en zijn of haar verleidingen. Als je merkt dat de hond meer op de omgeving aan het letten is omdat ze weer ergens achter aan wil gaan dan kun je continue scherp erbovenop zitten, of de lange lijn eraan en corrigeren bij het niet luisteren als ze gaat.
Helemaal nooit meer los vind ik ook weer zo sneu. Even weer wat scherper opletten, en nogmaals, persoonlijk merk ik dat dat blijft bij honden die als een duveltje uit een doosje ineens ergens op reageren.
Erg vermoeiend soms hoor
- Renee1966
- Zeer actief
Bedankt allemaal trouwens, maar ik weet het niet hoor. Ik heb de lange lijn toen ook heel rustig afgebouwd, steeds een meter korter geknipt etc. We zijn er zolang, serieus mee bezig geweest. Ze heeft echt jaren op 15 of 30 meter gelopen en pas gaan afbouwen toen ik hem heel lang niet heb hoeven inzetten.
Voorlopig zet ik haar erop en dan kijk ik wel over een tijdje.
Voorlopig zet ik haar erop en dan kijk ik wel over een tijdje.
- Renee1966
- Zeer actief
Als ze op de lange lijn loopt is ze niet sneu trouwens. Ze kan gewoon met de bal spelen, de voerdummy zoeken etc. Ze kan alles wat ze los ook kan. Alleen niet de pleitvaart nemen. Nu ging ze ervandoor toen ik me omdraaide om Sjon te roepen. Ze is bijna 7 en vanaf pup bij me en er is hard gewerkt aan ,de band en het samenwerken en hierkomen. Ik moet me ook even met Sjon bezig kunnen houden, zonder dat ze gelijk de boel waarneemt.
@pieonroos bedankt
@pieonroos bedankt
- Renee1966
- Zeer actief
Vandaag was ergens anders dan die andere 2 keren. Dat plekje waren we al veiig gepasseerdJion schreef:Mijn ervaring is dat als ze één keer op een bepaalde plek er vandoor zijn gevlogen, het beter is om gelijk al de volgende dag (en een dag of 10 daarna) op die plek even aan te lijnen. Het is voor een hond té verleidelijk om er dan op die bepaalde plek (waar al die adrenaline vrijkwam) niet nóg een keer vantussen te gaan. 50 meter verderop kan ze dan in principe weer probleemloos los (geen 20 of 30 meter, want dan rennen ze gewoon terugRenee1966 schreef:Vorige week vloog ze ineens weg ondanks een Nee blijf van mij. Gisteren op dezelfde plaats idemdito. En vandaag nam ze echt ouderwets de benen, niet reageren mijn Hier of de fluit, gelijk ver weg, neus achterna, toedeloe., je kunt aan de lichaamstaal zien wanneer ze voldoende tot rust is gekomen om gewoon verder te wandelen).
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
das balen, maar als het niet gaat dan gaat het niet.. lekker aan de lange lijn doen, even de teleurstelling en frustratie uit jezelf halen en wie weet vind je over een tijdje weer de energie en de motivatie om ermee aan de slag tegaan.. en anders niet, wordt ze echt niet minder van het is alleen jammer voor jezelf maar veiligheid is een belangrijk ding.. ik zou hetzelfde hebben hoor!Renee1966 schreef:Als ze op de lange lijn loopt is ze niet sneu trouwens. Ze kan gewoon met de bal spelen, de voerdummy zoeken etc. Ze kan alles wat ze los ook kan. Alleen niet de pleitvaart nemen. Nu ging ze ervandoor toen ik me omdraaide om Sjon te roepen. Ze is bijna 7 en vanaf pup bij me en er is hard gewerkt aan ,de band en het samenwerken en hierkomen. Ik moet me ook even met Sjon bezig kunnen houden, zonder dat ze gelijk de boel waarneemt.
@pieonroos bedankt
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik herken het wel hoor
Zena is 9.5, uit het asiel gehaald toen ze juist een jaar was, heel hard op getraind, maar ze komt niet betrouwbaar terug, 99 keren gaat het goed en de 100ste keer is ze weg en er achter aan gaan, is bij haar geen optie, omdat ze dan alleen maar verder weg loopt, haar laten lopen is ook geen optie gezien de wegen/herten/konijnen/autostrade en zo, dus dan aan de lange lijn en daar geniet ze ook van, ik hou ook niet altijd de lange lijn vast, heel dikwijls sleept ze gewoon achter haar aan en dat is voor haar genoeg om niet de benen te nemen
Zena is 9.5, uit het asiel gehaald toen ze juist een jaar was, heel hard op getraind, maar ze komt niet betrouwbaar terug, 99 keren gaat het goed en de 100ste keer is ze weg en er achter aan gaan, is bij haar geen optie, omdat ze dan alleen maar verder weg loopt, haar laten lopen is ook geen optie gezien de wegen/herten/konijnen/autostrade en zo, dus dan aan de lange lijn en daar geniet ze ook van, ik hou ook niet altijd de lange lijn vast, heel dikwijls sleept ze gewoon achter haar aan en dat is voor haar genoeg om niet de benen te nemen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik loop liever ontspannen met mijn hond aan de lijn. Dan dat ik gespannen loop met een hond die los loopt bedacht op alles waar hij of zij op af kan vliegen. Ik geef je dus groot gelijk.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ohhhhhhhhhhh wacht even.Renee1966 schreef:Als ze op de lange lijn loopt is ze niet sneu trouwens. Ze kan gewoon met de bal spelen, de voerdummy zoeken etc. Ze kan alles wat ze los ook kan. Alleen niet de pleitvaart nemen. Nu ging ze ervandoor toen ik me omdraaide om Sjon te roepen. Ze is bijna 7 en vanaf pup bij me en er is hard gewerkt aan ,de band en het samenwerken en hierkomen. Ik moet me ook even met Sjon bezig kunnen houden, zonder dat ze gelijk de boel waarneemt.
Een vraagje.
Niet meteen antwoord op geven, maar goed nadenken.
Als jij Sjon roept en Suus komt ook ...................... wordt Suus dan net zo beloond als Sjon?
Als je iets oefent met Sjon en Suus doet stilletjes mee....... wordt Suus dan ook geprezen voor haar ijver?
Foutje dat ik zelf heb gemaakt namelijk.
Niet meebelonen en prijzen.
Vaak zag ik niet eens dat Rana "meedeed" omdat ze de opdrachten achter mijn rug uitvoerde
Dus de fluit was al snel alleen nog maar bedoeld voor Ita en wachten gold ook alleen nog maar voor Ita.
Het heeft me enige tijd gekost voor ik dat weer rechtgebreid had.
Wilde ik echt even iets alleen met Ita doen dan moest Rana even af en blijf en werd daarna daarvoor uitgebreid beloond en deed ik vervolgens ook nog wat met haar.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kan het me voorstellen. Heb hier ook zo'n hond en als dat fout zou gaan gaf ik het ook op.
Ze is bijna 8 en het gaat al twee jaar feilloos, maar als het om zou slaan was het echt klaar.
Balen, dat wel.
Ze is bijna 8 en het gaat al twee jaar feilloos, maar als het om zou slaan was het echt klaar.
Balen, dat wel.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hè bah, vervelend.
Ik heb met Lola ook uren en uren en uuuuuren getraind op loslopen. Dat doet ze nu heel keurig, maar als ze gaat lopen ouwehoeren, zit er ook zo weer een lijntje om. Als je je hond goed leest, zie je vaak het begin van de middelvinger al en kun je dan ingrijpen. Ik heb zelf een hekel aan lijntjes, dus opgeven is voor.mij geen optie. Maar als het voor zowel jou als je hond niet uitmaakt, zou ik even lekker tot rust komen met die lange lijn en het dan over een tijdje opnieuw bekijken.
Succes!
Ik heb met Lola ook uren en uren en uuuuuren getraind op loslopen. Dat doet ze nu heel keurig, maar als ze gaat lopen ouwehoeren, zit er ook zo weer een lijntje om. Als je je hond goed leest, zie je vaak het begin van de middelvinger al en kun je dan ingrijpen. Ik heb zelf een hekel aan lijntjes, dus opgeven is voor.mij geen optie. Maar als het voor zowel jou als je hond niet uitmaakt, zou ik even lekker tot rust komen met die lange lijn en het dan over een tijdje opnieuw bekijken.
Succes!
- Renee1966
- Zeer actief
@ranete Jawel ik heb in 2 handen worst en ze krijgen allebei als ze komen. Nu had ik voor suus de bal gegooid en met sjon een trekspelletje gedaan. Allebei laten lossen en speelgoed weggestoken. Sjon was wat weggelopen, suus zat, ik draai me om roep sjon en suus gaat er vandoor.
Ik lette er eigenlijk best wel op, met allebei bezig te zijn en ook te belonen.
@marjoleine
Bedankt, ik denk ook niet dat ik het nog ga proberen
Ik lette er eigenlijk best wel op, met allebei bezig te zijn en ook te belonen.
@marjoleine
Bedankt, ik denk ook niet dat ik het nog ga proberen
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Herkenbaar.
Ik kan 1 van mijn honden alleen loslaten als ik met de bal gooi.
Dan is ze daar druk mee. zodra ze iets van wild ruikt zijn de bananen er.
Ik laat haar meestal het 1e kwartier van de wandeling los. En de rest aan de lange lijn.
Daarnaast op omheind speelveld.
Wat ik wel heb geleerd is dat er 1 moment is dat je kan zorgen dat je hond nog luistert.
En dat is al ver voor ie de benen neemt. Lichaamstaal zegt dan alles.
Maar omdat ik ook ontspannen wil wandelen en ook wel eens naar een boom of de lucht wil kijken,
Gaat ze dus ook regelmatig aan de lange lijn.
Ik kan 1 van mijn honden alleen loslaten als ik met de bal gooi.
Dan is ze daar druk mee. zodra ze iets van wild ruikt zijn de bananen er.
Ik laat haar meestal het 1e kwartier van de wandeling los. En de rest aan de lange lijn.
Daarnaast op omheind speelveld.
Wat ik wel heb geleerd is dat er 1 moment is dat je kan zorgen dat je hond nog luistert.
En dat is al ver voor ie de benen neemt. Lichaamstaal zegt dan alles.
Maar omdat ik ook ontspannen wil wandelen en ook wel eens naar een boom of de lucht wil kijken,
Gaat ze dus ook regelmatig aan de lange lijn.
- Renee1966
- Zeer actief
Af en toe lange lijn is geen optie, heeft ze zo door.
Tt zie ik niet zitten, daar ben ik echt te onhandig voor.
Daarbij kan ze echt alles aan de lange lijn wat ik ook los met haar doe
Daarbij kan ze echt alles aan de lange lijn wat ik ook los met haar doe
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ik lees even mee,
Hij gaat hier niet achter wild aan, maar hij steekt zijn middelvinger op als hij aangelijnd moet worden - en dat is dus ook meestal op dezelfde plek.
Hij komt 99 keer gelijk als ik roep, behalve dan dus..
Eerder aanlijnen werkt, maar ik vind het vervelend dat hij niet 100% luistert.
Je ziet ook gewoon aan hem dat hij het heus wel weet maar gewoon nog geen zin heeft. Merk ook dat hoe langer hij los heeft kunnen lopen, hoe vaker hij aan het einde van de wandeling weigert hier te komen.
Want het gaat de ene keer wel goed,maar de keer daarna is het echt een drama.
Wat voor lange lijn gebruiken jullie?
Hij gaat hier niet achter wild aan, maar hij steekt zijn middelvinger op als hij aangelijnd moet worden - en dat is dus ook meestal op dezelfde plek.
Je ziet ook gewoon aan hem dat hij het heus wel weet maar gewoon nog geen zin heeft. Merk ook dat hoe langer hij los heeft kunnen lopen, hoe vaker hij aan het einde van de wandeling weigert hier te komen.
-
Neeltje
En met een lange lijn relaxt lopen, is veel beter dan met de gedachte, ze gaat er dadelijk weer vandoor.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Wat Jion zegt
mijn hond loopt vrijwel altijd los. Maar als ze hazen ruikt of ik zie er vijf door een veld huppelen, neem ik maatregelen. Of aanlijnen, of andere route of de hond enórm bezighouden. Er is meer tussen altijd aanlijnen en altijd loslopen 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja dat zou ik ook doen. Sommige honden reageren al heel goed op een trilling door de halsband. Je hoeft het dier niet direct onder stroom te zetten.Tara schreef:Tja, niet om nu weer een hele discussie uit te lokken, maar ik had haar denk ik toch eens een TT omgehangen.
Als al je pogingen op niets uitlopen moet je ook een keer wat, en ik vind een hond die niet los kan lopen gewoon niet leuk.
En mijn honden zouden echt niet gelukkig worden van altijd maar aangelijnd lopen.
Ik hoor hier en daar echt mensen/honden die hierdoor werkelijk het licht hebben gezien

- Renee1966
- Zeer actief
Ze is vol in de lijn gelopen vanmorgen. Stond op een meter of 2 afstand, ik zag dat ze wilde gaan, riep HIER, maar ze vertrok op volle sterkte. 2 handen in het handvat en ze liep er vol in. Muts.
Daarna probeerde ze nog een paar keer te gaan, met de bal in de bek, maar kwam ze braaf toen ik riep.
Daarna probeerde ze nog een paar keer te gaan, met de bal in de bek, maar kwam ze braaf toen ik riep.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Ik zal dan rare honden hebben, maar hier trekt geen 1 van de 4 volwassen honden ff een sprintje tijdens het los lopen, ze weten hoe ver ze mogen gaan en geen mm verder.Jion schreef:Want jij kan met haar aan de lange lijn even een lekker sprintje op full speed trekken?Renee1966 schreef:Af en toe lange lijn is geen optie, heeft ze zo door.
Daarbij kan ze echt alles aan de lange lijn wat ik ook los met haar doe![]()
Waarom zo zwart/wit (altijd of nooit los)? Waarom niet zoeken naar de plekken/tijden/situaties waarin ze wel los kan, en de rest aan de lange lijn?
Zena trouwens ook niet, die begint te huppelen/draven en gaat zo verder en verder, terwijl ik de rest prima terug kan roepen, is zij ineens oostindisch doof.
de enige tijd dat ze hier sprintjes trekken is als ze achter hun ballen gaan.
- Renee1966
- Zeer actief
En daarom heb ik jouw uitleg voor het aanleren van de hier (incl het eventueel op 12 a 13 weken boos instappen en wat gooien) uitgeprint toen sjon in huis kwam. En ermee aan de slag gegaan. Ik hoop dat sjon met de jaren betrouwbaar hier zal blijven komen. We zullen zien.Inge O schreef:
Knip
naar mijn ervaring wordt een hond die ooit in zijn leven heeft ontdekt dat weglopen een optie is nooit meer echt betrouwbaar bij het loslopen. het is veel te zelfbelonend en ze weten dat die optie er is - om dat laatste is praktisch niet heen te trainen, het enige dat daar tegen werkt is er vanaf pup in de opvoeding héél erg aandacht aan geven opdat ze nooit, echt nooit ontdekken dat het kan.
Suus komt niet meer van die lijn, wat vania al zegt supersprints is sowieso niet de bedoeling, in de buurt blijven.
Uit zicht wil ik echt niet hebben, ook niet voor een halve minuut
@jion
Ze heeft haar lesje niet geleerd hoor, dit is voor mij een teken dat we helemaal terug bij af zijn
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Helemaal eens met dat laatste.Inge O schreef:dat is wel een heel ander probleem, dat is een hond die nog heeft geleerd om betrouwbaar te komen - is iets heel anders dan een hond die in principe wel komt als hij geroepen wordt maar van de 'dode momenten' gebruik maakt om er echt vandoor te gaan.Lin851 schreef:Ik lees even mee,
Tara schreef:Tja, niet om nu weer een hele discussie uit te lokken, maar ik had haar denk ik toch eens een TT omgehangen.
Als al je pogingen op niets uitlopen moet je ook een keer wat, en ik vind een hond die niet los kan lopen gewoon niet leuk.
En mijn honden zouden echt niet gelukkig worden van altijd maar aangelijnd lopen.
zou hier zeker ook zo zijn maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dat niet willen en ook beter niet doen.
naar mijn ervaring wordt een hond die ooit in zijn leven heeft ontdekt dat weglopen een optie is nooit meer echt betrouwbaar bij het loslopen. het is veel te zelfbelonend en ze weten dat die optie er is - om dat laatste is praktisch niet heen te trainen, het enige dat daar tegen werkt is er vanaf pup in de opvoeding héél erg aandacht aan geven opdat ze nooit, echt nooit ontdekken dat het kan.
Dat is zo herkenbaar bij Ben, het kan tijden goed gaan, maar dan ineens krijgt hij weer de kolder en gaat er van tussen.
In de omgeving waar hij nu wandelt is dat gelukkig minder erg. Ik vind het echt het meest vervelende wat er is, en kan me de frustratie van TS goed voorstellen.