Nu ik hier toch weer even ben, gelijk maar even gebruik maken van de tijd.
Sef heeft al een heerlijke wandeling achter de rug, dus het kan even.
Sef is nu 3 weken bij ons. En wat is hij in die 3 weken tijd al goed gegroeid! Hij woog 7 kilo toen we hem kregen, nu zit hij al op de 9½ kilo! Hij is al een stukje de lucht in gegaan (zijn eerste tuigje zit al op het laatste standje) en hij eet goed.
Na de eerste dagen werd zijn ontlasting een beetje vreemd. Brijerig, vreselijk stinken, bloed en slijm....en een keertje of 6 per dag. Vermoeden van Giardia dus, wat veel voorkomt bij honden uit het buitenland.
Eerst een Panacure kuurtje gehad, maar dit bleek niet aan te slaan.
Nu zijn we bezig met een Metrobac (metronidazol) slaat gelukkig wel aan.
Onze ouwe lobbes Bommel heeft er gelukkig geen last van gehad.
Sef zelf had er ook niet heel veel last van, hoor. Hij was aktief, speels, ondeugend en groeide goed.
Sef is heel sociaal, vindt alles nog heel spannend, maar is pittig genoeg om over zijn eigen angst heen te springen. Zijn nieuwsgierigheid wint het nog steeds van de onzekerheid.
Wat zindelijkheid betreft ging het de eerste dagen al gelijk heel erg goed. Hij ging piepen bij de deur wanneer hij eruit moest. Helaas door de Giardia is dit een beetje terug gevallen.
Nu dat zijn ontlasting weer mooi en vaster is, doet hij dit elke keer buiten. Het liefst zo ver mogelijk in de bosjes. (Ken je dat? Hij zig-zag door de struiken aan de flex lijn en ik vervolgens erachter aan omdat het riempje achter verschillende takken blijft steken. Sef vindt het geweldig! 'Leuk, he? In de bosjes spelen!')
Een plasje vinden we nog wel regelmatig in de woonkamer.
Sef is het liefste buiten. Heerlijk rennen in de tuin, ravotten met een bal, graven, springen, rennen....heerlijk.
Het is gewoon een feestje met Sef om je heen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Sef
Moderator: moderatorteam
- Susanne1973
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador en ??
- Aantal honden: 2
Update Sef
I'm only responsible for what I say, not for what you understand!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Update Sef
Klinkt als een heerlijk hondje, en een snelle leerling! Gaat het goed samen met je andere hond?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Susanne1973
- Vaste gebruiker
Het is inderdaad een heerlijk hondje.tekkel schreef:Klinkt als een heerlijk hondje, en een snelle leerling! Gaat het goed samen met je andere hond?
Tussen oude labrador Bommel en Sef gaat het ook goed. Bommel is een goedsul, hij zou iets meer van zich af mogen bijten.
Als Sef nu met zijn vlijmscherpe tandjes in zijn oor hangt, dan piept Bommel wel, maar hem even op zijn plaats zetten zo van: 'rustig aan, makkertje'...dat doet ie niet. Hij gooit wel regelmatig zijn gewicht in de strijd en ploft dan over Sef heen. Sef snapt de hint dan wel en taait af.
Het was een gok. Bommel heeft artrose in zijn schouders. Hij krijgt pijnstillers hiervoor. Maar door de komst van Sef lijkt het beter te gaan. Ik zie niet aan hem dat ie pijn heeft, wel dat bewegen hem moeite kost. Nu moet ik er ook bij zeggen: hij is nogal ietwat obese....
Bommel is een hond die buiten alles vreet wat ie kan vinden. Van honden en katten drollen tot vogelvoernetjes (met netje en al, he?).
Nu dat Bommel zo slecht loopt, heb ik al meerdere keren getwijfeld. Moet ik dit nu echt doorzetten? Hoe ver laat ik het komen? Wanneer moet ik de beslissing nemen die voor elke hondenbezitter zo onnoemelijk zwaar is?
Ik heb er nog geen antwoorden op. We leven nu met Bommel van flesje pijnstiller tot flesje pijnstiller.
De anabolen prik van een aantal weken geleden heeft niet heel veel gedaan, dus het is nu een kwestie van goed kijken wat je ziet en daar je conclusie uit opmaken.
Ik voel me de laaste 3 weken net een straatmadeliefje, haha! Ik weet bijna de tijdens dat alle buren thuis komen, haha! Ik loop met Sef en Bommel merendeel apart. Ze hebben ook wel loopjes samen, hoor. Maar Bommel trekt een lange wandeling gewoon niet.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Klinkt als een heerlijk hondje
Sterkte met Bommel
Sterkte met Bommel
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Klinkt als een leuk en avontuurlijk hondje
Sterkte met Bommel
Sterkte met Bommel
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Susanne1973
- Vaste gebruiker
Zo, daar ben ik weer eens met een erg korte update van onze lieve Sef.
Hij is inmiddels uitgegroeid tot een geweldig mooie hond, mooie bouw, mooie kleur, maar bovenal een schitterend karakter.
Helaas zijn wij er sinds 2 weken achter dat hij een behoorlijke vorm van HD heeft.
We staan nu er in dubio en hebben bij verschillende orthopeden informatie ingewonnen.
Het maakt de beslissing wat we nu moeten doen alleen niet veel makkelijker.
Ik heb en foto van zijn heupen, maar volgens mij kan ik die niet plaatsen via mijn telefoon.
Sef is nu 8 maanden....
Hij is inmiddels uitgegroeid tot een geweldig mooie hond, mooie bouw, mooie kleur, maar bovenal een schitterend karakter.
Helaas zijn wij er sinds 2 weken achter dat hij een behoorlijke vorm van HD heeft.
We staan nu er in dubio en hebben bij verschillende orthopeden informatie ingewonnen.
Het maakt de beslissing wat we nu moeten doen alleen niet veel makkelijker.
Ik heb en foto van zijn heupen, maar volgens mij kan ik die niet plaatsen via mijn telefoon.
Sef is nu 8 maanden....