Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stage lopen en 'mietjesgedrag'?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Stage lopen en 'mietjesgedrag'?

Ongelezen bericht door Irisz »

In februari begin ik met mijn master eindstage. De allerlaatste loodjes.
Ik wist dit natuurlijk vanaf het begin, maar ik zie er enorm tegenop.
Nog nooit eerder zijn mijn honden 8 uur achter elkaar alleen thuis geweest. :oeps:
Ik heb zelfs al geregeld dat ik tussendoor naar huis kan om ze uit te laten, dus dat is sowieso geen probleem, maar alsnog zitten ze 5 maanden lang, 5 dagen per week een hele dag alleen. Ik ben er nu al naar van. :ugh:

Een vriendin kan ze mogelijk 1x per week extra uitlaten en mijn moeder, die onregelmatige diensten werkt, zal op haar vrije dagen een paar uurtjes komen 'doggysitten'.
Heb ook een HUS overwogen, maar dat zie ik niet zitten. Hoor er veel te veel verhalen van honden die kwijt raken, problemen in de roedels, etc.

Ben ik een mietje met m'n slapeloze nachten of zal ik voor die 5 maanden toch opvang o.i.d. moeten regelen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Corneliana
Zeer actief

Re: Stage lopen en 'mietjesgedrag'?

Ongelezen bericht door Corneliana »

wat nanna zegt.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik ben ook zo, kan me daar heel schuldig over voelen.
Wij hebben net een periode achter de rug dat Semmy vrijwel 7 dagen in de week 'alleen' was. Mijn vader heeft hem toen 2 maal daags meegenomen op een wandeling en soms ging hij naar mijn schoonouders. Toch voelde ik mij schuldig. Denk dat dat gewoon in je zit of niet. De één heeft dat ook wat meer dan de ander, denk ik. Bij mij heeft goede opvang regelen in ieder geval dus ook weinig zin gehad. Ik voelde me gewoon schuldig over het feit dat ík niet degene was die hem die aandacht kon geven en lekker met hem kon wandelen.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik weet niet wat bij jou in de buurt mogelijk is maar ik heb voor Hazel wat anders geregeld.
Van mij mocht ze ook absoluut niet mee met een gewone uitlaatservice, alsjeblieft zeg...
Maar nu wordt ze opgehaald met een bus en ze gaan naar een opvang toe, daar spelen ze in koppels op een van de speelweides. Tussendoor voor de jonge honden of honden die zelf geen rust nemen(van die Hazels) die gaan in benches etc of mogen lekker op de bank liggen.
Mensen die verstand van hondengedrag hebben, aardig zijn en gek op honden zijn.
Tja, het was ff zoeken :wink:
Maar daar gaat Hazel dus twee dagen in de week naartoe als ikzelf ook van die lange dagen maak.
En ze is moe maar niet bekaf.
Zou je zoiets kunnen vinden in je buurt?
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zou ook iets regelen. Dagopvang, extra uitlaat, eventueel brengen bij mensen met honden die veel thuis zijn, hondensitter of wat dan ook.
Desnoods voor 2 à 3 dagen in de week, dan is het al een stuk minder.

Zelf ben ik ook zo'n muts hoor.
Gisteren zijn honden van 7.30-14.00 alleen geweest en vandaag van 14.00-16.00 ik ben vandaag dus extra vroeg naar huis gegaan voor de honden. Anders hadden ze tot 18.00 uur alleen gezeten.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Misschien inderdaad voor mijn eigen gemoedsrust wat regelen.
Het scheelt al als het voorjaar wordt en 's avonds licht is, dat ik 's avonds 1,5-2 uur kan lopen met ze.
Je kunt het niet compenseren op die manier, maar dan krijgen ze in ieder geval hun dagelijkse grote ronde.
Er zijn ook genoeg mensen die hebben aangeboden ze af en toe mee te nemen als ze met hun eigen honden weg gaan, maar dat is voor spontane acties en niet standaard elke week.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Voor je eigen gevoel zou ik oppas regelen. Je zit dan toch lekkerder op je stage.

Voor de honden denk ik dat ze het prima redden met een p&p ronde tussen de middag en gezelschap af en toe van je moeder. Je onderneemt daar buiten genoeg met ze volgens mij, dus hun ei kunnen ze wel kwijt. en het is voor vijf maanden, niet voor de komende jaren.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Ik weet niet wat bij jou in de buurt mogelijk is maar ik heb voor Hazel wat anders geregeld.
Van mij mocht ze ook absoluut niet mee met een gewone uitlaatservice, alsjeblieft zeg...
Maar nu wordt ze opgehaald met een bus en ze gaan naar een opvang toe, daar spelen ze in koppels op een van de speelweides. Tussendoor voor de jonge honden of honden die zelf geen rust nemen(van die Hazels) die gaan in benches etc of mogen lekker op de bank liggen.
Mensen die verstand van hondengedrag hebben, aardig zijn en gek op honden zijn.
Tja, het was ff zoeken :wink:
Maar daar gaat Hazel dus twee dagen in de week naartoe als ikzelf ook van die lange dagen maak.
En ze is moe maar niet bekaf.
Zou je zoiets kunnen vinden in je buurt?
Dat zou inderdaad ideaal zijn. Een 'koppeltje' zijn ze al samen, dus dat is perfect. Ik hou niet van opvang waar ze met z'n allen in een roedel moeten. Ik ken helaas niks hier in de buurt die op deze manier werken, maar ik zal eens gaan rondkijken.
Al is het maar voor 2 dagen per week bijvoorbeeld, en op de andere dagen vrienden/moeders of ikzelf in de pauze.
Het is 'maar' 5 maanden en gewoon nodig om mijn papiertje binnen te halen, dus er moet een mouw aan te passen zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik had precies hetzelfde als wat jij nu hebt, toen ik met mijn nieuwe baan begon.
Vond het zo verschrikkelijk en heb me er zo druk om gemaakt. We hebben een hus gehad, maar dat vonden we uiteindelijk niks. Toen gekeken hoe Bo het deed als ze 8 uur alleen zou zijn.
Dat gaat echt zo geweldig goed. Zeg niet dat het ideaal is, maar ik zeg altijd maar dat het belangrijker is wat je met je hond doet als je er wel bent. Ik probeer wel te zorgen dat er savonds een van ons thuis is. En dat is 99% van de tijd ook. Het is hiier 3 a 4 dgn per week zo.

Bij jou komt dat ook goed!!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier ook noodgedwongen het zelfde. Ik heb overigens wel naar de periode toe de intensiteit van het uitlaten terug geschroefd. Dat ze niet ineens boem met veel minder moesten. Hier gaat het goed. Ik voel me schuldig maar de honden merk ik niets aan. Als ik straks klaar ben dan krijg ik het weer veel rustiger.

Het is even niet anders. En een halfjaar (en in mijn geval 2 jaar) zijn zo voorbij denk ik dan. (ik hoef nu ook nog maar 7 maanden).
Afbeelding
gevni havanezers
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik begrijp de overstap, ik heb nu in mijn huidige schema ook één dag waarin Apple 8 uur alleen zit, en daar voel je je dan wel onprettig bij.
Maar, als je zelf 's middags naar huis kan lijkt me de situatie al wel anders. Kijk het even aan zou ik zeggen.
Het scheelt inderdaad absoluut dat het langer licht is in het voorjaar, dan pak je toch sneller even de auto en ga je nog even naar een mooie plek voor een lange wandeling na je werk/stage.
Crista
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crista »

blacky schreef:Hier ook noodgedwongen het zelfde. Ik heb overigens wel naar de periode toe de intensiteit van het uitlaten terug geschroefd. Dat ze niet ineens boem met veel minder moesten. Hier gaat het goed. Ik voel me schuldig maar de honden merk ik niets aan. Als ik straks klaar ben dan krijg ik het weer veel rustiger.

Het is even niet anders. En een halfjaar (en in mijn geval 2 jaar) zijn zo voorbij denk ik dan. (ik hoef nu ook nog maar 7 maanden).
Ik denk dat je honden hun draai wel vinden.. als ze eenmaal aan dit nieuwe ritme gewend zijn, is het echt geen probleem denk ik. Bij ons zijn ze afwisselend 3 tot 6 uur alleen op een dag en soms ook wel eens 8 uur, daarnaast heb ik het geluk dat mam onregelmatig werkt en overdag sowieso vaak thuis is.. alleen wordt er dan niets met de honden gedaan, ze gaan alleen af en toe de tuin in tussendoor.
Als ik een week vrij ben, merk ik hoe de honden gewend zijn aan dit ritme.. na de ochtendronde gaan ze liggen slapen en s'avonds worden ze pas weer actief uit zichzelf. Als ik tussendoor een wandeling doe, willen ze natuurlijk dolgraag mee, maar dit komt niet uit de honden zelf.

Ik ben het wel eens met bovenstaande reactie.. je zou denk ik wel naar de periode toe moeten werken vwb de uitlaattijden.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

niet voor de honden want daar zie ik geen problemen maar als je er zelf zo van in de stress schiet zou ik wat regelen
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Ik begrijp de overstap, ik heb nu in mijn huidige schema ook één dag waarin Apple 8 uur alleen zit, en daar voel je je dan wel onprettig bij.
Maar, als je zelf 's middags naar huis kan lijkt me de situatie al wel anders. Kijk het even aan zou ik zeggen.
Het scheelt inderdaad absoluut dat het langer licht is in het voorjaar, dan pak je toch sneller even de auto en ga je nog even naar een mooie plek voor een lange wandeling na je werk/stage.
Ja dat scheelt zeker. Ik begin 1 februari, dus dan zal dat nog niet zo zijn, maar vanaf maart kun je toch al aardig wandelen 's avonds volgens mij.
Vind het dan ook geen probleem om elke avond in het bos te lopen voor die maanden. Maar ik voel me onprettig bij die lange dag.
Ik ben aan het rondkijken voor opvang waarbij niet alle honden in 1 roedel moeten leven, maar er is niet zo veel aanbod. :(:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”