Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is het teveel voor een kleine swiffer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Is het teveel voor een kleine swiffer?

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mijn schoonmoeder heeft een hondje een maltezer kruising. Nou nam ik die al regelmatig mee naar het bos, maar de laatste weken neem ik hem eigenlijk elke dag mee. Hij rent z'n korte pootjes onder z'n lijf vandaan want hij wil niks missen en ook niks onder doen voor mijn "grote" honden :mrgreen:

Donderdag had ik hem dus ook weer mee en hij heeft zich prima vermaakt, lekker rennen door de blubber achter Zinzi aan e.d. Toen hij thuis kwam is hij naar boven gegaan, is daar in z'n mand naast bed gaan liggen en heeft niet meer bewogen, zelfs op roepen reageerde hij niet, toen m'n schoonmoeder boven kwam riep ze hem nog eens, geen enkele reactie, ze was echt bang dat hij dood was :schrik: tot ze hem aanraakte toen kwam er eindelijk beweging in.

Nou vraag ik me af, is het nou teveel voor zo'n swiffer om elke dag zo'n 1,5 uur naar het bos te gaan? Is het misschien verstandiger om hem om de dag mee te nemen? Ik heb zelf westies gehad en die hadden daar totaal geen moeite mee, maarja volhardende terriers he :F:

Yankee, de swiffer in kwestie is 6 jaar en kern gezond :ok:
Afbeelding
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Re: Is het teveel voor een kleine swiffer?

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Mijn gevoel zegt dat het moet kunnen. Als nu blijkt dat hij iedere keer voor dood ligt, zou je kunnen switchen naar om de dag meenemen. Kijken of er dan nog wat leven in blijft zitten :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien is t voor deze swiffer wel net even te veel, ze zijn niet allemaal t zelfde natuurlijk :U:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Het zal wennen zijn. Ik denk dat als je een maand verder bent hij/zij minder moe zal zijn.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Hij is altijd wel moe en voldaan, ploft ergens neer en slaapt een paar uur, maar dit was toch echt nieuw.
Ik wil hem niet stuk maken natuurlijk :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn teckels liepen uren.
Dus dat kleine hondjes dat niet kunnen is in zijn algemeenheid niet waar.
Hier zie ik ook elke dag een paar van die kleine keutels in het bos ronddarren.

Misschien moet die kleine nog conditie opbouwen? :U:
Eerst om de dag, dan kan je haar later misschien wel elke dag meenemen als je wilt. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renee1966
Zeer actief

Nou ja, als het eenmalig is, zou ik me er niet druk om maken.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk ook dat het gewenning is. Als honden normaal gesproken geen lange afstanden lopen is 1.5 uur op pad wel heel veel!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

ranetje schreef:Mijn teckels liepen uren.
Dus dat kleine hondjes dat niet kunnen is in zijn algemeenheid niet waar.
Hier zie ik ook elke dag een paar van die kleine keutels in het bos ronddarren.

Misschien moet die kleine nog conditie opbouwen? :U:
Eerst om de dag, dan kan je haar later misschien wel elke dag meenemen als je wilt. :wink:
Ja precies, dat is ook mijn ervaring met mijn westies, die liepen ook uren.
Conditie heeft hij wel, ik neem hem al 2 jaar mee naar het bos, maar dat was meestal 3 a 4 keer per week, nu dus dagelijks, ach misschien heeft hij zich die dag net iets te druk gemaakt ofzo :mrgreen:

Renee1966, ik maak me er ook niet al te druk om hoor, m'n schoonmoeder kreeg alleen een hartverzakking en vroeg zich dus af of dat wel gezond was voor zo'n ukkie.
Renee1966
Zeer actief

Het zal wel loslopen met hem.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Lilo is 9 en die doet ook rustig 6000 rondjes rennen en vliegen door het bos, kwestie van gewenning idd denk ik
S@ndr@
Zeer actief

tja, maar als je ongetraind de 5 kilometer gaat rennen kom je er wel achter hoe t voelt :ugh: wordt nogal luchtig over gedaan, maar dat soort dingen kan wel schade aan de spieren opleveren en dat is best pijnlijk
Renee1966
Zeer actief

Nou ze ging al meerdere keren in de week mee en de laatste tijd dagelijks. Dat is niet van niks naar heel veel kilometers
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja onze kruising terrier hield het langer vol dan welke hond dan ook. Dan de Schotse Collies maar ook dan de Duitse Herders. Maar goed als hij anders niet zo ver gaat (het gaat niet alleen om dat hij al 3 of 4 keer per week meeging, maar als de andere rondjes allemaal kort zijn, tja het is maar wat de hond wil en kan. Santos is een grote hond, maar ik kan hem lang niet altijd meenemen op een grote wandeling. Hij heeft het niet zo nodig, maar kan het ook niet zo goed aan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

een hond die zo moe is dat ze niet meer reageert als ze eenmaal ligt is over haar/zijn grenzen heen gegaan.
dat er in de basis wel conditie was is een voordeel, maar t is niet helemaal normaal dat een hond niet meer reageert omdat ie zo moe is.
t karakter van deze swiffer, t overal bij willen zijn en doorgaan zal daar debet aan zijn.
maar toch iets voor de uit later om te begeleiden lijkt me.
misschien is de hersteltijd tussen door dan tekort en stapelt t zich op :U: ik weet t niet, ik weet wel dat je na inspanning een bepaalde herstel tijd nodig hebt, lijkt me bij honden ook wel zo :denken:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 nov 2013 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

S@ndr@ schreef:een hond die zo moe is dat ze niet meer reageert als ze eenmaal ligt is over haar/zijn grenzen heen gegaan.
dat er in de basis wel conditie was is een voordeel, maar t is niet helemaal normaal dat een hond niet meer reageert omdat ie zo moe is.
t karakter van deze swiffer, t overal bij willen zijn en doorgaan zal daar debet aan zijn.
maar toch iets voor de uit later om te begeleiden lijkt me
Mwah van 1 keer niet reageren in zijn slaap maak ik me niet zo'n zorgen. Na een weekendje dograil moeten die van ons ook wel even bijslapen hoor. En die hebben daar dan voor getraind.... Het zo moe zijn hoeft natuurlijk niet lichamelijk zijn, maar kan ook psychisch zijn....
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Ik zou het opbouwen, want als er verder weinig mee gedaan wordt raakt een hond al snel overbelast, helemaal als ze meegetrokken worden in spel en daardoor over hun grenzen gaan. ik neem die van mijn moeder ook wel eens mee, die zijn ook niet heel veel gewend, maar nemen zichzelf in acht. af en toe rennen ze met de andere mee, maar niet constant.
Toen Borus kwam, moest ik het ook opbouwen, die was na een kort rondje rennen met alle honden al kapot, die gaat ook maar door over zijn grenzen heen, omdat rennen en spelen met de andere honden TE leuk is! maar dat was hij niet gewend (wel in het bos lang lopen maar niet zo lang spelen en rennen). en nu heeft hij al een super conditie en houd het gewoon vol :E:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Klinkt wel als oververmoeid en dat kan weer komen doordat de tijd om te herstellen te kort is. 3 keer per week meenaar het bos is natuurlijk wel anders dan elke dag mee. In het eerste geval is er meer tijd om daarvan uit te rusten.

Ik zou ook gaan opbouwen en misschien wel eens een dagje overslaan zodat hij goed kan uitrusten van zijn topprestatie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”