Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje Tapas op de 2e "Beste Belg in Agility" wedstrijd

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Filmpje Tapas op de 2e "Beste Belg in Agility" wedstrijd

Ongelezen bericht door LongFields »

Gisteren de tweede wedstrijd in de NVBH-Beste Belg in Agility competitie van in totaal 3 wedstrijden gehad. Na de eerste wedstrijd stond Tapas op een gedeelde derde plaats (in de tweede graad) dankzij de 2e plek die we behaalden op het Vast Parcours tijdens die wedstrijd. De Beste Belg wedstrijd is voor de derde graad een selectie voor het team voor het WK Belgische Herders van de FMBB, voor de tweede graad gaat het "alleen" maar om wie er de Beste Belg heeft in de 2e graad. Voor de A-lopers kunnen er U'tjes verdiend worden.

De tweede en derde graad lopen 2x een VP per competitiedag, en 1x een JP.
We begonnen met het eerste VP. Dat liep lekker, helaas een raakvlakfout bij de afloop schutting, maar het was een behoorlijk snel rondje (bleek de vierde tijd uiteindelijk). Dit leverde ons de vijfde plek op in dit parcours.
Het tweede rondje was de JP, ging ook erg goed en zeker voor ons doen erg snel, alleen maakte Tapas een klein uitstapje naar het bordje wat voorbij de palen stond, dat kostte ons denk ik minimaal een seconde én een weigering. Desondanks leverde het de tweede tijd nog op (zonder het uitstapje was dat de beste tijd geweest...), en een vierde plek.
Het derde rondje ging ook lekker, totdat ik iets te laat was met het aangeven van wat de bedoeling was en Tapas het gat van de tunnel in het vizier kreeg... We hadden nog een fractie van een seconde oogcontact maar Tap besloot dat ze toch door de tunnel ging in plaats van naar mij toe. Heel erg jammer want de rest van het rondje ging gewoon heel lekker. Disk dus!

Na 2 wedstrijden staat Tapas op een nette vierde plek, de eerste plaats zit er niet meer in aangezien die zo veel voor staat dat het amper meer in te halen is, maar wie weet kunnen we nog stijgen naar plek 3 of 2. Dat zou wel heel leuk zijn en we gaan er in ieder geval ons best voor doen!
Beste Laekense in de competitie zal ze hoe dan ook zijn, aangezien ze de enige Laekense is tussen alle andere Belgen. :LOL:

Filmpje:

http://youtu.be/sPp6IDuqcc0
Laatst gewijzigd door LongFields op 18 nov 2013 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Beste Belg in Agility 2013, filmpjes Tapas wedstrijd 2

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziet er heel netjes en beheerst uit! Leuk!

Zonde van die tunnel. Maar tweede of derde worden uiteindelijk zou ook super goed zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:Ziet er heel netjes en beheerst uit! Leuk!
Dank je wel.
Lysette schreef:Zonde van die tunnel. Maar tweede of derde worden uiteindelijk zou ook super goed zijn.
Daar zou ik ook gewoon heel erg tevreden mee zijn hoor. Degene die nu eerste staat is iemand die net gedegradeerd is uit de B2 en dus al een heel seizoen derde graad gelopen heeft met haar hond. En iemand die al veel meer ervaring heeft in de agility dan ik. Het zou ook heel leuk zijn als de Laekense bij de eerste 3 zou komen, dat is volgens mij al heel lang geleden dat dat het geval was.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Jammer van de disk, maar ziet er goed uit!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je wel Mireille, was inderdaad jammer dat Tapas de tunnel in dook, was zelf nét te laat met aangeven wat ik van haar wilde en ze is nogal tunnelgek, dus wel logisch dat dit gebeurde.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk, ziet er inderdaad beheerst en soepel uit! Succes met de derde wedstrijd! :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je wel DeDiana! Dat soepele, daar ben ik wel trots op hoor, dat is namelijk wel eens anders geweest op wedstrijden. En het kan nog beter hoor, maar hier ben ik alvast heel erg blij mee.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

LongFields schreef:
Lysette schreef:Zonde van die tunnel. Maar tweede of derde worden uiteindelijk zou ook super goed zijn.
Daar zou ik ook gewoon heel erg tevreden mee zijn hoor. Degene die nu eerste staat is iemand die net gedegradeerd is uit de B2 en dus al een heel seizoen derde graad gelopen heeft met haar hond. En iemand die al veel meer ervaring heeft in de agility dan ik. Het zou ook heel leuk zijn als de Laekense bij de eerste 3 zou komen, dat is volgens mij al heel lang geleden dat dat het geval was.
Dat is wel extra leuk dan :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ja, vind ik wel. Toont ook aan dat de meest vergeten variëteit van de Belgische Herder best aardig mee kan met de andere 3. :wink:
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Gefeliciteerd samen. Zag er soepel uit.
Er kwam een krullebol de ring in, toen heb ik even op de lijst gekeken en ja hoor een "bekende" van het forum.
Ik zelf heb geholpen die dag, mijn man was lattenlegger en ik hield de tijd bij. Was een erg leuke en geslaagde dag.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Helen1974 schreef:Gefeliciteerd samen. Zag er soepel uit.
Er kwam een krullebol de ring in, toen heb ik even op de lijst gekeken en ja hoor een "bekende" van het forum.
Ik zelf heb geholpen die dag, mijn man was lattenlegger en ik hield de tijd bij. Was een erg leuke en geslaagde dag.
Hé, wat leuk dat je geholpen hebt, jammer dat ik dat niet wist anders had ik wel even een praatje met je gemaakt!
Het was inderdaad een leuke en geslaagde dag, het programma liep gesmeerd en de accommodatie was prima. Vooral de lekker warme kantine met direct zicht op de ring was ideaal vond ik. Je man zal het wel koud gekregen hebben tijdens een hele dag latjes leggen denk ik. Zat jij in het juryhok of was je ook in de bak?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind het een mooi rondje! Ik hoop dat wij nog eens zulke rondjes goed doorkomen. Wel jammer van de disk.
Hopelijk worden jullie nog tweede of derde, zou wel heel leuk zijn!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank je Hilde. En wie weet gaat het jullie ook lukken om zulke rondjes te lopen. En zo niet, maakt dat ook niet uit toch, als je maar lol hebt samen! Dat is voor mij het belangrijkste hoor, ik vind het heel leuk om in een competitie mee te doen maar niet ten koste van de lol van mijn hond. :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Netjes Suzanne! Jullie blijven met de wedstrijd vooruit gaan, echt super :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:Netjes Suzanne! Jullie blijven met de wedstrijd vooruit gaan, echt super :ok:
Bedankt voor het compliment, ik hoop dat we deze trend nog even vol kunnen houden, dan kunnen we misschien na het aankomend seizoen naar de derde graad. :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

LongFields schreef:
Machie schreef:Netjes Suzanne! Jullie blijven met de wedstrijd vooruit gaan, echt super :ok:
Bedankt voor het compliment, ik hoop dat we deze trend nog even vol kunnen houden, dan kunnen we misschien na het aankomend seizoen naar de derde graad. :wink:
Dat zou helemaal super zijn :cheer:
Dat zit er voor Csiv en mij nog lang niet in. Ja, als ik elke wedstrijd op eigen terrein had mss :engel:
Wij gaan een jaartje FHNdebutanten lopen en dan maar eens verder zien. Helaas geen cyno, net large ben ik bang :jank:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:Dat zit er voor Csiv en mij nog lang niet in. Ja, als ik elke wedstrijd op eigen terrein had mss :engel:
Wij gaan een jaartje FHNdebutanten lopen en dan maar eens verder zien. Helaas geen cyno, net large ben ik bang :jank:
Csiv is nog hartstikke jong dus er kan nog van alles gaan veranderen als ze geestelijk volwassen wordt. Denk dat zij wel zó gedreven is voor het spelletje dat je haar op termijn op alle terreinen aan het vlammen krijgt hoor. Heeft gewoon tijd nodig denk ik.
FHN debutanten is wel een fijne klasse volgens mij, kun je mooi op je gemak gaan beginnen en samen vertrouwen opbouwen. Jammer dat je geen Cyno gaat lopen, maar ik zou denk ik dezelfde keus maken als ik een hond zou hebben die nét aan in de large zou moeten qua schofthoogte. Dus ik kan het me helemaal voorstellen. Laat je haar nog wel officieel meten als ze helemaal uitgegroeid is?
Machie
Zeer actief

Ja ik laat haar zeker nog wel eens officieel meten. Maar pas als ze rond de 24 maanden is. Wordt ze dan toch medium gemeten dan gaan we zo cyno lopen :D
Maar eerst jaartje debutanten fhn, heeft ze lekker de tijd om te wennen aan het lopen op andere terreinen, hoeft ze nog niet te veel maar kan ik wel wedstrijden lopen, winwin situatie :mrgreen:
Maar we komen vast nog wel eens cyno kijken ;)
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Helen1974 »

LongFields schreef:
Helen1974 schreef:Gefeliciteerd samen. Zag er soepel uit.
Hé, wat leuk dat je geholpen hebt, jammer dat ik dat niet wist anders had ik wel even een praatje met je gemaakt!
Het was inderdaad een leuke en geslaagde dag, het programma liep gesmeerd en de accommodatie was prima. Vooral de lekker warme kantine met direct zicht op de ring was ideaal vond ik. Je man zal het wel koud gekregen hebben tijdens een hele dag latjes leggen denk ik. Zat jij in het juryhok of was je ook in de bak?
Ik zat inderdaad heerlijk warm in het juryhok. Kan wegens gezondheidsproblemen niet zoveel helpen dus dit was het 2e jaar dat ik dit mocht doen. Dan is het voor mij net vol te houden de hele dag. John had het inderdaad goed koud, hij zat achterin dus ook nog waar de minste latjes vielen.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Helen1974 schreef: Ik zat inderdaad heerlijk warm in het juryhok. Kan wegens gezondheidsproblemen niet zoveel helpen dus dit was het 2e jaar dat ik dit mocht doen. Dan is het voor mij net vol te houden de hele dag. John had het inderdaad goed koud, hij zat achterin dus ook nog waar de minste latjes vielen.
Fijn dat je op deze manier toch je steentje kunt bijdragen, maar zodanig dat het geen beletsel is voor je gezondheid. :ok:
Altijd prettig als er mensen genoeg zijn om te vrijwilligen.
Kan me goed voorstellen dat je man het koud gekregen heeft van de hele dag stil zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”